MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 08, 2025 11:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 04, 2005 8:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Niejednokrotnie ocena stanu technicznego pojazdu zależy w dużej mierze od wyobrażni właściciela(patrz temat:DYSKUSJA O CE) "OLDTIMER MARKT" podaje klasyfikację,która od lat funkcjonuje w Niemczech,a z którą często spotykam się także w Polsce.Dotyczy to co prawda pojazdów zabytkowych,ale skoro 123 to już klasyk...Wprowadzenie podobnej klasyfikacji ułatwiłoby wycenę, a poszukiwaczom oszczędziłoby kłopotliwej podróży w poszukiwaniu okazji,która często okazuje się kupą złomu.

OCENA 1: Samochod legenda. Nienaganny stan. Brak usterek technicznych, skaz w wygladzie zewnetrznym i historii pojazdu (jest oryginalny). Pojazd najwyzszej klasy. Stan jak nowy (lub lepszy) - bardzo rzadki przypadek!

OCENA 2: Odswietne auto dziadka, albo lepiej babci. Na wspolczesne realia dobrze zachowany dwu lub trzy letni pojazd o przebiegu najwyzej 40000 km. Dobry stan. Samochod oryginalny lub fachowo odremontowany. Bez usterek, ale z niewielkimi sladami uzytkowania. Nie ma brakujacych lub dodatkowo wmontowanych czesci.

OCENA 3: Dzisiejsze realia: uzywany samochod 4 - 8 lat, 50000 do 100000 km. Pojazd wyraznie uzywany. Normalne slady zuzycia. Drobne usterki, ale calkowicie nadajacy sie do jazdy. Brak rdzy. Brak koniecznosci natychmiastowych napraw. Samochod nie najwiekszej urody, ale najdajacy sie do jazdy.

OCENA 4: Samochod w stanie znacznego zuzycia, ewentualnie czesciowo wyremontowany. Nadajacy siedo jazdy wylacznie z zastrzezeniami. Konieczne natychmiastowe naprawy. Mala lub srednia korozja. Brakujace badz uszkodzone drobniejsze czesci. Wciaz jednak stosunkowo latwy do naprawy lub remontu.

OCENA 5: Stan wymagajacy calkowitego remontu. Nie nadajacy sie do jazdy. Zle wyremontowany, czasem rowniez czesciowo lub calkowicie rozlozony na czesci. Konieczne zainwestowanie wiekszych srodkow, ale wciaz do wyremontowania. Brakujace czesci.

Musiałem się streszczać,chciałem napisać artykuł ale nie wiem jak to się robi.A może nie mogę?Zainteresowanych odsłam:AUTOMOBILISTA 21

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 04, 2005 8:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Hmm, ciekawie i konkretnie :) Ale osobiscie znalazlbym wiele aut, ktore wymykaja sie tym sztywnym ramom i egzystuja na pograniczu ;)

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 04, 2005 8:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Masz rację są też przypadki pośrednie.Polecam artykuł.Dużo przykładów ze zdjęciami niestety nie mercedesów

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 12:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Znam tą klasyfikację, ale w naszych realiach jest szczerze powiedziawszy do d...

Idę o zakład że 99% naszych aut to wg tej klasyfikacji 4. Poprostu brakuje kilku podpunktów pomiędzy 4 a 5. Mój załapałby się na 3, ale też równocześnie możnaby powiedziec że 2, albo 4.
Najwięcej ma z 3, ale nie pasuje pod podpunkty "brak rdzy" bo znalazło by się z 5-10 ccm na całym aucie, oraz "nie największej urody" śmiem twierdzić nieskromnie, że to jedna z 5 najładniejszych W107 jakie widziałem (chodzi o stronę wizualną).

Nie mozna tez powiedzieć że jest w stanie 2-3letniego nowego auta jak w pkt.2 bo choćby skóra w środku choć bardzo ładna i po renowacji to jednak widać że ma paręnaście lat za sobą.

Tez nie 4 bo pod "nadający się do jazdy z zastrzeżeniami" to on na pewno nie podpada, tak samo jak pod "w stanie znacznego zużycia".
Mam nadzieję że na przykładzie mojego auta zobrazowałem Wam co mysle o tej klasyfikacji ;-). Generalnie chodzi mi o to, że np. mój może podpadać pod 2 jak i pod 4 a jakby się uprzeć to i 5 też by można go wycenic.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 12:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
and6412 pisze:
Poprostu brakuje kilku podpunktów pomiędzy 4 a 5.


Wlasnie to mialem na mysli. Zreszta nie tylko u nas ta klasyfikacja daje ciala. Przypadki aut, ktore mechanike i interrior maja niemal idealne a karoserie przezarta przez rdze nie sa tak odosobnione, a wg. tych kryteriow ocen, nie moglibysmy go nigdzie umiescic ;)

A Niemcy, wiadomo - Ordnung mus sein, porzadek miec lubia, stad ta lista..

adler1934 pisze:
Wprowadzenie podobnej klasyfikacji ułatwiłoby wycenę, a poszukiwaczom oszczędziłoby kłopotliwej podróży w poszukiwaniu okazji,która często okazuje się kupą złomu.


Slusznie, tylko caly czas wszystko rozbija sie o prawdomownosc sprzedawcy, a w zasadzie o ilosc klamstw :( Wyobrazmy sobie, ze taki system dokladnych ocen funkcjonuje w Polsce. I na drugim krancu kraju ktos wystawia Benza 280 CE z nota 4. Wydawaloby sie, ze wiemy czego mozna sie spodziewac po aucie. Pakujemy tylek i w droge. Po przejechaniu kilkustek kilometrow okazuje sie, ze notą powinno byc nie 4 a 3 lub nawet 2. Problem nadal nie bedzie rozwiazany...

Idac dalej, czy powinien istniec panstwowy organ wydajacy wiarygodna ocene stanu pojazdu? W takiej sytuacji ceny aut pojda w gore, wszak z czegos trzeba bedzie utrzymac kolejna armie darmozjadow, a handlarze za odpowiedni "blat" i tak zalatwią swoim samochodom dowolna note...
Wiec i to roozwiazanie nie wyczerpie tematu.

Nie pozostaje nic innego jak samemu weryfikowac stan oferowanych aut, a dzieki kontaktom min. z tego forum, zawsze ktos "zaprzyjazniony" moze np. w Warszawie sprawdzic samochod dla kolegi z Zakopanego. To chyba jedyny sposob by uniknac kosztownych wycieczek po, jak sie czesto okazjue, złom...

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 9:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Przydatność tej klasyfikacji jest moim zdaniem spora i sam parę razy skorzystałem z niej.

Zawsze można podzielić na: blacha 1-5, wnętrze, układ napędowy... (tylko kto sprawdzi np. automat ;) )

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 10:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Radunio pisze:
ktos wystawia Benza 280 CE z nota 4. Wydawaloby sie, ze wiemy czego mozna sie spodziewac po aucie. Pakujemy tylek i w droge. Po przejechaniu kilkustek kilometrow okazuje sie, ze notą powinno byc nie 4 a 3 lub nawet 2. Problem nadal nie bedzie rozwiazany...

Więc lejemy go w mordę.Faktycznie u nas ta klasyfikacja słabo działa ijak pisałem dotyczy zwłaszcza pojazdów zabytkowych.Jednak coraz częściej kupujemy "klasyki" za granicą i tam się z tym spotykamy.Zwłaszcza czytając ogłoszenia w prasie fachowej.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 11:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
adler1934 pisze:
coraz częściej kupujemy "klasyki" za granicą i tam się z tym spotykamy


No właśnie, za granica, a nie u nas ...Trzeba pamietać, jak specyficznym krajem jest nasza ojczyzna... :cry:

adler1934 pisze:
Więc lejemy go w mordę.


Fakt, to w jakims stopniu zrekompensuje wydatki poniesione na paliwo [zlosnikz]

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl