Witam
Od razu podaje linka, z ktorego jasno wynika, ze masz trzybiegowego automata:
macmerc.eltrakon.pl
Po pierwsze umowmy sie, ze nie bedizemy literkom D, S przypinac jakichs etykietek typu drive czy sport, bo wcale takie nie sa.
Nie bardzo wiem jak ponizsze ustawienia odnosza sie do skryzni czterobiegowej, ale w trzybiegowej jest tak jak mowilem:
Na D sa dostepne dwa gorne biegi (o kickdownie za chwile)
Na S sa dostepne dwa dolne i nic wiecej.
Wynika to z
instrukcji i pokrywa sie z moimi doswiadczeniami.
W trybie D dostepne sa tylko dwa gorne biegi, bo samochod normalnie (normalnie = D) rusza z dwojki i ma juz tylko jeden bieg do gory. Ruszanie z jedynki jest zarezerwowane do zrywnych przyspieszen albo ciagniecia przyczepy. Samochod rusza z jedynki tylko w trybie S, albo w trybie D jesli wcisniesz pedal do dna i kickdown od razu zrobi swoje (wtedy tryb D rozszerza sie do trzech biegow, ale tylko dzieki kickdownowi!).
Nie wiem co wiecej moge tu dodac...
koordian pisze:
Co do wrazen to w trybie s "problem jest z 1 tzn zmienia na 2 juz przy 2 tys obrotow nastepnie na 2 mozna krecic do 6 tys i przelacza sie na 3 prawidlowo tzn na wysokich obrotach.
Zaczne od tego, że nie jest mozliwe, zeby w trybie S skrzynia wrzucila 3 bieg. Albo cos zle wyczules albo ja sie grubo myle (albo skrzynia 4, dziwne...). Daje glowe ze w moim trojka nie wejdzie na S za chiny i u ciebie tez nie powinna...
A to, ze z jedynki przerzuca zaraz na dwojke to akurat normalny objaw - zmienia tak wczesnie jak tylko sie da, mozna by rzecz, ekonomicznie. Bo samochod w trybie S nie staje sie sportowa maszyna o innej charakterystyce zmiany biegow - tryb S po prostu zmienia zakres biegow z jakich auto korzysta podczas jazdy - przetraw dokladnie te slowa
![[usmiech]](./images/smilies/usmiech.gif)
.
Od sportowej charakterystki jest tylko i wylacznie kick-down i tylko on pozwala ciagnac biegi wysoko caly czas dzialajac w trybie automatycznym (czyli sam zmienia biegi jak dojdzie do wysokich obrotow*).
Jesli cos pomyliles z tym wrzucaniem trojki u ciebie w trybie S (czyli jesli ja mam racje), to winnym calego zamieszania jest tylko i wylacznie kick-down, bo bez kickdowna skrzynia nie ma prawa pozwolic wchodzic na wysokie obroty i tak sie u ciebie dzieje*). Zobacz (pisalem wczesniej) czy ci cięgno nie spadło - to widac jak na dloni, miedzy silnikiem a sciana grodziową, troche na lewo od osi samochodu, stojac przodem do komory silnika. Byc moze trzeba zdjac obudowe filtra powietrza - nie pamietam juz.
*) Skrzynia mozna sterowac rowniez w trybie recznym - sam dbasz o to ktory bieg jest aktualnie zalaczony i jest to bardzo dobry sposob na diagnozowanie pewnych rzeczy. Dziala to jak skrzynia manualna bez sprzegla i absolutnie nie boj sie tego uzywac. Chodzi po prostu o przerzucanie dzwigni L -> S -> D.
W trybie L jedziesz tylko na pierwszym biegu i bardzo uwazaj na obroty! Podkręcasz, wrzucasz S i powinien zmienic bieg - potem znowu podkrecasz obroty (nie powinien sie wrzucic nastepny bieg - czyli ta twoja trojka, co sie wziela znikad
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
), jak uznasz ze obroty wysokie to dzwignia na D i wtedy znowu ma nastapic zmiana biegu, tym razem na trojke - wiecej biegow nie ma.
Skrzynie trzy- i czterobiegowe roznia sie opisem na wybieraku biegow:
trzy biegi: R, P, N, D, S, L
cztery biegi: R, P, N, D, S, L,
1.
jesli sie pomylilem to prosze o sprostowanie, bo skrzyni czworki nie mialem:D
Hmm, kurcze, wybacz ze sie tak znowu rozpisalem. Na pewno miejscami troche zawile cos opisalem, ale wgryz sie w to, bo bardzo sie staralem zeby duzo sensu w tym bylo
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.
I zajmij sie kickdownem!! Na te chwile nie masz innej opcji!!.
Z numeru VIN nic dla mnie nie wynika bo sie w tym nie wyznaje
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Gdzies na forum jest link podwieszony, albo ktos ci to rozszyfruje w wolnej chwili.
P.S.
Cytuj:
ni w zab po krzyzacku
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)