MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
czy nie lepszy swap niż szukanie? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=24323 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | szaman [ pn mar 05, 2007 9:32 pm ] |
Tytuł: | czy nie lepszy swap niż szukanie? |
Witam - jestem na etapie szukania auta "na dłużej". Czytając forum i przeglądając ogłoszenia w necie można dojść do wniosku, że dużo trudniej znaleźć dobrze utrzymanego diesla niż benzynę. Zakładając, że auto będzie na lata zastanawiam się czy nie lepiej szukać też benzynki i rozważyć ewentualny swap silnika. Plusem tego działania będzie na ogół lepiej wyposażony i mniej zajechany egzemplarz- no i zmiana na silnik który nie był oferowany w modelu - np 300 D 24V turbo z W210 w budzie W124. Czy ktoś z forumowiczów rozważał już taką opcję ? A tak poza konkursem - jak wyliczyć prędkość samochodu przy danej prędkości obrotowej mając dane główne przełożenie i przełożenia poszczególnych biegów ? Jak na tą prędkość wpływa przełożenie mostu? |
Autor: | mercedes124_1987 [ pn mar 05, 2007 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
witam mi sie wydaje ze to za duża przeróbka buda diesla jest mocniejsza więcej zgrzewów poz tym podcisnienia elektryka i zawsze nie będzie to co ma być już wolał bym znaleźć auto z silnikiem taki jakim chcesz albo ta benzyne i jak ja zajedziesz wstawić druga taka samą bo teraz to nie problem silnik kupić.Ja w swoim mb chciałem manualną skrzynie zobaczyłem ile przeróbek ze to tamto nie pasuje dałem sobie siana ale jak chcesz możesz próbować ale każdy Ci powie ze takie przeróbki drogo wychodzą. Pozdrawiam |
Autor: | szaman [ pn mar 05, 2007 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
1. benzyniaka kupię taniej niż diesla 2. bedzie mniej wytyrany 3. rocznie zaoszczedze na samym paliwie ok 5000 zł (mnożąc to przez lata planowanego użytkowania ...) wydaje mi sie ze gra jest warta świeczki p.s. skąd masz informacje, że buda diesla jest mocniejsza niż benzyny ? |
Autor: | mercedes124_1987 [ pn mar 05, 2007 10:55 pm ] |
Tytuł: | |
był ten temat na forum i to dosyć nie dawno i ktoś pisał właśnie ze jest więcej zgrzewów a reszta sie zgadzał to chyba coś w tym było jak znajde tamten temat to podeśle link. |
Autor: | szaman [ wt mar 06, 2007 8:31 am ] |
Tytuł: | |
a jak to jest z tym liczeniem prędkości ? |
Autor: | harrier [ wt mar 06, 2007 9:10 am ] |
Tytuł: | |
szaman pisze: A tak poza konkursem - jak wyliczyć prędkość samochodu przy danej prędkości obrotowej mając dane główne przełożenie i przełożenia poszczególnych biegów ? Jak na tą prędkość wpływa przełożenie mostu?
Przełożenie główne to stosunek liczby zębów zębatki odbierającej do liczny zębów zębatki atakującej. Skoro znasz przełożenie główne to pomnóż je przez przełożenie wewnętrzne (nie wiem skąd je wziąć) i otrzymasz przełożenie końcowe, a to oznacza ile obrotów musi zrobić silnik na jeden obrót koła. Potem na podstawie obrotów silnika wyliczasz ile przy danych obrotach silnika na minutę masz obrotów koła na minutę, mnożysz przez promień koła, zmieniasz jednostki i masz szybkość. Pozamiatane. Wydaje mi się, że mając przełożenia dla biegów analogicznie możesz policzyć szybkość. <i>harrier wymyślił to na poczekaniu, więc dobrze by było zweryfikować tę teorię eksperymentalnie...</i> Pozdrawiam, |
Autor: | szaman [ wt mar 06, 2007 9:42 am ] |
Tytuł: | |
a tak po Polsku dla laika ![]() nie ma jakiegoś uniwersalnego wzoru na wyliczenie prędkości ? |
Autor: | Wojtyla [ wt mar 06, 2007 9:42 am ] |
Tytuł: | |
Witam szaman pisze: a jak to jest z tym liczeniem prędkości ?
Ano tak mi się wydaje że będzie jakoś tak: prędkość obrotowa silnika / przełożenie na skrzyni mamy wynik na wale napędowym i to należy / przez przełożenie tylnego mostu i znów mamy wynik na półosiach napędowych i to x obwód koła i powinna wyjść prędkość rzeczywista (liniowa ![]() pozdro |
Autor: | bary123ce [ wt mar 06, 2007 9:49 am ] |
Tytuł: | |
szaman pisze: a jak to jest z tym liczeniem prędkości ?
zamontuj GPS i tam masz taka funkcję ![]() |
Autor: | Elwood BLUES MOBIL [ wt mar 06, 2007 10:17 am ] |
Tytuł: | |
Co do budy diesla i benzyny, chodziło o w123 ale może jakieś podobieństwo będzie http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#195817 |
Autor: | mMm2 [ śr mar 07, 2007 5:27 pm ] |
Tytuł: | |
Ja w sprawie wyliczenia predkosci samochodu z obrotow silnika. Kilka lat temu zrobilem sobie wzor na to wszystko i podzielilem sie wynikami z uzytkownikami forum (wtedy to autokacik byl) Wyliczenie jest latwe i jedyna niescislosc wychodzi przy liczeniu obwodu kola na ktore naped jest przenoszony (ugiecie chociazby). Przyznam ze o ile dla powolnego diesla wyniki miescily sie w normie, to podstawiajac dane szybszych mercedesow (280E) wyniki coraz bardziej sie rozjezdzaly w stosunku do danych technicznych i tego co logika i doswiadczenie ludziom podpowiadaly. Regulowanie rozmiarow ogumienia w ramach rozsadku nie przynosilo rozsadnych rezultatow. Jak kogos bardzo korci to prosze: Dzielimy predkosc obrotowa silnika przez przelozenie na skrzyni, potem jeszcze przez przelozenie na dyfrze i otrzymujemy informacje o tym ile kolo robi obrotow na drodze w przeciagu minuty. A potem liczymy obwod kola, mnozymy razy ilosc obrotow kola. Na koncu dostosowanie jednostek i voila - jest predkosc w km/h. |
Autor: | Wojtyla [ czw mar 08, 2007 8:56 am ] |
Tytuł: | |
Witam mMm2 pisze: mnozymy razy ilosc obrotow kola Dlaczego tak?liczysz prędkość chwilową jak dasz x obrotów koła to jeszcze musisz dołożyć przyrosty prędkości w czasie, poślizg kół, poślizg spraęgła, zmiana prędkości kątowych kół podczas skrętu nawet stosunkowo niewielkiego i takie tam pierdy ![]() mMm2 pisze: wyniki coraz bardziej sie rozjezdzaly w stosunku do danych technicznych
Mam nadzieję że brałeś pod uwagę że nawet takie same modele mają inne przełożenia skrzyni i tylnego mostu (w zależności od mocy i rocznika) pozdro |
Autor: | Ocet [ czw mar 08, 2007 10:11 am ] |
Tytuł: | |
Primo - skrzynie olać, przyjąć, że jedziecie na czwórce, ta zawsze ma 1:1 Secundo - zakręty olać, bo jak jedno koło troche szybciej, to drugie troche wolniej - na tym polega mechnizm różnicowy. A chodzi nam o prędkość pojazdu, czyli średnią z kół. Mechanizm różnicowy ma przełożenie wewnętrzne z zasady 1:1, nie mylić z przekładnią główną. Tercio - Pamiętać, co by liczyć prędkość na podstawie promienia tocznego, czyli tego jak opona jest ugięta, należy mocno poszukać w szczegółowych danych opony, albo przyjąć wartość którą już kiedyś podawałem na forum, a szukać ponownie mi się nie chce. |
Autor: | mMm2 [ czw mar 08, 2007 1:04 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Witam mMm2 pisze: mnozymy razy ilosc obrotow kola Dlaczego tak?liczysz prędkość chwilową jak dasz x obrotów koła to jeszcze musisz dołożyć przyrosty prędkości w czasie, poślizg kół, poślizg spraęgła, zmiana prędkości kątowych kół podczas skrętu nawet stosunkowo niewielkiego i takie tam pierdy ![]() ahaha, stary... tylko czekalem az ktos wyskoczy ze sprzeglem i "innymi stratami". Ale od poczatku - jakie przyrosty predkosci w czasie? Liczymy tylko predkosc z jaka samochod porusza sie na ktoryms tam biegu przy pewnych ustalonych obrotach silnika. Tylko plaska i prosta nawierzchnia wchodzi w gre ![]() poslizg kol? poslizg sprzegla? na prostej plaskiej drodze przy stalych obrotach silnika? Jak masz samochod w ktorym ci sie sprzeglo slizga i lyse opony to od razu lec cos z tym robic, bo blad nie tkwi w moich obliczeniach ![]() Te wszystkie pierdy ![]() A zanim ktos jeszcze wyciagnie tarcie kol o nawierzchnie, to proponuje sie zastanowic gdzie w samochodzie "zwalczane" sa te straty przy wszystkich mechanizmach idealnie sprzegnietych i w ruchu. Co sie dzieje przy wjezdzie pod gorke? Wojtyla pisze: mMm2 pisze: wyniki coraz bardziej sie rozjezdzaly w stosunku do danych technicznych Mam nadzieję że brałeś pod uwagę że nawet takie same modele mają inne przełożenia skrzyni i tylnego mostu (w zależności od mocy i rocznika) pozdro Akurat wtedy interesowaly mnie wyliczenia dla W123. Moc nie ma najmniejszego znaczenia. Oczywiscie wszystko co trzeba bralem pod uwage ![]() Mozemy jeszcze polemizowac w temacie i objecuje ze jak mi ktos wytknie blad to sie do tego przyznam ![]() ocet -> wlasnie to ugiecie opony bylo jedyna prawdziwa niescisloscia przy wyliczeniach, zwlaszcza ze sam sobie wymyslilem wspolczynnik, ale nawet po korekcie (w ramach rozsądku:D)wspolczynnika wyniki nie chcialy sie miescic w normie. |
Autor: | kocur [ czw mar 08, 2007 1:38 pm ] |
Tytuł: | |
Wskoczę tu z innymi pojazdami, ale fakt jest faktem, że dla motocykli przy szybkościach powyżej 200 już całkiem wyraźnie widać poślizg opony z powodu pokonywania dużego oporu powietrza. Koła niby zachowująie mają pełną przyczepność, ale moim zdaniem "poślizg" wynika z elastyczności materiału opony (mikrougięcie bieżnika przy "kładzeniu się" i "wstawaniu" z nawierzchni? czy to wystarczy??? mierzone wielkości są ok. 20% !! - tak kiedyś czytałem w "ŚM", to było o hayabusie czy coś). W mercu przy 100/h ten efekt powinien być minimalny, mniejszy niż kwestia ugięcia opony pod ciężarem. To chyba główne źródło błędu. Wydaje mi się też, że ma prawo być jakiś minimalny poślizg przęgła nawet jak wszystko na tip-top. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |