MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 10:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 28, 2005 4:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Moze ktos wie czym mozna wyplukac uklad chlodniczy ze szlamu olejowego i czy nalezy to zrobic na uruchomionym silniku w ten sposob, ze lejemy roztwor czyszczacy do zbiornika wyrownawczego i wypuszczamy go dolem z chlodnicy?

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 4:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 9:45 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Dzierżoniów
Ja tego nie robiłem, ale widziałem w sklepie motoryzacyjnym taki płyn do płukania układu, myślę ze na butelce z tym środkiem jest opis postępowania.

_________________
MB 123 230 M115 78r.
VFR 750. Junak 61r.
huberto73@gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 5:11 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ja tam robiłem to przy okazji wymiany zaślepek w bloku goraca woda z węża i do boju.

Płyny raczej nic nie dadzą ten osadzony szlam jest strasznie gęsty ja dłubałem śrubokrętem przez zaślepki i wydłubywałem go z bloku.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 5:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 19, 2005 11:17 am
Posty: 356
Lokalizacja: Reda
po zakupie mojego poprzedniego samochodu płukałem układ chłodzący wodą z octem bo poprzedni właściciel chyba na trasie parzył sobie kawę w układzie :-? . Chyba działało bo jak silnik na tym chwile pochodził i zacząłem spuszczać octowo-kawową wode była straszliwie brudna.
Ale teraz chyba zastosowałbym jakiś preparat do czyszczenia. Zalałbym tym silnik, odpalił, niech troche pochodzi i się zagrzeje, potem bym to wszystko zlał. Powtórzyłbym to samo z czystą wodą, żeby przepłukać układ i dopiero zalał płynem.

_________________
- S210 300 TURBODIESEL '97 Avantgarde


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 6:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
sluchajcie ale czy mozna caly czas lac do zbiornika wyrownawczego i jednoczesnie spuszczac chlodnica na pracujacym silniku, tak chyba by najlepiej wyplukalo

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 6:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
jak woda to tylko gorąca zimna oleju nieruszy troche płynu do naczyń (dobrego) i bedzie gittylko odkreć śrube z bloku i z chłodnicy

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 6:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Ja myslę,że jednak trzeba coś kupić w sklepie.Sa różne preparaty do plukania i trzeba popytac sprzedawcy który będzie najlepszy i postępować tak jak w instrukcji użycia.Po tym wszystkim jeżeli jest możliwość przeplukania układu z węża pod ciśnieniem to podłączyć pod tzw. prąd czyli w odwrotnym kierunku niż obieg płynu.To najlepszy sposób i sprawdzony.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 6:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
ok dzieki bede myl

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 6:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
najpierw uszczelke po głowicą sobie wymień i wted płucz i nie środkami ze sklepu bo te są na kamień i rdze a nie na olej

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 6:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
sluchajcie czy to mozliwe zeby ciagle lecial szlam olejowy, juz chyba z 10 albo 15 razy zlewalem wode i dalej leci syf, uszzcelka pod glowica wymieniona, czy moze jest jeszcze jakies miejsce ktoredy olej sie moze dostawac do ukladu chlodniczego?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 8:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
Miałem kiedys przedmuchy z cylindra do układu chłodniczego,płyn wyglądał jak gnojówka! Wymiana uszczelki i dalej to samo! W efekcie okazało się że głowica była delikatnie pęknięta i ponownie trzeba było wszystko zciągać,planować i zakładać. Jest zasada,jak zciągasz głowicę bo niby uszczelka itd. to wydaj 80-100zł więcej na jej sprawdzenie pod ciśnieniem i rozgrzanej w gorącej wodzie około 90 stopni. Bo jak już wymienisz uszczelke,wszystko poskładasz i poskręcasz to szlag cię może trafić jak będziesz całą operację musiał powtórzyć od początku a przed chwilą założona uszczelka i tak pójdzie do kosza. Chytry traci dwa razy,ja sam się o tym przekonałem na własnej skórze.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 8:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
ale glowica byla planowana, tylko nie wiem czy ja jeszcze jakos sprawdzali, czy mozliwe ze gdzies przez blok przepuszcza olej?
raz troche przymrozilem blok bo zapomnialem wode spuscic...

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 9:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
Poza tą przygodą z pęknietą głowicą nie miałem innych poważnych przygód z silnikami w Mercach i dlatego nie chcę się wypowiadać żeby nie wprowadzać w błąd. Wydaje mi się że uszkodzona uszczelka pod głowicą lub usterka samej głowicy są najczęściej spotykaną przyczyną dostawania się oleju do układu chłodzącego. No oczywiście nie mozna wykluczyć pęknięć w bloku silnika,tym bardziej że jak napisałeś że kiedyś go przemroziłeś zalanego wodą. Gdyby to był blok to ja osobiście szukałbym drugiego silnika z jakiegoś rozbitego auta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl