MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Drewniany domek
Post: czw cze 16, 2005 12:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 22, 2003 8:20 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Nowa Dęba Podkarpacie
Witam.
Myślę o postawieniu małego drewnianego domku mieszkalnego do 100m2, nawet sobie znalazłem takie coś http://www.castor.4me.pl/pietro.htm ( Murawki 102)i mam pytanko czy ktoś z was mieszka w drewnianym domku, chodzi mi o opine użytkowników może jakieś fotki.
Pozdrawiam.

_________________
Andrzej
Chrysler Grand Voyager LX 3.8 AWD 99/00'
MB W210 E230 96'
ex MB W123 300TD 82`TAXI
ex Fiat CC 700


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 16, 2005 12:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ja mam (właściwie rodzice ;-) ) drewniany dom letniskowy z bali, nie wiem, czy o takie uwagi Ci chodzi?? ;-)
Napisz dokładnie co chcesz usłyszec, bo kompletnie w temacie nie jestem (a najlepiej to może zapytaj Phill, ona zna ten domek tak jak i ja, i przy okzaji orientuje się w budownictwie i architekturze)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 16, 2005 9:48 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Andrzej


Mieszkać nie mieszkam, ale tak zwane "siedlisko" posiadam(mamuśka posiada,ale to detal ;) ),na którym czasami przebywam, i tam jest wszystko z bala, łącznie z wielką stodołą [zlosnik]

Więc jesli chodzi o takie domki jak w linku to nic nie pomoge, natomiast jesli chodzi o takie jak na zdięciu , to w czym moge pomóc ? ;)
Obrazek

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 16, 2005 9:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Sam się zastanawiam nad tym tematem. Polecam stronkę http://www.domykanadyjskie.com.pl/podst ... logia.html
W mailu niżej zacytuje artykulik na ten temat. Moja opinia jest generalnie taka. Jak mnie będzie stać to stawiam murowany jak nie to drewniany.
Choć dużo tak naprawdę zależy od tego jaką ekipę bedzi sie miało. Jak myślącą to murowany nie wyjdzie dużo drożej niż drewniany a jak kiepską to drewniany nie bedzie trwały.
Jak byłem w Kanadzie to mieszkałem w oryginalnym Kanadyjczyku ;) [zlosnik]
Wrażenia rózne. Tzn przyjemnie, inne powietrze niż w murowanym i zime też bez problemu przetrzymuje. A zimy w Kanadzie wcale nie są ani łagodniejsze ani krótsze niz u nas. Sciany w domu łatwo jest dostawić gorzej z przestawianiem czy burzeniem bo zazwyczaj jak e domku z kart wszystko na czymś sie opiera. Druga sprawa to rury i kable. Instalacja z góry musi byc dobrze zaprojketowana bo nie można sobie podkuć murku żeby np przesunąc wannę czy zlew. Jeśli sie trafi na słup konstrukcyjny to bez fachowca i obliczeń ani rusz. Plusem jest łatwa rozbudowa domu.
Jełsi chodzi o wytrzymałośc to nie obawiałbym się o to bo domy stoja po 100 lat i jest ok. Napewno nie jest to twierdza w Polskim stylu na wiele pokoleń po nas. Doadtkowy minus Kanadyjczyka to przenoszenie hałasu.
Wszystko wszędzie słychać i sam dom też "żyje". Bez dodatkowego wygłuszenia jeden TV, budzik lub radio starcza dla wszystkich [zlosnik]
Tak więc coś za coś. Ja mieszkałem tylko przez krótki czas ale nie rezygnuje z takiego pomyłsu na przyszłość. Dom powstaje w miesiąc pod klucz i to jest jego podstawowa zaleta. Bierzesz kredyt, dokładasz swoje, zamawiasz firmę i za miesiąc wpowadzasz se dodmku z ogródkiem.
Duzó informacj i jest w necie na ten temat.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 16, 2005 9:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
A tutaj obiecany artykuł:
Murowany czy drewniany
Zakładamy, że chcemy wybudować dom jednorodzinny, wolno stojący, o prostej bryle, dwuspadowym dachu, bez piwnicy, ale z użytkowym poddaszem w przyszłości - na razie jednak tylko z parterem o powierzchni 100 mkw. Na jaką technologię się zdecydować: tradycyjną, murowaną, np. z bloczków z betonu komórkowego, czy może wybrać dom drewniany - "z patyków", nazywany kanadyjczkiem? Poniżej opinie dwóch ekspertów, prezentujących obie technologie.
DOM Z BETONU KOMÓRKOWEGO
Radzi Genowefa Zapotoczna-Sytek z Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Betonów CEBET
Ile kosztują fundamenty pod opisany wyżej dom z betonu komórkowego i jakie mają wymagania?
Genowefa Zapotoczna-Sytek: Nie ma specjalnych wymagań dla fundamentów pod ściany budynków wykonanych z betonu komórkowego. Ze względu na małą gęstość (czyli ciężar) betonu komórkowego, pod ściany z tego materiału nie są potrzebne masywne fundamenty.
Przy ich wykonaniu należy przestrzegać ogólnej zasady, że głębokość posadowienia fundamentów zależy od głębokości przemarzania gruntu na danym obszarze.
Przy przeważającej w Polsce wymaganej głębokości posadowienia na jednym metrze poniżej poziomu terenu i przyjęciu poziomu podłogi parteru na wysokości 0,30 m powyżej terenu, otrzymujemy łączną wysokość ścian fundamentowych 1,30 m.
Na koszt fundamentów (czyli tzw. stan zero budynku) składają się: roboty ziemne, ławy fundamentowe (beton B15), ściany fundamentowe, izolacje przeciwwilgociowe, podłoża posadzki oraz rozprowadzenie instalacji kanalizacji poniżej poziomu zero. W sumie potrzeba na to ok. 30 tys. zł.
Ile czasu potrzeba na wykonanie fundamentów?
Około tygodnia. Przez następne dwa tygodnie beton musi uzyskać odpowiednią wytrzymałość.
Ile kosztuje stan surowy zamknięty domu z betonu komórkowego?
Ogółem wydatki na stan surowy zamknięty domu możemy oszacować na ok. 150 tys. zł (łącznie z wyżej wymienionymi fundamentami oraz 7-proc. VAT).
Co się powinno mieścić w tej cenie?
W zakres stanu surowego zamkniętego wchodzą:
- ściany zewnętrzne - jednowarstwowe, ze złączonych na cienkie spoiny zaprawą klejową bloczków z betonu komórkowego, o grubości 36 cm, profilowanych na pióro i wpust z uchwytem montażowym, z betonu odmiany 400 oraz specjalnymi ciepłymi nadprożami i wieńcem. - ścianki wewnętrzne nośne 24 cm i ściany działowe 12 cm, - kominy z cegły pełnej, - strop gęstożebrowy - beleczki Terriva, wypełnienie z pustaków z betonu komórkowego, beton klasy B15, - dach - konstrukcja drewniana krokwiowa z jętką, folia paroprzepuszczalna, pokrycie blachodachówką, - stolarka okienna i drzwi zewnętrzne.
Jaki jest szacunkowy koszt budowy domu z betonu komórkowego pod klucz w tzw. średnim standardzie?
Do szacunkowej kwoty stanu surowego zamkniętego, czyli wymienionych 150 tys. zł, dochodzą: - wykończenie wewnątrz: strop - tynk cementowo-wapienny, ściany - tynk gipsowy, - wykończenie na zewnątrz - lekki tynk mineralny (na siatce). - ocieplenie dachu i podłóg, - stolarka drzwiowa (wewnętrzna), - podłogi (panele średniej klasy, ok. 34 zł za mkw.), - glazura (ściany i podłogi w łazience i toalecie), - instalacje elektryczne i gazowe, - instalacje hydrauliczne (przyłączenie do sieci kanalizacyjnej lub zainstalowanie szamba), - biały montaż, - schody. Ogółem szacunkowy koszt budowy omawianego domu pod klucz wyniesie ok. 250 tys. zł.
Ile czasu zajmuje budowa domu z betonu komórkowego?
Stan surowy zamknięty zajmuje dwa miesiące, a na inwestycję pod klucz potrzeba około 5 - 6 miesięcy. Jest to jednak uzależnione od organizacji pracy na budowie i fachowości wykonawców
Czy mury muszą schnąć, zanim zaczniemy wykańczać dom wewnątrz?
Po wykonaniu stanu surowego budynku można przystąpić od razu do prac wykończeniowych w zakresie instalacji elektrycznych, hydraulicznych i gazowych.
Wskazane jest jednak, aby beton komórkowy przed wbudowaniem był wysezonowany, czyli wysechł z tzw. wilgoci technologicznej u producenta lub inwestora. Wówczas po zakończeniu robót instalacyjnych można przystąpić do kładzenia tynków wewnętrznych (gipsowe na ściany i cementowo-wapienne na strop gęstożebrowy) oraz zewnętrznych (cienkowarstwowe, paroprzepuszczalne tynki mineralne).
W każdym przypadku pamiętać należy o intensywnym wentylowaniu pomieszczeń - często je wietrzyć oraz rozszczelniać okna. W okresie jesienno-zimowym, nawet gdy dom nie jest zamieszkany, należy nie tylko go ogrzewać, ale również wietrzyć.
Jakie parametry cieplne ma taki budynek?
Współczynnik przenikania ciepła U wyniesie dla ściany zewnętrznej o grubości 36 cm z betonu komórkowego odmiany 400: 0,28 - 0,34 W/(mkw..K) - w zależności od pochodzenia betonu (czyli wytwórni).
Gdy ściany zewnętrzne są wykonywane jako jednowarstwowe (tzn. gdy szerokość bloczka stanowi grubość muru), nie jest potrzebne docieplenie ścian.
Gdy ściany zewnętrzne są wykonywane jako jednowarstwowe (tzn. gdy szerokość bloczka stanowi grubość muru), nie jest potrzebne docieplenie ścian.
Jaka jest największa zaleta betonu komórkowego używanego do budowy domów?
Doskonała izolacyjność cieplna połączona z odpowiednią wytrzymałością. Podkreślam jeszcze raz: jednowarstwowe ściany z betonu komórkowego lekkich odmian 400 i 500 w budownictwie jednorodzinnym pełnią jednocześnie rolę materiału izolacyjnego i konstrukcyjnego. To znaczy, że nie ma potrzeby ich ocieplać warstwą materiału izolacyjnego.
Na uwagę zasługuje też prostota wykonania ściany jednowarstwowej - to eliminuje możliwość popełniania błędów i powstawanie mostków cieplnych. Takie domy łatwo też realizować etapami i rozbudowywać.
Poza tym do produkcji elementów z betonu komórkowego używane są naturalne surowce, co pozwala w efekcie na zbudowanie zdrowego domu.
A największa wada tej technologii?
Może nie jest to wada sensu stricto, ale trzeba liczyć się z tym, że elementy z betonu komórkowego, ze względu na swoją lekkość, porowatą strukturę oraz profilowaną powierzchnię, wymagają od producentów, odbiorców i budowlanców wyższej kultury technicznej niż np. elementy z betonu zwykłego (kruszywowego).
Konieczny jest więc odpowiedni transport, składowanie i obchodzenie się z bloczkami w trakcie budowy.
Ponadto elementy należy chronić przed nadmiernym zawilgoceniem. Wystarczy osłona z folii w trakcie składowania, ale jeśli nie jest paroprzepuszczalna, zaleca się ją podziurawić, by zapewnić dostęp powietrza i oddychanie.
Z kolei gotowym ścianom należy zapewnić możliwość wysychania z wilgotności - jeśli inwestorowi nie spieszy się, korzystniej jest położyć tynki zewnętrzne w następnym sezonie po zakończeniu budowy.
A jak jest z palnością bloczków?
Ściany z betonu komórkowego są niepalne i odporne na działanie ognia, wręcz nie dopuszczają do rozprzestrzeniania się pożaru. Spełniają wymagania stawiane materiałom budowlanym dla najwyższej klasy odporności pożarowej budynków.
W przypadku pożaru nie wydzielają się z betonu żadne szkodliwe bądź trujące substancje, nie występuje też ryzyko rozgorzenia czy płonących kropli.
W przypadku pożaru nie wydzielają się z betonu żadne szkodliwe bądź trujące substancje, nie występuje też ryzyko rozgorzenia czy płonących kropli.
Gdzie szukać informacji o betonie komórkowym i firmach budujących fachowo domy z tego materiału? Gdzie zgłaszać wątpliwości i reklamacje?
W Warszawie działa Stowarzyszenie Producentów Betonów. Więcej informacji o producentach betonu komórkowego, ich wyrobach oraz wymogach dotyczących tej technologii, można uzyskać pod numerem tel.: (0 22) 643 64 79 oraz na stronie internetowej: www.stow-bet.com.pl.
Sekcja Betonów Komórkowych zrzesza 31 zakładów, które są zgrupowane w 26 przedsiębiorstwach.
Rozmawiała Grażyna Błaszczak


DOM DREWNIANY
Wojciech Nitka, prezes Centrum Budownictwa Szkieletowego, prezes Zarządu Stowarzyszenia Dom Drewniany
Ile kosztują fundamenty pod wyżej opisany dom i jakie są dla nich wymagania przy technologii drewnianej?
Wojciech Nitka: Fundamenty kosztują ok. 100 zł za mkw., czyli pod dom o pow. ok. 100 mkw. przyziemia kosztować będą około 10 tys. zł. Ostateczne koszty zależeć jednak będą w dużej mierze od tego, jaki jest grunt i jak głęboko trzeba będzie wylewać fundamenty. W zależności od regionu kraju powinno to być 80 - 100 cm.
Czym różnią się fundamenty pod dom drewniany od fundamentów pod dom murowany?
Ponieważ dom drewniany jest kilkanaście razy lżejszy od domu murowanego, można go posadowić na fundamentach o mniejszych wymiarach, szczególnie w zakresie ławy fundamentowej.
Są firmy, które wykonują wykop na szerokość łopaty i zalewają go betonem. Przy dobrym gruncie taki fundament może wystarczyć.
Ile czasu potrzeba na wykonanie fundamentów pod dom drewniany?
Przeważnie tydzień. Niektórym jednak firmom wystarcza jeden dzień - wynajmują ekipę, która do południa wykonuje wykopy. Po południu przyjeżdża "grucha" z betonem, zalewa wykopy, i fundamenty gotowe.
A ile fundamenty muszą stać i "dojrzewać"?
Wystarczą dwa tygodnie, mimo że przepisy mówią, iż beton wysycha 28 dni. Ale już po dwóch tygodniach można kontynuować prace.
Ile kosztuje stan surowy zamknięty domu w szkielecie drewnianym?
Stan surowy zamknięty to ok. 50 proc. wartości budynku. Jeśli chcieć przeliczać to na cenę 1 mkw., to w zależności od regionu kraju metr kwadratowy domu typu "kanadyjczyk" w stanie surowym zamkniętym będzie kosztował 800 - 1000 zł plus 7 proc. VAT. Z tym że trzeba ustalić, co to jest stan surowy zamknięty i co w jego zakres wchodzi.
Co zatem powinno mieścić się w tej cenie?
Stan surowy zamknięty to budynek zewnętrznie całkowicie zamknięty - z pokrytym dachem, wykończoną elewacją i osadzoną stolarką zewnętrzną, jednak bez ocieplenia i robót wykończeniowych. Zatem zakres robót obejmuje: - fundament z płytą, izolowany pionowo i poziomo, - montaż konstrukcji ścian zewnętrznych i ścian działowych, - pokrycie budynku folią wiatroizolacyjną, - wykonanie więźby dachowej, - pokrycie dachu dachówką (ok. 20 - 30 zł za 1 mkw. pokrycia), - montaż okien i drzwi wejściowych, - montaż elewacji, np.: siding drewniany lub winylowy bądź tynk akrylowy, - system orynnowania, - obróbki blacharskie. Bryła budynku jest więc całkowicie wykończona od zewnątrz. Stan surowy zamknięty nie obejmuje jednak wszelkiego rodzaju instalacji, izolacji cieplnej ścian działowych, wykończenia podłogi, glazury, armatury etc.
Ile trzeba więc zapłacić za 1 mkw. "kanadyjczyka" pod klucz i co na ogół wchodzi w zakres wykończenia?
Trzeba się liczyć z ceną w granicach 1600 - 2000 zł za 1 mkw. domu w szkielecie drewnianym "pod klucz" - czyli średnia cena za omawiany 100-metrowy budynek z pełnym wykończeniem wyniesie 180 tys. zł.
Jeśli chodzi o jakość i ceny wykończenia mieszczące się w tej kwocie, to można przyjąć, że do wymienionych prac obejmujących stan surowy zamknięty dochodzą: - wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej w budynku, - wykonanie instalacji elektrycznej w obrębie budynku, - wykonanie instalacji grzewczej, - ocieplenie ścian, stropów zewnętrznych, połaci dachowych, - izolacje akustyczne ścian działowych i stropów międzykondygnacyjnych, - montaż paroizolacji w ścianach zewnętrznych, - montaż stolarki drzwiowej, wewnętrznej, - montaż płyt gipsowo-kartonowych ścian i sufitów, - malowanie ścian i sufitów farbą emulsyjną trzykrotnie, - montaż podłóg, - standardowe wykończenie łazienek. Większość firm oferuje średni standard wykończenia - np. płytki do łazienki czy panele na podłogę do 30 zł za 1 mkw., wanna - do 500 zł.
Jakie parametry cieplne ma taki budynek?
W "kanadyjczykach" grubość ścian wynosi 14 cm. Taka też grubość izolacji cieplnej mieści się między słupkami ścian.
Ta ilość ocieplenia daje nam współczynnik przenikania na poziomie 0,28 W/(mkw..K).
Jeżeli na elewację dołożymy 5 cm styropianu, to współczynnik ten wyniesie 0,24 W/(mkw..K), gdy tymczasem przepisy mówią, że współczynnik izolacyjności cieplej dla ścian zewnętrznych wielowarstwowych nie może być większy niż 0,3.
Na co zwracać uwagę, wybierając firmę, która trudni się budowaniem domów drewnianych?
Nie radzę decydować się na usługi firm, które proponują ceny w granicach 1000 - 1200 zł za 1 mkw. pod klucz. Budowanie za takie pieniądze może oznaczać, że firma używa bardzo tanich, a więc kiepskich materiałów, często niespełniających wymagań technologii, albo że na początku rozmów z inwestorem nie podaje uczciwie wszystkich kosztów.
Ważna jest też dobrze spisana umowa. Szczególnie dokładnie powinny być opisane materiały, jakie zostaną użyte do budowy domu, np.: jeżeli dachówka bitumiczna, to jakiej firmy, jaki kolor, ile lat gwarancji. To samo z pozostałymi materiałami.
Co zrobić z drewnianym domem po 50 latach?
To samo, co z betonowym. Wyremontować. Za 50 lat będą lepsze okna, lepsze systemy dociepleń, instalacji, wymagana będzie większa energooszczędność.
Dom drewniany ma tę zaletę, że można w nim z łatwością wymienić każdy element - np. ściana po ścianie albo... rozebrać cały budynek, a w jego miejscu postawić nowy.
Ile czasu zajmuje budowa domu w szkielecie?
Od momentu wejścia na plac do chwili oddania kluczy inwestorowi zwykle mija nie więcej niż trzy miesiące. Są jednak firmy, które stawiają domy drewniane pod klucz nawet w 4 tygodnie.
Przywożą one na plac budowy gotowe, wykonane w fabryce ściany, z osadzoną stolarką okienną, zewnętrznymi i wewnętrznymi tynkami, a także izolacją cieplną. Są to tak zwane domy gotowe.
Jaka jest różnica między domem w szkielecie a tym z prefabrykatów?
Powszechnie przyjmuje się, że dom szkieletowy montowany jest z "patyków" na placu budowy, a prefabrykowany (tzw. dom gotowy) powstaje w fabryce. Ale zarówno jeden, jak i drugi oparty jest na drewnianej konstrukcji szkieletowej.
Jakie powinno być drewno używane do budowy "kanadyjczyków"?
Przede wszystkim powinno mieć deklarację zgodności potwierdzającą spełnienie wymogów określonych w Polskiej Normie.
Drewno musi być suszone komorowo, o wilgotności nie większej niż 18 proc., być czterostronnie strugane i mieć zaokrąglone lub fazowane krawędzie.
Trzeba zwrócić uwagę, czy drewno nie jest z korą lub zapleśniałe. Tak przygotowane drewno nie wymaga zabezpieczenia chemicznego.
A co z palnością drewna?
Znam kilka przypadków pożarów "kanadyjczyków", ale nie znam przypadku, by "kanadyjczyk" spalił się doszczętnie. Domy te wyłożone są płytą gipsową, która posiada pół godziny odporności ogniowej, co w zupełności wystarcza do ochrony budynku przed ogniem.
Kilka lat temu widziałem w Bielsku-Białej dom kanadyjski po pożarze. Spaliło się w środku wszystko, w tym meble, a płyta gipsowa była czarna, całkowicie pokryta sadzą. Natomiast po zdjęciu płyty paroizolacja, konstrukcja ściany i izolacja cieplna były w stanie nienaruszonym. Płyta gipsowa ochroniła budynek przed całkowitym spaleniem.
Jaką gwarancję powinien dać producent na dom w technologii drewnianej?
Różne firmy dają różną gwarancję. Większość firm trzyma się kodeksu cywilnego i daje 3 lata gwarancji. Firmy rzetelne i wiarygodne dają do 30, a nawet więcej lat gwarancji.
Jakie są największe plusy domów drewnianych?
Są szybkie w budowie, ekologiczne i energooszczędne. Utrzymanie takiego domu wymaga dużo niższych nakładów niż domu wybudowanego za podobne pieniądze, ale w technologiach tradycyjnych.
A wady technologii drewnianej?
Nie da się budować w technologii szkieletowej etapami - np. w jednym roku zrobić stan surowy otwarty, w następnym zamknięty, a jeszcze następnym wykończyć. Tak można budować tylko w technologiach tradycyjnych. Poza tym takiego domu nie powinno się zostawiać na zimę bez ogrzewania. W budynku należy utrzymać przynajmniej +5 stopni C.
Gdzie szukać informacji o firmach budujących fachowo domy drewniane? Gdzie zgłaszać wątpliwości i reklamacje?
Można kontaktować się ze Stowarzyszeniem Dom Drewniany (www.domydrewniane.org) lub przez Centrum Budownictwa Szkieletowego (www.szkielet.com.pl). Udzielamy bezpłatnych porad i konsultacji. Pytania można kierować pod adresem: biuro@domydrewniane.org lub cbs@szkielet.com.pl
Stowarzyszenie Dom Drewniany zrzesza dziś 42 członków, którzy w najbliższym czasie podlegać będą weryfikacji, tak byśmy mieli pewność, że firmy te budują zgodnie z wymogami stawianymi technologii lekkiego budownictwa szkieletowego.

Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 16, 2005 12:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Kanadyjczyk to trochę co innego, niż MY rozumiemy pod hasłem "dom drewniany". Technologia kanadyjska to konstrukcja z drewna ( z tzw tubajforów - desek 2x4 cale, dlatego two by four [hehe]). Reszta domu jak sobie inwestor winszuje - wewnątrz wszechobecna płyta g-k, na zewnątrz różnorakie okłądziny, począwszy od plastikowego sidingu, poprzez drewno, na kamieniu kończąc.
Domy z bali co zupełnie inna bajka - trwałe, piękne (IMO), i do tego mają doskonałe właściwości zdrowotne i klimatyczne, rewelacyjnie tłumią dźwięk, dobrze izolują. Wnętrza nie muszą być koniecznie drewniane - ściany można wykończyć na wiele sposobów.

Tak więc - domki które pokazałeś, nadają się raczej jako letniskowe, nie będą tak dobrze zaizolowane jak znacznie droższe domy z bali. Chałupę z bali postawił bym sobie na codzień - w odpowiednim otoczeniu oczywiście. W "kanadyjczyku" mieszkać bym nie chciał - dom z tektury to nie dla mnie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 16, 2005 1:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
NIedaleko mojego domku z drewna stoi prawdziwy dom z bali - cudo. Co do tych domków co pokazałeś w linku to nie jestem zbytnio przekonany - jakieś takie małe ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 17, 2005 2:55 pm 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: sob lut 07, 2004 2:26 pm
Posty: 785
Lokalizacja: Kraków
ściany domów drewnianych mogą być wieńcowe, słupowo-ryglowe, szkieletowe z bali lub o szkielecie kanadyjskim...
ściany wieńcowe są baaardzo zdrowe i ciepłe
ściany słupowo ryglowe możemy wypełniać różnymi materiałami... i od ich cech zależą właściwości domu... np mur pruski :)
ściany szkieletowe z bali są podobne konstrukcyjnie do szkieletu kanadyjskiego...;)
wady szkieletu kanadyjskiego: nie "oddycha" ...caly dom owinięty jest wiatroizolacją ... żeby jako tako się w nim czuć trzeba zfundować sobie termoizolacje dynamiczną ... co pociąga koniecznść zrobienia oblicówki... :/
ja nie chciałabym mieszkać w czymś takim... co prawda jest tani.. i szybki w budowie.. ale wolałabym pozbierać troche pieniędzy i wybudować wieńcowy :D
no chyba że drewno klejone ... ale to w wersji domku z mega garażem ;)

_________________
Porsche 924 targa 84`

"It is good to learn from your mistakes, but better still to learn from the mistakes of others!"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 17, 2005 7:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Wg mnie decydując się na dom drewniany zwrócić należy uwagę na takie aspekty:
- Jest droższy w wykoaniu w porównianiu z technologią tradycyjną
- Systemy zwłaszcza kanadyjskie są obce u nas w kraju w związku z tym będzie trudno pozyskać zarówno dobry surowiec (odpowiednio zaimpergnowane i wysuszone drewno), projektanta który wie jak taki dom bezbłędnie zaprojektować oraz ekipę która to dobrze wykona.
- To co już ktoś pisał, małe rozpiętości konstrukcyjne przez co budynek jest kiepsko podatny na wszelkie zmiany i trudne jest wykonanie otwartych przestrzeni typu salon z otwartą jadalią i kuchnią

Projektowałem kiedyś rozbudowę drewnianego domku wiejskiego która miała być przeprowadzona właśnie w systemie kanadyjskim. Dom stylozowany na dworek z łamanym dachem typu polskiego. Niesamowite trudności z zastosoawniem systemu kanadyjskiego które właśnie trzeba było łączyć z tradycyjnymi konstrukcjami drewnianymi jakimiś belkami o kosmicznych przekrojach (20 x 30 cm), a skończyło się tym że Inwestor zrezygnował z powodów finansowych.

To tyle z mojego doświadczenia z tego typu obiektami
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 18, 2005 11:11 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Poza tym, jak się dobrze pokombinuje, to dom murowany nie musi być wcale drogi. Wiadomo, tak n.p. Porotherm to drogie rozwiązanie. Ale można wymurować sobie chałupę z cegły silikatowej rodzimej produkcji, gdzie ściana warstwowa (konstrukcja + ocieplenie + licówka) wg wylizeń robionych z przedstawicielem fabryki, wyniesie około 120zł za mkw. Plusem rozwiązania jest to, że nie trzeba już robić tynków zewnętrznych - dobrać trzeba kolor i fakturę licówki i heja. Wewnątrz klasycznie - tynk + gładź (lub bez gładzi) i mamy gotowe mury. Reszta jak w "drewnianym": wylewki, strop (może od biedy być drewniany) i więźba.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl