MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

BMW 730-opinie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=23882
Strona 1 z 2

Autor:  Rybaczenkow [ wt lut 13, 2007 5:11 pm ]
Tytuł:  BMW 730-opinie

Kolega ma "okazje" kupic takie bwm, rocznik 89, czarny, czarna skóra, elektryka, automatyczna skrzynia biegów, bez gazu. Ja twierdze ze ekspoatacja takiego samochodu jest droga i nie jest to auto dla "biednych" ludzi. Ale moge sie mylic, wiec prosze o opinie, uzytkownikow, bylych uzywkownikow, lub znajomych uzytkownikow tego samochodu [zlosnikz]

Autor:  Wiktor Chilon [ wt lut 13, 2007 5:13 pm ]
Tytuł: 

Mojego tata kumpel miał 7.

Pali od groma i jeszcze więcej, droga jak cholera... Dla prawdziwych fanów BMW i komfortu.

Ja to bym nie kupił takiego auta ze względu na to, że...

Jak będę jechał to ludzie będą krzyczeć mafia:) Choć może to wtedy budzi respekt?

Autor:  Bukol [ wt lut 13, 2007 5:48 pm ]
Tytuł: 

To chyba R6? Nie pamiętam kiedy weszła 730 V8, ale piszesz raczej o R6. Zawieszenia mniej trwałe niż te z MB, niestety. I dość kosztowne w naprawach. Faktycznie spalanie spore, ale nie odbiega zasadniczo od porównywalnych jednostek MB, w tym wypadku porównywać trzeba do 300SE/SEL lub 280SE/SEL (od biedy 260SE). Koszty utrzymania jednak wyższe jeśli chodzi o ceny części zamiennych. No i automat - tu może być różnie. W MB mamy proste, niemieckie skrzynie, bez elektroniki. W BMW były 4 amerykańskie lub 5 ZF, nie tak trwałe jak mercedesowskie Wandlery. Natomiast nadwoziowo zawsze było OK, o ile zadbane i nie porozbijane. Chyba musiały być dobrze zabezpieczane antykorozyjnie, bo nie widać jakoś zgniłych E32, raczej poszpachlowane i ospojlerowane. Mi osobiście podoba się E32 i mam w głębokim poważaniu co sobie pomyśli desperat w Punto czy na przystanku odnośnie mojego źródła utrzymania.

Autor:  Waciak [ wt lut 13, 2007 5:57 pm ]
Tytuł: 

Jeździłem 730 z V8 i obecnie jeżdżę również samochodem z 3-litrowym motorem.
Spalanie w granicach 17-20l /100 km.
Co do tego co pisze Bukol...mam dosyć trzepania mnie co dwa kilometry przez policję.
Taki wózek utożsamiany jest przez nich, jako fura początkującego złodzieja z Żyrardowa/Wołoryja itd...
Niestety :evil:

Autor:  ..::wojtek::.. [ wt lut 13, 2007 6:20 pm ]
Tytuł: 

E32..... fajny woz. Odradzam tylko V12, spalanie jest trudne do zaakceptowania :)

Autor:  MercSwir [ wt lut 13, 2007 6:57 pm ]
Tytuł: 

..::wojtek::.. pisze:
Odradzam tylko V12



Jeździłeś kiedyś?? Ja miałem okazje i wybaczam mu to spalanie CHRYSTE JAK TO IDZIE [totalszok] [totalszok] 300KM robi swoje

Autor:  markslav [ śr lut 14, 2007 11:21 pm ]
Tytuł: 

Witaj, ja mam 520 88 r6, ale jestem dosyć zorientowany w e32 również.
Po pierwsze żadne BMW nie jest autem tanim w ekslpoatacji, natomiast wg mnie nie jest też drogim jak na to co oferuje. Silik 3,0 z lat 80 tych to R6, i tak samo jak 3,5 R6 należą do bardzo trwałych konstrukcji. Karoseria jeśli bezwypadkowa jest bardzo dobra i nierdzewieje. Prowadzenie i wyciszenie auta na najwyższym poziomie, to jest wspaniły samochód, ale musi być w bardzo dobrym stanie, co za tym idzie musi kosztowac- za 5 tyś bym nie kupował takiego auta, nawet bym go za darmo nie wziął. Wg mie należy szukać auta, które nie posiada znamion ingerencji tuningowców-dresiarzy czyli - małe kierownice, jakies blachy ryflowane, diodki, itp jak szukałem BMW (ostatecznie kupiłem w Niemczech) ale jak czułem, ze rozmawiam z dresem to nawet nie jechałem. Auto trzeba bardzo dobrze przeglądnąć przed zakupem i nie żalowac na to kasy.
Minusy- zawieszenie choć właściwości jezdne i komfort na wysokimpozimoie to czesto trzeba coś wymieniać, a jest ono dosyć rozbudowane - można przyjąć że co roku coś będzie do wymiany i będzie to kosztowało kikaset zł
Spalanie w miescie ok 16 benzyny ok 20 gazu - realne, trasa 10-12 bezn, 12-14 gaz
Na BMW MUSI Cie być stać (czy kolege, każdego) inaczej zaczniesz oszczedzac na czesciach, które będą kiepskiej jakości i tylko biedy sobie narobisz.. Na pewno myślenie w stylu założe gaz to bede jezdził za tyle samo co oplem astrą jest niewłaściwe
Przykłądowe ceny czesci:
amorki Bilstein na przód komplet - ok 900zł z motażem
wachacz przód: 100zł polski 200zł niemiecki
[/img]

Autor:  ..::wojtek::.. [ śr lut 14, 2007 11:42 pm ]
Tytuł: 

MercSwir pisze:
Jeździłeś kiedyś?? Ja miałem okazje i wybaczam mu to spalanie CHRYSTE JAK TO IDZIE [totalszok] [totalszok] 300KM robi swoje


Ojciec mojego kolegi przez pewien czas jezdzil takim, idzie strasznie to fakt, no i jak sie otworzy maske to widok jest wspanialy :) To chyba najtansze V12 jakie mozna kupic, ale ja bym sie ograniczyl do V8, pali sporo mniej, a tez jezdzi pieknie.

Autor:  piotras [ czw lut 15, 2007 12:31 am ]
Tytuł: 

markslav pisze:
Witaj, ja mam 520 88 r6, ale jestem dosyć zorientowany w e32 również.
Po pierwsze żadne BMW nie jest autem tanim w ekslpoatacji, natomiast wg mnie nie jest też drogim jak na to co oferuje. Silik 3,0 z lat 80 tych to R6, i tak samo jak 3,5 R6 należą do bardzo trwałych konstrukcji. Karoseria jeśli bezwypadkowa jest bardzo dobra i nierdzewieje. Prowadzenie i wyciszenie auta na najwyższym poziomie, to jest wspaniły samochód, ale musi być w bardzo dobrym stanie, co za tym idzie musi kosztowac- za 5 tyś bym nie kupował takiego auta, nawet bym go za darmo nie wziął. Wg mie należy szukać auta, które nie posiada znamion ingerencji tuningowców-dresiarzy czyli - małe kierownice, jakies blachy ryflowane, diodki, itp jak szukałem BMW (ostatecznie kupiłem w Niemczech) ale jak czułem, ze rozmawiam z dresem to nawet nie jechałem. Auto trzeba bardzo dobrze przeglądnąć przed zakupem i nie żalowac na to kasy.
Minusy- zawieszenie choć właściwości jezdne i komfort na wysokimpozimoie to czesto trzeba coś wymieniać, a jest ono dosyć rozbudowane - można przyjąć że co roku coś będzie do wymiany i będzie to kosztowało kikaset zł
Spalanie w miescie ok 16 benzyny ok 20 gazu - realne, trasa 10-12 bezn, 12-14 gaz
Na BMW MUSI Cie być stać (czy kolege, każdego) inaczej zaczniesz oszczedzac na czesciach, które będą kiepskiej jakości i tylko biedy sobie narobisz.. Na pewno myślenie w stylu założe gaz to bede jezdził za tyle samo co oplem astrą jest niewłaściwe
Przykłądowe ceny czesci:
amorki Bilstein na przód komplet - ok 900zł z motażem
wachacz przód: 100zł polski 200zł niemiecki
[/img]



No proszę kolego! a swoje bmw za 5 tys chcesz sprzedać i tak je bardzo zachwalasz. [zlosnik] [zlosnik] A teraz piszesz takie rzeczy.W mojej rodzinie są same bmw od 15 lat , więc mam troche pojęcia na ten temat!
Spalanie E-34 525 w miescie przy ciezkiej nodze to 14-15 litrow gazu, więc takie samo lub nawet nizsze niz w MB z motorem 2,3l. A ceny amortyzatorów bilstein to wydatek 300zl za sztuke ! plus wymiana 50zl/szt
Spalanie o ktorym mowisz 16-20l to chyba osiągnięcia rzeźnika ,który je katuje [zlosnik] Ceny czesci tych samych producentów są tańsze niz np. w oplu vectrze B [zlosnik] Rozrząd kompletny z wymianą 250zl, vectra A i B 450zł.Więc nie pisz takich bzdur ze na bmw musi cię być stać. A jak założysz gaz to bedziesz jezdził za tyle samo lub nawet taniej niż astrą bo przez ten czas wrzucisz tyle kasy w naprawę astry ze po roku lub dwóch eksploatacji bmw mimo większego zużycia paliwa i tak bedzie tańsze w utrzymaniu!

Autor:  MarcinL [ czw lut 15, 2007 1:36 am ]
Tytuł: 

BMW - Pierwsze na co zwracał bym uwage to zawieszenie zawieszenie i jeszcze raz zawieszenie, albo oryginalnie i dosyć drogo, albo tandetne zamienniki i modlić się na zakrętach...

Autor:  Wojtek123 [ czw lut 15, 2007 9:19 am ]
Tytuł: 

E32 to piękne auto [ok]
Baaarrrrddzzzooo mi się zawsze podobał ten model, chyba najbardziej ze wszystkich BMW [palacz]
Życzę powodzenia w zakupach [oczko]

Autor:  Bukol [ czw lut 15, 2007 10:17 am ]
Tytuł: 

piotras pisze:
Spalanie E-34 525 w miescie przy ciezkiej nodze to 14-15 litrow gazu, więc takie samo lub nawet nizsze niz w MB z motorem 2,3l. A ceny amortyzatorów bilstein to wydatek 300zl za sztuke ! plus wymiana 50zl/szt
Spalanie o ktorym mowisz 16-20l to chyba osiągnięcia rzeźnika ,który je katuje [zlosnik] Ceny czesci tych samych producentów są tańsze niz np. w oplu vectrze B [zlosnik] Rozrząd kompletny z wymianą 250zl, vectra A i B 450zł.Więc nie pisz takich bzdur ze na bmw musi cię być stać. A jak założysz gaz to bedziesz jezdził za tyle samo lub nawet taniej niż astrą bo przez ten czas wrzucisz tyle kasy w naprawę astry ze po roku lub dwóch eksploatacji bmw mimo większego zużycia paliwa i tak bedzie tańsze w utrzymaniu!


Czytaj uważnie posty poprzedników, zwłaszcza jak zamierzasz je krytykować. Ty piszesz o E 34 a kolega o E32, gdzie Rzym, a gdzie Krym? Podajesz przykład silnika nowszej generacji o pojemności mniejszej o flaszkę lub dwie. Więcej uwagi przy czytaniu.

Autor:  markslav [ sob lut 17, 2007 12:47 am ]
Tytuł: 

piotras pisze:

No proszę kolego! a swoje bmw za 5 tys chcesz sprzedać i tak je bardzo zachwalasz. [zlosnik] [zlosnik] A teraz piszesz takie rzeczy.W mojej rodzinie są same bmw od 15 lat , więc mam troche pojęcia na ten temat!
Spalanie E-34 525 w miescie przy ciezkiej nodze to 14-15 litrow gazu, więc takie samo lub nawet nizsze niz w MB z motorem 2,3l. A ceny amortyzatorów bilstein to wydatek 300zl za sztuke ! plus wymiana 50zl/szt
Spalanie o ktorym mowisz 16-20l to chyba osiągnięcia rzeźnika ,który je katuje [zlosnik] Ceny czesci tych samych producentów są tańsze niz np. w oplu vectrze B [zlosnik] Rozrząd kompletny z wymianą 250zl, vectra A i B 450zł.Więc nie pisz takich bzdur ze na bmw musi cię być stać. A jak założysz gaz to bedziesz jezdził za tyle samo lub nawet taniej niż astrą bo przez ten czas wrzucisz tyle kasy w naprawę astry ze po roku lub dwóch eksploatacji bmw mimo większego zużycia paliwa i tak bedzie tańsze w utrzymaniu!


Po koleji:
Chce sprzedać za 5 tys- bo takie są ceny, wystawiać za 7 tys to można tylko po co? Pozatym mówimy o 7ce gdzie ewidentie za 5 tys bedzie złom, a w moim przypadku 520 88, 12v to własnie cośokoło ceny rynkowej...(pozatym między innymi dlatego nie znajdziesz mojego auta w ogłoszeniach, bo obecnie mam 2 i własnie dlatego ze BMW warte jest 5 tys, to cszkoda mi je sprzedawac)
Co do spalania to mówiłem raczej o spalaniu e-32, która jest po pierwsze cięższa, po drugie ma gorszy współczynnik cx, po trzecie jednak większa pojemnośc. I myśle ze juz w tej kwestii się zgodzimy-ja podaje spalanie ktorego można się spodziewac...a nie takie , którym sie chwali, że niby mało pali...
Idąc dalej- cena rozrządu - to się zgdza coś około 250zł, jednak wąptie abyś dostał ORYGINALNE Bilsteiny za 300zł/szt a nawet jeśli to wymiana ich to koszt 700 zł- czyli też nie mało. Będę sie upierał ze na utrzymanie BMW trzeba mieć więcej pieniedzy niz na przeciętne auto. Przede wszystkim na naszych drogach dostaje zawieszenie, ktore wg kazdego kto miał do czynienie z bmw jest na na sze dziury zbyt delikatne, jednak jest rewelacyjnym połączeniem komfortu i stabilnośći (myślę ze lepsze niz w Mercedesie z tamtych lat-124-126). Porównania z Astrą czy Vectrą to czyste gdybania, mój znajomy kupił np. Escorta 1,8 td kiedy ja kupiłem BMW i wydał na to auto dużo mniej pieniedzy (przez 2 lata) i nie jest to bynajmniej wynikeim tego że moje auto zostało kupine w złym stanie...

Reasumując podtrzymuje swoje zdanie że nie należy opierać się wyłącznie na spalaniu. Stwierdzenie że BMW 730 automat bedzie palić 15 L gazu, wiec utrzymanie go bedzie tansze niz astry bo ona sie bedzie psuła, może prowadzić do rozczarowania a ewentualnie sprzedaż takiego BMW może sie okazać bardzo trudna albo się na tym straci...[/i]

Autor:  beet [ sob lut 17, 2007 3:53 am ]
Tytuł: 

markslav pisze:
(myślę ze lepsze niz w Mercedesie z tamtych lat-124-126).


Mysle, ze nie tylko Ty tak myslisz, ale w sumie nie do konca jest takie samo przeznaczenie tych aut. Ja osobiscie jesli chodzi o charakterystyke zawieszenia zdecydowanie wolalbym bmw, mimo tego ze nie jezdze zbyt szybko. Ale nie ma samochodow idealnych, MB ze starszych lat bedzie jednak sporo tansze w utrzymaniu, ale zachowanie na zakretach przy wiekszych predkosciach jednak pozostawia troche do zyczenia. Ja pozostaje wierny marce, ale skoro jest tylu zwolennikow bmw (bynajmniej nie tylko dresow i ABS'ow) to tez cos musi znaczyc.

Jak to sie mowi, co kto lubi ;)

Autor:  markslav [ sob lut 17, 2007 6:32 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
markslav pisze:
(myślę ze lepsze niz w Mercedesie z tamtych lat-124-126).


Mysle, ze nie tylko Ty tak myslisz, ale w sumie nie do konca jest takie samo przeznaczenie tych aut. Ja osobiscie jesli chodzi o charakterystyke zawieszenia zdecydowanie wolalbym bmw, mimo tego ze nie jezdze zbyt szybko. Ale nie ma samochodow idealnych, MB ze starszych lat bedzie jednak sporo tansze w utrzymaniu, ale zachowanie na zakretach przy wiekszych predkosciach jednak pozostawia troche do zyczenia. Ja pozostaje wierny marce, ale skoro jest tylu zwolennikow bmw (bynajmniej nie tylko dresow i ABS'ow) to tez cos musi znaczyc.

Jak to sie mowi, co kto lubi ;)


Jest dokłądnie tak jak mówisz. Ja jestem właśnie w trakcie przesiadki z BMW do 123...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/