MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 08, 2025 11:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 01, 2005 10:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
Co sądzicie o płukaniu silnika olejem wrzecionowym
czy ktoś to kiedyś robił,jakie rezultaty,i ewentualnie dokładną instrukcje postepowania

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 6:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Płukać silnik... tylko po co??

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 8:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
wlasnie - po co?
a jak juz, to zallej zwykly olej zmien go po 2k km i bedzie podobny efekt - to co mialo zostac wyplukane sie wyplucze-zostanie na filtrze lub dnie miski.
jak masz syf w nieuzywanym silniku i masz go na stole to sobie go czysc czym chcesz. jak masz auto jezdzace i chcesz tylko wyplukac motor ot tak, to odradzam cos innego niz czestsza zmiana oleju

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 12:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
chce przepłukać ponieważ po wymianie oleju i filtra olej jest zaraz czarny i podsłyszałem,że można zrobić płukanko wrzecionowym i wypłucze syfy bo jest rzadszy i napewno tańszy od silnikowego

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 12:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
No ua jak masz diesla ktory nei widzial przez wieki remontu to jestr normalne ze ten olej co go wlewasz jest zaraz czarny. Jedyny samochod jaki widzialem z "normalnym" kolorem oleju to moja 190 w ktorej mialem kapitalny remont. Olej wymienialem na czas i efekt byl taki że jak spzedawałem autko to klient nei mogl uwieżyć ze silniczek w środku może być taki czyściutki.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 12:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
wielki3333 pisze:
chce przepłukać ponieważ po wymianie oleju i filtra olej jest zaraz czarny


A to w dieslach normalne i nic w tym niepokojące.
Ajak chcesz ulepszać i wydawać kase to lepiej kup... ach jest tyle fajnych rzeczy do beczek.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 1:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
a co fajnego proponujesz do mojego mietka

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 5:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 01, 2005 6:47 pm
Posty: 459
Lokalizacja: Rzeszów/Warszawa
pluszowe kostki na lusterko :D

_________________
W123 200D [Zielony Smok] - wspaniałym samochodem był...

"Szanse jedne na milion spełniają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 5:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
wielki3333 pisze:
a co fajnego proponujesz do mojego mietka

Choćby strzel sobei regulacje/wymiane wtrysków. Napewno berdziej się to przysluży twojemu autku. Mniej bedzie palil, lepiej zapalal rano i nie bedzie dymił....

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 03, 2005 12:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witaj!

Wg. mnie to tak samo jakbyś zdecydował już o wstępnym remoncie ;)
Myślę że może się rozszczelnić i wtedy będzie kłopot.
Pierwsze słyszę o płukaniu silnika. Można go rozebrać i część po części
oczyścić - remont...
a takim przelewaniem po silniku różnych specyfików i tak nie oczyścisz
nagaru, i całego "syfu". Naprawdę, raczej zły pomysł.

Pozdrawiam - Bartek

P.S. ja wiem - czasem jak jest trochę kasy to się kombinuje co
by tu podłubać w autku, ale szkoda by było mu zaszkodzić...

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 03, 2005 12:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
MercBeginner pisze:
Pierwsze słyszę o płukaniu silnika.

Eeee było.
Opinie o "rozszczelnieniu" pojawiają się regularnie i należą niejako do kanonu legend ;)

Jeśli usunięcie krażącego syfu przez parokrotną wymianę oleju miałoby doprowadzić do katastrofy, to znaczy, że taki silnik byłby ruiną. lysy2 podał bardzo dobry sposób na przeprowadzenie tego rodzaju zabiegu.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 03, 2005 8:59 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Wookee pisze:
Jeśli usunięcie krażącego syfu przez parokrotną wymianę oleju miałoby doprowadzić do katastrofy, to znaczy, że taki silnik byłby ruiną

Eeeee tam, MercBeginnerowi z
MercBeginner pisze:
przelewaniem po silniku różnych specyfików

to chyba chodziło o tzw "usuwanie nagaru" :D , a nie o wypłukanie
Wookee pisze:
krażącego syfu przez parokrotną wymianę oleju


Nasza być mądra i przynajmniej tak to zrozumieć [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 04, 2005 2:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
MercBeginner pisze:
Pierwsze słyszę o płukaniu silnika.

Eeee było.

Pewnie, że było ;) Ale pierwsze słysze żeby takie wymycie nagaru miało przynieść jakieś zbawienne efekty silnikowi który ma ponad 20lat.
Dlatego odradzam tego typu zabiegi.

Wookee pisze:
Jeśli usunięcie krażącego syfu przez parokrotną wymianę oleju miałoby doprowadzić do katastrofy, to znaczy, że taki silnik byłby ruiną.


Tu się zgadzam jeśli chodzi o "płukanie" olejem kilka razy!
Ale moja odpowiedź dotyczyła płukania silnika olejem wrzecionowym.
Odradzam bo z tego co wiem, jeśli silnik odpali się na zbyt długo to
można rozwalić motor.

Poprawcie mnie jeśli się mylę...

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 04, 2005 7:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
chodziło mi o to ,że spuszczając olej cały nigdy niezejdzie a już napewno nie syfy kóre tam sie znajdują ,osiądą na dnie miski i po zalaniu nowym olejem dalej są w obiegu .a olej wrzecionowy jest rzadki i z nim wiele więcej zejdzie syfu .No ale jak nikt tego nierobił to niebede próbował,może to jakiś przedwojenny sposób

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
Post: pn gru 05, 2005 8:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
wielki3333 pisze:
Co sądzicie o płukaniu silnika olejem wrzecionowym
czy ktoś to kiedyś robił,jakie rezultaty,i ewentualnie dokładną instrukcje postepowania

Całkiem normalna operacja .Nic nowego .Wejdź na wyszukiwarkę i poszukaj .Na pewno nie zaszkodzi .Ja miam inna metodę ale równie skuteczną -zmieniam co 3 kkm( góra 5kkm) po trzech wymianach silnik jest czystszy.Ale nie jest to jakaś rewelacja.Wrzecionowy to normalna praktyka serwisowa w latach wcześniejszych dzisiaj jesteśmy mamieni właściwościami myjącymi nowoczesnych olejów,super dodatkami itp historiami a silniki nie są z tej epoki to nie na tych olejach robiły milion kilometrów nie na tych super kosmicznych dodatkach.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl