MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

trabant - tyle lat zylem w strachu....
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=24573
Strona 1 z 2

Autor:  pp [ pt mar 16, 2007 2:27 pm ]
Tytuł:  trabant - tyle lat zylem w strachu....

http://www.cartoontrabant.pl/inne/crash.php

a tu takie wyniki!
i tak ciezko mi w to uwierzyc....

Autor:  MacKuz [ pt mar 16, 2007 3:17 pm ]
Tytuł: 

Tabelka na dole pokazuje tylko to że trampek jest jednak najbardziej niebezpieczny dla zdrowia pasażerów bo przy tak małym skróceniu całą energia przechodzi na pasażerów - nie zostaje wytracona na aucie.

Tak mi sie wydaje a fachowcem nie jestem :D

Autor:  Janfocus [ sob mar 17, 2007 10:48 am ]
Tytuł: 

inna sprawa, że trabi ma krótką maskę, więc 42cm skrócenia to zawsze inne 42 niż w passacie...

Autor:  and6412 [ sob mar 17, 2007 4:34 pm ]
Tytuł: 

Żałosny ten artykuł. Po pierwsze to z tego co zrozumiałem z tej tabelki na dole reszta testow byla wykonywana prze ADAC a trabanta przez inna organizacje co uniemozliwa moim zdaniem skuteczne porównywanie wyników. Nastepnie tak jak kolega powayzej zauwazyl. Do tego naszpikowana artykuł pozgniatanych wraków i nie ruszonego prawie trabanta, tylko ze autor byl zbyt ograniczony (lub tego napisac nie chcial) zeby wedziec że nie sztuka zbudowac auto ktore nie bedzie sie odksztalcac przy wypadku, sztuką jest zbudować auto ktore pochłonie energie uderzenia zamiast przekazać ja na pasażerów.

Autor:  DamonPr [ śr mar 21, 2007 12:47 am ]
Tytuł: 

Zgadzam się z przedmówcą w 100%. W nowoczesnych autach, które osiągają 5 gwiazdek w EuroNCAP, strefa zgniotu im większa tym lepsza, tym więcej energii zderzenia pochłaniają szczególne elementy.

Jak autor jest taki mądry to niech spróbuje autem typu Nysa, Żuk, Syrena, Tarpan oraz inne z tamtego okresu i zawieszone na ramie, uderzyć w mur lub drzewo przy prędkości 60 km/h.

Gwarantuję, że auto będzie "kosmetycznie" puknięte, a kierowca umrze od krwotoków wewnętrznych.

Autor:  KajTan [ śr mar 21, 2007 9:34 am ]
Tytuł: 

Autor pokazal auta, ktore mimo pochloniecia energi, nie zachowaly sztywnosci kabiny - CC z rozwalona ramka drzwi i pogietym dachem.
Trabant jak na swoje lata jest dosc wytrzymala konstrukcja dzieki szkieletowi przestrzennemu, na ktorym trzyma sie poszycie zewnetrzne.

Bardzo symaptyczne autko, z niesamowitym przyspieszeniem jak na mase 600kg i silniczek o mocy 26KM. Polecam wersje Sonderwunch z Hycomatem.

Autor:  and6412 [ śr mar 21, 2007 2:29 pm ]
Tytuł: 

No tak. Masz racje. Wszystkie inne auta mialy ruszony przedzial pasażerski. Niemniej jednak to ze trabant jest sztywny tio wcale nie jest jego zaleta w tej materii.

Autor:  Bader [ śr mar 21, 2007 4:37 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Żałosny ten artykuł.


To przypomina początek 'żałosnych' wypowiedzi na onecie ...

and6412 pisze:
(...) autor byl zbyt ograniczony (lub tego napisac nie chcial) zeby wedziec że nie sztuka zbudowac auto ktore nie bedzie sie odksztalcac przy wypadku, sztuką jest zbudować auto ktore pochłonie energie uderzenia zamiast przekazać ja na pasażerów.


Ok - rozumiem że to czytałeś, bo było pogrubione :

Cytuj:
"Eksperci byli zaskoczeni... niewiarygodne, że kabina pasażerska została zachowana! Zbiornik paliwa pozostał całkiem napełniony (nie rozszczelnił się - przyp. red.), drzwi dały się normalnie otworzyć i zamknąć, zamocowanie siedzeń wytrzymało."


... ale dalszej części zdania już nie [szalone] :

Cytuj:
"Dalej zostało zarejestrowane, że wartości HIC dla kierowcy i pasażera wyniosły 727 i 463 i były dalekie od krytycznej wartości 1000 (HIC to kryterium ciężkich obrażeń). Obrażenia miednicy, klatki piersiowej i nóg zostały ocenione przez ekspertów jako nie odbiegające od normy."


P.S. Nie znam autora, ale nie uważam żeby był ograniczony [szalone]

Autor:  and6412 [ śr mar 21, 2007 5:21 pm ]
Tytuł: 

Bader pisze:

... ale dalszej części zdania już nie :

Cytat:
"Dalej zostało zarejestrowane, że wartości HIC dla kierowcy i pasażera wyniosły 727 i 463 i były dalekie od krytycznej wartości 1000 (HIC to kryterium ciężkich obrażeń). Obrażenia miednicy, klatki piersiowej i nóg zostały ocenione przez ekspertów jako nie odbiegające od normy."

Czytałem. Jednak jak napisalem testy byly przeprowadzane przez rozne organizacje co moim zdaniem uniemozliwia obiektywne porównanie parametrów i wyników.
oza tym nikt mi nie wmowi ze samochod na ramie jest bezpieczny, chocnby nie wiem jakie parametry mi przytaczal.

PS.
Ja tez goscia nei znam i nienapisalem ze jest ograniczony umyslowo. Mozna byc ograniczonym na 1000 sposobów, np. miec ograniczone poglądy i moim zdaniem facet jest milosnikiem trabanta i takowe poglady posiada (czytaj artykul jest tendencyjny) <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
DamonPr pisze:
Zgadzam się z przedmówcą w 100%. W nowoczesnych autach, które osiągają 5 gwiazdek w EuroNCAP, strefa zgniotu im większa tym lepsza, tym więcej energii zderzenia pochłaniają szczególne elementy.

Jak autor jest taki mądry to niech spróbuje autem typu Nysa, Żuk, Syrena, Tarpan oraz inne z tamtego okresu i zawieszone na ramie, uderzyć w mur lub drzewo przy prędkości 60 km/h.

Gwarantuję, że auto będzie "kosmetycznie" puknięte, a kierowca umrze od krwotoków wewnętrznych.


Kurde szukam i znaleźć nie mogę. Widzialem kiedy gdzies na necie test zderzeniowy UAZ'a. Boże co tam sie działo a samochód wyszedl prawie bez szwanku. Coś niesamowitego, przy udeżeniu prawie zatrzymał sie w miejscu.

Autor:  Bader [ śr mar 21, 2007 6:08 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Ja tez goscia nei znam i nienapisalem ze jest ograniczony umyslowo. Mozna byc ograniczonym na 1000 sposobów, np. miec ograniczone poglądy i moim zdaniem facet jest milosnikiem trabanta i takowe poglady posiada (czytaj artykul jest tendencyjny)


Jasne że jest tendencyjny - tak samo Ty napisał byś tendencyjny artykuł odnośnie bezpieczeństwa w W107 [oczko]
Oczywiście nie zamierzam się kłucić na temat bezpieczeństwa trabanta w porównaniu do współczesnych aut.
Chodziło mi głównie o sposób w jaki to napisałeś - po prostu ktoś posiedział, pozbierał informacje, sklecił z nich w miarę spójny artykuł i nie zasługuje sobie w zamian na słowa typu żałosny czy ograniczony ;)

Autor:  and6412 [ śr mar 21, 2007 6:29 pm ]
Tytuł: 

No cóż, miałem na mysli dokładnie to co napisałem powyżej i nie uważam ze kogos tym obraziłem ;-)

Autor:  KajTan [ czw mar 22, 2007 9:26 am ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
[
oza tym nikt mi nie wmowi ze samochod na ramie jest bezpieczny, chocnby nie wiem jakie parametry mi przytaczal.

Jesli moge sie wtracic - Trabant nie jest autem NA ramie, sesnu stricte - rama i na to ZAKLADANA buda nadwozia, tylko autem O ramie PRZESTRZENNEJ, do ktoerj sat umocowane platy nadwozia. Czy dodatkowo wzmacniaja konstrukcje? nie wiem, nie badalem. Mozliwe.

Trabant zapewne jest bardziej bezpieczny od Polskiego Fiata 126p , lub aut podobnej wielkosci z podobnych lat lub mlodszych konstrukcja o 20-30? I tylko o to sie rozchodzi.

Autor:  drwalu [ czw mar 22, 2007 9:39 am ]
Tytuł: 

mysle ze to cos da - ale nie znam km/h

http://www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4

ale papierowe gowno :D ( moje zdanie ) <br>Dodano po 36 sekundach.:<br> zwroccie uwage jak przemysleli albo i nie co dzieje sie z kierownica ;) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a tu ujecia z kazdej strony:

http://www.youtube.com/watch?v=oLxH5D3Wy0c

Autor:  lysy2 [ czw mar 22, 2007 11:09 am ]
Tytuł: 

jezdzilem trabim 600 'tą 3 lata i bardzo chwale to auto
prawie bezawaryjne, przy stluczce sztywnosc to zaleta (wypadku nie mialem) przyspiesza ladnie :) hamulce w moim to zyleta (total szok)
ogolnie fajne auto tyle, ze duzo pali :)

Autor:  witek-sec [ czw mar 22, 2007 11:27 am ]
Tytuł: 

Mialem kilka trabantow (601) i mysle ze jest to udane auto ( jak na cene i date produkcji ) A jest to konstrukcja z poczatku lat '70 i jedno z tanszych aut na swiecie. Z plusow duzo miejsca w srodku, ogromny bagaznik,udane zawieszenie,prosty silnik,niskie koszty eksploatacji,(na trasie pali 5,3l/100km przy V-85 km/h). Z minusow to cieknace tloczki w hamulcach,cieknacy kranik,mala predkosc przelotowa,wysokie zuzycie paliwa w miescie (do 9 litrow),koniecznosc mieszania paliwa z np.mixolem. Jak na crash testy to moim zdaniem niezle , a to pewnie przez niska mase (gotowy do jazdy 620 kg - sedan) A na zdjeciu Trabant mlodszego brata : http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1 ... 1_Trab.jpg
Pozdrawiam.[/img]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/