MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Dziś była pierwsza jazda bez opon. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=24216 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Mirmur [ śr lut 28, 2007 4:37 pm ] |
Tytuł: | Dziś była pierwsza jazda bez opon. |
Ze względu na zbliżający się koniec zimy i pojawienie się w powietrzu różnych latajątek postanowiłem dosiąść mojego Potwora i trochę go rozgrzać po zimowej przerwie. Jazda bez opon jest całkiem fajna, chociaż trochę stracił na komforcie. Ma to też pewne zalety gdyż nie muszę zwracać uwagi na leżące ostre przedmioty, krzaki, kamienie itp. Nie ma to jak dwusów diesel. Zapalił od dotknięcia:). http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1172676905_u.jpg Pozdrawiam. |
Autor: | Idzik [ śr lut 28, 2007 4:47 pm ] |
Tytuł: | |
Ja piernicze !!! Swietny sprzet !!! Napisz o nim cos wiecej, pls... |
Autor: | Żeluś [ śr lut 28, 2007 4:52 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Piękny sprzęcik ![]() ![]() |
Autor: | maxtro [ śr lut 28, 2007 4:52 pm ] |
Tytuł: | |
Co to za sprzęt?? ![]() ![]() |
Autor: | monster18.09 [ śr lut 28, 2007 4:58 pm ] |
Tytuł: | |
Ja tam chyba wyczuwam jakas kelekcje mala, Fajne, ile KM? |
Autor: | aegm [ śr lut 28, 2007 5:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Dziś była pierwsza jazda bez opon. |
![]() ![]() ktory to rok...?! |
Autor: | KajTan [ śr lut 28, 2007 5:12 pm ] |
Tytuł: | |
pisanie zapalil od dotkniecia juz jest zartem, kto probowal odpalic Lnaz Buldoga, wie, ze lutlampa nalezy rozgrzac komore wstepna, a potem jeszcze zdjac kierownice i nia - jako korba - probowac uruchomic silnik. |
Autor: | Mirmur [ śr lut 28, 2007 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
Mam małą kolekcję takich potworków i mam też kawałek pola do tzw. crash-testów. Ten ciągnik to Lanz-Bulldog z 1943r. Ma jeden cylinder o pojemności 10,5l. Można powiedzieć, że to niepełny dwusów diesel, ale nie gardzi też innymi paliwami. Właściwie pracuje na wszystkim, co jest w płynie i się pali. To jeden z najprostszych silników spalinowych. Skrzynia biegów manualna. Fabrycznie brak klimy, ABS, zegarów, wspomagania i wszystkich innych bajerów. Waga ok. 4 ton. Strach pomyśleć ile mocy z tej pojemności silnika uzyskaliby spece z AMG. Oryginalnie ma tylko 45KM. Moment obrotowy za to jest ogromny. Pozdrawiam. |
Autor: | WSR [ śr lut 28, 2007 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
Świetny, zrób jakiś filmik z rytuału odpalania !!!! |
Autor: | Mirmur [ śr lut 28, 2007 5:35 pm ] |
Tytuł: | |
Filmiki jakieś tam mam, ale są to duże pliki robione aparatem fotograficznym. Co do samego odpalania to rzeczywiście nieraz nie jest to proste. Ponieważ to silnik z gruszą żarową trzeba ją dobrze podgrzać do czerwoności lut-lampą benzynową. Drugim ważnym elementem jest wtryskiwacz o ręcznie regulowanym kącie rozpylania paliwa. Jeśli silnik i pompa paliwa jest w porządku zapala od pierwszego ,kopa'. Trzeba tylko trochę wiedzy i pary w rękach, bo rzeczywiście odpala się go za pomocą kierownicy wsuniętej w otwór wału korbowego. Hałas odpalonego silnika jest tak duży, że jak mówią na wsi kury z wrażenia przestają znosić jajka a krowy dawać mleko. Pozdrawiam. |
Autor: | maxtro [ śr lut 28, 2007 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
Pochwal się nam co masz za okazy jeszcze w swojej kolekcji. |
Autor: | _me: how_ [ śr lut 28, 2007 5:45 pm ] |
Tytuł: | |
O kurka wodna! Oglądałem w telewizorni pokaz palenia silnika z gruszą za pomocą kierownicy. Kopanie 123 ze słabą kompresją przy - 15 to pikuś. Traktor nie miał regulacji obrotów i skrzyni, a żeby pojechać do tyłu trzeba było przy starcie zakręcić wałem w przeciwną stronę. ![]() |
Autor: | Mirmur [ śr lut 28, 2007 6:00 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Traktor nie miał regulacji obrotów i skrzyni, a żeby pojechać do tyłu trzeba było przy starcie zakręcić wałem w przeciwną stronę.
Tak to prawda, ale tak miały tylko pierwsze typy ciągników Lanz-Bulldog z lat 1921-1923. Później stosowano już skrzynie biegów. Najpierw były to tylko biegi ,,polowe'' i taki ciągnik rozwijał wtedy ok 8km/h. Ludziom się w tamtych czasach tak nie spieszyło jak dziś. Później zaczęto budować skrzynie ,,szosowe'' z reduktorem ,,polowym''. Silniki ciągników, które, posiadały już skrzynie biegów nie mogą pracować w dowolnym kierunku ze względu na brak smarowania. Ciekawostką tych silników jest możliwość pracy wahadłowej, czyli kręci się w prawo i w lewo o 180 stopni i tym samym wał korbowy nie wykonuje pełnego obrotu. Mimo, że moc maksymalna to 45KM przy 700obr/min. Ciągnik bez problemu da radę pociągnąć np. TIR-a z ładunkiem 40 ton. Pozdrawiam. |
Autor: | WSR [ śr lut 28, 2007 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.youtube.com/watch?v=sgAY4pjuhP4 - odpalanie po niemiecku http://video.google.pl/videoplay?docid= ... nz+bulldog - młockarnia http://video.google.pl/videoplay?docid= ... nz+bulldog - start po australijsku (?) a ja i tak jestem ciekaw sartu polskiego ![]() |
Autor: | FreQ [ śr lut 28, 2007 7:08 pm ] |
Tytuł: | |
HAha nie ma co porownywac ale to ''capek'' c330 jest przy tym jak s klasa ![]() ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |