MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 05, 2025 1:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 28, 2005 3:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Dziś słucham radyjka i tu info że ON ma byćdroższy od PB.
Nie wiem dlaczego tak, skoro wyprodukowanie oleju napędowego jest tańsze od wyprodukowania benzyny bezołowiowej.
Gdzie tu logika wysokich cen samochodów z silnikami diesla.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 4:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
a powiedz mi gdzie logika obnizanai cen Pb a wzrostu ON?? Przeciez cała gospodarka opiera się na transporcie cieżarowym. A jak wiadomo w samochodach cieżarówych śa stosowane silniki diesla. I co barany z rządu zmneijszyli ceny Pb zeby kowalskim bylo lepiej ale już o ON nie pomyśleli, a to ze ceny wszystkich produktów przez to zdrożeją to kij... Obniżyli by ceny ON to cale spoleczeństwo by na tym skozystalo, tansze zarcie by było i inne artykuły.. ehh szkoda słów. A potem pierdzielą w wiadomościach o szarej strefie...

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
Post: pn lis 28, 2005 4:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Piotr735 pisze:
Dziś słucham radyjka i tu info że ON ma byćdroższy od PB.
Nie wiem dlaczego tak, skoro wyprodukowanie oleju napędowego jest tańsze od wyprodukowania benzyny bezołowiowej.
Gdzie tu logika wysokich cen samochodów z silnikami diesla.


Logika jest taka, że zmienia się stosunek ilości wytwarzanych w rafineriach produktów końcowych na korzyść benzyny. Klientami rafinerii są nie tylko kierowcy, ale i przemysł chemiczny. Z powodów technologiczno-ekonomicznych na rynek trafia więc więcej benzyny, a i nie bez znaczenia jest sezon zimowy.

Jak dla mnie czy to będzie wyżej, czy niżej o kilkanaście/kilkadziesiąt groszy, to różnica jest kosmetyczna. Ilość kotłowanego paliwa na 100 km dalej pozotaje korzystniejsza po stronie Rudolfów.

Moi znajomi kupują od jakiegoś czasu paliwo na Agip'ie w DE i twierdzą, że wychodzą na plus dzięki wydajności. Nie sprawdzałem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 4:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
ON ma byćdroższy od PB.

Gdzie niegdzie już jest(Gryfice).


Cytuj:
Nie wiem dlaczego tak, skoro wyprodukowanie oleju napędowego jest tańsze od wyprodukowania benzyny bezołowiowej.

Tak,ale ceny hurtowe są podobne,ponieważ na Pb jest mniejsza marża niż na ON,i na stacjach ceny się wyrównują.
Cytuj:
Gdzie tu logika wysokich cen samochodów z silnikami diesla.

Teraz powinno się to zmienić.
Możnaby sprawdzić jak ceny aut z silnikem diesel plasują się w UK.
Tam ON jest droższy od Pb.Podobnie w USA ale oni mają szerokie ulice itp:)

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 4:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
(me: how) pisze:
Logika jest taka, że zmienia się stosunek ilości wytwarzanych w rafineriach produktów końcowych na korzyść benzyny.

A tu zostałem oświecony.

A swoją drogą jak rozpoczynałem kariere kierowcy to ON kosztował 1,18 a Benzyna 2,20. To były czasy. Oczywiście tzreba dodać zera do cen.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 4:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Piotr735 pisze:
A swoją drogą jak rozpoczynałem kariere kierowcy to ON kosztował 1,18 a Benzyna 2,20. To były czasy. Oczywiście tzreba dodać zera do cen.


Też pamiętam ole poniżej 2 zł. Cruising dla samego cruisingu był wtedy czymś normalnym, teraz się człowiek zastanawia, czy wogóle wyjeżdżać w jednej sprawie.
BTW: Na stacjach nie ma chyba jeszcze zimowej wersji ON? + kilkanaście groszy? :-?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 4:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 22, 2002 10:18 pm
Posty: 62
Lokalizacja: teraz Indie
lukasz 200 pisze:
Możnaby sprawdzić jak ceny aut z silnikem diesel plasują się w UK.
Tam ON jest droższy od Pb.Podobnie w USA ale oni mają szerokie ulice itp:)


po pierwsze na cene aut z dieslem nie ma wpływu cena paliwa tylko niezawdność silnika i jego przebieg do naprawy głównej

po drugie ON winien być droższy lub w cenie PB z powodu zanieczyszczeń środowiska i marnotrastwa materiału poprzez zaniechanie oddzielenia bardziej lotnych frakcji - i przez to marnotrastwo surowca.

I dlatego w UK i USA jest normalnie.

_________________
kane

Odpowie Ci wiatr... wiejący przez świat...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 4:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Na cene silnika diesla wpływa koszt wytwozenia drogiej aparatury wtryswoej-pomp i wtryskiwaczy.Nowoczesne wtryskiwacze maja otwory tak małe ze robi sie je praktycznie labolatorium w sterylnych warunkach.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 5:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
KANE kiedy to olej napędowy wydziela mniej zanieczyszczeń takich jak tlenki siarki itp, jedyne co jest w nim groźne, bo rakotwórcze to duże ilości sadzy, pozatym można go nazwać bardziej ekologicznym...no a nowe auta dielsa zeby spełnić obowiązującą od I stycznia normę EURO IV muszą mieć już filtr cząsteczek stalych, który przecież eleminuje wylatującą z rury sadze!
Wiem że starsze diesle "trują" jednak te kilku-kilkunastoletnie auta można raczej spotkać tylko na wschod od Odry, reszta Europy jest już w normie Euro III i IV od kilku lat, a przecież i tam ceny ON rosną...raczej nie chodzi tu o ekologię a o politykę fiskalną rządów, które wzrost popularności diesli i postanowili na tym skorzystać.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 6:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
kane pisze:
po drugie ON winien być droższy lub w cenie PB z powodu zanieczyszczeń środowiska i marnotrastwa materiału poprzez zaniechanie oddzielenia bardziej lotnych frakcji - i przez to marnotrastwo surowca.

I dlatego w UK i USA jest normalnie.


:o :o :o
O ile wiem benzyny i rozpuszczalniki są najbardziej lotnymi frakcjami ropy naftowej.
Smary,towoty,parafina i olej napędowy ,jako najcięższe są wyodrębniane na samym końcu.
Tak więc nie wiem o co Ci chodzi z tym marnotrawstwem?
Ropa naftowa jest naprawdę konkretnie wykorzystywana i uzyskuje się z niej setki produktów:
Lekarstwa,lakiery,wazeliny,barwnik,benzyny,olej napędowy,syntetyczny kauczuk itp., itd.....
A propo's ochrony środowiska:
Z rury wydechowej diesla wydobywa się li tylko sadza(bardziej lub mniej zadymiona) a z benzyniaka masa siarczków ,azotanów i innych świństw.
Poza tym nie porównywałbym Stanów i Uk do Polski.
Stosunek litra benzyny do średniej krajowej jest w naszym przypadku zatrważający :evil:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 7:33 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Olej napedowy drożeje, ale 100km na tym paliwie tylko wraca do dawnego poziomu (średnio), przyjąwszy, że coraz więcej aut osobowych pali jakies sladowe ilości tego paliwa. A zarobek jest nie na litrach de facto tylko na przejechanych kilometrach. A że ciężarówki... no cóż...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 8:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
To w kij z taką zabawą, nie po to człowiek kupuje diesla żeby teraz placił tyle samo co za Pb. Wcześniej miałem samochód z mniejszym silnikiem ale benzynowym i darł do przodu jak głupi, pomimo że był na gazie. Ale potrzebowalem cos wiekszego wiec wybór padł na w124 i tak się zastanawiałem nad silnikiem benzynowym, ale pomyslałem szybko że co tam benzyna galopuje z cenami w góre wiec kupie diesla. Silnik mułowaty, w zimie z rególy problemy z zapalaniem i takie tam ale za to ON od zawsze by tańszy od PB i myślałem tak aż do niedawna. A teraz co?? Sprzedawać go?? Cieszy mnie to że łądnie klekocze pod maską, że silniki niezawodne, że trzaskają setki tyś km, że mają dobrą opinie, ale po kij mi to skoro chodzi o ekonomiczną jazdę. A jeślibyśmy porównali silnik np 300D z 200E to w sumie osiągi takie same, zużycie paliwa takie same, ale tu za niedługo PB bedzie tańsze. I co za tym idzie jazda z beznyną pod maską bedzie tańsza. Kurcze. Żadnej praktycznie alternatywy dla tych diesli nei ma, no bo co zatankuje OR to zimie i rano nie zapale do robot?? Czy zatankuje OO .... albo nie bede nawet konczył tego zdanie bo jeszcze znowu dostane jakieś ostrzeżenie. A tak to do benzyniaka jeszcze wpakujecie LPG i spokojna wasza rozczochrana. Nie wiem co za cel ma nasz rzad w tym zeby ON był droższy. Pewnie znów ktos im wcisnął w łape grube $$ i się cieszą. Powatarzam jeszcze raz : Całą gospodarke napędzają silniki diesla!! Pan Kazio do swojego poloneza zatankuje o 2 zł taniej na stacji, ale co z tego skoro za chwile podjedzie do sklepu i na zawykłym pieczywie straci 3 zł. A dleczego?? Bo pan władek ma na wsi kombajn na rope, którym kosił zboże, bo jego traktor którym przewiózł zboże do młyna jest na rope, bo Z młyna mąke zabrali Starem ktory tz jest na rope i w końcu przywieźli do piekarni ta mąke, z ktorej zrobili chleb, który nastepnie zawieźli do sklepu samochodem dostawczym na rope. I tak to wygląda. A pan Kazio szczerzy zeby przy kasie bo zaoszczędzil 2 zl na tankowaniu benzyny. A tak naprawde to doplącił do intersu. Bo z każdym produktem który stoi w naszych super, hiper marketach jest tak samo. I obojętnei czy to jest dżem czy masło czy inne pierdoly.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 9:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
SPEEDY, wybacz to pytanie, ale czy ty słuchasz rozgłośni z Torunia?

Jaki rząd? Mimo, że panowie ostatnio dobrze czują się w swoim towarzystwie, a przynajniej jeden w studio u drugiego, to Marcinkiewicz może ci jedynie obniżyć akcyzę na paliwo, ale każdy miliard deficytu powyżej zakładanych trzydziestu milionów jest niebezpieczny. Rząd nie ma żadnych innych instrumentów regulujących cenę wyświetlaną przy wjeździe na stację! Może jedynie błagać na kolanach Kulczyka & S-kę, ale każda godzina, w której taki ORLEN nie zjeżdza z ceny przemnożona przez litry przeskakujące na dystrybutorach w całym kraju to miliony złotych obrotu więcej i odpowiednio więcej zysku. Dlatego premier z Gorzowa dostał ostatnio kopa na takim spotkaniu z przedstawicielami rafinerii, kiedy o to zabiegał. W czasie kiedy coś do nich mówił, tysiące osób tankowało po dla nich korzystniejszej cenie! Niestety, kto myślał, że Niski Szeryf trzy dni po wyborach osobiście wejdzie na drabinę i ku uciesze kierowców zmieni tabliczki z cenami paliw, to ma powody do roczarowania.

Ile pali Twój 124? 6? 7? 8? Co za różnica, co jest droższe jednostkowo?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 10:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
No wiesz (me: how) oni tam u góry tylko tak gadają że nie mają wpływu na ceny. A tak na prawde to tam są takie uklady ze glowa boli. Ale choćby ostatnio obniżka akcyzy na PB, dlaczego byla tylko na PB a nei podciagnęli tez ON?? Mówisz o deficycie budżetowy, ale jakby obniżyli ceny- akcyze na ON to zwróciło by im się to w dwójnasób, bo by się rozpędziła gospodarka ktora u nas kuleje i państwo zcerpalo by nei tylko zyski z tej nieszczęsnej benzyny ale ze wszytkich gałęzi gospodarki.

PS1. Nie słucham radia z torunia. Słucham tylko radio WAWA i czasami RMF FM.
PS2. Mój pali 5,5-8,5. Ale i tak mnie to wpienia że paliwo jest tak koszmarnie drogie. A nawet jak uz obniżaja cene to robią to w sposob nieumiejętny.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 28, 2005 10:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
[quote="(me: how)"]SPEEDY, wybacz to pytanie, ale czy ty słuchasz rozgłośni z Torunia?

Jaki rząd? Mimo, że panowie ostatnio dobrze czują się w swoim towarzystwie, a przynajniej jeden w studio u drugiego, to Marcinkiewicz może ci jedynie obniżyć akcyzę na paliwo, ale każdy miliard deficytu powyżej zakładanych trzydziestu milionów jest niebezpieczny. quote]

Abstrachując od cen paliwa nie można uznać ze każdy miliard jest niebezpieczny...faktem jest co ostatnio podano w mediach że gdy rząd Belki mówil o deficycie w okolicach 32 mld zl wowczas wszyscy sie cieszyli ze taki niski, dzis gdy rzad PISuarow chce zrobic deficyt przekraczajacy kwote 30 mld zl wszyscy krzycza...wiem ze nalezy obcinac deficyt, ale kwota z akcyzy jest nieporownywalnie mniejsza od inny wplywow budzetowych...Mysle ze wielka szansa na obnizke cen paliwa byloby obnizenie VATu na paliwo, bo przeciez wlasnie podatki posrednie najbardziej wplywaja na ceny dóbr i uslug dostepnych na rynku...Ponadto ceny paliwa uzaleznione sa w znacznym stopniu od cen swiatowych (i to nie do konca od ceny barylki ropy BNERT) a to przez to ze polskie rafinerie produkują tylko ok. 40% paliw dostepnych na naszym rynku, reszta jest przez nie importowana (a na akcyze i podatki w innych krajach nawet Kaczor i sp nie maja wplywu)...a wracajac do deficytu, jestesmy dziwnym krajem, gdyz z jednej strony mamy przyzwoity wzrost gospodarczy, przyzwoity ciagle dlug publiczny, spoleczenstwo nie jest nadmiernie zadluzone, prawie deflacje a bezrobocie nie maleje, co swiadczyc moze jak twierdzi prof.Stigliz ze Polska ma fatalne podstawy makroekonomiczne, a z tym szybko nikt nic nie zrobi...

...ach te rzady.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl