MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
VW i skrzynia DSG ....... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=25500 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Monter [ wt kwie 24, 2007 8:55 am ] |
Tytuł: | VW i skrzynia DSG ....... |
Będąc rozpieszczony ![]() Wiem, że troszku jest późno, bo auto już stoi u mnie ale czy słyszeliście cosik o tych skrzyniach - awaryjność itp.???? Wrażenia z pierwszych 70 km są całkiem (jeśli nie bardzo) pozytywne. Auto zachowuje się jak zwykły manual tylko biegi sam przełącza ![]() Jestem ciekaw jak będzie ona jeździć za 100.000 km!!! A oto i ona - Skoda Octavia bez i z alufelgami : ![]() ![]() Jeśli macie jakieś newsy odnośnie mankamentów tej skrzyni - moje doświadczenia z poprzednimi autami nauczyły mnie zapobiegać jak można aby auto jechało do serwisu tylko i wyłącznie na wymianę oleju. Bo jak im się włączy fantazja to samochód więcej stoi niż jeździ ![]() PZDR Paweł |
Autor: | Jarzyn [ wt kwie 24, 2007 9:30 am ] |
Tytuł: | |
Zaraz ktoś przyjdzie i będzie zachwycać się samochodem i felgami ![]() Niemniej jednak życzę długiej i bezawaryjnej jazdy. P.S. O skrzyni słyszałem, tyle, że jest dobra (dopóki nie stwierdzi pewnego dnia, że czas najwyższy się już popsuć) ![]() |
Autor: | heniekx [ wt kwie 24, 2007 9:43 am ] |
Tytuł: | |
Witam. Piekne auto, gratuluje, no i felgi ładne ! Pozdrawiam. ![]() ![]() ![]() A tak serio to mam pytanie jak ze zmiana biegow w trybie manualnym? Nie mialem jeszcze przyjemnosci (lub tez nieprzyjemn osci) latac fura z takowa skrzynia ale nie slyszalem tez aby sie psuly. Pozostaje czekac na akcje serwisowa skody kiedy jako 1 z miliona uzytkownikow zostaniesz wezwany z powodu zagrazajacego zyciu i zdrowiu defektu czegos tam (jest tego ostatnio coraz wiecej ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt kwie 24, 2007 9:43 am ] |
Tytuł: | |
Jarzyn pisze: Zaraz ktoś przyjdzie i będzie zachwycać się samochodem i felgami
![]() Niemniej jednak życzę długiej i bezawaryjnej jazdy. P.S. O skrzyni słyszałem, tyle, że jest dobra (dopóki nie stwierdzi pewnego dnia, że czas najwyższy się już popsuć) ![]() jesli to diesel to zanim bys zdazył włozyc jedynke w swoim to on juz by dawno zniknął Ci z pola widzenia ![]() ![]() ![]() auto jak to auto -zwykłe do jazdy-w/g mnie kolor paskudny ,w srebrnym ładnie wyglada.Tacy znajomi kupili takie własnie z tdi i ta skrzynia -za jedyne 90 kola ![]() ![]() |
Autor: | Monter [ wt kwie 24, 2007 10:16 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: jesli to diesel to zanim bys zdazył włozyc jedynke w swoim to on juz by dawno zniknął Ci z pola widzenia auto jak to auto -zwykłe do jazdy-w/g mnie kolor paskudny ,w srebrnym ładnie wyglada.Tacy znajomi kupili takie własnie z tdi i ta skrzynia -za jedyne 90 kola (sama ta skrzynia cos 9 koła) Co do koloru to mnie delikatnie mówiąc też nie porywa ale w rzeczywistości jest ładnie. Skoda wg mnie nie ładnych kolorów. Za 2.000 koła zamiast na lakier wydałem na ESP. A co do ceny to po odliczeniu Vat-u auto wyszło 78.000 tys brutto i jest to cena dobra za tego typu wyposażone auto. Jeździłem wieloma autami i głównie wybrałem tego ze wzgledu sprawdzone 1,9 TDI , dostępność DSG, serwis w Poznaniu działający 24h! Chciałem Subaru Forestera, ale niestety spalanie mnie przrosło. heniekx pisze: A tak serio to mam pytanie jak ze zmiana biegow w trybie manualnym? Chodzi jak w manualnej skrzyni tylko szybciej, muszę się wprawić bo narazie wychodzi mi to dość dziwnie, albo go dławię albo zredukuję i silnik wyje ![]() Za to tryb automatyczny jest taki, że nie chce się jechać sekwencją: Wyczuwa kiedy jedziesz pod górkę i nie wkłada wyższego biegu lub nawet sobie redukuje i nie czujesz jak to się odbywa ![]() Jarzyn pisze: Zaraz ktoś przyjdzie i będzie zachwycać się samochodem i felgami
Felgi na wystawie wyglądały na troszku jaśniejsze, ale generalnie jestem zadowolony ![]() Jeszcze jedno. Czy ktoś z was miał do czynienia z zestawami ksenonów na allegro ( zhomologacją ) - chcę sobie założyć ale chciałbym wiedzieć o tym coś więcej. ( Specjalnie pod to zakupione zostały spryskiwacze refletorów ) PZDR |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt kwie 24, 2007 1:16 pm ] |
Tytuł: | |
niezakłądaj palnikow xenonowych do zwykłych lamp bo beda zle swieciły. ile chcieli za xenonyw aso?? poszukaj najwyzej oryginalnych lamp xenenowych do tego modelu i załoz. |
Autor: | witek-sec [ wt kwie 24, 2007 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
Jaki ladny samochod ... (po prawej w tle) ![]() |
Autor: | holyfido [ wt kwie 24, 2007 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
No, no, tylko prosze mi tej skrzyni nie nazywac automatyczna! Jest to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna, czyli jak tu ktos napisal, sa to dwie zwykle skrzynie mechaniczne (takie same jak w konstrukcjach manualnych) z wymyslnym sterowaniem. Jedna przenosi biegi parzyste, druga nieparzyste. Dzialaja tak, ze gdy jedna pracuje, to druga czeka z wrzuconym biegiem. ASB w naszych mesiach, to zupelnie inna konstrukcja. |
Autor: | Jarzyn [ wt kwie 24, 2007 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
Monter, jak możesz to zrób zdjęcia środka. Interesuje mnie jaki tam jest lewar. |
Autor: | kocur [ śr kwie 25, 2007 10:07 am ] |
Tytuł: | |
holyfido pisze: No, no, tylko prosze mi tej skrzyni nie nazywac automatyczna!
Jest to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna, czyli jak tu ktos napisal, Bez przesady, właściwa jest raczej opozycja "automatyczna" vs. "nieautomatyczna", zwana pospolicie ręczną, czyli manualną. Niby obie są w jakimś stopniu ręczne, bo lewarek przestawia się ręką ![]() ![]() Natomiast bez wątpienia DSG jest fajną konstrukcją z uwagi na brak wad klasycznych automatów (ze sprzęgłem hydrokinetycznym, przekładnią planetarną, hydraulicznym sterowaniem) - brak poślizgu (nie zjada dodatkowo mocy i paliwa). Taka mi jeszcze myśl przyszła do głowy, że mając do dyspozycji elektronikę możemy już kombinować najróżniejsze układy konstrukcyjne i nie będą to żadne rewolucyjne wynalazki. Mogłaby być np. ASB z przekładnią planetarną i klasycznym sprzęgłem rozpinanym hydraulicznie (ze sterowaniem elektronicznym), albo w ogóle skrzynka biegów jak ręczna, tylko z całkowicie samoczynnym mechanizmem zapinania biegów i sprzęgłem jak wyżej. To pierwsze zresztą bardzo przypomina dzisiejsze automaty, w których oprócz sprzęgła hydrokinetycznego jest jeszcze sprzęgło cierne dla ograniczenia poślizgu. Kiedyś było uruchamiane tylko na najwyższym biegu, teraz już bywa na wszystkich. Natomiast oryginalnym pomysłem w DSG jest podwójność mechanizmu skrzyni i dwa sprzęgła, dzięki czemu działa szybciej i przenosi napęd bez przerwy w momencie zapinania kolejnego biegu. Pozdro, P. |
Autor: | Monter [ śr kwie 25, 2007 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, kocur pisze: Bez przesady, właściwa jest raczej opozycja "automatyczna" vs. "nieautomatyczna", zwana pospolicie ręczną, czyli manualną. holyfido pisze: No, no, tylko prosze mi tej skrzyni nie nazywac automatyczna! ![]() Ta pseudomanualoautomatyczna skrzynia jast całkiem fajna. Jestem autem właśnie w Nowym Sączu. Na liczniku auta zamiast 11 km już 1100 ![]() Nie podoba mi się, że nie mozna jechać nawet w trybie ręcznym jechać na dwójce "bez gazu" ( w korku ) bo i tak zrzuci na bieg pierwszy - ale to szczegół. Co jest fajne to np przy jeździe na tempomacie np 100km/h podjeżdżając pod górkę zrzuca bieg z 6 na 5 i ciągnie tak aby nie obciążać ukł. napędowego- mimo że czasami górka nie jest duża. Co jest faktem i do tego nikt mnie nie przekona, pomomo że jestem bardzo zadowolony i pewny ze swojego wyboru - żadna elektronika nie da idealnego "wyczucia co się dzieje w silniku jak w przypadku "trzech pedałów i zwykłego lewarka biegów" ![]() Jarzyn pisze: Monter, jak możesz to zrób zdjęcia środka. Interesuje mnie jaki tam jest lewar.
Kolego, nie ma sprawy lecz proszę o cierpliwość gdyż mój wspaniały komp. ma nie działające USB i czytnik kart i nie mogę wrzucić zdjęć z aparatu ![]() P.S. chciałbym oświadczyć, że nie mam nic wspólnego z koncernem DSG tylko jestem zboczony na punkcie nowinek i gadżetów. więcej grzechów nie pamiętam ![]() Pzdr |
Autor: | Borys [ czw kwie 26, 2007 1:09 pm ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: P.S. chciałbym oświadczyć, że nie mam nic wspólnego z koncernem DSG tylko jestem zboczony na punkcie nowinek i gadżetów. więcej grzechów nie pamiętam
wybaczamy, wybaczamy ![]() |
Autor: | holyfido [ pt kwie 27, 2007 9:16 am ] |
Tytuł: | |
W tym sensie skrzynia DSG jest jak najbardziej automatyczna No tak, sobie lekko zazartowalem ![]() Mogłaby być np. ASB z przekładnią planetarną i klasycznym sprzęgłem rozpinanym hydrauliczni A tam. Akurat rezygnacja za sprzegla hydrokinetycznego to blad. Sprzegla cierne nie sa tak komfortowe. Wszak przenosza mase drgan z silnika. Wady takiej nie ma sprzeglo hydrokinetyczne. Latwo to zauwazyc przy ruszaniu , jaka jest roznica pomiedzy automatem (klasycznym ;p) a autami ze sprzeglami ciernymi. |
Autor: | kocur [ pt kwie 27, 2007 1:01 pm ] |
Tytuł: | |
Generalnie się zgadzam. A jednak w 7 biegowych ASB by MB jest sprzęgło cierne, rozpinane tylko podczas zmiany biegów (hydrokinet. też jest). Już od 1. biegu pracuje, żeby przeniesienie napędu było bezstratne. I drgań w nowej "esce" się z tego powodu raczej zanadto nie odczuwa... (nie wiem, bo nie jechałem ![]() Pozdro P |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |