MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

silnik okrętowy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=23880
Strona 1 z 4

Autor:  Sokol [ wt lut 13, 2007 1:23 pm ]
Tytuł:  silnik okrętowy

trochę jest tego silniczka ;) ciekawe jak dokręcają śrubki żeby nie zerwać gwintu :)

http://halbot.haluze.sk/?id=1356

Autor:  BamBam [ wt lut 13, 2007 1:32 pm ]
Tytuł: 

wow, ponad 25k litrow, ponad 108k koni przy tylko 102 obrotach na minute... toz to 2 obroty na sekunde :) a moment to juz wogole inna historia: 83 460 877 NM

Autor:  MacKuz [ wt lut 13, 2007 2:32 pm ]
Tytuł: 

no co silniczek jak silniczek - kiedyś podobny ujeżdzałem a stomek do dzisia sie z takimi styka :D

Autor:  Wiktor Chilon [ wt lut 13, 2007 2:34 pm ]
Tytuł: 

No jak kupie beczke to sobie taki wstawie [smiech]

Autor:  zebda [ wt lut 13, 2007 2:45 pm ]
Tytuł: 

Kumpel placze na mysl o tym silniku...Bo kiedys rekord wielkosci silnika nalezal do fabryki polskiej - nie wiem czy nie Cegielskiego.

Autor:  MercSwir [ wt lut 13, 2007 3:28 pm ]
Tytuł: 

Mój ojciec pracuje w Zakładach im Hipolita Cegielskiego. Te silniki widziałem na własne oczy i słyszałem jak to chodzi. To ostatnie zdjęcie to korobwód. Korbowód jest złożony z 2 części. to jest tylko jedna z nich. Naprawde wrażenie jest niesamowite jak koleś robi coś przy głowicy i krzyczy do tego który jest przy wale korbowym [zlosnik] wysokość ok o ile sie nie myle 10 M [totalszok]. Są to apropos dwusuwy. tzn mają jeden zawór wydechowy. Odpalane są spręzonym powietrzem. Pracują na mazut. Wiem praktycznie wszystko o tych maszynkach :P A własnie co do silników to są to Polskie silniki na licencji Zulzera [zlosnik] <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Acha i prosze nie wciskać next msg!!!!!! [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Emil200D [ wt lut 13, 2007 6:28 pm ]
Tytuł: 

kto wymieni tam poduszki pod silnikiem?

Autor:  MercSwir [ wt lut 13, 2007 6:54 pm ]
Tytuł: 

To chyba raczej kołdry [zlosnik]

Autor:  Emil200D [ wt lut 13, 2007 7:59 pm ]
Tytuł: 

pierzyny babci [zlosnik]

Autor:  tyberiusz [ wt lut 13, 2007 8:27 pm ]
Tytuł: 

2- suw?????????/ [totalszok]
to, że mają takie ogromne prędkości obrotowe to wiedziałem, ale że są to 2-suwy to się zdziwiłem....

Autor:  Debesciak [ wt lut 13, 2007 8:37 pm ]
Tytuł: 

z ciekawostek slinik ma tylko 102 obroty poniewaz sruba nie moze krecic sie szybciej bo wytwarzalaby tz dziury w wodzie i statek plynal by wolniej :) bardzo fajnie wyglada szlifowanie cylindrow wlazi facet do cylindra z pnelmatyczna szlifirka i szlifuje :) fajnie rowniez widac jak pracuja korbowody jest taka kapa przy kazdym korbowodzie otwiera sie ja i widac jak pracuje

Autor:  Jarzyn [ wt lut 13, 2007 9:16 pm ]
Tytuł: 

Mnie z kolei dziwi jak przewożenie różnych towarów kontenerowcami może być opłacalne.
Taki silnik z pewnością pali od groma na sekundę, nie mówiąc o pozostałych kosztach...

Autor:  wacky [ wt lut 13, 2007 9:24 pm ]
Tytuł: 

paliva za hodinu prevádzky tj - 104,7litra/min

łatwo policzyć ile potrzebuje na tydzięn rejsu :P lekko ponad milion litrów wachy

Autor:  MercSwir [ wt lut 13, 2007 9:31 pm ]
Tytuł: 

wacky pisze:
łatwo policzyć ile potrzebuje na tydzięn rejsu lekko ponad milion litrów wachy


I nadal nie myślą nad rzepakiem :P Ale to jest mazut ropy paliłby więcej. O ile sie nie myle to na rozruch używają ropki. Pomyślcie sobie cały bak W126 w sekunde [totalszok]

Autor:  filippo [ wt lut 13, 2007 11:53 pm ]
Tytuł:  Mazut...

Debesciak pisze:
bardzo fajnie wyglada szlifowanie cylindrow wlazi facet do cylindra z pnelmatyczna szlifirka i szlifuje :)


Widziałem na zdjęciu Stomka gdy podobną czynność wykonywał przy silniczku a także serię innych ciekawych zadań przy nich wykonywanych. Robi wrażenie. A paliwko do nich ładuje się widłami [zlosnik] (przed wirowaniem)

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/