MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Olejowy problem https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=24856 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kindzior [ śr mar 28, 2007 6:25 pm ] |
Tytuł: | Olejowy problem |
Witam. Po zakupie używanego auta zauważyłem za niski poziom oleju, więc dolałem to co miałem pod ręką czyli mineralny mobil 15W40. Po przejechaniu kilku tysięcy km i zrobieniu paru dolewek w sumie 2 litry, czytam w instrukcji, że powinien być półsyntetyk 10W40. No i co teraz zrobić? Zostać na mineralnym (auto ma ponad 200kkm, a może i dużo więcej...), czy wywalić wszystko i od nowa zalać tak jak w instukcji piszą (co może z kolei za bardzo go wypłukać). Niestety nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem; wtedy nie byłoby poblemu. |
Autor: | BamBam [ śr mar 28, 2007 6:34 pm ] |
Tytuł: | |
kindzior pisze: Po przejechaniu kilku tysięcy km i zrobieniu paru dolewek w sumie 2 litry
ups, to dosc niepokojacy wynik. przetestuj 15w40, mialem 2 razy sytuacje, gdzie na polsyntetyku bral olej a na mineralnym, jezeli bral, to nawet na bagnecie nie bylo tego widac. obecnie sprawdzam rekina, bo zaczyna mi brac polsyntetyczny olej, ok. 1l na 10kkm musze dolac, aby dojezdzic do wymiany. |
Autor: | kindzior [ śr mar 28, 2007 6:56 pm ] |
Tytuł: | |
dokładnie zrobiłem prawie 6kkm i dolałem niecałe 2 litry co przy dynamicznej jeździe w tym dużo po trasie do chyba raczej norma. ale nie chodzi mi o zużycie oleju tylko co zrobić po ewentualnym zmieszaniu |
Autor: | stop [ śr mar 28, 2007 7:12 pm ] |
Tytuł: | |
nic, dalej jeździc |
Autor: | TReneR [ śr mar 28, 2007 8:16 pm ] |
Tytuł: | |
kindzior pisze: dokładnie zrobiłem prawie 6kkm i dolałem niecałe 2 litry co przy dynamicznej jeździe w tym dużo po trasie do chyba raczej norma. ale nie chodzi mi o zużycie oleju tylko co zrobić po ewentualnym zmieszaniu
Ja bym powiedzial, ze to bardzo duzo... i zrobilbym plukanie silnika, wymienil uszczelniacze zaworowe i zalal syntetykiem 5W30 ![]() |
Autor: | Janfocus [ śr mar 28, 2007 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
mieszanie olei raczej na dobre nie idzie, ja bym po prostu zmienił go jak naj szybciej, a skoro wciąga taka ilość oleju to warto sprawdzić uszczelniacze zaworów, a jeśli są dobre to zalać mineralem... Jesli zaś do wymiany to wymienić i wtedy rozważyć semi synth. |
Autor: | BamBam [ śr mar 28, 2007 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
kindzior pisze: zrobiłem prawie 6kkm i dolałem niecałe 2 litry
moj bierze ok. 1 na 10000km, ale ja mam czesto trasy w de, gdzie mykam dlugie odcinki z pred. obr. 5-5,5k na minute. obrotomierz zamyka sie przy 6,25 wiec moj uwazam ma prawo wziasc troche. wymiany robie co 12-12,5k. uwazam, ze taki wynik jak twoj, to duzo za duzo, a mieszanie olejow, no coz... nie jest to dobre rozwiazanie. |
Autor: | kindzior [ czw mar 29, 2007 5:41 am ] |
Tytuł: | |
BamBam pisze: a mieszanie olejow, no coz... nie jest to dobre rozwiazanie wiem, dlatego spytałem... BamBam pisze: taki wynik jak twoj, to duzo za duzo
no to bardzo ciekawe co on robi z tym olejem skoro nawet dymka nie puszcza i po trasie chmury za mną nie ma |
Autor: | BamBam [ czw mar 29, 2007 8:16 am ] |
Tytuł: | |
sprawdz na postoju, na wolnych obrotach i przy np. manewrowaniu na parkingu. kolega w escorcie mial problem z olejem, bral, ale nie dymil, nie ciekl. rozwizanie przyszlo same wlasnie na parkingu. okazalo sie ze uszczelniacze mialy dosc zycia i (sie) pusicliy ![]() |
Autor: | MercSwir [ czw mar 29, 2007 8:25 am ] |
Tytuł: | |
A jeśli ja zmieniłem z syntetyka na minerala to tak chyba może być nie?? ![]() ![]() |
Autor: | TReneR [ czw mar 29, 2007 8:40 am ] |
Tytuł: | |
No jak sie z lepszego oleju na gorszy zmienia to nic nie trzeba w zasadzie robic |
Autor: | drwalu [ czw mar 29, 2007 8:53 am ] |
Tytuł: | |
mozesz nie widziec tego ze kopci. mialem tak w w124 3.0b zarl ok 1,5 l / 5k km i nic nie bylo widac. nie wiem gdzie to znikalo, ale na 100% przepalal bo silnik suchutki. |
Autor: | Janfocus [ czw mar 29, 2007 8:55 am ] |
Tytuł: | |
MercSwir pisze: A jeśli ja zmieniłem z syntetyka na minerala to tak chyba może być nie??
bez problemu... |
Autor: | BamBam [ czw mar 29, 2007 9:02 am ] |
Tytuł: | |
ktos mi kiedys powiedzial, ze jak auto przepala olej, to tlumik, o ile wczesniej go nie bralo, to bedzie bez rdzy, ze niby olej go konserwuje. ale to tylko teoria pana Zdzisia z warsztatu na Polnej ![]() |
Autor: | Janfocus [ czw mar 29, 2007 6:31 pm ] |
Tytuł: | |
BamBam pisze: ktos mi kiedys powiedzial, ze jak auto przepala olej, to tlumik, o ile wczesniej go nie bralo, to bedzie bez rdzy, ze niby olej go konserwuje
może i olej by konserwował tłumik gdyby się tam lał, a nie przepalał go silnik... A spaliny są żrące, a do tego wysoka temp i nie ma szans -tłumik zjada... Poza tym właściwości antykorozyjne oleju raczej się sprowadzają do uniemożliwienia dostępu wody i powietrza, bo sam olej jest kwaśnawy więc i tak je od niego... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |