MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
itinerery - co to jest ? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=14154 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | kali [ pn wrz 12, 2005 10:58 pm ] |
Tytuł: | itinerery - co to jest ? |
itinerery a co to jest ? http://www.beczkolandia.waw.pl ![]() |
Autor: | Cem [ pn wrz 12, 2005 11:10 pm ] |
Tytuł: | Re: itinerery - co to jest ? |
kalis pisze: itinerery
a co to jest ? ![]() Plan trasy, objazdu. ![]() |
Autor: | kali [ pn wrz 12, 2005 11:14 pm ] |
Tytuł: | Re: itinerery - co to jest ? |
cem pisze: Plan trasy, objazdu.
![]() objazdu czego ?, bardzo proszę o wersję dla słabszych ![]() |
Autor: | melvis [ pn wrz 12, 2005 11:51 pm ] |
Tytuł: | |
wersja dla słabszych: itinerer strzałkowy (ang. itinerary – plan podróży, marszruta, trasa, przewodnik) – polega to na tym, że masz ikony które przedstawiają kolejne skrzyżowania w uproszczeniu. Strzałka wskazuje właściwy kierunek jazdy. Pilot musi porównać skrzyżowanie z ikoną w itinererze i wybrać właściwą drogę - banalnie proste. Podobne ikony są w nawigacji samochodowej. Róża wiatrów - o wiele trudniejsze. Pilot ma przed sobą obrazki - wszystkie takie same tzn. przedstawiające „jeżyka” od środkowego punktu odchodzi kreska w lewo, pionowo do góry i w prawo. Między nimi są jeszcze dwie skośne o nachyleniu 45 stopni - z grubsza wyczerpuje to możliwości naszych skrzyżowań. Zagwozdka polega na tym, że na kolejnych rysunkach któraś z kresek kończy się strzałeczką, a to jest właściwa droga. Trudno rozkminić, ale trening czyni mistrza. |
Autor: | kali [ wt wrz 13, 2005 8:18 am ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki, teraz już wiem o sochodzi z tymi itinerarami. ![]() |
Autor: | SKOWRON [ wt wrz 13, 2005 2:09 pm ] |
Tytuł: | |
melvis pisze: i wybrac wlasciwa droge - banalnie proste. czego dowodem byl przejazd na spocie w Wawie 2 tygodnie temu ![]() ![]() ![]() |
Autor: | kali [ wt wrz 13, 2005 2:23 pm ] |
Tytuł: | |
SKOWRON pisze: czego dowodem byl przejazd na spocie w Wawie 2 tygodnie temu
![]() ![]() ![]() A macie może scan takiej mapki ? |
Autor: | melvis [ wt wrz 13, 2005 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
SKOWRON pisze: czego dowodem byl przejazd na spocie w Wawie 2 tygodnie temu
Nie odpuszczacie, ale rozumiem Was, powiem tak: ja z itinererem zabłądziłem od razu. Jest to bestialsko skomplikowane, ale damy radę. W chwili wolnej zaadaptuję itinerer (przynajmniej w części) z rajdu KMPZ z zeszłego bodaj roku na którym połamaliśmy sobie w czwórkę zęby. Tam po drodze to były jeszcze punktu kontrolne - to dopiero był ubaw jak je wszystkie ominęliśmy. Musicie do tego podejść na luzie, a zabawa będzie fajna : ))) |
Autor: | melvis [ wt wrz 13, 2005 2:33 pm ] |
Tytuł: | |
kalis pisze: A macie może scan takiej mapki ?
Przyjedz na następny spot a dam ci do ręki egzemplarz i nauczę cię jak się z tym jeździ. Tylko pilota sobie przywieź (znaczy pasażera do pilotowania). |
Autor: | Bukol [ wt wrz 13, 2005 2:49 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem Melvis jak tam z tym itinererem było - musiałem szybciej uciekać, ale na zlocie w Sulistrowiczkach chyba tylko jedna załoga pomyliła drogę. Moje pierwsze zetknięcie z itinererem strzałkowym było na 2 Zimowym Rajdzie Land Serwisu - wszystko w terenie, pola, lasy, wszystko białe od świeżego śniegu i też większych problemów nie było. Kłopoty miałem za to na którejś edycji Żelazna Trophy gdzie roadbook był w milach (tak dla draki). Jeżeli poprawnie rozrysuje się kratki, poda odległości i zaznaczy punkty charakterystyczne nie powinno być problemu. |
Autor: | melvis [ wt wrz 13, 2005 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Jeżeli poprawnie rozrysuje się kratki, poda odległości i zaznaczy punkty charakterystyczne nie powinno być problemu.
Właśnie: ty masz rację, mitu o tym wspominał - nie zaznaczałem punktów charakterystycznych - z braku czasu. Gdybym tak zrobił - roadbook byłby bardziej przyjazny - ale na błędach człowiek się uczy najlepiej. Wspólnie dopracujemy jakiś standard myślę. Szykałem w necie standardu roadbooka - najbardziej hardcoreowy itinerer wychodzi tylko ze skrzyżowaniami, bez dodatkowych informacji (typu światła, kościół, drzewo, itp.). Później już jest łatwiej i więcej dodatkowych informacji. Generalnie myślę, że warto coś takiego przećwiczyć - będziemy mieli przećwiczone na zlot. Ja to w ogóle czekam na Wasze sugestie, bo czuję, że nam się będzie podobać jazda po itinererze - myślałem, żeby może robić w formie przejazdu na czas i z nagrodami dla max trzech najlepszych załóg, które zmieszczą się w czasie. (taki mały konkursik po mieście, ulic nie zabraknie). |
Autor: | Bukol [ wt wrz 13, 2005 3:00 pm ] |
Tytuł: | |
Na obrazkach powinny być punkty charakterystyczne (kościół, kapliczka, przejazd kolejowy, pierwszeństwo itp.). Ważną zasadą jest także zaznaczanie każdego skrzyżowania, nawet jeżeli jedziemy prosto. |
Autor: | Sebian [ wt wrz 13, 2005 3:08 pm ] |
Tytuł: | |
kalis pisze: SKOWRON pisze: czego dowodem byl przejazd na spocie w Wawie 2 tygodnie temu ![]() ![]() ![]() A macie może scan takiej mapki ? Skrobnij do mnie maila na sebian@w114-115.org.pl, a podeślę Ci kompletny itinerer w formacie PDF, jaki obowiązywał podczas rajdu na VI zlocie MB/8 Club Poland, który odbył się w zeszłym roku w Pułtusku. |
Autor: | Sebian [ wt wrz 13, 2005 3:11 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Na obrazkach powinny być punkty charakterystyczne (kościół, kapliczka, przejazd kolejowy, pierwszeństwo itp.). Ważną zasadą jest także zaznaczanie każdego skrzyżowania, nawet jeżeli jedziemy prosto.
A wcale, że nie. Wystarczy, że miejscem, w którym mamy skręcić jest skrzyżowanie w kształcie litery T, a my wjeżdżamy w ten sposób, że możemy skręcić tylko w prawo lub w lewo. Wówczas można pominąć poszczególne punkty i na Tetce zaznaczyć tylko właściwy kierunek jazdy. |
Autor: | kali [ wt wrz 13, 2005 3:13 pm ] |
Tytuł: | |
melvis pisze: Przyjedz na następny spot a dam ci do ręki egzemplarz i nauczę cię jak się z tym jeździ. Tylko pilota sobie przywieź (znaczy pasażera do pilotowania).
Nastęny spot będzie pewnie dopiero 8.10.2005 bo 24.09.2005 będzie zlot i chyba większość z klubowiczów będzie w Trzebinicy. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |