MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Tuning Mechaniczny 300 TurboDiesel OM 617
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=23128
Strona 1 z 1

Autor:  Adaś [ wt sty 09, 2007 12:50 pm ]
Tytuł:  Tuning Mechaniczny 300 TurboDiesel OM 617

wrzucam temat na HP coby nie urazić ortodoxów takim pomysłem.

Czysto teoretycznie, czy mając taki motor da się z niego wykrzesać więcej mocy? Zdaje sobie sprawę że to nie jest dizel podatny na takie operacje i w czasach gdy był produkowany raczej nikomu to do głowy nie przyszło.

Zakres modyfikacji mógłby być następujący:

- mocniejsza pompa np. ze 124 plus wydajniejsze wtryski,
- inna turbina
- dołożenie IC (mielimyśmy wtedy prawdziwe TDi [zlosnikz] )
- zmiana programu w elektronice (no dobra, żart [zlosnikz] 8) )

Zainspirowały mnie dwie 190 z UTube przerobione rzekomo na jakieś 400Km. To przecież proste stare konstrukcje a jak pieknie podkręcone. Niech się wypowiedzą biegli w mechanice czy praktycznie jest to wszystko wykonalne.

PS - z gory zaznaczam że nie chodzi o sprofanowanie jakiejś dobrze utrzymanej beczki ani skonstruowanie silnika jednorazowego użytku a sprawnie dzialającej jednostki napędowej zdatnej do dłuższego uzywania.

Autor:  Grakoz [ wt sty 09, 2007 11:26 pm ]
Tytuł: 

chodzi ci o coś takiego [zlosnikz]
Obrazek

Autor:  Adaś [ śr sty 10, 2007 12:05 am ]
Tytuł: 

ooooo....k...a [zlosnikz] :o o to chodzi :evil: More details please!!

Autor:  airkomin [ śr sty 10, 2007 8:56 am ]
Tytuł: 

To na zdjęciu wygląda na doładowanie kombinowane, tzn. turbo + sprężarka z rodziny wyporowych.
Jak będzies zwiększał ciśnienie doładowania to musisz odpręzyc silnik. Intercooler jak najbardziej, tylko najpierw pomierz jakie masz teraz temperatury na zewnętrznej, żeby nie dokładać na pałę (spodziewam się pod 200 st za sprężarką). Co do pompy to nie wiem co chcesz osiągnąć, jak większe ciśnienia wtrysku, to musiał byś wymienić ewentualnie przeregulować wtryskiwacze, z tym że ciężko wyrokować co do sensowności takiej operacji, gdyż zarówno jedna jak i druga to pompy z minionej epoki, czyli w zestawieniu ze w współczesnymi aparaturami wtryskowymi mają bardzo niskie ciśnienia wtrysku. Dawkę powinno dać się zwiększyć na tej pompie co masz. Rozumiem, że dysponujesz silnikiem OM617A i jest tam mechanizm zwiększania dawki w zależności od ciśnienia doładowania, bo jak masz 617 bez A to trzeba by wymienić, albo wyrzeźbić jakiego miecha, chyba, że chcesz iść jeszcze dalej i dołożyć trochę elektroniki.
A jakim budżetem dysponujesz?

Autor:  Adaś [ śr sty 10, 2007 9:52 am ]
Tytuł: 

no tak daleko to jeszcze nie jestem, na razie jest idea i budżet też mógłby być całkiem spory. Niestety nie ma jeszcze silnika :cry: :lol: i o to wlasnie chodzi - czy po pierwsze znajdzie sie taki motor, po drugie odpowiedniego dawcę nadwozia (z tym to już nie będzie problemu) no i czy da się z tego coś wycisnąć. Jesli nie, to kasa podzie na co innego, może już bez całej tej rzeźby.

Co do skrzyni, standardowy automat z 300D wytrzyma takie obciążenie? Bo tylko taka skrzynia wchodzi w grę 8)

Autor:  bary123ce [ śr sty 10, 2007 11:58 am ]
Tytuł: 

Adaś pisze:
Niestety nie ma jeszcze silnika

o stary!... [zlosnik] ja znalazłem po dwóch latach:) szykuj dużo mamony na dobrą jednostkę!:)
Adaś pisze:
standardowy automat z 300D wytrzyma takie obciążenie?

do OM617A jest inny automat niż od zwykłej 300D.
Adaś pisze:
i czy da się z tego coś wycisnąć

oj da! [zlosnik]

Autor:  Adaś [ śr sty 10, 2007 1:05 pm ]
Tytuł: 

miałem na mysli standardowy automat od OM 617A oczywiście. Ile taki silniczek może kosztować?

Autor:  bary123ce [ śr sty 10, 2007 3:38 pm ]
Tytuł: 

Adaś pisze:
Ile taki silniczek może kosztować?


jest do sprzedania w stanie idealnym za 6000zł w Gnieżnie

Autor:  Adaś [ śr sty 10, 2007 3:49 pm ]
Tytuł: 

drogo ale w ramach budżetu [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] ale muszę to jeszcze raz przemysleć.

Autor:  kondrix123 [ pt sty 12, 2007 11:40 pm ]
Tytuł: 

Wejdz w google kliknij więcej wejdź w grafike wpisz mercedes w123 turbo poszukaj skaczącej beki i zobaczysz jaki potenciał ma ten silnik. Moj wójek na g klase(anglik) z 1988 z 617 z dokładanym turbo STT i nawet nieźle ciągnie to auto. Tylko że silnik ma przejechane 60000 mil i pali na słabym akumlatorze od malucha) Ja swojego turbo kupiłem za 2000 w aucie skrzynia była uwalona i koleś przerzucił 4 i nie dopasował więc kupilem całe auto. Silnik był tak ulany że nikt o zdrowych zmysłach by go nawet nie...) A po wymianie uszczekek miski od wymiany do wymiany 1,5 litra oleju a ma przejeczane 480000 C5 mojej cioci spaliła od kwietnia 2) Powodzenia w szukaniu jak będziesz chciał to prześle fotki jak to jest u mojego wójka.

Autor:  AndyS [ ndz sty 14, 2007 3:18 pm ]
Tytuł: 

Adaś pisze:
Co do skrzyni, standardowy automat z 300D wytrzyma takie obciążenie? Bo tylko taka skrzynia wchodzi w grę 8)

Powiedziałbym że obciążenie może być duże - taka skrzynia wraz z silnikiem OM617 była montowana w małych ciężarówkach - nasz autocamping waży 5,7 tony. Silnik ma też spory potencjał - przy minimum tej masie (bo przecież dochodzi bagaż i wyposażenie) i wymiarach 2.20m x 3.30m (opór jak cholera) jak potrzeba to "rżnie" 110 km/h. [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/