MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

historia mechanizmu kierowniczego MB ??
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=12679
Strona 1 z 1

Autor:  Grakoz [ wt cze 07, 2005 4:08 pm ]
Tytuł:  historia mechanizmu kierowniczego MB ??

witam. od jakiegoś czasu nurtuje mnie pewna rzecz odnośnie skrętu kół w mercedesach. skąd się wzięło to, że podczas skrętu koła pochylają się lekko? z moich obserwacji rozwiązanie to stosuje tylko MB chyba że się mylę. czemu ma to służyć? pytam z ciekawości czy ktoś z forum wie coś na ten temat. pozdrawiam

Autor:  laudan [ wt cze 07, 2005 4:37 pm ]
Tytuł:  Re: historia mechanizmu kierowniczego MB ??

Podpowiedz, zastawno sie dlaczego w123 ma srednice zawracania porownywalna z malymi autkami ;)

Autor:  Grakoz [ wt cze 07, 2005 5:27 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Podpowiedz, zastawno sie dlaczego w123 ma srednice zawracania porownywalna z malymi autkami


to akurat wiem ale myślełem, że może ma to też i inne zastosowanie, może coś z prowadzeniem ?? no i jak ładnie wygląda jak kółka się kładą na postoju w jedną ze stron :lol: :lol:

Autor:  Maniek [ wt cze 07, 2005 5:37 pm ]
Tytuł: 

Myśle że przed wszystkim ma znaczenie dla prowadznei auta. Zauważ że koło po zewnętrznej zakrętu wysuwa się też nieco do przodu (tzn wysuwa się punkt styku koła z jezdnią. Ponadto pochylanie koła rekompensuje zmianę kąta pochylania wywołaną przechylaniem się auta w zakręcie.
Jest to dosyć skomplikowana geometria ale nie ma się co dziwić gdyż zawieszenie przednie w123 i w116 wzorowano na eksperymentalnym wyścigowym modelu c111.
Parę lat temu czytałem artykół w AŚ o nowym zaiweszeniu MB które jest w fazie testów. Zawieszenie z aktywną geometrią która zmiania się w zależności od warunków drogowych. W rezultacie czego samochód odpowiodnio pochyla koła w zakrętach, odpowiednio je ustawia przy gwałtownym hamowaniu itd

Autor:  lukasz 200 [ wt cze 07, 2005 9:57 pm ]
Tytuł: 

W starych oplach omega też tak jest z kołami,przy skręcie.Znam gostka który wymienił przednie amortyzatory bez ściągania kół w 123.

Autor:  outsider [ wt cze 07, 2005 10:19 pm ]
Tytuł: 

lukasz 200 pisze:
Znam gostka który wymienił przednie amortyzatory bez ściągania kół w 123


ogólnie sprawa amortyzatorów w serii 123 jest dosyć ciekawe - całe zawieszenie jest tak zbudowane, że nawet przy obniżeniu zawieszenia (H&R -50mm) nie potrzeba wstawiać krótszych amortyzatorów.

Autor:  Grakoz [ wt cze 07, 2005 10:56 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
ogólnie sprawa amortyzatorów w serii 123 jest dosyć ciekawe - całe zawieszenie jest tak zbudowane, że nawet przy obniżeniu zawieszenia (H&R -50mm) nie potrzeba wstawiać krótszych amortyzatorów.

widziełem samochód z zawieszeniem H&R (beczka Hadrysa z mb.org.pl) i strasznie nisko jak na polskie drogi ale jak fajnie wygląda.
Maniek pisze:
Parę lat temu czytałem artykół w AŚ o nowym zaiweszeniu MB które jest w fazie testów. Zawieszenie z aktywną geometrią która zmiania się w zależności od warunków drogowych. W rezultacie czego samochód odpowiodnio pochyla koła w zakrętach, odpowiednio je ustawia przy gwałtownym hamowaniu itd

też to czytałem. ciekawa koncepcja tylko jeszcze trochę potrwa zanim to dopracują no i dużo tam jest ciekawostek jak np. felgi i opony o róznej średnicy po obu stronach.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/