MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Letnie paliwo dla E i ON https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=25037 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Wojtyla [ wt kwie 03, 2007 3:00 pm ] |
Tytuł: | Letnie paliwo dla E i ON |
Witam Jak w temacie ale DUŻA prośba dla Ludzi znających język techniczny o tłumaczenia jak będzie wszystko do kupy to zaczniemy jeździć prawie "za darmochę" szczególnie ci, co mają diesle bo pierwsze tłoczenie jest tańsze Chodzi mianowicie o tłumaczenia reaktora Pantona (budowa i opis działania) ![]() ![]() i jeszcze inny język jak coś... ![]() pozdro |
Autor: | rzepak [ wt kwie 03, 2007 3:13 pm ] |
Tytuł: | |
To ja dorzucam też coś od siebie . ![]() Warto zobaczyć następujące linki bo temat jak widać jest bardzo popularny we Francji ( strony są niestety tylko francuskojęzyczne) : http://quanthomme.free.fr/qhsuite/ListeNouvPMC.htm na tej stronce jest lista aut które mają zamontowany ten reaktor (są też fotki) , jest tego dość sporo ------------------- I coś co może zainteresować fanów mercedesa : ( na stronkach są też fotki żeby nie było że są to wywody czysto teoretyczne i żeby czasem ktoś nie pisał że nie można zamienić ropę na wodę ![]() Mercedes 300D turbo - http://www.econologie.com/forums/merced ... vt923.html 240 D http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut28 ... didier.htm 123 diesel http://gerald.abt.free.fr/ecolo/moteur-a-eau.htm i najlepsze ( jest dość sporo informacji) 126 280SE : http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut23merc280.htm Na tej stronce co podałem na samym początku było też więcej Mercedesów , warto zobaczyć . Ma ktoś może jakieś informacje na ten temat ? najlepiej w języku polskim , jakieś tłumaczenia , lub może ma ktoś zamontowany ten generator u siebie i może podzielić się doświadczeniem ? Dla mnie ten reaktor to coś bardzo podobnego jak pomysł Gulaka czyli spalanie przegrzanej pary wodnej , choć mogę się mylić bo nie znam francuskiego a wywnioskowałem to ze schematów na tych stronach ![]() pozdrawiam |
Autor: | rzepak [ wt kwie 10, 2007 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Po kilku dniach spędzonych na tłumaczeniu stron francuskich przy użyciu komputerowego tłumacza mogę stwierdzić że pomysł reaktora Pantone'a różni się jednak od pomysłu Gulaka diametralnie ![]() Gulak wprowadzał tylko przegrzaną parę wodną do dolotu silnika , a w reaktorze Pantone'a para musi przejść pierwsze przez rurę w której znajduje się pręt . Powoduje to nie dokońca wyjaśnione zjawisko ( przynajmniej tak piszę M.David w swojej publikacji : http://quanthomme.free.fr/pantone/PageM_David.htm , dodam że na stronie 6 można znaleźć informacje w jaki sposób podłączyć i użytkować reaktor w silniku diesla ( strona 6 : http://quanthomme.free.fr/pantone/paged ... David6.htm ) . Zdołałem ją dziś w miarę znośnie przetłumaczyć , chodzi tam praktycznie o to żeby sterowanie gazem GEET z reaktora dokonać poprzez swojego rodzaju przepustnicę , tak jak na rysunku ( rysunek pochodzi właśnie z tej stronki) : ![]() Na stronie http://www.econologie.com/forums/experi ... -vf42.html można znaleźć forum francuskie gdzie ludzie montują ten raktor do swoich aut . Temat uważam za bardzo ciekawy, napewno dalej będę go zgłębiał aż sam zamontuje coś takiego u siebie . Wojtyla , masz może jakieś osiągnięcia w temacie reaktora ? Jakby się postarać to można razem coś wymyślić i zamontować to u siebie. proponuję również zmienić nazwę tematu z " Letnie paliwo ..." na np. reaktor Pantone'a lub coś bardziej chwytnego żeby zainteresować innych bo znalazłem nawet ruską stronę na ten temat a w Polsce nic o tym nie ma ![]() |
Autor: | Wojtyla [ śr kwie 11, 2007 8:32 am ] |
Tytuł: | |
Witam rzepak pisze: Wojtyla , masz może jakieś osiągnięcia w temacie reaktora ?
Poszły wczoraj niektóre artykuły do kuzaja do Britigne niech chłopina troszkę potłumaczy siedzi tam już od 3 roku swojego żyia jak coś wróci to nieomieszkam dać cynki ![]() pozdro |
Autor: | rzepak [ śr kwie 11, 2007 11:27 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Poszły wczoraj niektóre artykuły do kuzaja do Britigne niech chłopina troszkę potłumaczy siedzi tam już od 3 roku swojego żyia jak coś wróci to nieomieszkam dać cynki
to napewno bardzo dużo wniesiesz do tematu bo we Francji nie dość że wiedzą jak zrobić ten reaktor to jeszcze na nich jeżdzą więc mają doświadczenie . A tłumaczenie komputerowym translatorem tekstu francuskiego "wrzuconego" bezpośrednio do tłumacza : Kod: QUELQUES MOTS AU SUJET DE l’INSTALLATION D’UN REACTEUR GEET PANTONE SUR UN MOTEUR DIESEL. wygląda tak : Kod: Kilka SŁOWA W TEMACIE INSTALLATION UN AKTORA GEET PANTONE NA SILNIKU DIESLU. Dobrze że chociaż można później tłumaczyć słowo w słowo przy użyciu słownika w tym programie bo można więcej zrozumieć ![]() Mnie cały czas chodzi po głowie taki pomysł : Skoro podawanie gazu GEET z reaktora powoduje w dieslu zwiększenie defacto podawanie dawki paliwa ( gdyż w tym samym czasie podajemy rozpyloną ropę + gaz GEET + powietrze ) , tym samym zwiększają się obroty ( poprzez podanie bardziej energetycznego paliwa (ropa+GEET) . Jest to udowodnione na silnikach które pracują na reaktorze jak choćby ten Mercedes 190 -> http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut25merc190.htm , że poprzez podawanie gazu GEET w czasie pracy diesla zwiększają się obroty czyli przy takiej samej prędkości można mniej naciskać na pedał przyśpieszenia , a gdy mniej naciskamy na ten pedał to pompa wtryskowa podaje mniej paliwa czyli mniej go zużywamy , niż gdybyśmy jechali autem bez przyłączonego reaktora Pantone'a . Ja to tak widzę . Mój pomysł wygląda następująco : - Pompę wtryskową ustawiamy w pracy biegu jałowego - Gazem (obrotami silnika) sterujemy poprzez własnoręcznie zbudowaną przepustnicę gazu GEET , oczywiście do tej przepustnicy podłączone jest sterowanie pedałem przyśpieszenia . Przepustnica może przypominać coś w stylu : ![]() Ale jest jeden problem. Należałoby zrealizować coś w stylu " przemiennego sterowania przyśpieszeniem " . Dlaczego ? Reaktor żeby działać musi być rozgrzany czyli gdy reaktor nie wytwarza gazu GEET , nie możemy sterować obrotami silnika przepustnicą umieszczoną za reaktorem . Czyli zaraz po włączeniu silnika i do czasu aż reaktor się zagrzeje i wytworzy parę wodną należało by sterować obrotami poprzez pompę wtryskową , a gdy silnik już będzie rozgrzany przechodzimy na sterowanie przepustnicą umieszczoną za reaktorem ( w tym czasie pompa wtryskowa pracowała by na obrotach właściwych biegowi jałowemu - czyli spalałaby ok. 1-1,5 litra paliwa ciekłego np. oleju roślinnego, ropy lub mieszaniny ON/OR - na godzinę ) . Właśnie to sterowanie jest dość ciężką sprawą do zrealizowania ale nie całkiem niemożliwą . Ja to widzę w ten sposób żeby linkę gazu odłączyć od pompy wtryskowej i zrealizować to poprzez silniczek elektryczny . Tak samo sterowanie przepustnicą za reaktorem można zrealizować silniczkiem . Ważne jest też dobranie takiego silniczka żeby zachowywał się podobnie jak sterowanie normalną linką gazu , do tego był odpowiednio trwały, tani itp. Trzeba też by pomyśleć nad zrobieniem jakiegoś potencjometru , który by zmieniał wartość rezystancji w zależności od położenia pedału gazu ( coś jak w przepustnicach we systemach wtrysku benzyny ) . Całość połączyć odpowiednim sterowaniem z układu scalonego . Pozostaje też kwestia wyprodukowania odpowiedniej ilości gazu GEET przez reaktor ( można w tym celu zrobić 2 lub 3 reaktory tak jak to zrobił gość w Malibu 5,7L V8 , więcej o tym : http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut20chevr.htm ) żeby można zachować podobną moc silnika jak na ropie . Ważna jest też kwestia trwałości silnika pracującego na tym gazie , dlatego przydałoby się więcej tłumaczeń tekstów francuskich ![]() Co sądzicie o takim pomyśle zasilania silnika diesla ? Ja uważam że jest całkiem realny . Dzięki temu można by zejść ze spalaniem ropy/OR/mieszaniny OR-ON na poziomie ok. 1-1.5 litra na godzinę jazdy , pozostałe zasilanie pochodziło by z gazu GEET , czyli z rozkładu wody . Wtedy koszty jazdy byłyby po prostu śmieszne pozdrawiam |
Autor: | Soloo [ czw lip 12, 2007 2:19 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, zastanawiał sie ktoś jak przejść z wymiarów układu dla kosiarki do układu silnika samochodowego?? MA KTOS JAKIES DANE?? |
Autor: | rzepak [ czw lip 12, 2007 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
polecam poszukać po stronach francuskich bo oni więcej tych układów montują do auta niż do kosiarek, np. ostatnio przejechali ponad 5000 km starym peugeotem dieslem , spalanie zmiejszylo sie z 10l na 6 litrow, wiecej na : http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut34peugeot505herve.htm |
Autor: | Soloo [ czw lip 12, 2007 3:33 pm ] |
Tytuł: | |
Sęk w tym że mało kto rozumie francuski, jedynie obrazki moge sobie pooglądać. Gdyby ktoś podjąś się pruby przetłumaczenia, lub zbudowania tego i opisu po polsku. jakie są korelacje między wymiarami. |
Autor: | butek22 [ czw lip 12, 2007 9:13 pm ] |
Tytuł: | |
A czy do silników benzynowych też można zamontować taki reaktor, czy bardziej nadaje się to do diesli??? |
Autor: | Soloo [ czw lip 12, 2007 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
Oczywiście, luknijcie sobie na ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=hlrxueyulPc Jest pokazana praca układu na eksperymentalnym silniczku 2 sówowym (chyba) a otem pokazany jest samochód z instalacją i jak ona działa. Zwrućcie uwage że regulacja prędkości obrotowej silnika dokonuje sie przepustnicą od dawki gazu GEET, a samochód cały czas pracuje dostaje tyle paliwa co na biegu jałowym. |
Autor: | butek22 [ czw lip 12, 2007 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
A więc jest to wielkie odkrycie w dziedzinie paliw alternatywnych, teraz tylko musimy poczekać aż to wejdzie do codziennego użytku, zastanawia mnie tylko jedna rzecz, czy będzie możliwość użytkowania takiej instalacji zimą. |
Autor: | TReneR [ czw lip 12, 2007 10:52 pm ] |
Tytuł: | |
I ten pan twierdzi, ze ten silniczek dziala na wode (pomijajac niewielka ilosc paliwa rozruchowego) ![]() ![]() ![]() |
Autor: | rzepak [ czw lip 12, 2007 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
mati124 coupe nie jest to jedyne odkrycie na temat znacznego obniżenia paliwa kosztem innych że tak powiem substancji ![]() |
Autor: | Soloo [ czw lip 12, 2007 11:19 pm ] |
Tytuł: | |
Niestety to prawdopodobnie nigdy nie wejdzie do produkcji seryjnej. Zbyt silne wpływy lobby paliwowego nid dopusci do tego. Dla kolegi TReneR małe sprostowanie, nie wiem co czyatałeś przed swoją wypowiedzią ale mase ludzi za pierwszym razem w ten sposub insynuuje że to jest jakaś ściema. Cała idea opiera się na paru podstawowych zjawiskach: - Dopalanie spalin które normalnie są wyrzucane do atmosfery - Doprowadzenie do silnika pare wodną ktura zapobiega spalaniu stukowemu i nie wnikając jak, poprawia prace silnika. Małe prostowanie do mojej poprzedniej wypowiedzi, napisałem że silnik cały czas spala tyle co na biegu jałowym. Nie jest to do końca prawda bo zwiekszając ilość obrotów regulując dawke wytworzonego gazu kierowaną do silnika, zwiększa się ilość cykli ( wtryśnięć paliw przez wtryskiwacze do cylindrów). Tak na boku, potrzebuje pare danych do obliczeń, wie ktoś jaka jest prędkość max. wyrzucanych spalin, ewentualnie jaki jest wydatek. trzeba ustalić jakiej średnicy będzie ten stalowy pręt w zamym środku tego "ogniwa". Rozumiem że im dłuższy ten odcinek tym lepeij. |
Autor: | kamilB [ czw lip 12, 2007 11:23 pm ] |
Tytuł: | |
słyszeliście może o ogniwie Joego ? (polecam wpisać w google słowa "Joe Cell" albo "ogniwo Joego"), w Polsce jest m.in. osoba która w ten sposób zasilała Mercedesa 123 trzylitrowy diesel bez udziału ropy. Kto siedzi w tym temacie wie o kim mówie, jak bardzo miał później przerabane i czemu teraz nie pisze na forum o2.pl ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |