MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 08, 2025 11:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Na zimę najlepszy jest napęd???
Na przód 2%  2%  [ 1 ]
Na tył 18%  18%  [ 9 ]
4x4 69%  69%  [ 34 ]
Obojętne jaki, najlepsze są łańcuchy lub opony z kolcami 10%  10%  [ 5 ]
Liczba głosów: 49
Autor Wiadomość
Post: pt lis 25, 2005 10:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Jaki jest najlepszy napęd na zimę???

Jezdzilem do tej pory przednionapędówkami, autami z napędem na tyl zrobilem góra 1000km...No i troche sie obawiam zeby gdzies mnie nie zarzucilo, ale mniejsza z tym, jaki wg was jest najlepszy napęd na zimę, taki zeby się fajnie i bezpiecznie jechalo???

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 10:18 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
4x4 z łańcuchami.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 10:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
4x4 jest najbezpieczniejszy.Najefektowniej mozna jeździć z tylnym .A chyba najwygodniej z przednim.W myśl zasady lepiej jak ciągnie niż jak pcha.
No i łańcuchy obowiązkowo.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 10:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
najlepsz? 4x4, ale najefektowniejszy tylny... UUwielbiam tylny. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 11:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
4x4 i nic więcej jeśli chcecie sprawnie i bezpiecznie się przemieszczać. jeździłem to wiem jak to se radzi na śniegu. osobiście jeżdże z tylnym napędem i jakoś se radze :D pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 11:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
w starych terenowkach gdzie przod z tylem jest na sztywno i nie ma zadnego elektronicznego szajsu w reduktorze, to czesto sie zdaza ze tyl chce wyprzedzic przod i auto dazy do staniecia bokiem, to jest jazda heh:D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 11:37 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
dwa wątki a temat prawie ten sam, po co ?!

najlepszy na zimę jest napęd po przekątnej, polecam prawy przód i lewy tył i fajnie jak się zapas kręci.

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 12:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
skowron [zlosnik]
najlepiej 4x4 z mozliwoscia przelaczania osi [zlosnik] wtedy mamy co akurat chcemy

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 12:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
jeździłem octavią combi 4x4 (z napędem tzw. dołącznanym na wielopłytkowe sprzęgło haldex) na laczkach zimowych continentala i później na tym samym torze w Ivalo (Suomi Finland) golfiakiem i o ile dobrze pamiętam to jeszcze focusem z oponami goodyear ultragrip 7 i muszę powiedzieć, że po porównaniu z golfem i focusem octavia 4x4 zimą nawet na gorszych oponach jeździ jak przyklejona zarówno po czystym śniegu, jak po tafli jeziora i tak samo po mokrym (solonym) pasie startowym lotniska w ujemnej temperaturze. Dobrze pokombinowany napęd 4x4 jest nie do przebicia.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 12:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Na zime najlepszy nie jest ani 4x4 ani łancuchy... najlepiej zasuwa sie na gąsienicach [zlosnik]
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 25, 2005 10:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Tylko tył [zlosnik] Mi się zdecydowanei najlepiej jeździ z tylnym napędem (tylko manual by się jeszcze przydał) Mam w domu tez auto 4x4 i wcale nei czuję się tak pewnie jadąć nim, uważam że jest nieprzewidywalny, tzn. usypia czujność. Naormalnie jeździ fajnie, ale jak już coś się sanie to nie wiadomo czego sie trzymac.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 26, 2005 9:07 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
szable pisze:
w starych terenowkach gdzie przod z tylem jest na sztywno i nie ma zadnego elektronicznego szajsu w reduktorze, to czesto sie zdaza ze tyl chce wyprzedzic przod i auto dazy do staniecia bokiem, to jest jazda heh:D


jakis czas temu mialem pajero z 87 roku 2,5td i przy napedzie na 4 jezeli nie pojechalalo sie na zblokowanym hamulcu nie bylo szansy poslizgu nawet przy zarzuceniu tylu czy jakims odjechaniu przodu wystarczylo odpuscic hamulec troszek dodac gazu i auto slicznie sie samo ustawialo ... bawilem sie tez na lotnisku i na prostej drodze rozpedzialem auto do 80, pociagnalem reczny i skrecilem kierownice .. autko zaczelo sie ustawiac bokiem ..wystarczylo lekko dodac dazu i puscic kierownice od razu sam sie ustawiam na wprost :D szczerze bardzo ciezko bylo sie nim nawet dla zabawy poslizgac przy napedzie na 4 :D nie wspominajac ze zima jezdzilem na kapciach 275/60/15 brum brum (swietne auto )

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 26, 2005 3:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 1:19 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Fajny temat :] przedni naped jest jak dla mnie mocno przewidywalny, jezdzilem cala tamta zime audi na 135/65R13, trzymalo sie niezle ale wiecej przyjemnosci z jazdy jest oczywiscie z gwiazda na masce:) jak dla mnie to najlepszy jest naped na tylna oś.
Raz testowalem łańcuchy w trapezie z ASD to byl nie do zatrzymania ale przecenilem mozliwosci i zawislem na "brzuchu" :]

_________________
W123 300D '80
W124 E280T '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 26, 2005 3:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Ja jezdzac przenionapedowka zawsze czulem sie bardzo pewnie.

Np jezdzac w Bialce Tatrz. pod stoki Mondeo z lancuchami wszystko szlo dobrze, pewnie...za to w Omedze z lancuchami tyl ciagle rzucalo, tak ze obijal sie o bandy sniegu....


...A co do napedu 4x4 to tylko z doswiadczen innych wiem ze jest on ponoc bardzo neutralny i pewny...


....az sie boje jak kolo srody pierwszy raz mym Mercem bede jechac...na trasie Łódź - Szczecin...choc tam tirow sporo to moze rozjezdza wszystko...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 26, 2005 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:53 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Torzym
Kwestia przyzwyczajenia.Niektórzy wolą przód,inni 4x4, a jeszcze inni tył.Ja jednak wolę napęd na tył bo w takim aucie czuję się najpewniej.
Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl