MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy istnieje rozsądna alternatywa dla TDi ? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=23011 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | kryniu [ czw sty 04, 2007 11:31 pm ] |
Tytuł: | Czy istnieje rozsądna alternatywa dla TDi ? |
Coś mi chodzi po głowie i nie chce przestać ![]() czy jest jakaś rozsądna alternatywa dla TDi made by VW, jeśli chodzi o jednostki napędowe dla aut wielkości powiedzmy passata z przedziału cenowego ca 20 kPLN Czy znacie jakiś motor ,który może konkurować z Tdi pod względem niezawodności,spalania,dynamiki i kosztów obsługi? Jakoś ciężko się zastanawiam i nie za bardzo mi cokolwiek przychodzi do głowy ![]() |
Autor: | drwalu [ pt sty 05, 2007 7:36 am ] |
Tytuł: | |
kryniu pisze: TDi made by VW
owszem !! znam i to 2 !! TDi made by SEAT TDi made by AUDI ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | areksz1977 [ pt sty 05, 2007 7:44 am ] |
Tytuł: | |
HDI PSA? |
Autor: | Sokol [ pt sty 05, 2007 7:52 am ] |
Tytuł: | |
a japońskie diesle?? mam do czynienia z 2.0TD (bez intercoolera) w mazda 626 kombi '99 może nie jest to rakieta ale z klimą średnie spalanie na poziomie 5,5-6L i jak do tej pory bezawaryjny ( dobra zepsuł się...... akumulator ![]() |
Autor: | zebda [ pt sty 05, 2007 9:03 am ] |
Tytuł: | |
A moze pOplowski DTI/DTR tyle ze to bylo wsadzane po 2001 roku do Vectry B, tyle ze ponizej 20 000 zl PLNow moze byc ciezko cos znalezc. |
Autor: | georem [ pt sty 05, 2007 9:12 am ] |
Tytuł: | |
kryniu pisze: Czy znacie jakiś motor ,który może konkurować z Tdi pod względem niezawodności,spalania,dynamiki i kosztów obsługi? Jasne, 250D/250TD w W124 5-7 literków, dynamiczny szczególnie TURBO koszty obsługi są tańsze niż w silnikach TDI. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> drwalu pisze: owszem !! znam i to 2 !!
TDi made by SEAT TDi made by AUDI SKODA ma inne silniki TDi? |
Autor: | drwalu [ pt sty 05, 2007 9:20 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: SKODA ma inne silniki TDi?
ehhh zapomnialem o naszych sasiadach... poprostu dla mnie skoda nie istnieje ![]() |
Autor: | Bukol [ pt sty 05, 2007 9:55 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: Jasne, 250D/250TD w W124 5-7 literków, dynamiczny szczególnie TURBO koszty obsługi są tańsze niż w silnikach TDI.
Otóż to, a zwłaszcza 250D 20V - dobre osiągi i niewielkie spalanie, do tego znacznie tańsza obsługa serwisowa. No i w cenie ok. 20.000zł można coś wybrać ![]() |
Autor: | kryniu [ pt sty 05, 2007 11:23 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: Jasne, 250D/250TD w W124 5-7 literków, dynamiczny szczególnie TURBO koszty obsługi są tańsze niż w silnikach TDI.
Wybacz Remik, ale byłem użytkownikiem 250D ,mój ojciec ma ten motor już czwarty rok w W124 i za cholerę ani mi ani ojcu nie chciał palić mniej niz jakieś 7,5 do 8 litrów na każde 100 km przy normalnej jeździe, co przy zużyciu przez Tdi około 6l /100 ,daje oszczędność w paliwie około 7-8 PLN na każde 100km,co przy rocznych dystansach rzędu 40 tys km jest sumą niebagatelną ![]() oczywiście sprawa niezawodności i trwałości jest raczej poza dyskusją na korzyść MB A co do dynamiki, to porównując passata 1,9 Tdi 116 KM,jakim ostatnio miałem okazje powozić z 250D w W124,jeżeli takie porównanie ma w ogóle sens, MB wypada bardzo blado i to jest jasne i niepodważalne, ze względów oczywistych -konstrukcje pochodzą z zupełnie innych technologicznie epok. Konkurentów dla Tdi upatrywałbym w silnikach typu Cdi z palety jedynie słusznej marki ,ale nie ma co dyskutować o tym ,gdyz przedział cenowy do 20 kPLN nie obejmuje tych motorów,dlatego moje pytanie o konkurentów dla TDI było raczej skierowane w stronę innych marek niż MB.np. skośnookich ![]() |
Autor: | georem [ pt sty 05, 2007 12:05 pm ] |
Tytuł: | |
kryniu pisze: Wybacz Remik, ale byłem użytkownikiem 250D ,mój ojciec ma ten motor już czwarty rok w W124 i za cholerę ani mi ani ojcu nie chciał palić mniej niz jakieś 7,5 do 8 litrów na każde 100 km przy normalnej jeździe, co przy zużyciu przez Tdi około 6l /100 ,daje oszczędność w paliwie około 7-8 PLN na każde 100km,co przy rocznych dystansach rzędu 40 tys km jest sumą niebagatelną
![]() oczywiście sprawa niezawodności i trwałości jest raczej poza dyskusją na korzyść MB A co do dynamiki, to porównując passata 1,9 Tdi 116 KM,jakim ostatnio miałem okazje powozić z 250D w W124,jeżeli takie porównanie ma w ogóle sens, MB wypada bardzo blado i to jest jasne i niepodważalne, ze względów oczywistych -konstrukcje pochodzą z zupełnie innych technologicznie epok. Konkurentów dla Tdi upatrywałbym w silnikach typu Cdi z palety jedynie słusznej marki ,ale nie ma co dyskutować o tym ,gdyz przedział cenowy do 20 kPLN nie obejmuje tych motorów,dlatego moje pytanie o konkurentów dla TDI było raczej skierowane w stronę innych marek niż MB.np. skośnookich ![]() Ja z doświadczenia wiem, że te nowsze 250D palą 5,5 trasa - 7,5 miasto. I uwierz mi, że pozorne mniejsze spalanie TDI będzie dobijało kosztami związanymi z obsługoą tego silnika, nawet bym sie pokusił o to, że silnik TDI nie zarobi spalaniem na koszty obsługi. Poza tym TDI mają z regóły BARDZO duże przebiegi rzędu 40-50kkm rocznie co przy 10 letnim aucie daje duże prawdopodobieństwo poważnych awarii, czego przy takich przebiegach w Mercedesie nie trzeba się obawiać. Co do dynamiki to wiadomo że lżejsze auto z silnikiem TURBO jakim jest Passat będzie zrywniejszy od zwykłego 250D, ja bym raczej porównywał 250TD i wielkiej róznicy nie bedzie. Ale jak to u Poznaniaków bywa każda złotówka sie liczy ![]() ![]() |
Autor: | kryniu [ pt sty 05, 2007 12:14 pm ] |
Tytuł: | |
georem pisze: Ale jak to u Poznaniaków bywa każda złotówka sie liczy ![]() w Wlkp mieszkam dopiero około 5 lat a juz przesiąkłem ,cholera ![]() ![]() georem pisze: Wolę zapłacić np. 5zł wiecej na każde 100km i jeździć z uśmiechem na twarzy!
I na tym poprzestańmy ![]() ![]() chyba mi pomału wietrzeją głupstwa z łepetyny ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt sty 05, 2007 1:14 pm ] |
Tytuł: | |
miałem 124 combi z 250 diesel i to była porazka...auto zółwiowate,paiiło duzo bo 8-9 i niepomagało ani wolna jazda ani szybka ![]() ![]() |
Autor: | Bukol [ pt sty 05, 2007 2:25 pm ] |
Tytuł: | |
Koszty eksploatacji to nie tylko silniki. Przy rocznych przelotach rzędu 40.000km różnicę w kosztach paliwa pochłonie utrzymanie zawieszenia w stanie w miarę godnym. Rozrząd w tdi co 80.000km, czyli co 2 lata 2,5tyś zł. W Mercedesie ewentualnie sprawdzisz naciąg łańcucha, a zawieszenia raczej nie będziesz robił. Takie gadżety jak turbina czy intercooler to już inna bajka, lub walnięte pompowtryskiwacze... Ja bym kupił 250D (bez turbo) ale z 4 zaworową głowicą. Czy warto aż tak oszczędzać? Mówisz 40.000km rocznie? To masz oszczędność na paliwie rzędu 2.000zł - zawieszenie prawie za darmo ![]() ![]() * wstawić właściwą ![]() |
Autor: | BECKER [ pt sty 05, 2007 6:17 pm ] |
Tytuł: | |
z tego co widze jest mowa o aucie za 20tyś a z tego co wiem to w tych autach nie było pompowtryskiwaczy... (chodzi mi o rodzine VW). koszt rozrządu przy 1,9tdi nie przekracza 500zł z wymianą. golf 4 ma zawieche niezniszczalną. gorzej z passatem czy audi a4. w a4 lub a6 2,5tdi v6 rozrząd to kosztowna sprawa. MB4Ever dobrze mówi polecając silnik a6 2,5tdi r5 , przy skrzyni 6 nie pali zbyt dużo a jest czym jechać. i koszty utrzymania nie są duże. |
Autor: | Adaś [ pt sty 05, 2007 8:53 pm ] |
Tytuł: | |
wejdź sobie tutaj i wszystko poczytaj - masa wiedzy od użytkowników TDi. Dowiesz się więcej również na temat mitów które już w tym wątku zaczynają się pojawiać ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |