MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
historia mechanizmu kierowniczego MB ?? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=12679 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Grakoz [ wt cze 07, 2005 4:08 pm ] |
Tytuł: | historia mechanizmu kierowniczego MB ?? |
witam. od jakiegoś czasu nurtuje mnie pewna rzecz odnośnie skrętu kół w mercedesach. skąd się wzięło to, że podczas skrętu koła pochylają się lekko? z moich obserwacji rozwiązanie to stosuje tylko MB chyba że się mylę. czemu ma to służyć? pytam z ciekawości czy ktoś z forum wie coś na ten temat. pozdrawiam |
Autor: | laudan [ wt cze 07, 2005 4:37 pm ] |
Tytuł: | Re: historia mechanizmu kierowniczego MB ?? |
Podpowiedz, zastawno sie dlaczego w123 ma srednice zawracania porownywalna z malymi autkami ![]() |
Autor: | Grakoz [ wt cze 07, 2005 5:27 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Podpowiedz, zastawno sie dlaczego w123 ma srednice zawracania porownywalna z malymi autkami
to akurat wiem ale myślełem, że może ma to też i inne zastosowanie, może coś z prowadzeniem ?? no i jak ładnie wygląda jak kółka się kładą na postoju w jedną ze stron ![]() ![]() |
Autor: | Maniek [ wt cze 07, 2005 5:37 pm ] |
Tytuł: | |
Myśle że przed wszystkim ma znaczenie dla prowadznei auta. Zauważ że koło po zewnętrznej zakrętu wysuwa się też nieco do przodu (tzn wysuwa się punkt styku koła z jezdnią. Ponadto pochylanie koła rekompensuje zmianę kąta pochylania wywołaną przechylaniem się auta w zakręcie. Jest to dosyć skomplikowana geometria ale nie ma się co dziwić gdyż zawieszenie przednie w123 i w116 wzorowano na eksperymentalnym wyścigowym modelu c111. Parę lat temu czytałem artykół w AŚ o nowym zaiweszeniu MB które jest w fazie testów. Zawieszenie z aktywną geometrią która zmiania się w zależności od warunków drogowych. W rezultacie czego samochód odpowiodnio pochyla koła w zakrętach, odpowiednio je ustawia przy gwałtownym hamowaniu itd |
Autor: | lukasz 200 [ wt cze 07, 2005 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
W starych oplach omega też tak jest z kołami,przy skręcie.Znam gostka który wymienił przednie amortyzatory bez ściągania kół w 123. |
Autor: | outsider [ wt cze 07, 2005 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
lukasz 200 pisze: Znam gostka który wymienił przednie amortyzatory bez ściągania kół w 123
ogólnie sprawa amortyzatorów w serii 123 jest dosyć ciekawe - całe zawieszenie jest tak zbudowane, że nawet przy obniżeniu zawieszenia (H&R -50mm) nie potrzeba wstawiać krótszych amortyzatorów. |
Autor: | Grakoz [ wt cze 07, 2005 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
outsider pisze: ogólnie sprawa amortyzatorów w serii 123 jest dosyć ciekawe - całe zawieszenie jest tak zbudowane, że nawet przy obniżeniu zawieszenia (H&R -50mm) nie potrzeba wstawiać krótszych amortyzatorów. widziełem samochód z zawieszeniem H&R (beczka Hadrysa z mb.org.pl) i strasznie nisko jak na polskie drogi ale jak fajnie wygląda. Maniek pisze: Parę lat temu czytałem artykół w AŚ o nowym zaiweszeniu MB które jest w fazie testów. Zawieszenie z aktywną geometrią która zmiania się w zależności od warunków drogowych. W rezultacie czego samochód odpowiodnio pochyla koła w zakrętach, odpowiednio je ustawia przy gwałtownym hamowaniu itd
też to czytałem. ciekawa koncepcja tylko jeszcze trochę potrwa zanim to dopracują no i dużo tam jest ciekawostek jak np. felgi i opony o róznej średnicy po obu stronach. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |