MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

prawie jak Stratos
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=24251
Strona 1 z 2

Autor:  Nilovitz [ pt mar 02, 2007 8:26 am ]
Tytuł:  prawie jak Stratos

http://www.autokrata.pl/ogien/1261/polonez_rally_2000/

niczego sobie wersja rajdowa

a ponizej: ciekawe histErie

http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/2004/pololez/poldek.htm

Autor:  MercSwir [ pt mar 02, 2007 10:48 am ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:



Baran to pisał........

Autor:  filippo [ pt mar 02, 2007 1:29 pm ]
Tytuł:  Polonez...

Jak każde auto, Polonez ma swoich miłośników(mój ojciec) jak i przeciwników. Tekst z linka powyżej należy traktować z dużym przymrużeniem oka lecz jedno zdanie wydało mi się bardzo zabawne - "Jakość spasowania poszczególnych elementów zaskakuje kapiącą do wnętrza wodą, skrzypiącym plastikami, oraz ergonomicznym umieszczeniem drążka zmiany biegów zasłanianego własnym kolanem, a korozja pojawiała się już na folderach reklamowych."

Autor:  daro5555 [ pt mar 02, 2007 2:02 pm ]
Tytuł:  Re: Polonez...

filippo pisze:
Jak każde auto, Polonez ma swoich miłośników(mój ojciec) jak i przeciwników. Tekst z linka powyżej należy traktować z dużym przymrużeniem oka lecz jedno zdanie wydało mi się bardzo zabawne - "Jakość spasowania poszczególnych elementów zaskakuje kapiącą do wnętrza wodą, skrzypiącym plastikami, oraz ergonomicznym umieszczeniem drążka zmiany biegów zasłanianego własnym kolanem, a korozja pojawiała się już na folderach reklamowych."


troche przesadzaja ale i inne samochody bardziej renomowanych firm jak FSO maja problem z korozja i to do dnia dzisiejszego np Ford Nissan Toyota chyba ze to tylko takie wadliwe samochody wysylaja do Polski

Autor:  Nilovitz [ pt mar 02, 2007 2:12 pm ]
Tytuł: 

te proste, zwyczajne Polonezy z drugiego linku z raczej traktujcie to jako zart, szczegolnie opisy zdjec cyt.:Obszerny bagażnik o pojemności 300 l zaskakuje różnymi możliwościami załadunku..., "Łatwość parkowania była wielką zaletą w zatłoczonych miastach. Poldas dzięki swojej poręczności i zwrotności mógł się wcisnąć dosłownie wszędzie. Na zdjęciu "@psik" demonstruje efektowne parkowanie dosłownie "na styk"."

to tak przy okazji, chcialbym abyscie zwrocili uwage na Poloneza Stratusa, o ktorym kiedys byla mowa, i o innych tworach FSO Polonez Coupe, chocby i pierszych sportowych Polskich Fiatach 125 z silnikiem 1,8 z dwoma walkami rozrzadu
(jesli cos pomylilem - poprawcie mnie)

Autor:  Boulik [ pt mar 02, 2007 2:29 pm ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
chcialbym abyscie zwrocili uwage na Poloneza Stratusa, o ktorym kiedys byla mowa

Nie przypominam sobie Poloneza Stratusa.
Chyba, że chodzi Ci od Stratopoloneza , zbudowanego na podzespołach Lancii Stratos?

Autor:  KajTan [ pt mar 02, 2007 9:27 pm ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
to tak przy okazji, chcialbym abyscie zwrocili uwage na Poloneza Stratusa,

Stratopoloneza.

Nilovitz pisze:
FSO Polonez Coupe,

a Polonez 3D? byl w pakiecie... ;)

Nilovitz pisze:
chocby i pierszych sportowych Polskich Fiatach 125 z silnikiem 1,8 z dwoma walkami rozrzadu
(jesli cos pomylilem - poprawcie mnie)

Pierwszy byl Polski Fiat 125P Monte Varlo z silnikiem 16oo DOHC o mocy 9oKM. Dolaczyla do niego wersja Akropolis z silnikiem 18ooDOHC 105KM.
Silnika 2oooDOHC nie montowano w DeeFie, bo silnik ten byl za ciezki i niechetnie wkrecal sie na oborty, a jego moc to 'tylko' 112KM. Choc najlepsza byla wrersja 16ooDOHC na tlokach 84mm - nadkwadratowy silniczek szybko wkrecal sie na obroty.

Autor:  Emil200D [ pt mar 02, 2007 9:59 pm ]
Tytuł: 

Witam, powiem tylko---Polonezem Atu Plus'98 zrobiłem 62000 km,odwiedziłem Węgry,Słowację,włożyłem 4500 pln ,sprzedałem za 2200 pln

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1172868933_pol2.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11728 ... C00346.jpg

Autor:  And [ pt mar 02, 2007 11:58 pm ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
FSO Polonez Coupe,

Cytuj:
a Polonez 3D? byl w pakiecie... ;)


Był ale zrobili ich coś ok 2000szt
http://www.polonez-coupe.szmyd.pl/
http://www.fsomoto.xip.pl/modules.php?n ... cle&sid=60

Autor:  KajTan [ sob mar 03, 2007 10:36 am ]
Tytuł: 

And pisze:
Nilovitz pisze:
FSO Polonez Coupe,

Cytuj:
a Polonez 3D? byl w pakiecie... ;)


Był ale zrobili ich coś ok 2000szt
http://www.polonez-coupe.szmyd.pl/
http://www.fsomoto.xip.pl/modules.php?n ... cle&sid=60

Polonez 3D i Coupe to dwa rozne modele! Coupe prawdopodobnie zostal wyprodukowany w ilosci 50 szt. (tego nawet fabryka nie wie), zas 3D znacznie, znacznie wiecej.
Jak wygladalo 3D? o TAK. Twoje linki to Polonez Coupe.

Autor:  grochu [ sob mar 03, 2007 1:47 pm ]
Tytuł: 

Śmiejcie się smiejcie.....
Ja osobiście jechałem "kredensem" PF125p w którym zamontowano 136 konny DOHC 2.0... ORYGINALNIE!!!!!
Mój kolega pracował nad swoim sprzętem który z zewnątrz nie informował o swoich mozliwościach... Kiedy testowalismy ów sprzet na A4 to przy prędkości prawie 200km\h (licznik nie działał ale za nami nie nadąrzał nasz kolega zdezolowaną BMW 318) który informował nas później że przy 170km\h zaczeliśmy mu odchodzić...
Więc wracając do tematu przy 200km\h most wył jak lądujący Jumbo (może dlatego że był z Mirafiori [zlosnik] )lusterka się złozyły, szum powietrza wskazywał na 400km/h,szpary w drzwiach powodały że czułem się jak bym leciał kabrioletem a kolega trzymał rękoma przednią szybę bo puszczała na uszczelkach, kiedy okazało się że czas się zatrzymać to droga hamowania wyniosła około 300metrów [szalone] a z hamulców nic nie zostało prócz wspomnienia że przed chwilka jeszcze działały... :lol:
Kiedy tak wyprzedzaliśmy z prędkością 200km/h bodajrze Opla Omegę (musiałem mu mrugnąć swiatłami [zlosnik] nie powstrzymałem się) facet szczerze pukał sie w głowę krzycząc coś za sterów swego Opelka! I dla takich chwil warto zapuścić się w pamięć o PF. Ja osobiście mógłbym mieć takie DOHC i cieszył bym się co światła jak zostawali by inni w tyle nie wiedzac czemu albo na drugi dzień jechali by do serwisu sprawdzać fury "bo" kredens na światłach ich zostawił [zlosnik]

Autor:  KajTan [ ndz mar 04, 2007 11:54 am ]
Tytuł: 

grochu pisze:
Śmiejcie się smiejcie.....
Ja osobiście jechałem "kredensem" PF125p w którym zamontowano 136 konny DOHC 2.0... ORYGINALNIE!!!!!

PRIMO: 2oooDOHC mialo 113 KM, wiec jak dorobiles brakujace 23KM?
SECUNDO: silnik 2oooDOHC jest za ciezki i za wysoki do fabrycznego montazu w DeeFie, wiec niech kolega sie przyzna, ze sam go tam zamontowal, albo zrobil swapa z Argenty, wtedy miala 120KM.
TERTIO: Fiat Abarth Volumetrico 131 mial 140KM, ale to wyczynowka, wiec sam rozumeisz... ;)

grochu pisze:
Mój kolega pracował nad swoim sprzętem który z zewnątrz nie informował o swoich mozliwościach... Kiedy testowalismy ów sprzet na A4 to przy prędkości prawie 200km\h

I zawieszenie, i hamulce, i wydech i opony mialy odpowiednie indeXy i osiagi... Silnik 2oooDOHC jest na tyle ciezki, ze bez zmian sprezyn przednich na te od Poloneza Trucka, ciezko jest nie rozbic miski olejowej.
Odwrotny osprzet to inna rzezba pod maska. Ale jesli juz to zrobimy, mamy wilka w owczej skorze. Kolega uzytkownik sprzedal auto, na rzecz 125-tki z silnikiem 16ooDOHC o mocy 98KM z Fiata 131. Jednostka lzejsza, lubiaca wysokie pbroty i szybko sie wkrecajaca.

Zwykle 125p 13ooOHV o mocy 60KM robi 160kph, to czymze jest wasze osiagniecie??? DOWOD.

Autor:  Nilovitz [ czw mar 08, 2007 10:42 am ]
Tytuł: 

relacja filmowa Stratosa

http://www.smog.pl/wideo/8281/polonez_stratos_-_legendy_prl-u/

Autor:  broneq [ czw mar 08, 2007 8:03 pm ]
Tytuł: 

StratoPolonez to legenda od chwili swojego powstania - chciałbym go kiedyś zobaczyć w akcji :roll:
Poldków 3D faktycznie wyprodukowano więcej niż coupe, ale osobiście widziałem tylko jednego, natomiast COUPE w samym Krakowie jest przynajmniej 2, poza tym jeszcze jednego widziałem we Wrocławiu. Innymi słowy COUPE to COUPE i ludzie o nie bardziej dbali czy coś :-)
Co do pierwszego linku to Poldolot "Borewicz" ze swapniętym DOHC z Fiata lub np Lancii to moje marzenie o aucie niepozornym i diabelnie szybkim. :evil:
;) ;)

Autor:  Bodzio [ czw mar 08, 2007 11:02 pm ]
Tytuł: 

Mam za sobą następujące doświadczenie:
kiedyś z 198x roku śpieszyłem się z Opola do Świdnicy i nowym odcinkiem A4 asfaltowym jechałem przez kilkadziesiąt minut ponad 150 km/h, było to 125p z silnikiem 1600 i 5.biegową skrzynią całość od Poloneza, zajechałem na miejsce i zgłosiłem znajomemu z Pafalu, że mam problemy z przyśpieszaniem, od razu zajechaliśmy do Spolmotu, gdzie po rozebraniu silnika pokazali wałek rozrządu z krzywkami całkiem okrągłymi, gość powiedział, że musiałem z 10 minut jechać ponad 140 km/h i dlatego tak się zrobiło, ja jechałem ponad godzinę ponad 150. Naprawa w ramach gwarancji zajęła 2 godziny, wróciłem do domu z nowym wałkiem i tyle.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/