MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pagoda https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=16474 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Irek [ czw sty 19, 2006 2:58 pm ] |
Tytuł: | Pagoda |
Witam Panów znawców. Od czasu jakiegoś przegladam sobie wszystko co się da w poszukiwaniu tego autka.Trwa to już parę miesięcy i smiało mogę powiedzieć że sporo już wiem na jego temat. Jednak widząc co się wyprawia z cenami tych samochodów (mam na mysli te do restauracji) coraz częściej myslę że nie ma szans go kupić . Powiedzcie mi koledzy czym się kieruje rynek takich aut . Samochód ledwie się kupy trzyma .Najczęściej nie ma w nim wielu elementów a gość żąda 30 tys złotych. Podziwiam pasjonatów którzy to restaurują .Jednak cena zakupu + cena części i restauracji powoduje że to (inna sprawa,że owiane legendą) auto staje się wyjatkowe -nie tylko ze względu na walory optyczne. Czasem nawet myślę że to powoli auto wyjatkowo bogatych ludzi. Rozmawiałem z facetem który kupił wraka za 25tys wpakował w niego już ok 30 tys a jeszcze nawet nim nie wyjechał . To jest pasja ? jeszcze pasja ? czy już lekkie zachwianie poczucia rzeczywistości . Dawniej rozumiałem tych ludzi którzy restaurowali wyjatkowo żadkie auta .Pagoda wcale nie jest zadkim modelem . Co za diabeł tkwi w tym małym autku?? |
Autor: | aegm [ czw sty 19, 2006 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
Irek pisze: Pagoda wcale nie jest zadkim modelem
jak to nie!? w ciagu 8 lat produkcji wyprodukowali lacznie 48912 sztuk z czego polowa juz na pewno nie istnieje to biorac pod uwage ze w123 przez 9 lat wyprodukowali prawie 2,7mln sztuk to mysle ze mozna doslownie stwierdzic ze W113 jest nade rzadkim modelem! ![]() i wg.mnie placi sie przede wszystkim za rzadkosc wystepowania danego modelu i to ze to auto jest juz wielkim klasykiem i legenda slynaca wlasnie z ksztaltu dachu. pozdr. |
Autor: | and6412 [ czw sty 19, 2006 7:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Pagoda |
Irek pisze: Czasem nawet myślę że to powoli auto wyjatkowo bogatych ludzi.
![]() ![]() ![]() Więc nie mylisz się kolego ![]() ![]() |
Autor: | Wookee [ czw sty 19, 2006 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Irek pisze: czym się kieruje rynek takich aut Irek pisze: Co za diabeł tkwi w tym małym autku?? Dziś pytanie, dziś odpowiedź: Irek pisze: to (...) owiane legendą) auto + może troszkę marketingu, co nie wyklucza "legendarności", wręcz przeciwnie ![]() Irek pisze: auto wyjatkowo bogatych ludzi Ano tak. Nawet W107 potrafi zabrać kasę - doświadczenia własne i cudze - a to jednak tańszy w restauracji i utrzymaniu samochód. Irek pisze: Pagoda wcale nie jest zadkim modelem
Jest i nie jest. Są rzadsze, np. przepiękny 300sl, "banalne" W107 500slc, czy wreszcie bodaj najdroższa seria 540K i 580K. Chętnych jak widać nie brakuje, skoro cena się trzyma. Tańsze W113 raczej też już nie będzie, więc często nie ma też pośpiechu ze sprzedażą. |
Autor: | blaszek [ czw sty 19, 2006 10:52 pm ] |
Tytuł: | |
A właśnie...wiecie może jaki model teraz jest najwyżej ceniony w MB? Oczywiście chodzi mi o te do 1975 roku.... |
Autor: | and6412 [ pt sty 20, 2006 2:25 am ] |
Tytuł: | |
IMHO W100, albo 300SL, pomijając przedwojenne, albo np. srebrne strzały. Mówię o seryjnych. |
Autor: | Irek [ pt sty 20, 2006 7:42 am ] |
Tytuł: | |
aegm pisze: Irek pisze: Pagoda wcale nie jest zadkim modelem jak to nie!? w ciagu 8 lat produkcji wyprodukowali lacznie 48912 sztuk z czego polowa juz na pewno nie istnieje i wg.mnie placi sie przede wszystkim za rzadkosc wystepowania danego modelu i to ze to auto jest juz wielkim klasykiem i legenda slynaca wlasnie z ksztaltu dachu. pozdr. Nie jestem pewien czy do końca macie rację z tymi liczbami .W jednym z artykółów wyczytałem że o dziwo tych skasowanych i nieistniejących autek wcale nie jest tak duzo .Dziś już nie pamiętam o jakich danych mówił artykół ale jednym wnioskiem było stwierdzenie ,że w Europie te auta nie giną .Jedynie rynek USA troszku ich skasował choć tam właśnie o dziwo jest też kopalnia starych wraków do renowacji. Europejskie nieżadko są przekazywane z rąk do (sprawdzonych ) rak. Lub przechowywane w stodołach do czasu znalezienia kupca . Fenomen to chyba nie tylko dach jest jeszcze sporo innych no i niewatpliwa "lekkość optyczna" bryły auta ta cecha aut z tamtej epoki jest tutaj doskonale dopracowana. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |