MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Nieudolne tłumaczenie z angielsko/niemieckiego :) POMOCY!!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=23487
Strona 1 z 2

Autor:  bary123ce [ pt sty 26, 2007 8:08 pm ]
Tytuł:  Nieudolne tłumaczenie z angielsko/niemieckiego :) POMOCY!!

Kolega Niemiec usilnie próbuje mi wytłumaczyć gdzie u niego w Mercedesie jest wyciek oleju i chce zeby ktos mu to w Polsce naprawił... czy ktoś rozumie cos z tego:
"The Borgmannring is the paknung (gasket) in the crankcase top rear and
sump rear, the engine must be removed, gearbox taken off and then it
can be fixed/replaced. "
w zadnym słowniku nie znalazlem slowa Borgmannring. Nie wiem- czy to jakis simmering, oring? Gdzie on sie moze znajdowac?
Z góry dzieki!!

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt sty 26, 2007 8:25 pm ]
Tytuł: 

ale wymyslił-ale co tu ttłumaczyć -pisze ze silnik ma być wyjety,skrzynia też to co to za roznica co bedzie uszczelniane? jak silnik wyjęty to powymieniac/uszczelnić co się da i po sprawie.

Autor:  bary123ce [ pt sty 26, 2007 8:32 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
-pisze ze silnik ma być wyjety,skrzynia też

no właśnie pisać to on sobie może, bo po co wywalać wszystko, skoro to może być jakaś pierdoła... ta pierdoła to "Burgmannring". hmmm... [szalone] gdzie to się znajduje? [szalone]

Autor:  leopold [ pt sty 26, 2007 8:46 pm ]
Tytuł: 

Witam,
znalazłem takie coś:

Der hintere Kurbelwellendichtring ist bei diesem Motor (M100) ein heute nicht mehr üblicher "Borgmannring". Er besteht aus irgend einem weißen, flauschigen Textilgewebe (wahrscheinlich mit Asbestanteilen). ....des Borgmannrings mit modernen vollsynthet. Ölen.

czyli: ten "Borgmannring" to chyba stary model tylnego uszczelnienia wału korbowego, składający się z białego, grubego "warkocza/skrętki" tekstylnej (najwyraźniej z dodatkiem azbestu)..itd.. nowoczesny "Borgmannring" jest z materiału w pełni syntetycznego.

Może się to na coś przyda, Leopold

Autor:  bary123ce [ pt sty 26, 2007 8:51 pm ]
Tytuł: 

Bardzo dziękuję leopold! Auto faktycznie jest /8. Ale czy bede miał problem ze znalezieniem kogoś, kto mogłby to bezproblemowo wymienic, czy raczej cieżka sprawa? Chodzi mi też o dostępność tego Borgmannring'u...

Autor:  _me: how_ [ pt sty 26, 2007 9:12 pm ]
Tytuł: 

Dzień dobry!

by marcin280e:

marcin280e pisze:
Silnik chodzi!
Oczywiście nie obyło sie bez komplikacji ale znowu się udało [zlosnik]
Zauważyłem wyciek z tylnego uszczelnienia wału korbowego i musialem calkowicie wymontować silnik z auta.
Jak wiadomo Mercedes ma tylne uszczelnienie w postaci sznura o przekroju prostokątnym.
Wszystkie następne modele mają sznur o grubości 8mm a Ponton 6mm i zdobycie takiego sznura jest dość problematyczne.
Przypadkiem dowiedziałem sie że taki sznur 6mm jest stosowany w jakimś dieslu Forda Sierry-i to byl strzał w 10-nowy sznur Erling 6mm-idealny.
Aby prawidłowo zamontować sznur w bloku silnika nalezy wymontowac wał korbowy czyli praktycznie rozmontować silnik do zera.


Obrazek

Sznur Ford Sierra....


Autor:  leopold [ pt sty 26, 2007 9:17 pm ]
Tytuł: 

Czarno widzę dostęp do takich części! To jest technologia wywodząca się chyba jeszcze z czasów narodzin motoryzacji. Pozostają chyba tylko poszukiwania wśród miłośników albo... ASO(?).

Pozdrawia, zafrasowany Leopold

Autor:  and6412 [ pt sty 26, 2007 9:20 pm ]
Tytuł: 

Tzw. sznur łojowy

Autor:  bary123ce [ pt sty 26, 2007 9:24 pm ]
Tytuł: 

motyla noga!!
(me: how) by marcin280e pisze:
czyli praktycznie rozmontować silnik do zera.

no to troche jest zabawy!! Ile to moze kosztowac? tzn sama wymiana.

Autor:  marcin280e [ pt sty 26, 2007 9:49 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
motyla noga!!
(me: how) by marcin280e pisze:
czyli praktycznie rozmontować silnik do zera.

no to troche jest zabawy!! Ile to moze kosztowac? tzn sama wymiana.

Ja mogę wymienić-bo lubię motor M110 [zlosniki]

Autor:  bary123ce [ pt sty 26, 2007 9:52 pm ]
Tytuł: 

bardzo chętnie, ale przez cały kraj to mi się nie uśmiecha jechać do Ciebie. Nie to żebym bał się dziur w polskich drogach :lol: ale to zbyt duzy koszt paliwa :cry: a ile byś sobie winszował za taką robotę? Nie oczekuję żadnej przesadnie niskiej ceny. Normalnej, no może być nawet troszeczkę zawyzona ;)

Autor:  marcin280e [ pt sty 26, 2007 10:03 pm ]
Tytuł: 

Zaraz cały kraj...jakieś 3/4 tylko hehe
Problem może być bardziej złożony ponieważ sznur łojowy jest w praktyce wieczny-projektowany jest na cały przebieg motoru.
Problem z wyciekiem pojawia się na ogół nie dlatego że coś się dzieje ze sznurem ale panewki główne wału mają większy luż niż dopuszczalny-powoduje to "rozbicie" sznura i wyciek.
Oczywiscie ten ponadnormatywny luz wału nie powoduje zakłóceń pracy silnika czy też spadku ciśnienia oleju-poprostu nieco cieknie z tyłu silnika.
Należy zmierzyć luz w lozyskach wału -jeżeli przekracza dopuszczalny zakładanie nowego sznura pomoże na krótko.

Autor:  bary123ce [ pt sty 26, 2007 10:14 pm ]
Tytuł: 

weź tu bądź mądry i teraz to wytłumacz Niemcowi po angielsku [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt sty 26, 2007 10:22 pm ]
Tytuł: 

napisz mu "motorszaden total kaput" i zeby Ci oddał to /8 do utylizacji i dopłacił jeszcze ze 1000E za fatyge :lol: :lol: :lol: i bedzie miał problem z głowy. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  bary123ce [ sob sty 27, 2007 11:12 am ]
Tytuł: 

czyli najlepiej powiedziec niemcowi zeby od razu zabral ze soba panewki głowne? jak to bedzie po angielsku/niemiecku?Pfanne?Gelenkpfanne? czy Lagerschale? Bo jak juz silnik bedzie rozebrany to chyba wymiana panewek jak znalazl?! Na jaki koszt mniej wiecej go nastawic?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/