MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 4:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 22, 2006 8:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Jak w temacie- łebski Amerykanin wynalazł szalenie ciekawy sposób "napędzania" palnika, a w następstwie- auta :o :o :o
Sprawdzcie sami:
http://www.leftlanenews.com/2006/05/22/ ... #more-2783

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 9:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 01, 2005 6:47 pm
Posty: 459
Lokalizacja: Rzeszów/Warszawa
wypas, to jest lepsze niż OR

_________________
W123 200D [Zielony Smok] - wspaniałym samochodem był...

"Szanse jedne na milion spełniają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 10:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
a u nas bedzie na to paliwo akcyza zapewne [szalone]

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Do powszechnego zastosowania tego patentu jeszcze pewnie minie pare lat, ale już teraz, popuzczając wodze wyobraźni nakreślam następujący obrazek:
Jeden z Szanownych forumowiczów, wracając z Legionowa w swoje rodzinne strony, miast wlewać do baku OR, kupuje dwa 5cio litrowe baniaki Daru Natury czy Żywca, wlewa życiodajną wodę i śmiga wesoło do domu, a dnia następnego- silnik pali "na dotyk" i nie ma najmniejszych problemów z rozruchem [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Czekam na tego Hummera- ponoć już nad nim pracują [ok]

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 11:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Radunio pisze:
Do powszechnego zastosowania tego patentu jeszcze pewnie minie pare lat, ale już teraz, popuzczając wodze wyobraźni nakreślam następujący obrazek:


...rano wstaje i nic mi z kranu nie leci. Idę do kuchni chcę zrobić sobie
kawę - nie ma wody... Idę do sklepu, a tam: Dar Natury - 4.95/L.
Ale to nic mam w garażu pełno OR po moim
poczciwym mercu który już na nim nie jeździ [zlosnik]

Przynajmniej po kąpieli ubranie będzie łatwiej zakładać hehe

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 11:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Radunio pisze:
Jeden z Szanownych forumowiczów, wracając z Legionowa w swoje rodzinne strony, miast wlewać do baku OR, kupuje dwa 5cio litrowe baniaki Daru Natury czy Żywca, wlewa życiodajną wodę i śmiga wesoło do domu, a dnia następnego- silnik pali "na dotyk" i nie ma najmniejszych problemów z rozruchem [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


A jeśli będzie chciał jechać szybciej, to wleje gazowaną, tzw. wysokooktanową [zlosnik] Tylko co zimą? Nowy blok czy nowy bak? :roll:

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 11:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
MercBeginner pisze:
...rano wstaje i nic mi z kranu nie leci. Idę do kuchni chcę zrobić sobie
kawę - nie ma wody... Idę do sklepu, a tam: Dar Natury - 4.95/L.


[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] Ubaw po pachy [ok]

Myślałem trochę nad tym patentem i choć nigdy chemicznym móżgiem nie byłem, urzekła mnie prostota tego wynalazku! Do tej pory tylko BMW zrobiło sensowny, ba, wręcz świetny, samochód ( 750 HiL) napędzany wodorem. Kilkanaście egzemplarzy tego modelu wciąż jeździ w Reichu ( sieć bodajże 70 stacji Aral z wodorem ). Problem polega na tym, że do tych aut tankuje się gotowy wodór, którego otrzymywanie w procesie hydrolizy jest baaardzo kosztowne, tankowanie kłopotliwe, a ewentualna explozja takiej stacji benzynowej może zmieść pół Landu ;)
W przypadku amerykańskiego wynalazku tankuje się wodę a hydroliza dokonywana jest w samym baku auta!!! Następnie wodór, już jako paliwo, napędza auto. Genialne!! In plus należy policzyć fakt, że powstały gaz jest dużo bezpieczniejszy od samego wodoru!

Wiem, że to wszystko jest dość oczywiste, ale jestem pod wrażeniem tego odkrycia i musiałem to napisać ;)

Dodano po 3 minutach.:

Sebian pisze:
Tylko co zimą?


To będzie okres "posuchy" i trzeba będzie konwencjonalnie, na benzynce ;) Chyba że inne dodatki chemiczne, które nie będą wchodziły w reakcję z wodorem, będą dodawane do wody by zapobiec zamarzaniu. Wszystko przed naukowcami :) Póki co to bajka, ale jakże miła dla Środowiska Naturalnego...i portfela ;)

Dodano po 1 minutach.:

Sebian pisze:
Nowy blok czy nowy bak

Trzeba będzie tankować tuż przed podróża a "niedopałki" zlać na parkingu, wszak to nie olej i środowiska nie zdegraduje [zlosnik]

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 3:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Wodór jest wyjątkowo głupim rozwiązaniem, bo nie jest paliwem, a jedynie nośnikiem energii, którą jakoś trzeba wytworzyć. Żeby wytworzyć jednostkę takiej energii w procesie elektrolizy, trzeba zużyć około 3 jednostek innej energii, co jest po prostu kompletnym bezsensem. Dużo efektywniej jest zasilać auto bezpośrednio prądem, niż używać prądu do rozbijania wody na wodór i tlen, magazynowania tego, a później spalania w wykorbionych autach. Przyszłością jest silnik parowy z zamkniętym obiegiem - zasilić go można wszystkim co da się spalić :) Ford obecnie pracuje nad takim rozwiązaniem, ciekawostką jest to, że w tym projekcie hamulce odzyskują energię i zmieniają ją w energię elektryczną która w razie potrzeby służy do dodatkowego podgrzewania punktów zamiany wody w parę, w razie gdyby paliwo miało za niską temperaturę spalania.

Sebian pisze:
Tylko co zimą? Nowy blok czy nowy bak? :roll:

A czy mróz jakoś wpływa na fizyczne właściwości wodoru i tlenu magazynowanego w oddzielnych butlach?

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 8:36 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
TrickyKid pisze:
Sebian pisze:
Tylko co zimą? Nowy blok czy nowy bak? :roll:

A czy mróz jakoś wpływa na fizyczne właściwości wodoru i tlenu magazynowanego w oddzielnych butlach?


Miałem na myśli wlewaną do baku wodę [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 8:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
tak w temacie-my nie gorsi

http://img208.imageshack.us/my.php?image=silnik2nh.jpg

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 1:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
lysy2 pisze:


Oczywiście rozbicia na wodór i tlen w takim rozwiązaniu nie ma, a reszta to "garażowa" wersja systemów natrysku wody w cylindrach stosowanych już od kilkunastu lat w sposób profesjonalny. Woda nie jako paliwo, tylko jako czynnik zmieniający warunki w komorze spalania.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 1:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Nie rozumiem..
Raz piszą że wpadł na pomysł na giełdzie a drugi raz jadąc nad morze..

http://www.i-kielce.pl/archiwum/2005/a2005.09.15.html

ale pomysł genialny jak dla mnie tylko co jest z nim nie tak że wielkie koncerny jak GM czy daimler chrysler bawią się zaje....cie drogimi instalacjami wodorowymi czy hybrydami. Czyżby lobby paliwowe nie pozwalało na to???? A może swiat napędu na wodę nie jest tak idealny.... :-?

A jak by połączyć dodatkowo napęd na OR z wodą - to by było tanie jechanie :lol: :lol:
ciekawe jaki leciałby zapach z rury?? :lol: frytki na wodzie

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 2:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
TrickyKid pisze:
Oczywiście rozbicia na wodór i tlen w takim rozwiązaniu nie ma, a reszta to "garażowa" wersja systemów natrysku wody w cylindrach stosowanych już od kilkunastu lat w sposób profesjonalny. Woda nie jako paliwo, tylko jako czynnik zmieniający warunki w komorze spalania.


Czy mógł byś napisać coś więcej , o co tu chodzi i czemu to ma służyć ?
Temat stał się dla mnie bardzo ciekawy

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 2:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
czy wpomagacz parowy dotyczy również silników diesla czy benzynki też mogą pooszczędzać?

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 3:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Noon pisze:
TrickyKid pisze:
Oczywiście rozbicia na wodór i tlen w takim rozwiązaniu nie ma, a reszta to "garażowa" wersja systemów natrysku wody w cylindrach stosowanych już od kilkunastu lat w sposób profesjonalny. Woda nie jako paliwo, tylko jako czynnik zmieniający warunki w komorze spalania.


Czy mógł byś napisać coś więcej , o co tu chodzi i czemu to ma służyć ?
Temat stał się dla mnie bardzo ciekawy


W silnikach atmosferycznych stosuje się natrysk wody w celu obniżenia temperatury w komorach spalania podczas dłuższej jazdy na pełnym obciążeniu silnika, jednocześnie pozwala to zubożyć mieszankę paliwowo-powietrzną - ergo - zmniejszyć zużycie paliwa. W tuningowanych silnikach turbodoładowanych woda pełni tę samą rolę [pochłania część energii termicznej] ale tam natrysk stosuje się po to, by móc podnieść stopień doładowania bez ryzyka spalania stukowego czy nawet stopienia tłoków/korbowodów.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl