MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
skoda superb https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=25400 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ro2man [ czw kwie 19, 2007 12:49 pm ] |
Tytuł: | skoda superb |
potrzebuję szybkiej opini odnośnie montowanego w tym modelu silnika 2.5 tdi 6V. Podobno jest to silnik audi i to jeden z najgorszych. Jeśli się ktoś miał do czynienia z tym silnikiem to proszę o info. Pozdrawiam |
Autor: | zebda [ czw kwie 19, 2007 1:23 pm ] |
Tytuł: | |
El Kumelos moj czasami takiego powzoi, autko generalnie niezle katowane...i z tego co wiem to: - do ktoregos rocznika byly wieksze problemy z tym silnikiem (cos kolo chyba 2002) - nie brac aut ze skrzynia Multitronic (czyli bezstopniowa) ktora nie wytrzymuje za dlugo (u tego wlasnie El Kumpelosa silnik chodzi ale skrzynia po jakis 140 tys km gubi olej i sa problemy zeby to naprawic - prosciej kupic nowa skrzynie ponoc) Poza tym spalanie okolo 9 przy srednim bucie, no i zbiera sie calkiem ok, choc w tym Multitronicu jest tak ze wciska sie gaz do dechy z pod swiatel a auto ani drzy, gdzies po sekundzie dopiero startuje jak oszalale (a moze to wina tej skrzyni rozlatujacej sie) |
Autor: | Adaś [ czw kwie 19, 2007 4:51 pm ] |
Tytuł: | Re: skoda superb |
ro2man pisze: potrzebuję szybkiej opini odnośnie montowanego w tym modelu silnika
2.5 tdi 6V. Podobno jest to silnik audi i to jeden z najgorszych. Jeśli się ktoś miał do czynienia z tym silnikiem to proszę o info. Pozdrawiam nie kupuj auta z takim silnikiem - skarbonka bez dna (nie mówię że ten konkretny ale statystycznie). Wycierają się wałki rozrządu (c.a 5 tys PLN), pada pompa wtryskowa (od 2 do 6 tys PLN), wtryski, kłopoty z elektroniką a szczególnie jeśli jakiś amator już w niej grzebał. Generalnie mało udana konstrukcja i bardzo zawodna. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw kwie 19, 2007 5:07 pm ] |
Tytuł: | |
2,5 v6 tdi to syf ![]() |
Autor: | daro5555 [ czw kwie 19, 2007 5:38 pm ] |
Tytuł: | |
szczegolnie z poczatku produkcji bynajmniej w Audi A6 w tym silniku, byly klopoty z walkami rozrzadu i hydraulicznymi kompensatorami luzu zaworowego, zdarzaly sie takze awarie pomp wtryskowych nie wiem jak w skodzie moze do tego czasu juz to wyelimnowano |
Autor: | chymon [ czw kwie 19, 2007 6:34 pm ] |
Tytuł: | |
Chyba dobrzan posiada takie ustrojstwo pod maską ![]() Może pomoże... |
Autor: | vs52b [ czw kwie 19, 2007 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.audiklub.org/phpBB2/index.php tam wszystko znajdziesz o 2,5 TDI |
Autor: | roadrunner [ czw kwie 19, 2007 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
Naprawialem 2 a w sumie wymienialem motory po tym jak ktos nie wymienil walkow wraz z wymiana rozrzadu (VW i audi tylko zalecaja ich wymiane) auto robi jeszcze jakies 60-80kkm i walki sa juz na tyle skrecone ze tlok dogania zawor. Tak wlasnie one sie skrecaja bo maja wydrazenia pod sruby i nie wytrzymuja, zwlaszcza ze jeden walek napedza drugi, nie wspominajac o tym ze duza czesc mocy zaczyna juz duzo wczesniej uciekac przez zle ustawione fazy rozrzadu. |
Autor: | ro2man [ pt kwie 20, 2007 7:45 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Najlepiej brać 1,9 TDI to są super motorki wiem , ale znalazłem dobry upust cenowy z 2006r. ale na ten konkretny model vs52b pisze: dzięki roadrunner pisze: Naprawialem 2 a w sumie wymienialem motory po tym jak ktos nie wymienil walkow wraz z wymiana rozrzadu (VW i audi tylko zalecaja ich wymiane) auto robi jeszcze jakies 60-80kkm i walki sa juz na tyle skrecone ze tlok dogania zawor
tzn wina była zarówno niewymienionych wałków i rozrządu czy samego rozrządu?? i tak sobie myślę, że te opinie budowane sa zawyczaj na samochodach ściagniętych z dużym przebiegiem z różnych rąk ale przy nowym odpowiednio zadbanym i serwisowanym to raczej powinno być git?? |
Autor: | roadrunner [ pt kwie 20, 2007 8:12 am ] |
Tytuł: | |
Wina lezy po stronie konstrukcyjnej, walki nie wytrzymuja duzych obciazen skretnych jakim sa poddawane. Producent powinien podac je jako czesc ktora wymienia sie przy wymianie rozrzadu jednak wtedy przyznal by sie do bledu wiec tylko zaleca ich wymiane i zwala ciezar na uzytkownikow. |
Autor: | ro2man [ pt kwie 20, 2007 8:29 am ] |
Tytuł: | |
czyli delikatna jazda na zimnym silniku nie powoduje zmniejszenia zużycia tych wałków. Tak czy siak należy je zmienić razem z rozrządem niezależnie od zużycia?? |
Autor: | Borys [ pt kwie 20, 2007 10:52 am ] |
Tytuł: | |
A jak sie ma sprawa trwalosci z tymi nowymi silnikami 2.0TDI w Skodzie? Z tego co wiem to juz jest silnik R6, a wiec nowa konstrukcja w porownaniu z R5 1,9TDI.. |
Autor: | Xytras [ pt kwie 20, 2007 7:42 pm ] |
Tytuł: | |
Jakie R6, jakie R5? Przeciez oba to rzedowe czterogarowce ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt kwie 20, 2007 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
ro2man pisze: MERCEDES 4 EVER pisze: Najlepiej brać 1,9 TDI to są super motorki wiem , ale znalazłem dobry upust cenowy z 2006r. ale na ten konkretny model vs52b pisze: dzięki roadrunner pisze: Naprawialem 2 a w sumie wymienialem motory po tym jak ktos nie wymienil walkow wraz z wymiana rozrzadu (VW i audi tylko zalecaja ich wymiane) auto robi jeszcze jakies 60-80kkm i walki sa juz na tyle skrecone ze tlok dogania zawor tzn wina była zarówno niewymienionych wałków i rozrządu czy samego rozrządu?? i tak sobie myślę, że te opinie budowane sa zawyczaj na samochodach ściagniętych z dużym przebiegiem z różnych rąk ale przy nowym odpowiednio zadbanym i serwisowanym to raczej powinno być git?? chopie -pisz ze to rok 2006 jest ...my tu piszemy o wadach zabytkow z roku 1998 ![]() |
Autor: | MrBrutus [ pt kwie 20, 2007 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
Przy okazji tematu silników w skodach. Słyszeliscie cos o podwyższonej awaryjności silników 1,9 TDI 105 KM OCTAVIA II. W mojej przy 100k oberwał się zawór i był ambaras. Moje szczęście że miałem jeszcze gwarancję i wymiana motou kosztowała mnie tylko trochę nerwów. W nagrodę za to przez 3 tyg testowałem nowe volvo s40. Pozdrawiam Michał |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |