MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Holowanie przyczepy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=13332
Strona 1 z 2

Autor:  andriu [ wt lip 19, 2005 6:37 am ]
Tytuł:  Holowanie przyczepy

Witam.
W związku z tym, że wybieram sie na urlop po raz pierwszy z przyczepa kampingową, chciałbym się dowiedzieć jak to jest z dodatkowymi lusterkami, muszą być czy nie, czy wystarczy może jedno? Tych którzy są w temacie proszę o info. Pozdrawiam.

Autor:  lysy2 [ wt lip 19, 2005 8:28 am ]
Tytuł: 

IMO jesli przyczepka jest wezsza od auta to nie musza byc, ale jak szersza to zamontuj, bo gliny beda sie czepiac

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ wt lip 19, 2005 10:22 am ]
Tytuł: 

Gliny bedą sie czepiać, a pozatym ty nic nie bedziesz widział. Te lusterka to bedą tylko dla twojego dobra...

Autor:  kruszyn [ wt lip 19, 2005 10:32 am ]
Tytuł: 

lusterka musza byc zdecyowanie i jak koledzy mowili bez nich naprawde malo bedziesz widzial jezeli cokolwiek ...... :D a to glupie uczucie :) ja ciaglame bude pajero i mimo ze auto szeroki i mialo ucha odstajace to zakladalem te dluzsze do przyczepy.

Autor:  Grzegi [ wt lip 19, 2005 11:01 am ]
Tytuł: 

Jeżeli się mylę to mnie poprawcie, bo chyba wymagane są jeszcze kierunki na błotnikach. [usmiech]

Autor:  kruszyn [ wt lip 19, 2005 11:17 am ]
Tytuł: 

Grzegi pisze:
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie, bo chyba wymagane są jeszcze kierunki na błotnikach. [usmiech]


Oczywiscie jak przy ciaganiu zwyklej przyczepy jezeli jest hak musza byc kierunki.

Autor:  roadrunner [ wt lip 19, 2005 11:23 am ]
Tytuł: 

kruszyn pisze:
Grzegi pisze:
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie, bo chyba wymagane są jeszcze kierunki na błotnikach. [usmiech]


Oczywiscie jak przy ciaganiu zwyklej przyczepy jezeli jest hak musza byc kierunki.


O ile się orientuje to kierunków bocznych nie trzeba jezeli kierunkowskaz standardowy jest widoczny z boku (tak jak w wiekszości MB).

Autor:  kruszyn [ wt lip 19, 2005 11:28 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
kruszyn pisze:
Grzegi pisze:
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie, bo chyba wymagane są jeszcze kierunki na błotnikach. [usmiech]


Oczywiscie jak przy ciaganiu zwyklej przyczepy jezeli jest hak musza byc kierunki.


O ile się orientuje to kierunków bocznych nie trzeba jezeli kierunkowskaz standardowy jest widoczny z boku (tak jak w wiekszości MB).



Pracuje sobie miedzy innymi w takim przedsiebiorstwie gdzie jest wojewodzka stacja diagnostyczna ...czasem wyszukuje im nowe przepisy itd ... i wiekszosc policjantow zabierze dowod tak samo jak 90% diagnostow nie przepusci na przegladzie jezeli bedzie hak a nie bedzie kierunkow na blotnikach niewazne czy widac z boku te przednie czy nie chyba nie warto probowac na ryzykanta :) tym bardzie psuc sobie urlopu :) jest wyjscie mozna kupic za nieduze pieniazki taki maly patent kierunki na magnes z cieniutkim kabelkiem :) widzialem juz takie myki i nikt nie protestowal :D ani policjanci ani diagnosci byle toestetycznie ywgladalo i jakos sie trzymalo:D

Autor:  AMG [ wt lip 19, 2005 11:42 am ]
Tytuł: 

kruszyn pisze:
wiekszosc policjantow zabierze dowod tak samo jak 90% diagnostow nie przepusci na przegladzie jezeli bedzie hak a nie bedzie kierunkow na blotnikach niewazne czy widac z boku te przednie czy nie


Miłem hak zarówno w 123 jak i w 115 i nie było kierunków z przyczepką jeźdze i policja mnie nie raz zatrzymywała, nigdy nie bylo problemów .

P.S. W 115 to juz wogule kierunków z boku nie widac .

Autor:  kruszyn [ wt lip 19, 2005 11:49 am ]
Tytuł: 

AMG pisze:
kruszyn pisze:
wiekszosc policjantow zabierze dowod tak samo jak 90% diagnostow nie przepusci na przegladzie jezeli bedzie hak a nie bedzie kierunkow na blotnikach niewazne czy widac z boku te przednie czy nie


Miłem hak zarówno w 123 jak i w 115 i nie było kierunków z przyczepką jeźdze i policja mnie nie raz zatrzymywała, nigdy nie bylo problemów .

P.S. W 115 to juz wogule kierunków z boku nie widac .


co ja moge powiedziec :) Polska i tyle ... zalozylem kiedy zarowki ,,kseononowe,, do fiata 125p .... zatrzymano mnie w ciagu miesiaca 15 razy i nic i za 16 dopiero policjant zabram mi dowod mimo ze gdzie nie pojechal na przeglad panowie mowili ze jest ok :D

Autor:  michau [ wt lip 19, 2005 12:15 pm ]
Tytuł: 

Hej!
Potwierdzam slowa AMG. Moja mercedes ma hak, a nie ma kierunkow bocznych (i miec ich nigdy nie bedzie!). Bylem ostatnio na przegladzie i nie bylo zadnych problemow.

Autor:  andriu [ wt lip 19, 2005 1:18 pm ]
Tytuł: 

Dzięki panowie za informacje, lusterka beda założone, z kierunkami na błotnikach dam sobie spokój bo tez słyszałem, ze w MB wystarczą te co są. Pozdrawiam.

Autor:  andriu [ czw lip 28, 2005 1:37 pm ]
Tytuł: 

Pozwole sobie powrócić do tematu, bo nigdzie nie mogę kupić tych @#$%
lusterek, w sklepach z częściami nie mają i nie bardzo chcą sobie tym głowę zawracać, na cpn też nie spotkałem, tymczasem w niedzielę w nocy jest wyjazd, i tu mam pytanie głównie do ekipy wrocławskiej, czy ktoś wie gdzie to dostać?

Autor:  Samsung1 [ czw lip 28, 2005 2:12 pm ]
Tytuł: 

To wszystko nie tak. Interesujące Cię informacje znajdziesz w Rozp. MTiGM "w sprawie warunków technicznych pojazdów.."

§ 11.1
4) w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa
ruchu widoczność do tyłu: [..]

b), co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po
prawej stronie pojazdu - w odniesieniu do pozostałych pojazdów oraz do
samochodu osobowego ciągnącego przyczepę

Tak, więc Twoje standardowe lusterka ( W W124) wystarczą o ile przyczepa nie jest szersza niż samochód. Żadne dodatkowe –nie są wtedy wymagane. O dodatkowych kierunkowskazach na błotnikach nie ma nic w tym rozporządzeniu – tak, więc (moim zdaniem) to bzdura – przecież rejestrując hak – diagnosta stwierdza – „pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy”.


Ja natomiast martwiłbym się o coś innego. Czy masz właściwe prawo jazdy? Teraz są nowe przepisy i na „B” – możesz holować, jeśli przyczepa nie przekracza 750kg (masa całkowita przyczepy) ,
jeśli przyczepa ma większą masę musisz mieć kat B+E .



Dodatkowo zespół pojazdow nie może przekroczyć
3,5t. , chyba ze masz go zarej. na więcej, wtedy musisz mieć juz inna
kategorie.... Jeżeli samochód + przyczepka z przekroczy 3,5t., wtedy kicha....

Kat E do B upoważnia do ciągnięcia przyczep ciężkich /DMC pow.750 kg/
samochodami osobowymi /wszystkimi dla kat B/
A to, jaki samochód może ciągnąć, jaka przyczepę to, juz odrębna sprawa .
Rzeczywista masa całkowita przyczepy nie może być większa od rzeczywistej
samochodu - jednakże, gdy masa ta przekracza polowe masy samochodu to przyczepa musi mieć - hamulec.
Przyczepa ciężka obowiązkowo musi mieć hamulec.


Pozdrawiam [cool] – S1

Autor:  misiek [ czw lip 28, 2005 8:40 pm ]
Tytuł: 

Samsung1 pisze:
Ja natomiast martwiłbym się o coś innego. Czy masz właściwe prawo jazdy? Teraz są nowe przepisy i na „B” – możesz holować, jeśli przyczepa nie przekracza 750kg (masa całkowita przyczepy) ,
jeśli przyczepa ma większą masę musisz mieć kat B+E .



Dodatkowo zespół pojazdow nie może przekroczyć
3,5t. , chyba ze masz go zarej. na więcej, wtedy musisz mieć juz inna
kategorie.... Jeżeli samochód + przyczepka z przekroczy 3,5t., wtedy kicha....

Kat E do B upoważnia do ciągnięcia przyczep ciężkich /DMC pow.750 kg/
samochodami osobowymi /wszystkimi dla kat B/


Samsung, poczatkowo chcialem napisac, ze sie mylisz, tylko zaczalem czytac Prawo o ruchu drogowym, zeby moc zacytowac stosowna podstawe prawna... i doszedlem do tego:

Rozpatruje tylko Dział IV (kierujący), Rozdział 1 (Uprawnienia do kierowania), art.88 Prawa o ruchu drogowym.

Punkt 2. podpunkt 3 litera b mowi:

Prawo jazdy uprawnia do kierowania - kategorii B - pojazdem, o którym mowa w lit. a (czyli o dmc nie przekraczajacej 3500kg z wyjątkiem autobusu i motocykla - przyp.autora), z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3500kg

Tresc tego podpunktu jest czytelna i klarowna.

Czytajac dalej ten sam artykul znalazlem punkt 3 podpunkt 3 - co nastepuje:

Prawo jazdy kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką

I przyznam szczerze, ze ten podpunkt jest dla mnie nowoscia, nigdy wczesniej nie zauwazylem lub go nie bylo.
Wynika z tego, ze ustawodawca ograniczyl jednak po blizej nieznanym mi okresie czasu dmc przyczep, ktore mozna holowac, posiadajac tylko prawo jazdy kat.B.

Wniosek: warto czasem zajrzec i sie doksztalcic studiujac PoRD [ok] [oczko]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/