MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

witam wszystkich klubowiczow!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=15258
Strona 1 z 1

Autor:  mikolab [ pn lis 14, 2005 12:51 pm ]
Tytuł:  witam wszystkich klubowiczow!

Czesc!

Wlasnie sie zarejestrowalem na Waszym forum i chcialem sie ladnie z Wszystkimi przywitac! ;) Od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem beczki 280, zagazowanej... I jak do tej pory smiga mi sie nia wspaniale! Z uplywem czasu bede Was pewnie zasypywal pytaniami zwiazanymi z eksploatacja panny Mercedes, ale licze na zrozumienie ;) Wielu klubowiczow z Poznania tutaj znajde? Pozdrowienia! Mikołaj.

Autor:  kubol [ pn lis 14, 2005 1:07 pm ]
Tytuł: 

witaj, jest tu nas kilkoro, nie za dużo, ale zawsze [zlosnikz]
zapraszam do zaprezentowania swojego autka [oczko]

Autor:  Piotr735 [ pn lis 14, 2005 1:15 pm ]
Tytuł: 

Witamy. Pochwal sięzdjęciami wozu.

Autor:  mikolab [ pn lis 14, 2005 2:31 pm ]
Tytuł: 

oto i kilka fotek:

Obrazek
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1131974662_przod123.jpg

Obrazek
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1131974844_tyl123.jpg

Obrazek
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1131974927_przod.jpg

Obrazek
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1131974991_tyl.jpg

Obrazek
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1131975038_minus1.jpg

Autor:  Piotr735 [ pn lis 14, 2005 2:39 pm ]
Tytuł: 

Śliczną masz tą beczuske.

Autor:  kubol [ pn lis 14, 2005 2:48 pm ]
Tytuł: 

oo, kupiłeś z Konina?
czemu masz jedną rurkę w wydechu ? [zlosnik]

Autor:  mikolab [ pn lis 14, 2005 3:06 pm ]
Tytuł: 

W sumie to w komisie stal w Poznaniu. Jedna rurke mam bo poprzedni wlasciciel zmienil ostatnio caly wydech, od kolektorow jest od 280, pozniej dwururka laczy sie gdzies pod podwoziem w jedna i wchodzi w tlumik koncowy od 300D (chyba). Tez mi sie to nie podoba, no ale z tego co sie dowiedzialem to za tlumik do 280 z dwiema koncowkami zawolali x-razy wieksze pieniadze ;) A ze my skapi poznaniacy jestesmy... ;)))

Ogolnie to prezentuje sie lepiej niz jezdzi. Dzwoni mi jeden zawor i przez to klekocze jak diesel, bede musial sie za to zabrac. Troche problemow z elektryka, takie drobne ale denerwujace awarie. Ostatnio musialem zregenerowac alternator, bo diody i regulator padly. Troszke z miski kapie i ze skrzyni chyba, jeszcze dokladnie nie obadalem. Bardzo mi sie nie podoba zachowanie auta w koleinach (albo jakichs innych nierownosciach wzdluznych), ciezko mi go utrzymac na drodze! W zakretach mimo ze przejezdzam powolutku, oponki piszcza jak piskorze, aktualnie sa jakies zimowki, ale podejrzewam ze bede musial zbieznosc i geometrie sprawdzic i ewentualnie ustawic. Niby "wszystkie" gumki w przednim zawieszeniu mial wymienione, nic z przodu nie puka, ale zachowanie jest nieprzyjemne i czasem mocno sciaga. Z tylu cos puka w zawieszeniu. No i dzisiaj mi dmuchawa od ogrzewania padla, wlaczylem III bieg wentylatora i kicha, przestal dmuchac :( Bede musial zajrzec co tam panna Mercedes wymyslila... wszak sa takie dni w miesiacu... ;) Blacharsko jest calkiem OK, poza tym ze jakas taka warstwa ochronna lakieru (wyglada jak folia) schodzi z klapy, lewe tylne nadkole podzarte, chromik na zderzakach nie jest pierwszej mlodosci i lakier w naroznikach szyb jakies parchle ma. Nie wiem czy przypadkiem nie byl klepany kiedys ten Messerschmitt. Caly czas sie go ucze :)

Autor:  kubol [ pn lis 14, 2005 4:59 pm ]
Tytuł: 

mikolab pisze:
Jedna rurke mam bo poprzedni wlasciciel zmienil ostatnio caly wydech, od kolektorow jest od 280, pozniej dwururka laczy sie gdzies pod podwoziem w jedna i wchodzi w tlumik koncowy od 300D (chyba). Tez mi sie to nie podoba, no ale z tego co sie dowiedzialem to za tlumik do 280 z dwiema koncowkami zawolali x-razy wieksze pieniadze A ze my skapi poznaniacy jestesmy... ))

ale za to teraz jestes już całkiem wilk w owczej skórze, nawet po wydechu cię nie rozpoznają
[zlosnikz] [zlosnikz]


mikolab pisze:
Troszke z miski kapie i ze skrzyni chyba, jeszcze dokladnie nie obadalem.

z tego co sie orientuję to z M110 (silnik 2.8) to częste bardzo...

mikolab pisze:
Bardzo mi sie nie podoba zachowanie auta w koleinach (albo jakichs innych nierownosciach wzdluznych), ciezko mi go utrzymac na drodze! W zakretach mimo ze przejezdzam powolutku, oponki piszcza jak piskorze, aktualnie sa jakies zimowki, ale podejrzewam ze bede musial zbieznosc i geometrie sprawdzic i ewentualnie ustawic.

z tego co widze na zdjęciach to opony masz raczej standardowe, ale zrób zbieżność, zwłaszcza jak piszczy

mikolab pisze:
Nie wiem czy przypadkiem nie byl klepany kiedys ten Messerschmitt.

załóż, że był, mniej się potem zdziwisz
[zlosnikz]

Autor:  Mroczny [ pn lis 14, 2005 5:57 pm ]
Tytuł: 

dmuchawa - sprawdź czy bezpieczniki stykają dobrze
niby oczywiste ale czasem się zapomina
a to częsta przyczyna

co do zachowania na drodze - 123 ma się prowadzić idealnie - wszelkie odstępstwa oznaczają jakąś awarię
może poprzedni właściciel po zmianie "gumek" w zawieszeniu nie zrobił geometrii - podjedź do zakładu i napraw od razu, szkoda opon

a z tyłu to pewnie łącznik stabilizatora puka

miłej jazdy

Autor:  michau [ pn lis 14, 2005 6:32 pm ]
Tytuł: 

Witam i gratuluje wspanialego auta [cool]

Autor:  mikolab [ pn lis 14, 2005 6:43 pm ]
Tytuł: 

Dzieki wszystkim za mile slowa. Oponki sa na standardowych felaszkach (letnie mam na jakichs alusach takich standardowych mercedesowskich, chyba ze 126 - takie plaskie a'la fiat uno turbo), a z ta geometria to pewnie jest tak jak Mroczny napisal - gumki wymienione ale geometria po tym niesprawdzona. Bezpieczniki rzecz wazna ;) Nie mialem prawego dlugiego swiatla, poruszalem bezpiecznikami i juz gra gitara :)
Tak swoja droga, to normalne ze przod stoi w dosyc duzym negatywie? Chyba ze mam jakas wersje torowa i nie wiem ;)
Pytanka dotyczace spalania itd to chyba nie na "Hyde Parku" tylko w "Mercedes" zadawac, prawda? Bo pali mi dosyc konkretnie, pierwszy zbiornik gazu wyjezdzilem ze spalaniem 19/100 (dynamiczna miejska jazda), troszke sie przerazilem i na ostatnim zbiorniku jezdzilem spokojnie (tez po miescie) - nie przekraczalem chyba 3000obr. A spalanie wyszlo 18,5/100 :( Nie wiem czy to normalne? Spodziewalem sie 15-16 szczerze mowiac. Druga sprawa ze ten silnik nie jest pierwszej mlodosci (licznikowy przebieg 311kkm). Jakie macie cisnienie oleju na wolnych obrotach (zarowno na D jaki i na N badz P)?
To takie pytania ktore mi sie "na szybko" na mysl nasuwaja... Pozdrawiam!

Autor:  filippo [ pn lis 14, 2005 6:52 pm ]
Tytuł: 

mikolab pisze:
Bardzo mi sie nie podoba zachowanie auta w koleinach (albo jakichs innych nierownosciach wzdluznych), ciezko mi go utrzymac na drodze! W zakretach mimo ze przejezdzam powolutku, oponki piszcza jak piskorze,

W moim przypadku takie objawy spowodowane były urwaniem amortyzatora.
mikolab pisze:
A spalanie wyszlo 18,5/100

Regulacja urządzenia podającego paliwo wskazana.

Autor:  kubol [ pn lis 14, 2005 9:28 pm ]
Tytuł: 

mikolab pisze:
Bo pali mi dosyc konkretnie, pierwszy zbiornik gazu wyjezdzilem ze spalaniem 19/100 (dynamiczna miejska jazda), troszke sie przerazilem i na ostatnim zbiorniku jezdzilem spokojnie (tez po miescie) - nie przekraczalem chyba 3000obr. A spalanie wyszlo 18,5/100


Wydaje mi się, ze przy ostrym stylu jazdy tak będzie - no ale musisz się zdecydować, czy ma palić mało, czy ma być wszystko ok z silnikiem. Ja mimo, że mam założoną sonde, która powinna powodowac troszkę mniejsze spalanie to i tak pali mi w mieście podobnie jak tobie, ale to kwestia mojego wyboru (zbyt uboga mieszanka to problemy z silnikiem). W trasie to i 12.5 się zdarza.

Autor:  KLARA [ pn lis 14, 2005 9:49 pm ]
Tytuł: 

Witamy na forum. Gratulujemy ślicznego autka. [oczko]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/