MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Olej w układzie chłodniczym https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=16053 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pszamrej [ śr gru 28, 2005 4:44 pm ] |
Tytuł: | Olej w układzie chłodniczym |
Moze ktos wie czym mozna wyplukac uklad chlodniczy ze szlamu olejowego i czy nalezy to zrobic na uruchomionym silniku w ten sposob, ze lejemy roztwor czyszczacy do zbiornika wyrownawczego i wypuszczamy go dolem z chlodnicy? |
Autor: | Tofik [ śr gru 28, 2005 4:54 pm ] |
Tytuł: | |
Ja tego nie robiłem, ale widziałem w sklepie motoryzacyjnym taki płyn do płukania układu, myślę ze na butelce z tym środkiem jest opis postępowania. |
Autor: | MacKuz [ śr gru 28, 2005 5:11 pm ] |
Tytuł: | |
Ja tam robiłem to przy okazji wymiany zaślepek w bloku goraca woda z węża i do boju. Płyny raczej nic nie dadzą ten osadzony szlam jest strasznie gęsty ja dłubałem śrubokrętem przez zaślepki i wydłubywałem go z bloku. |
Autor: | tyberiusz [ śr gru 28, 2005 5:34 pm ] |
Tytuł: | |
po zakupie mojego poprzedniego samochodu płukałem układ chłodzący wodą z octem bo poprzedni właściciel chyba na trasie parzył sobie kawę w układzie ![]() Ale teraz chyba zastosowałbym jakiś preparat do czyszczenia. Zalałbym tym silnik, odpalił, niech troche pochodzi i się zagrzeje, potem bym to wszystko zlał. Powtórzyłbym to samo z czystą wodą, żeby przepłukać układ i dopiero zalał płynem. |
Autor: | pszamrej [ śr gru 28, 2005 6:18 pm ] |
Tytuł: | |
sluchajcie ale czy mozna caly czas lac do zbiornika wyrownawczego i jednoczesnie spuszczac chlodnica na pracujacym silniku, tak chyba by najlepiej wyplukalo |
Autor: | wielki3333 [ śr gru 28, 2005 6:46 pm ] |
Tytuł: | |
jak woda to tylko gorąca zimna oleju nieruszy troche płynu do naczyń (dobrego) i bedzie gittylko odkreć śrube z bloku i z chłodnicy |
Autor: | stanleym126 [ śr gru 28, 2005 6:54 pm ] |
Tytuł: | |
Ja myslę,że jednak trzeba coś kupić w sklepie.Sa różne preparaty do plukania i trzeba popytac sprzedawcy który będzie najlepszy i postępować tak jak w instrukcji użycia.Po tym wszystkim jeżeli jest możliwość przeplukania układu z węża pod ciśnieniem to podłączyć pod tzw. prąd czyli w odwrotnym kierunku niż obieg płynu.To najlepszy sposób i sprawdzony. |
Autor: | pszamrej [ śr gru 28, 2005 6:55 pm ] |
Tytuł: | |
ok dzieki bede myl |
Autor: | wielki3333 [ śr gru 28, 2005 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
najpierw uszczelke po głowicą sobie wymień i wted płucz i nie środkami ze sklepu bo te są na kamień i rdze a nie na olej |
Autor: | pszamrej [ wt sty 10, 2006 6:27 pm ] |
Tytuł: | |
sluchajcie czy to mozliwe zeby ciagle lecial szlam olejowy, juz chyba z 10 albo 15 razy zlewalem wode i dalej leci syf, uszzcelka pod glowica wymieniona, czy moze jest jeszcze jakies miejsce ktoredy olej sie moze dostawac do ukladu chlodniczego? |
Autor: | trafic1980 [ wt sty 10, 2006 8:18 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem kiedys przedmuchy z cylindra do układu chłodniczego,płyn wyglądał jak gnojówka! Wymiana uszczelki i dalej to samo! W efekcie okazało się że głowica była delikatnie pęknięta i ponownie trzeba było wszystko zciągać,planować i zakładać. Jest zasada,jak zciągasz głowicę bo niby uszczelka itd. to wydaj 80-100zł więcej na jej sprawdzenie pod ciśnieniem i rozgrzanej w gorącej wodzie około 90 stopni. Bo jak już wymienisz uszczelke,wszystko poskładasz i poskręcasz to szlag cię może trafić jak będziesz całą operację musiał powtórzyć od początku a przed chwilą założona uszczelka i tak pójdzie do kosza. Chytry traci dwa razy,ja sam się o tym przekonałem na własnej skórze. |
Autor: | pszamrej [ wt sty 10, 2006 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
ale glowica byla planowana, tylko nie wiem czy ja jeszcze jakos sprawdzali, czy mozliwe ze gdzies przez blok przepuszcza olej? raz troche przymrozilem blok bo zapomnialem wode spuscic... |
Autor: | trafic1980 [ wt sty 10, 2006 9:05 pm ] |
Tytuł: | |
Poza tą przygodą z pęknietą głowicą nie miałem innych poważnych przygód z silnikami w Mercach i dlatego nie chcę się wypowiadać żeby nie wprowadzać w błąd. Wydaje mi się że uszkodzona uszczelka pod głowicą lub usterka samej głowicy są najczęściej spotykaną przyczyną dostawania się oleju do układu chłodzącego. No oczywiście nie mozna wykluczyć pęknięć w bloku silnika,tym bardziej że jak napisałeś że kiedyś go przemroziłeś zalanego wodą. Gdyby to był blok to ja osobiście szukałbym drugiego silnika z jakiegoś rozbitego auta. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |