MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Dziwne zachowanie kierownicy.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=16205
Strona 1 z 2

Autor:  Jarzyn [ pt sty 06, 2006 8:33 am ]
Tytuł:  Dziwne zachowanie kierownicy.

Witam!

Mam następujący problem:

Gdy jadę na prostej drodze około 80 km/h (w mieście trudno zauważyć to zjawisko) to żeby samochód jechał prosto, kierownica musi być minimalnie obróca w lewą stronę. Gdy ustawię kierownicę idealnie prosto, samochód zjeżdża powoli na prawą stronę.

Co to może być?
Czy mechanik od M-B z Piastowa sobie z tym poradzi?

Pozdrawiam

Autor:  kali [ pt sty 06, 2006 8:55 am ]
Tytuł: 

Ricco-HoldingPL pisze:
Czy mechanik od M-B z Piastowa sobie z tym poradzi?


Jak ma stanowisko do ustawiania zbieżności to sobie poradzi.

Autor:  Wojtek123 [ pt sty 06, 2006 12:38 pm ]
Tytuł: 

A zmienialeś ostatnio opony?

Któraś może być uszkodzona w sposób nawet niewidoczny i wtedy auto będzie się tak zachowywać. Zbieżność zostawiłbym na później.

Pozdrawiam.

Autor:  Jarzyn [ pt sty 06, 2006 1:44 pm ]
Tytuł: 

Opony zmieniałem w środę. Czy ustawienie zbierzności długo trwa? Można zrobić to "od ręki"?

Autor:  marcelolsztyn [ pt sty 06, 2006 2:11 pm ]
Tytuł: 

Ustawialem zbierznosc tydzien temu , ustawienie komputerowe i panom zeszlo ok 2 godzin [zlosnik]

Autor:  BamBam [ pt sty 06, 2006 2:15 pm ]
Tytuł: 

zamien najpierw opony lewa na prawa, jezeli nie sa kierunkowe lub przod na tyl i wtedy zobacz. mialem taki przypadek w omedze - opony byly winne sciaganiu

Autor:  gorex [ pt sty 06, 2006 2:22 pm ]
Tytuł: 

rico zdaje sie zmieniał na nowe.
czy nowe opony są szersze?

Autor:  arturb [ pt sty 06, 2006 3:13 pm ]
Tytuł: 

ja mam podobnie teraz. tzn.
na oponach letnich sciagalo mnie na lewo, zbieznosc, geometria itd wszystko ok. zadnych luzow nigdzie. probowalem zamieniac opony nie pomagalo.
teraz jestem na zimowkach sciaga mnie na prawo. zamienialem opony nic nie pomoglo. pytanie o co chodzi.
żaden z mechanikow nie zna odpowiedzi. jeden z nich "niech pan jezdzi to mocno nie sciaga", ale jednak sciaga. latem mam zamiar wymienic opony na nowki sztuki i wtedy sie zobaczy w czym tkwi problem, opony czy cos jednak innego.
pozdr

Autor:  Jarzyn [ pt sty 06, 2006 3:48 pm ]
Tytuł: 

Podejrzenia padły na kierownicę. Pan z obsługi stacji kontroli zasugerował, że przy ponownym zakładaniu kierownicy ktoś mógł włożyć nie w te frezy. Kierownice oddawałem do obszycia skórą. Teraz pytanie, jak ustawić w te odpowiednie? :-/

Autor:  arturb [ pt sty 06, 2006 3:51 pm ]
Tytuł: 

temat byl kiedys walkowany na forum, musisz poszukac. nie pamietam jaki to byl post.

Autor:  laudan [ pt sty 06, 2006 4:10 pm ]
Tytuł: 

Ricco-HoldingPL pisze:
Podejrzenia padły na kierownicę. Pan z obsługi stacji kontroli zasugerował, że przy ponownym zakładaniu kierownicy ktoś mógł włożyć nie w te frezy. Kierownice oddawałem do obszycia skórą. Teraz pytanie, jak ustawić w te odpowiednie? :-/


A odbija Ci kierunki w obie strony? Jesli tak to kierownica jest ustawiona prawidlowo. Jesli nie to trzeba ja ustawic do znakow. Warto sprawdzic znaki przy przekladni.

Autor:  stanleym126 [ pt sty 06, 2006 4:38 pm ]
Tytuł: 

Jak ściąga tylko w lewo to możę hamulec blokuje i trzeba by sprawdzić czy koło sie lekko obraca.

Autor:  Jarzyn [ pt sty 06, 2006 4:49 pm ]
Tytuł: 

Koło się obraca prawidłowo. Na 80% to wina właśnie tej źle założonej kierownicy. Teraz może ktoś mi powie jak zdjąć kierownice i przełożyć w odpowiednie miejsce?

Mam taką kierownicę (jak od W210):
Obrazek

Autor:  stanleym126 [ pt sty 06, 2006 4:58 pm ]
Tytuł: 

Położenie idealnie w poziomie ramienia kierownicy nic nie ma do ściagania jeżeli jest faktycznie przesunięta na wielowypuście, chyba,że Ty na siłe próbujesz ramię kierownicy utrzymać w poziomie.Po zdjęciu zaślepki kierownicy trzeba kluczem imbusowym odkręcić środkową śrubę,rozłączyć przewód od sygnału dźwiękowego,ustawić kola idealnie do jazdy na wprost i ja robiłem tak.Przysuwałem si3edzenie najblizej kierownicy i kolanami na siłe przyciagałem ja w swoim kierunku a następnie przygotowanym wcześniej kawałkiem drewna przyłożyłem na kierownicę na środku i w drewno mocno stuknąłem większy młótkiem.Wtedy kierownica spadała z wielowypustu.Może są inne metody ściągania jej.

Autor:  Jarzyn [ pt sty 06, 2006 5:00 pm ]
Tytuł: 

Próbuję utrzymać kierownice w poziomie i w tej pozycji koła powinny być ustawione prosto, a są ustawione lekko w prawo.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/