MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 12:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 03, 2007 3:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Jak w temacie ale DUŻA prośba dla Ludzi znających język techniczny o tłumaczenia jak będzie wszystko do kupy to zaczniemy jeździć prawie "za darmochę" szczególnie ci, co mają diesle bo pierwsze tłoczenie jest tańsze
Chodzi mianowicie o tłumaczenia reaktora Pantona (budowa i opis działania)
Obrazek
Obrazek
i jeszcze inny język jak coś...
Obrazek
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 3:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
To ja dorzucam też coś od siebie . [zlosnikz]
Warto zobaczyć następujące linki bo temat jak widać jest bardzo popularny we Francji ( strony są niestety tylko francuskojęzyczne) :

http://quanthomme.free.fr/qhsuite/ListeNouvPMC.htm

na tej stronce jest lista aut które mają zamontowany ten reaktor (są też fotki) , jest tego dość sporo

-------------------

I coś co może zainteresować fanów mercedesa :

( na stronkach są też fotki żeby nie było że są to wywody czysto teoretyczne i żeby czasem ktoś nie pisał że nie można zamienić ropę na wodę :)
Mercedes 300D turbo -
http://www.econologie.com/forums/merced ... vt923.html

240 D

http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut28 ... didier.htm

123 diesel

http://gerald.abt.free.fr/ecolo/moteur-a-eau.htm

i najlepsze ( jest dość sporo informacji)
126 280SE :

http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut23merc280.htm

Na tej stronce co podałem na samym początku było też więcej Mercedesów , warto zobaczyć .

Ma ktoś może jakieś informacje na ten temat ? najlepiej w języku polskim , jakieś tłumaczenia , lub może ma ktoś zamontowany ten generator u siebie i może podzielić się doświadczeniem ? Dla mnie ten reaktor to coś bardzo podobnego jak pomysł Gulaka czyli spalanie przegrzanej pary wodnej , choć mogę się mylić bo nie znam francuskiego a wywnioskowałem to ze schematów na tych stronach :)

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 9:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam

Po kilku dniach spędzonych na tłumaczeniu stron francuskich przy użyciu komputerowego tłumacza mogę stwierdzić że pomysł reaktora Pantone'a różni się jednak od pomysłu Gulaka diametralnie :)

Gulak wprowadzał tylko przegrzaną parę wodną do dolotu silnika , a w reaktorze Pantone'a para musi przejść pierwsze przez rurę w której znajduje się pręt . Powoduje to nie dokońca wyjaśnione zjawisko ( przynajmniej tak piszę M.David w swojej publikacji : http://quanthomme.free.fr/pantone/PageM_David.htm , dodam że na stronie 6 można znaleźć informacje w jaki sposób podłączyć i użytkować reaktor w silniku diesla ( strona 6 : http://quanthomme.free.fr/pantone/paged ... David6.htm ) . Zdołałem ją dziś w miarę znośnie przetłumaczyć , chodzi tam praktycznie o to żeby sterowanie gazem GEET z reaktora dokonać poprzez swojego rodzaju przepustnicę , tak jak na rysunku ( rysunek pochodzi właśnie z tej stronki) :

Obrazek


Na stronie http://www.econologie.com/forums/experi ... -vf42.html
można znaleźć forum francuskie gdzie ludzie montują ten raktor do swoich aut .

Temat uważam za bardzo ciekawy, napewno dalej będę go zgłębiał aż sam zamontuje coś takiego u siebie .


Wojtyla , masz może jakieś osiągnięcia w temacie reaktora ? Jakby się postarać to można razem coś wymyślić i zamontować to u siebie. proponuję również zmienić nazwę tematu z " Letnie paliwo ..." na np. reaktor Pantone'a lub coś bardziej chwytnego żeby zainteresować innych bo znalazłem nawet ruską stronę na ten temat a w Polsce nic o tym nie ma :( a szkoda .

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 8:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
rzepak pisze:
Wojtyla , masz może jakieś osiągnięcia w temacie reaktora ?

Poszły wczoraj niektóre artykuły do kuzaja do Britigne niech chłopina troszkę potłumaczy siedzi tam już od 3 roku swojego żyia jak coś wróci to nieomieszkam dać cynki [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 11:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Cytuj:
Poszły wczoraj niektóre artykuły do kuzaja do Britigne niech chłopina troszkę potłumaczy siedzi tam już od 3 roku swojego żyia jak coś wróci to nieomieszkam dać cynki


to napewno bardzo dużo wniesiesz do tematu bo we Francji nie dość że wiedzą jak zrobić ten reaktor to jeszcze na nich jeżdzą więc mają doświadczenie .
A tłumaczenie komputerowym translatorem tekstu francuskiego "wrzuconego" bezpośrednio do tłumacza :
Kod:
QUELQUES MOTS AU SUJET DE l’INSTALLATION D’UN REACTEUR GEET PANTONE SUR UN MOTEUR DIESEL.

e vous ai déja` donné quelques détails sur les moteurs dits DIESEL qui sont en réalité tous les moteurs fonctionnant par auto allumage et le plus couramment au gas-oil ou fuel.

Beaucoup d’entre vous voudraient savoir comment adapter sur ce type de moteur, le réacteur GEET de monsieurPANTONE.

Voici donc quelques informations qui pourront vous rendre service si vous vouslancez dans cette opération.

On pourrait tout d ‘abord penser que l’absence de dispositif d’allumage sur ce type de moteur va poser un proble`me,eh bien il n’en est rien, car il suffit de garder le moteur en l’état au niveau de son alimentation en carburant. Il faudra simplement installer une deuxie`me commande d’accélérateur pour piloter le réacteur GEET et tous ses équipements. Ainsi avec ces deux commandes le moteur pourra fonctionner indifféremment de façon traditionnelle, grâce a` son circuit d’injection du fuel (lorsque le moteur sera froid au début) , ou bien par la commande du réacteur GEET, dont l’inflammation du gaz sera assurée par l’auto allumage du fuel envoyé dans le moteur par la pompe a` injection fonctionnant sur sa position ralentie.

J’espe`re que vous comprenez bien que c’est le peu de fuel injecté dans le mélange air/gaz qui apre`s compression dans la culasse, provoquera la combustion de l’ensemble par auto allumage.

Il faut bien comprendre que lorsque le moteur fonctionne avec le gaz du réacteur PANTONE, il n’est plus un moteur DIESEL, mais un moteur a` explosion fonctionnant au gaz. Lorsque vous l’alimentez au fuel en changeant de manette d’accélérateur il redevient un moteur dit DIESEL, c’est a` dire un moteur a` combustion interne. Cela est possible sans risque de détériorer le moteur, car le gaz du réacteur peut e^tre compressé a` un taux élevé sans risque d’auto allumage prématuré avant l’injection du fuel de ralenti qui déclenchera l’explosion. Dans son fonctionnement au gaz le moteur Diesel aura un rendement supérieur a` un moteur a` essence a` taux de compression plus faible. Il est évident que le réacteur doit fonctionner correctement et ne pas laisser passer de l’essence non transformée en gaz.


wygląda tak :

Kod:
Kilka SŁOWA W TEMACIE INSTALLATION UN AKTORA GEET PANTONE NA SILNIKU DIESLU.

E wam mam déja" dany kilka szczegóły na poruszającym powiedzeniu DIESLU który są w rzeczywistości wszystkimi silnikami funkcjonującymi przez samochód zapłon i najbieglej w olejesz gazowym albo mazut.

Dużo z między wami chciałyby wiedzieć jak dostosowywać na tym typie silnika, reaktor GEET monsieurPANTONE.

Oto więc kilka informacje które będą mogły wam oddawać obsługę jeśli was vouslancez w tym działaniu.

Moglibyśmy całego d ‘dostęp myśleć że nieobecność układu zapłonu na tym typie silnika będzie kładła proble"ja,eh dobrze on nie w jest niczym, ponieważ on wystarczał pilnować silnik w stanie na poziomie jego żywienia w grając.   po prostu instalować deuxie"ja rozkazuje z akceleratora żeby pilotować reaktor GEET i wszystkie jego wyposażenia. Tak z tymi dwoma zamówieniami silnik będzie mógł funkcjonować obojętnie z tradycyjnego sposobu, wdzięk ma" jego obwód wstrzykiwania mazutu (kiedy silnik będzie zimny na początku) , albo przez zamówienie reaktora GEET, którego zapalenie gazu będzie zapewniony przez samochód zapłon mazutu przesłany w silniku przez pompę ma" wstrzykiwanie funkcjonujące na jego pozycji zwolnionej.

Ja espe"re który wy rozumieciemimo, że ten jest trochę mazutu wstrzykiwany w mieszaniu air/gaz który apre"s kompresja w głowicy, będzie prowokowała spalanie zespołu przez samochód zapłon.

On potrzebuje dobrze rozumieć że kiedy silnik funkcjonuje z gazem reaktora PANTONE, on nie jest więcej silnikiem DIESLEM, ale silnik ma" wybuch funkcjonujący w gazie. Kiedy żywicie go w mazucie w zmieniając rączkę akceleratora on znowu stanie się poruszające powiedzenie DIESEL, ten jest ma" zdanie silnik ma" spalanie internuje. To jest możliwy bez ryzyka z niszczyć silnik, ponieważ gaz reaktora może e^tre skompresowany ma" stopa procentowa wychowana bez ryzyka samochodu zapłonu przedwczesnego przed wstrzykiwaniem mazutu zwolnienia który rozpęta wybuch. W jego funkcjonowaniu w gazie silnik Diesel będzie miał wysoka wydajność ma" silnik ma" istota ma" stopa procentowa kompresji słabsza. On jest oczywisty że reaktor musi funkcjonować poprawnie i nie nie przepuszczać z istota nie przekształcona w gazie.


Dobrze że chociaż można później tłumaczyć słowo w słowo przy użyciu słownika w tym programie bo można więcej zrozumieć :)

Mnie cały czas chodzi po głowie taki pomysł :

Skoro podawanie gazu GEET z reaktora powoduje w dieslu zwiększenie defacto podawanie dawki paliwa ( gdyż w tym samym czasie podajemy rozpyloną ropę + gaz GEET + powietrze ) , tym samym zwiększają się obroty ( poprzez podanie bardziej energetycznego paliwa (ropa+GEET) .
Jest to udowodnione na silnikach które pracują na reaktorze jak choćby ten Mercedes 190 -> http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut25merc190.htm , że poprzez podawanie gazu GEET w czasie pracy diesla zwiększają się obroty czyli przy takiej samej prędkości można mniej naciskać na pedał przyśpieszenia , a gdy mniej naciskamy na ten pedał to pompa wtryskowa podaje mniej paliwa czyli mniej go zużywamy , niż gdybyśmy jechali autem bez przyłączonego reaktora Pantone'a . Ja to tak widzę .

Mój pomysł wygląda następująco :

- Pompę wtryskową ustawiamy w pracy biegu jałowego
- Gazem (obrotami silnika) sterujemy poprzez własnoręcznie zbudowaną przepustnicę gazu GEET , oczywiście do tej przepustnicy podłączone jest sterowanie pedałem przyśpieszenia . Przepustnica może przypominać coś w stylu :

Obrazek

Ale jest jeden problem. Należałoby zrealizować coś w stylu " przemiennego sterowania przyśpieszeniem " . Dlaczego ? Reaktor żeby działać musi być rozgrzany czyli gdy reaktor nie wytwarza gazu GEET , nie możemy sterować obrotami silnika przepustnicą umieszczoną za reaktorem . Czyli zaraz po włączeniu silnika i do czasu aż reaktor się zagrzeje i wytworzy parę wodną należało by sterować obrotami poprzez pompę wtryskową , a gdy silnik już będzie rozgrzany przechodzimy na sterowanie przepustnicą umieszczoną za reaktorem ( w tym czasie pompa wtryskowa pracowała by na obrotach właściwych biegowi jałowemu - czyli spalałaby ok. 1-1,5 litra paliwa ciekłego np. oleju roślinnego, ropy lub mieszaniny ON/OR - na godzinę ) .

Właśnie to sterowanie jest dość ciężką sprawą do zrealizowania ale nie całkiem niemożliwą . Ja to widzę w ten sposób żeby linkę gazu odłączyć od pompy wtryskowej i zrealizować to poprzez silniczek elektryczny . Tak samo sterowanie przepustnicą za reaktorem można zrealizować silniczkiem . Ważne jest też dobranie takiego silniczka żeby zachowywał się podobnie jak sterowanie normalną linką gazu , do tego był odpowiednio trwały, tani itp. Trzeba też by pomyśleć nad zrobieniem jakiegoś potencjometru , który by zmieniał wartość rezystancji w zależności od położenia pedału gazu ( coś jak w przepustnicach we systemach wtrysku benzyny ) . Całość połączyć odpowiednim sterowaniem z układu scalonego .

Pozostaje też kwestia wyprodukowania odpowiedniej ilości gazu GEET przez reaktor ( można w tym celu zrobić 2 lub 3 reaktory tak jak to zrobił gość w Malibu 5,7L V8 , więcej o tym : http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut20chevr.htm )
żeby można zachować podobną moc silnika jak na ropie .
Ważna jest też kwestia trwałości silnika pracującego na tym gazie , dlatego przydałoby się więcej tłumaczeń tekstów francuskich :)

Co sądzicie o takim pomyśle zasilania silnika diesla ? Ja uważam że jest całkiem realny . Dzięki temu można by zejść ze spalaniem ropy/OR/mieszaniny OR-ON na poziomie ok. 1-1.5 litra na godzinę jazdy , pozostałe zasilanie pochodziło by z gazu GEET , czyli z rozkładu wody . Wtedy koszty jazdy byłyby po prostu śmieszne :D

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 2:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 2:16 pm
Posty: 10
Witam, zastanawiał sie ktoś jak przejść z wymiarów układu dla kosiarki do układu silnika samochodowego?? MA KTOS JAKIES DANE??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 2:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
polecam poszukać po stronach francuskich bo oni więcej tych układów montują do auta niż do kosiarek, np. ostatnio przejechali ponad 5000 km starym peugeotem dieslem , spalanie zmiejszylo sie z 10l na 6 litrow, wiecej na : http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut34peugeot505herve.htm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 3:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 2:16 pm
Posty: 10
Sęk w tym że mało kto rozumie francuski, jedynie obrazki moge sobie pooglądać. Gdyby ktoś podjąś się pruby przetłumaczenia, lub zbudowania tego i opisu po polsku. jakie są korelacje między wymiarami.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 9:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A czy do silników benzynowych też można zamontować taki reaktor, czy bardziej nadaje się to do diesli???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 10:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 2:16 pm
Posty: 10
Oczywiście, luknijcie sobie na ten filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=hlrxueyulPc

Jest pokazana praca układu na eksperymentalnym silniczku 2 sówowym (chyba) a otem pokazany jest samochód z instalacją i jak ona działa.

Zwrućcie uwage że regulacja prędkości obrotowej silnika dokonuje sie przepustnicą od dawki gazu GEET, a samochód cały czas pracuje dostaje tyle paliwa co na biegu jałowym.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 10:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A więc jest to wielkie odkrycie w dziedzinie paliw alternatywnych, teraz tylko musimy poczekać aż to wejdzie do codziennego użytku, zastanawia mnie tylko jedna rzecz, czy będzie możliwość użytkowania takiej instalacji zimą.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 10:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
I ten pan twierdzi, ze ten silniczek dziala na wode (pomijajac niewielka ilosc paliwa rozruchowego) :lol: :roll: [szalone]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 11:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
mati124 coupe nie jest to jedyne odkrycie na temat znacznego obniżenia paliwa kosztem innych że tak powiem substancji :)

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 11:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 2:16 pm
Posty: 10
Niestety to prawdopodobnie nigdy nie wejdzie do produkcji seryjnej. Zbyt silne wpływy lobby paliwowego nid dopusci do tego.
Dla kolegi TReneR małe sprostowanie, nie wiem co czyatałeś przed swoją wypowiedzią ale mase ludzi za pierwszym razem w ten sposub insynuuje że to jest jakaś ściema. Cała idea opiera się na paru podstawowych zjawiskach:

- Dopalanie spalin które normalnie są wyrzucane do atmosfery
- Doprowadzenie do silnika pare wodną ktura zapobiega spalaniu stukowemu i nie wnikając jak, poprawia prace silnika.

Małe prostowanie do mojej poprzedniej wypowiedzi, napisałem że silnik cały czas spala tyle co na biegu jałowym. Nie jest to do końca prawda bo zwiekszając ilość obrotów regulując dawke wytworzonego gazu kierowaną do silnika, zwiększa się ilość cykli ( wtryśnięć paliw przez wtryskiwacze do cylindrów).

Tak na boku, potrzebuje pare danych do obliczeń, wie ktoś jaka jest prędkość max. wyrzucanych spalin, ewentualnie jaki jest wydatek. trzeba ustalić jakiej średnicy będzie ten stalowy pręt w zamym środku tego "ogniwa". Rozumiem że im dłuższy ten odcinek tym lepeij.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 11:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:15 pm
Posty: 8
słyszeliście może o ogniwie Joego ? (polecam wpisać w google słowa "Joe Cell" albo "ogniwo Joego"), w Polsce jest m.in. osoba która w ten sposób zasilała Mercedesa 123 trzylitrowy diesel bez udziału ropy. Kto siedzi w tym temacie wie o kim mówie, jak bardzo miał później przerabane i czemu teraz nie pisze na forum o2.pl [wscieklosc]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl