MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 6:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 10, 2006 7:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Witam panowie znawcy.
Wpadł mi do reki bardzo stary numer gazety motoryzacyjnej gdzie opisywany jest zimowy sposób na Diesla.Polega to na wymieszaniu oleju 15W/40 z np.5W40 w jakichś proporcjach .
Czeka mnie zmiana oleju i tak sobie kombinuję że może by zamieszać .
W końcu logika podpowiada że to niezły pomysł .Oczywiście tak długo jak trwają siarczyste mrozy.
Pomyślałem że w końcu tak kiedyś robili .
Artykół jest stary i mało treściwy .Z literatury wiem że można mieszać jeśli wg.API jest powyżej SH .
Ktoś to robił ?
Czy mieszaliście wyższe(API) z niższymi ?
Pozdrawiam

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 2:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
jak chcesz tak kombinować to może odrazu wlej 10w/40 albo 5w/40


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 2:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Sokol pisze:
jak chcesz tak kombinować to może odrazu wlej 10w/40 albo 5w/40

Sznowny kolego .
po jakiego czorta mam kupować 10W40 za sporą kasę kiedy wystarczy wlać np. litr innego a efekt już podobno jest .Litr to 25zł a cała bania ok.100zł.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 2:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 19, 2005 11:17 am
Posty: 356
Lokalizacja: Reda
Sokol pisze:
jak chcesz tak kombinować to może odrazu wlej 10w/40

ja również tak uważam. po co kombinować i mieszać olej mineralny z syntetycznym jak można kupić pożądny półsyntetyk 10W-40.
Tylko jak silnik przez pare setek kkm jeździł na mineralnym to zostałbym przy tym, ew. półsyntetycznym. Syntetyk odpada bo ma za duże właściwości myjące i będziesz miał duży problem.

_________________
- S210 300 TURBODIESEL '97 Avantgarde


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 5:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Irek pisze:
po jakiego czorta mam kupować 10W40 za sporą kasę .

:o :-?

Jesli jezdzisz na oleju mineralnym to nic nie kombinuj tylko zalej jakis porzadny olej np Castrol GTX3 i po klopocie.Nic ci sie nie bedzie zageszczac a smarowanie bedzie ok.
Motor jest wart pieniedzy wydanych na olej a oszczednosci na smarowaniu silnika sa conajmniej smieszne...
Majac sprawny akumulator i swieczki mozna normalnie zapalac zima, zwlaszcza, ze nie zyjemy na Syberii.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 5:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Stanowczo odradzałbym mieszanie tych dwóch olejow w starym motorze.Sprawdzilem kiedyś na swoim dieslu, że jak sie olej wymienia 15w 40 przed samymi mrozami to on nie zdązy się przepracować i jest w mrozy b. płynny i lekko kręci.jak wymienialem na wiosnę to skutek zimą był taki,żę kręcil z oporami bo był juz olej przerobiony i gęsty w mrozy.Były trudności z odpalaniem.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 8:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
Skoro auto od samego początku eksploatacji auto jeździ na mineralnym to ja bym nie ryzykował z żadnymi nowoczesnymi olejami syntetycznymi czy nawt półsyntetycznymi. One naprawdę silnie płuczą i myją silnik a w twoim jest z pewnością sporo szlamów i nagarów po mineralnym które poniekąd uszczelniają silnik. Jeśli zacznie go płukać to nie dość że pojawi się sporo wycieków z silnika to istnieje nawet możliwoć zapchania kanałów olejowych w wale,korbowodach albo wałku rozrządu przez oderwane większe elementy szlamów co w efekcie prowadzi do poważnych uszkodzeń silnika. Ja kiedś w swoim pierwszym Mercu W201 190D też chciałem zrobić dobrze silnikowi i zaraz po zakupie na zimę zalałem syntetyk 5W40 no i dopiero się działo! Po przejechaniu około 2 tys.km chydrauliczne popychacze zaworów pozapychały się albo dostały luzów po płukance i urządziły mi niezłą klekoczącą orkiestrę pod maską. Po ich wymianie i zmianie oleju spowrotem na mineralny ten silnik i tak juz nigdy nie miał takiego klangu jak dawniej. Obecnie dostepne sa na rynku oleje mineralne naprawdę wysokiej klasy które z pewnością nie zaszkodzą twojemu silnikowi. Mój ojciec śmiga W124 200D na taxówce od 12 lat,zrobił 650 tysięcy kilometrów i zawsze na dobrym mineralu z wymianą co jakieś 7 tys. km i jego silnik naprawdę świetnie mruczy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl