MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
o OO, dywagacje https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=13880 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pp [ pt sie 26, 2005 3:48 pm ] |
Tytuł: | o OO, dywagacje |
cytaty z forum..... Data: 2004-01-09 10:26:04 Temat: Co moze sie sypnac przy zasilaniu silnika 1.9D koncernu PSA OLEJEM OPALOWYM ?? Nadawca: Dnia 7-01-2004 o godz. 21:13 Piotr Kopczynski napisal(a): > chlodzenie silnika to najwieksza strata z jaka mamy do > czynienia, W sumie, to mozna by obliczyc ile energii jest tracone na ogrzewanie wnetrza (moc silnika nawiewu, temp.silnika, temp. otoczenia, sprawnosc nagrzewnicy, sprawnosc alternatora i silnika do napedzania wentylatora nagrzewnicy), a nastepnie zupelnie legalnie dolewac okreslona ilosc OO do ON np. 20%. Co za roznica, czy trzymamy te substancje razem czy osobno (specjalna nagrzewnica)? i jeszcze to : __________ Data: 2004-01-07 21:11:00 Temat: Co moze sie sypnac przy zasilaniu silnika 1.9D koncernu PSA OLEJEM OPALOWYM ?? Nadawca: > Wiec patrzac od tej strony zima mozna po napisaniu takiego oswiadczenia, > z czystym sumieniem wlac zawartosc karnisterka do baku i odjechac > "piecykiem" - no bo co bedziemy lazic jak jest -16 st. C?? A ze jezdzi?? > - Panie to efekt uboczny!!!! ![]() Zajebista koncepcja ! Naprawde ![]() argumentacja mialaby wielkie szanse powodzenia - bowiem jesli w tym kraju przeforsowano "Pomrocznosc Jasna" to powyzsze powinno byc wziete od reki za dowod w sprawie ! Mowiac szczerze i z punktu widzenia termodynamiki - to sprawnosc silnika spalinowego (diesel) jako SILNIKA - czyli odzysk energii w postaci energii mechanicznej napedzajacej kola to okolo 35% Strata na chlodzenie zas - to tez okolo 30-35% (bo silnik musi byc chlodzony i energia z paliwa zamienia sie na cieplo ogrzewajace wode - wiec mozna uznac - ze silnik spalinowy jednakowo dobrze nadaje sie do ogrzewania jak i do napedu Okolo 25-30% jeszcze stanowi strata wylotowa - czyli cieplo unoszone przez spaliny. W niektorych wozach sie je probuje odzyskac do napedu turbosprezarki (energia zawarta w spalinach) ale generalnie cieplo ze spalin jest istotnym produktem pracy silnika I jesli zsumowac cieplo z wody chlodzacej plus cieplo ze spalin - to zdecydowanie silnik spalinowy jest bardziej grzejnikiem (wytwornica energii cieplnej) niz silnikiem (wytwornica energii mechanicznej) Z fizycznego punktu widzenia zatem - spalanie paliw w silnikach jest w wiekszosci efektem grzejnym - a jazda - czyli naped - jest efektem ubocznym bo na niego da sie zamienic jakies max 35% energii zawartej w paliwie. I dlatego tez pan doktor Mossakowski na wykladach z silnikow mowil do nas: " Panowie - chlodzenie silnika to najwieksza strata z jaka mamy do czynienia, niestety materialy sa jakie sa i wyzszych temperatur pracy - nie zniosa. Nadzieja jest w silnikach ceramicznych pracujacych bez oleju. Najprostsza metoda na podniesienie sprawnosci silnika jest jego NIE chlodzenie a IZOLACJA, ale niestety materialy nie pozwalaja na to..." Zreszta slynny wzor Carnota mowi ze: Td eta = 1 - ------ Tg Eta to jednosc mniej tede nad tegie Gdzie: eta - sprawnosc Td - temperatora dolna - w uproszczeniu - temperatura chlodnicy Tg - temperatura gorna - w uproszczeniu - temperatura silnika (spalania) Aby uzyskac jedynke (czyli 100% sprawnosci) Td ulamek ------ musi byc rowny zero. Tg Albo zero w liczniku, albo zero w mianowniku. Stad - Td - temperatura dolna jest zerowa (zero kelwinow) Albo Tg jest nieskonczona. Nieskonczonej temperatury nie wytrzyma zaden silnik, nadto takowej nie ma (tj byla w chwili powstawania Wszechswiata - gdy ten mial zerowy promien). Temperatura dolna jako zero kelwinow - owszem teoretycznie jest mozliwa. Ale nie da sie uzyskac ciala ktore odbierajac cieplo (bedac zatem chlodnica) nie ogrzewaloby sie. Td Wiec nigdy ulamek ---- nie bedzie zerowy Tg Przeto tez, nie uda sie uzyskac urzadzenia o sprawnosci 100% - czyli Perpetuum Mobile. Zastrzezono sie na ten temat w Zasadzie Zachowania Energii ktora mowi, ze: 1. Energia nie moze znikad powstac, ani ulec zniszczeniu. Jedynie co moze - to zmienic sie w inny rodzaj energii (sformulowanie Clausiusa) lub 2. Skonstruowanie PM-II (perpetuu mobile II rodzaju) jest niemozliwe (sformulowanie Ostwalda) lub 3. Chlodnica o temperaturze zera bezwzglednego we Wszechswiecie nie istnieje (sformulowanie Carnota) I kto powie, ze fizyka nie jest zarazem piekna i zlosliwa ? |
Autor: | Bader [ pt sie 26, 2005 6:51 pm ] |
Tytuł: | Re: o OO, dywagacje |
pp pisze: W sumie, to mozna by obliczyc ile energii jest tracone na
ogrzewanie wnetrza (moc silnika nawiewu, temp.silnika, temp. otoczenia, sprawnosc nagrzewnicy, sprawnosc alternatora i silnika do napedzania wentylatora nagrzewnicy), a nastepnie zupelnie legalnie dolewac okreslona ilosc OO do ON np. 20%. Co za roznica, czy trzymamy te substancje razem czy osobno (specjalna nagrzewnica)? (...) Tyle tylko, że większość ludzi nie obawia się kontroli, ale wpływu OO na stan silnika. Nikt mi nie wmówi, że nie ma różnicy, bo już na kilku przykładach widziałem jak np. padają gumowe elementy. Również można zauważyć że auta jeżdżące na OO mają często padnięty wskaźnik rezerwy - gromadzący się osad uniemożliwia prawidłową pracę. Mi osobiście szkoda by było silnika... |
Autor: | erio [ sob sie 27, 2005 1:45 pm ] |
Tytuł: | |
szkoda silnika ?? chlopie ... silniki MB jezdzą nawet na oleju roślinnym , a tobie silnika na opał szkoda LOL ![]() |
Autor: | erio [ sob sie 27, 2005 1:46 pm ] |
Tytuł: | |
szkoda silnika ?? chlopie ... silniki MB jezdzą nawet na oleju roślinnym (nie wiedziales o POTATO? ), a tobie silnika na opał szkoda LOL ![]() |
Autor: | lukasz 200 [ sob sie 27, 2005 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Mam znajowego co jeździł W 210 220 CDI na OO. Zajechał w pół roku i silnik pracował jak VW albo Audi z lat 80-tych. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob sie 27, 2005 4:59 pm ] |
Tytuł: | |
Erio napewno nie miał na mysli CDI....tylko strasze i lepsze Mercedesy ..... ![]() |
Autor: | erio [ sob sie 27, 2005 6:01 pm ] |
Tytuł: | |
właśnie ![]() |
Autor: | MacKuz [ sob sie 27, 2005 6:05 pm ] |
Tytuł: | |
ciach - patrzta panowie na regulamin. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |