Cytuj:
Poszły wczoraj niektóre artykuły do kuzaja do Britigne niech chłopina troszkę potłumaczy siedzi tam już od 3 roku swojego żyia jak coś wróci to nieomieszkam dać cynki
to napewno bardzo dużo wniesiesz do tematu bo we Francji nie dość że wiedzą jak zrobić ten reaktor to jeszcze na nich jeżdzą więc mają doświadczenie .
A tłumaczenie komputerowym translatorem tekstu francuskiego "wrzuconego" bezpośrednio do tłumacza :
Kod:
QUELQUES MOTS AU SUJET DE l’INSTALLATION D’UN REACTEUR GEET PANTONE SUR UN MOTEUR DIESEL.
e vous ai déja` donné quelques détails sur les moteurs dits DIESEL qui sont en réalité tous les moteurs fonctionnant par auto allumage et le plus couramment au gas-oil ou fuel.
Beaucoup d’entre vous voudraient savoir comment adapter sur ce type de moteur, le réacteur GEET de monsieurPANTONE.
Voici donc quelques informations qui pourront vous rendre service si vous vouslancez dans cette opération.
On pourrait tout d ‘abord penser que l’absence de dispositif d’allumage sur ce type de moteur va poser un proble`me,eh bien il n’en est rien, car il suffit de garder le moteur en l’état au niveau de son alimentation en carburant. Il faudra simplement installer une deuxie`me commande d’accélérateur pour piloter le réacteur GEET et tous ses équipements. Ainsi avec ces deux commandes le moteur pourra fonctionner indifféremment de façon traditionnelle, grâce a` son circuit d’injection du fuel (lorsque le moteur sera froid au début) , ou bien par la commande du réacteur GEET, dont l’inflammation du gaz sera assurée par l’auto allumage du fuel envoyé dans le moteur par la pompe a` injection fonctionnant sur sa position ralentie.
J’espe`re que vous comprenez bien que c’est le peu de fuel injecté dans le mélange air/gaz qui apre`s compression dans la culasse, provoquera la combustion de l’ensemble par auto allumage.
Il faut bien comprendre que lorsque le moteur fonctionne avec le gaz du réacteur PANTONE, il n’est plus un moteur DIESEL, mais un moteur a` explosion fonctionnant au gaz. Lorsque vous l’alimentez au fuel en changeant de manette d’accélérateur il redevient un moteur dit DIESEL, c’est a` dire un moteur a` combustion interne. Cela est possible sans risque de détériorer le moteur, car le gaz du réacteur peut e^tre compressé a` un taux élevé sans risque d’auto allumage prématuré avant l’injection du fuel de ralenti qui déclenchera l’explosion. Dans son fonctionnement au gaz le moteur Diesel aura un rendement supérieur a` un moteur a` essence a` taux de compression plus faible. Il est évident que le réacteur doit fonctionner correctement et ne pas laisser passer de l’essence non transformée en gaz.
wygląda tak :
Kod:
Kilka SŁOWA W TEMACIE INSTALLATION UN AKTORA GEET PANTONE NA SILNIKU DIESLU.
E wam mam déja" dany kilka szczegóły na poruszającym powiedzeniu DIESLU który są w rzeczywistości wszystkimi silnikami funkcjonującymi przez samochód zapłon i najbieglej w olejesz gazowym albo mazut.
Dużo z między wami chciałyby wiedzieć jak dostosowywać na tym typie silnika, reaktor GEET monsieurPANTONE.
Oto więc kilka informacje które będą mogły wam oddawać obsługę jeśli was vouslancez w tym działaniu.
Moglibyśmy całego d ‘dostęp myśleć że nieobecność układu zapłonu na tym typie silnika będzie kładła proble"ja,eh dobrze on nie w jest niczym, ponieważ on wystarczał pilnować silnik w stanie na poziomie jego żywienia w grając. po prostu instalować deuxie"ja rozkazuje z akceleratora żeby pilotować reaktor GEET i wszystkie jego wyposażenia. Tak z tymi dwoma zamówieniami silnik będzie mógł funkcjonować obojętnie z tradycyjnego sposobu, wdzięk ma" jego obwód wstrzykiwania mazutu (kiedy silnik będzie zimny na początku) , albo przez zamówienie reaktora GEET, którego zapalenie gazu będzie zapewniony przez samochód zapłon mazutu przesłany w silniku przez pompę ma" wstrzykiwanie funkcjonujące na jego pozycji zwolnionej.
Ja espe"re który wy rozumieciemimo, że ten jest trochę mazutu wstrzykiwany w mieszaniu air/gaz który apre"s kompresja w głowicy, będzie prowokowała spalanie zespołu przez samochód zapłon.
On potrzebuje dobrze rozumieć że kiedy silnik funkcjonuje z gazem reaktora PANTONE, on nie jest więcej silnikiem DIESLEM, ale silnik ma" wybuch funkcjonujący w gazie. Kiedy żywicie go w mazucie w zmieniając rączkę akceleratora on znowu stanie się poruszające powiedzenie DIESEL, ten jest ma" zdanie silnik ma" spalanie internuje. To jest możliwy bez ryzyka z niszczyć silnik, ponieważ gaz reaktora może e^tre skompresowany ma" stopa procentowa wychowana bez ryzyka samochodu zapłonu przedwczesnego przed wstrzykiwaniem mazutu zwolnienia który rozpęta wybuch. W jego funkcjonowaniu w gazie silnik Diesel będzie miał wysoka wydajność ma" silnik ma" istota ma" stopa procentowa kompresji słabsza. On jest oczywisty że reaktor musi funkcjonować poprawnie i nie nie przepuszczać z istota nie przekształcona w gazie.
Dobrze że chociaż można później tłumaczyć słowo w słowo przy użyciu słownika w tym programie bo można więcej zrozumieć
Mnie cały czas chodzi po głowie taki pomysł :
Skoro podawanie gazu GEET z reaktora powoduje w dieslu zwiększenie defacto podawanie dawki paliwa ( gdyż w tym samym czasie podajemy rozpyloną ropę + gaz GEET + powietrze ) , tym samym zwiększają się obroty ( poprzez podanie bardziej energetycznego paliwa (ropa+GEET) .
Jest to udowodnione na silnikach które pracują na reaktorze jak choćby ten Mercedes 190 ->
http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut25merc190.htm , że poprzez podawanie gazu GEET w czasie pracy diesla zwiększają się obroty czyli przy takiej samej prędkości można mniej naciskać na pedał przyśpieszenia , a gdy mniej naciskamy na ten pedał to pompa wtryskowa podaje mniej paliwa czyli mniej go zużywamy , niż gdybyśmy jechali autem bez przyłączonego reaktora Pantone'a . Ja to tak widzę .
Mój pomysł wygląda następująco :
- Pompę wtryskową ustawiamy w pracy biegu jałowego
- Gazem (obrotami silnika) sterujemy poprzez własnoręcznie zbudowaną przepustnicę gazu GEET , oczywiście do tej przepustnicy podłączone jest sterowanie pedałem przyśpieszenia . Przepustnica może przypominać coś w stylu :
Ale jest jeden problem. Należałoby zrealizować coś w stylu " przemiennego sterowania przyśpieszeniem " . Dlaczego ? Reaktor żeby działać musi być rozgrzany czyli gdy reaktor nie wytwarza gazu GEET , nie możemy sterować obrotami silnika przepustnicą umieszczoną za reaktorem . Czyli zaraz po włączeniu silnika i do czasu aż reaktor się zagrzeje i wytworzy parę wodną należało by sterować obrotami poprzez pompę wtryskową , a gdy silnik już będzie rozgrzany przechodzimy na sterowanie przepustnicą umieszczoną za reaktorem ( w tym czasie pompa wtryskowa pracowała by na obrotach właściwych biegowi jałowemu - czyli spalałaby ok. 1-1,5 litra paliwa ciekłego np. oleju roślinnego, ropy lub mieszaniny ON/OR - na godzinę ) .
Właśnie to sterowanie jest dość ciężką sprawą do zrealizowania ale nie całkiem niemożliwą . Ja to widzę w ten sposób żeby linkę gazu odłączyć od pompy wtryskowej i zrealizować to poprzez silniczek elektryczny . Tak samo sterowanie przepustnicą za reaktorem można zrealizować silniczkiem . Ważne jest też dobranie takiego silniczka żeby zachowywał się podobnie jak sterowanie normalną linką gazu , do tego był odpowiednio trwały, tani itp. Trzeba też by pomyśleć nad zrobieniem jakiegoś potencjometru , który by zmieniał wartość rezystancji w zależności od położenia pedału gazu ( coś jak w przepustnicach we systemach wtrysku benzyny ) . Całość połączyć odpowiednim sterowaniem z układu scalonego .
Pozostaje też kwestia wyprodukowania odpowiedniej ilości gazu GEET przez reaktor ( można w tym celu zrobić 2 lub 3 reaktory tak jak to zrobił gość w Malibu 5,7L V8 , więcej o tym :
http://quanthomme.free.fr/qhsuite/aut20chevr.htm )
żeby można zachować podobną moc silnika jak na ropie .
Ważna jest też kwestia trwałości silnika pracującego na tym gazie , dlatego przydałoby się więcej tłumaczeń tekstów francuskich
Co sądzicie o takim pomyśle zasilania silnika diesla ? Ja uważam że jest całkiem realny . Dzięki temu można by zejść ze spalaniem ropy/OR/mieszaniny OR-ON na poziomie ok. 1-1.5 litra na godzinę jazdy , pozostałe zasilanie pochodziło by z gazu GEET , czyli z rozkładu wody . Wtedy koszty jazdy byłyby po prostu śmieszne
pozdrawiam