MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz wrz 07, 2025 12:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 06, 2006 8:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Witam!

Mam następujący problem:

Gdy jadę na prostej drodze około 80 km/h (w mieście trudno zauważyć to zjawisko) to żeby samochód jechał prosto, kierownica musi być minimalnie obróca w lewą stronę. Gdy ustawię kierownicę idealnie prosto, samochód zjeżdża powoli na prawą stronę.

Co to może być?
Czy mechanik od M-B z Piastowa sobie z tym poradzi?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 8:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Ricco-HoldingPL pisze:
Czy mechanik od M-B z Piastowa sobie z tym poradzi?


Jak ma stanowisko do ustawiania zbieżności to sobie poradzi.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 12:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
A zmienialeś ostatnio opony?

Któraś może być uszkodzona w sposób nawet niewidoczny i wtedy auto będzie się tak zachowywać. Zbieżność zostawiłbym na później.

Pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 1:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Opony zmieniałem w środę. Czy ustawienie zbierzności długo trwa? Można zrobić to "od ręki"?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 2:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:47 pm
Posty: 26
Lokalizacja: olsztyn
Ustawialem zbierznosc tydzien temu , ustawienie komputerowe i panom zeszlo ok 2 godzin [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 2:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
zamien najpierw opony lewa na prawa, jezeli nie sa kierunkowe lub przod na tyl i wtedy zobacz. mialem taki przypadek w omedze - opony byly winne sciaganiu

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 2:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
rico zdaje sie zmieniał na nowe.
czy nowe opony są szersze?

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 3:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
ja mam podobnie teraz. tzn.
na oponach letnich sciagalo mnie na lewo, zbieznosc, geometria itd wszystko ok. zadnych luzow nigdzie. probowalem zamieniac opony nie pomagalo.
teraz jestem na zimowkach sciaga mnie na prawo. zamienialem opony nic nie pomoglo. pytanie o co chodzi.
żaden z mechanikow nie zna odpowiedzi. jeden z nich "niech pan jezdzi to mocno nie sciaga", ale jednak sciaga. latem mam zamiar wymienic opony na nowki sztuki i wtedy sie zobaczy w czym tkwi problem, opony czy cos jednak innego.
pozdr

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 3:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Podejrzenia padły na kierownicę. Pan z obsługi stacji kontroli zasugerował, że przy ponownym zakładaniu kierownicy ktoś mógł włożyć nie w te frezy. Kierownice oddawałem do obszycia skórą. Teraz pytanie, jak ustawić w te odpowiednie? :-/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 3:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
temat byl kiedys walkowany na forum, musisz poszukac. nie pamietam jaki to byl post.

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 4:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ricco-HoldingPL pisze:
Podejrzenia padły na kierownicę. Pan z obsługi stacji kontroli zasugerował, że przy ponownym zakładaniu kierownicy ktoś mógł włożyć nie w te frezy. Kierownice oddawałem do obszycia skórą. Teraz pytanie, jak ustawić w te odpowiednie? :-/


A odbija Ci kierunki w obie strony? Jesli tak to kierownica jest ustawiona prawidlowo. Jesli nie to trzeba ja ustawic do znakow. Warto sprawdzic znaki przy przekladni.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 4:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Jak ściąga tylko w lewo to możę hamulec blokuje i trzeba by sprawdzić czy koło sie lekko obraca.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 4:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Koło się obraca prawidłowo. Na 80% to wina właśnie tej źle założonej kierownicy. Teraz może ktoś mi powie jak zdjąć kierownice i przełożyć w odpowiednie miejsce?

Mam taką kierownicę (jak od W210):
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 4:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Położenie idealnie w poziomie ramienia kierownicy nic nie ma do ściagania jeżeli jest faktycznie przesunięta na wielowypuście, chyba,że Ty na siłe próbujesz ramię kierownicy utrzymać w poziomie.Po zdjęciu zaślepki kierownicy trzeba kluczem imbusowym odkręcić środkową śrubę,rozłączyć przewód od sygnału dźwiękowego,ustawić kola idealnie do jazdy na wprost i ja robiłem tak.Przysuwałem si3edzenie najblizej kierownicy i kolanami na siłe przyciagałem ja w swoim kierunku a następnie przygotowanym wcześniej kawałkiem drewna przyłożyłem na kierownicę na środku i w drewno mocno stuknąłem większy młótkiem.Wtedy kierownica spadała z wielowypustu.Może są inne metody ściągania jej.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 06, 2006 5:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Próbuję utrzymać kierownice w poziomie i w tej pozycji koła powinny być ustawione prosto, a są ustawione lekko w prawo.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl