MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 9:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 03, 2010 11:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
Dysponuje ktoś bądź wie kto dysponuje tym dość specyficznym sprzętem?
Chodzi mi o sprasowanie sprężyn. Wszystko było by OK, schody jednak zaczynają się w momencie gdy okazuje się, że te mocniejsze/najmocniejsze prasy mają wytrzymałość 1 tony a ja potrzebuje coś co przetrzyma 5 ton (i wytrzyma zgniatanie każdej ze sprężyn przynajmniej po pół godziny przy tym nie zabiając nikogo w promieniu 5km).
Jest w stanie mi ktoś pomóc?
p.s Nie musi to być nawet hydrauliczczna prasa, moze wystarczyć zwykły scągacz ze srubą (jednak śruba musi mieć z 8cm srednicy i dekle o grubości 5cm .. do tego coś co pozwoli na przeniesienie bardzo dużej siły)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: czw lut 04, 2010 11:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
BrunoGiamatti pisze:
zaczynają się w momencie gdy okazuje się, że te mocniejsze/najmocniejsze prasy mają wytrzymałość 1 tony a ja potrzebuje coś co przetrzyma 5 ton (i
p.s Nie musi to być nawet hydrauliczczna prasa, moze wystarczyć zwykły scągacz ze srubą (


nie mozna by uzyc zwyklego lewarka hydraulicznego taki co bez problemu dzwiga 5T?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 11:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Też o tym myślałem .. ale jak to zrobić .. żeby było sprawnie i bezpiecznie??
Potrzebna jakaś klatka .. do tego od spodu deep cups .. a od góry czym złapać (o co zaprzeć? ) .. żeby maniana nie odeszła żadna...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 12:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
BrunoGiamatti pisze:
Też o tym myślałem .. ale jak to zrobić .. żeby było sprawnie i bezpiecznie??
Potrzebna jakaś klatka .. do tego od spodu deep cups .. a od góry czym złapać (o co zaprzeć? ) .. żeby maniana nie odeszła żadna...


Hmmm nie wiem dokladnie jak te sprezyny wygladaja ale ja bym sprobowal dobrac odpowiednia srednice rury i jakos przymocowal ja od gory ( przyspawal co czegos?) i od dolu jaki cup co by zasadniczo byl nieco mniejszy od wewnetrznej srednica rury.
Cos jak na zalaczonym obrazku.

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... nosnik.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 12:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
rolbas do tego rama najlepiej wykona z profili dwuteowych (dolny i górny rygiel) i słupki np. z profili pełnościennych (rury o przekroju okrągłym lub kwadratowym) i będzie git [ok]

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 12:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cholerka .. a szukałem prostego i szybkiego sposobu... a wygląda na to że zanim skrócę te sprężyny to będę musiał najpierw skonstruować machinę, która posłuży mi tylko raz...
Cytuj:
nie wiem dokladnie jak te sprezyny wygladaja

Zwykłe samochodowe 8 zwojowe.
Hamerykańce zazwyczaj do street low low ucinają je do 4 zwojów ale mi zależy na tym zeby pozostawić wszystkie albo prawie wszystkie zwoje .. i maksymalnie (tj.. trochę [zlosnik] ) sprasować spreżynę.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 1:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tylko po co :o

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 2:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kolego Bruno - raczysz żartować!
Sprężyna to nie majtki i się nie wyprasuje...
Trzeba przeprowadzić odpowiednią obróbkę cieplną, sprasować i znów utwardzić.
Zresztą obcinanie zwojów w całym swoim bezsensie ma swój sens - niższa sprężyna o takim samym nawoju się zejdzie działając jak klocek i zniszczy miskę w której jest osadzona.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 3:59 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Zacytuje mojego GURU czyli doktora Komina

Cytuj:
Przestrzegam znowu przed sprężyną która jest wysoce niebezpieczna i przy nieostrożnym obchodzeniu się z nią może zrobić sobie gniazdo w czaszce na przykład, co przy odrobinie niefartu może prowadzić do tzw. zgonu.


cytat wyjęty z

Zobacz jak trzeba ścisnąć przednią sprężynę aby wsadzić ją do auta...

Obrazek

myślisz że jak ją ściśniesz do zera to ona tak zostanie [zlosnik]

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 5:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Nie wiem z którego roku masz swoje auto ale na ebayu są takie http://cgi.ebay.com/ebaymotors/00-05-CADILLAC-DEVILLE-Lowering-Drop-Springs-Kit_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem53df0e2c65QQitemZ360224533605QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories i wiele innych wpisz nazwę swojego auta i springs i wszystko stanie się jasne

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 5:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Cytuj:
Przestrzegam znowu przed sprężyną która jest wysoce niebezpieczna i przy nieostrożnym obchodzeniu się z nią może zrobić sobie gniazdo w czaszce na przykład, co przy odrobinie niefartu może prowadzić do tzw. zgonu.


To mój ulubiony odcinek przygód komina.

MacKuz pisze:
myślisz że jak ją ściśniesz do zera to ona tak zostanie [zlosnik]


Przecież napisał, że będzie je tak ściskał po pół godziny każdą. [zlosnik]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 7:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] zamontowane w samochodzie też po pół godziny siadają ? cholera a ja już 3 lata śmigam a powinny być najdłużej 29 minut [zlosnikz]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 8:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
BrunoGiamatti pisze:
ale jak to zrobić .. żeby było sprawnie i bezpiecznie??

Bezpiecznie to raczej nie będzie.
Kiedyś ściskałem sprężynę zawieszenia za pomocą podnośnika hydraulicznego w ciągniku - ściskał i trzymał bez problemu, gorzej było w momencie 'puszczania', bo leciała daleeeeeko... [zlosnik]

Nie polecam...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 8:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Ale patenty :) ..mój kumpel miał tyle szczęscia w nieszczęsciu ze skończyło się tylko złamanym nosem....

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 10:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Nie do końca jest tak z tymi obróbkami. Wbrew pozorom daje normalnie się "skrócić" w ten sposób sprężyny. Kolega swoje 5 tonówki (u mnie będą 4,5) sprasował właśnie tak. Dociskał po trochu .. i się zeszły mocno.
A odpowiednie obcięcie sprężyn (nie takie zwykłe dziabnięcie... byle jak) również zdaje egzamin .. bo jak by tak nie było to by chłopaki zza kałuży nie robili tego od lat 60tych .. ;)
Ja chcę pozostawić wszystkie zwoje żeby zachować większą sprężystość. Pamiętajcie, ze to trochę inny pojazd niż .. taki przeznaczony do jazdy [zlosnik]
MacKuz tak jak pokazałeś na obrazku .. hmm bardzo ładnie. Ale pamiętaj o jakiej sprężynie mowa. Żeby mechaniczna "ściskałka" wytrzymała musi być wybitnie wytrzymała .. nie to co sprzedawane ściągacze do sprężyn.
M100 no tak ale nadal nie o to chodzi. Nie chcę sprężyn obniżających... tylko chcę wcisnąć specjalne hopping springs do samochodu w systemie coil under .. przy tym je lekko zgnieść.
Jak już wspomniałem kolega sprasował 5tonówki i takie już zostały... ale jego przyrządu już nie ma wśród żywych .. a zbudować to .. hmm trochę duży zachód.
Cytuj:
zniszczy miskę w której jest osadzona.

Nie martw się Łukasz. Wszystko zostało przemyślane po stokroć.
np. przedłużane pancerne a-arms'y ze specjalnie pogłębianymi kielichami (żeby jeszcze więcej spręzyny schować)
Obrazek
A gniazda .. jak i cała rama nie zniszczalne. Nie bez powodu poszło na ramę dodatkowe kilka set kg blachy (zaraz będę słyszeć, że po co tak opancerzać ramę, przecież ona musi pracować a gdy bedzie za sztywna to łatwiej pęknie. O nic się nie martwcie)
Obrazek
Pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl