kruszyn pisze:
Ostatnio troche mialem ostra rozmoe z kolesiem ktory uparl sie zeby zamontowac filtr stozkowy w aucie z gazem z tego co wiem zbyt duzy dolot powietrza raczej przeszkadza w sprawnym dzialaniu instalacji ( u mnie np trzeba bylo przyslonic troszke wlot zeby bylo ok ) wiecie jak to jest w praktyce ?????? czy raczej te dwie sprawy sie wykluczaja ?
Kaplica - w 100 przypadkach na 100 które miałem okazję poznać, lepszy przepływ powietrza równał się złej pracy na gazie, zmniejszeniu mocy, a przede wszystkim gaśnięciu silnika po wysprzęgleniu lub nawet na wolnych obrotach na postoju. Dochodzi jeszcze to, że mało kto poprawnie instaluje stożek nawet w autach zasilanych mokrym paliwem. Żeby osiągnąć te półtora konia przyrostu mocy, trzeba wykonać całe wyprowadzenie filtra w miejsce gdzie jest dobry dopływ zimnego powietrza z zewnątrz, inaczej silnik po prostu straci moc, bo zasysanie gorącego powietrza z komory silnika wpływa wyjątkowo osłabiająco na proces spalania. No i oczywiście nie mieć żadnej zwężki założonej przez gazowników. Ogólnie rzecz biorą, więcej mocy niż stożek doda mu jakaś ładna nalepka, np K&N, NOS, czy inny HKS..