MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pagoda
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=16474
Strona 1 z 1

Autor:  Irek [ czw sty 19, 2006 2:58 pm ]
Tytuł:  Pagoda

Witam Panów znawców.
Od czasu jakiegoś przegladam sobie wszystko co się da w poszukiwaniu tego autka.Trwa to już parę miesięcy i smiało mogę powiedzieć że sporo już wiem na jego temat.
Jednak widząc co się wyprawia z cenami tych samochodów (mam na mysli te do restauracji) coraz częściej myslę że nie ma szans go kupić .
Powiedzcie mi koledzy czym się kieruje rynek takich aut .
Samochód ledwie się kupy trzyma .Najczęściej nie ma w nim wielu elementów a gość żąda 30 tys złotych.
Podziwiam pasjonatów którzy to restaurują .Jednak cena zakupu + cena części i restauracji powoduje że to (inna sprawa,że owiane legendą) auto staje się wyjatkowe -nie tylko ze względu na walory optyczne.
Czasem nawet myślę że to powoli auto wyjatkowo bogatych ludzi.
Rozmawiałem z facetem który kupił wraka za 25tys wpakował w niego już ok 30 tys a jeszcze nawet nim nie wyjechał .
To jest pasja ? jeszcze pasja ? czy już lekkie zachwianie poczucia rzeczywistości .
Dawniej rozumiałem tych ludzi którzy restaurowali wyjatkowo żadkie auta .Pagoda wcale nie jest zadkim modelem .
Co za diabeł tkwi w tym małym autku??

Autor:  aegm [ czw sty 19, 2006 4:21 pm ]
Tytuł: 

Irek pisze:
Pagoda wcale nie jest zadkim modelem



jak to nie!? w ciagu 8 lat produkcji wyprodukowali lacznie 48912 sztuk z czego polowa juz na pewno nie istnieje to biorac pod uwage ze w123 przez 9 lat wyprodukowali prawie 2,7mln sztuk to mysle ze mozna doslownie stwierdzic ze W113 jest nade rzadkim modelem! :roll:
i wg.mnie placi sie przede wszystkim za rzadkosc wystepowania danego modelu i to ze to auto jest juz wielkim klasykiem i legenda slynaca wlasnie z ksztaltu dachu.

pozdr.

Autor:  and6412 [ czw sty 19, 2006 7:02 pm ]
Tytuł:  Re: Pagoda

Irek pisze:
Czasem nawet myślę że to powoli auto wyjatkowo bogatych ludzi.


[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Więc nie mylisz się kolego [zlosnik] Pagoda zawsze była i będzie aytem dla bardzo bogatych ludzi, taka już została stworzona. A co do cen, to tak jakbys się zapytał: Kurcze za tą 3 letnią oktawię 20tyś (cena z kosmosu ;-) ) , przecież to najzwyklejszy plastik i nie jest nic wart. Skoro ceny sa jakie sa tzn. ze jednak sa ludzie którzy chętnie dadza tyleza te auta. Takie jest prawo rynku.

Autor:  Wookee [ czw sty 19, 2006 9:53 pm ]
Tytuł: 

Irek pisze:
czym się kieruje rynek takich aut

Irek pisze:
Co za diabeł tkwi w tym małym autku??

Dziś pytanie, dziś odpowiedź:
Irek pisze:
to (...) owiane legendą) auto

+ może troszkę marketingu, co nie wyklucza "legendarności", wręcz przeciwnie ;)

Irek pisze:
auto wyjatkowo bogatych ludzi

Ano tak. Nawet W107 potrafi zabrać kasę - doświadczenia własne i cudze - a to jednak tańszy w restauracji i utrzymaniu samochód.

Irek pisze:
Pagoda wcale nie jest zadkim modelem

Jest i nie jest. Są rzadsze, np. przepiękny 300sl, "banalne" W107 500slc, czy wreszcie bodaj najdroższa seria 540K i 580K.
Chętnych jak widać nie brakuje, skoro cena się trzyma. Tańsze W113 raczej też już nie będzie, więc często nie ma też pośpiechu ze sprzedażą.

Autor:  blaszek [ czw sty 19, 2006 10:52 pm ]
Tytuł: 

A właśnie...wiecie może jaki model teraz jest najwyżej ceniony w MB? Oczywiście chodzi mi o te do 1975 roku....

Autor:  and6412 [ pt sty 20, 2006 2:25 am ]
Tytuł: 

IMHO W100, albo 300SL, pomijając przedwojenne, albo np. srebrne strzały. Mówię o seryjnych.

Autor:  Irek [ pt sty 20, 2006 7:42 am ]
Tytuł: 

aegm pisze:
Irek pisze:
Pagoda wcale nie jest zadkim modelem



jak to nie!? w ciagu 8 lat produkcji wyprodukowali lacznie 48912 sztuk z czego polowa juz na pewno nie istnieje
i wg.mnie placi sie przede wszystkim za rzadkosc wystepowania danego modelu i to ze to auto jest juz wielkim klasykiem i legenda slynaca wlasnie z ksztaltu dachu.

pozdr.

Nie jestem pewien czy do końca macie rację z tymi liczbami .W jednym z artykółów wyczytałem że o dziwo tych skasowanych i nieistniejących autek wcale nie jest tak duzo .Dziś już nie pamiętam o jakich danych mówił artykół ale jednym wnioskiem było stwierdzenie ,że w Europie te auta nie giną .Jedynie rynek USA troszku ich skasował choć tam właśnie o dziwo jest też kopalnia starych wraków do renowacji.
Europejskie nieżadko są przekazywane z rąk do (sprawdzonych ) rak.
Lub przechowywane w stodołach do czasu znalezienia kupca .
Fenomen to chyba nie tylko dach jest jeszcze sporo innych no i niewatpliwa "lekkość optyczna" bryły auta ta cecha aut z tamtej epoki jest tutaj doskonale dopracowana.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/