MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Problem z CB
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=12585
Strona 1 z 1

Autor:  AMG [ czw cze 02, 2005 10:21 pm ]
Tytuł:  Problem z CB

Mam taki problem z CB, że mam przebicie z alternatora(tak sądze).
Zakłucenia nasilają sie wraz ze wzrastającymi obrotami .

Co mozna z tym zrobic jak zniwelowac zakłucenia??

P.S. Dodam, że wzmacniacz też jest zakłucany przez ten alternator [szalone]

Czekam na rady...

Autor:  _me: how_ [ czw cze 02, 2005 10:36 pm ]
Tytuł: 

A jakie masz radyjo? I jak SWR?

Mi gwizdało proporcjonalnie do gazu w Dragonie, ale tylko na dodatkowych, skrajnych 40-tkach. Presidenty i Alany nie znały tego problemu. Pamiętam, że pakowaliśmy jakieś filtry na kabel antenowy, ale tłumiły też czułość radia i generalnie była kicha.

Mam w kombi jakiś filtr od niemieckiego radia taxówkowego na takie same złączki. Może ci się przyda, ale to dużo wyższa częstotliwość. Nie potrafię powiedzieć, jak będzie się zachowywał.

Autor:  Sebian [ czw cze 02, 2005 10:55 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z CB

AMG pisze:
Mam taki problem z CB, że mam przebicie z alternatora(tak sądze).
Zakłucenia nasilają sie wraz ze wzrastającymi obrotami .

Co mozna z tym zrobic jak zniwelowac zakłucenia??

P.S. Dodam, że wzmacniacz też jest zakłucany przez ten alternator [szalone]

Czekam na rady...


Cześć. Krótko mówiąc: zrób porządek z alternatorem, bo bezsensownym jest szukanie jakiejś "izolacji" na instalacji radiowej. Powiem Ci tyle, że przejeżdżająć obok innych użytkowników CB ich radia też są zakłócane. Bardzo często przytrafiają mi się zakłócenia, które najczęściej pochodzą od rozklekotanych maluchów [szalone] Skoro masz przebicie, to nim się zajmij - innego wyjścia nie widzę. Niestety nie poradzę Ci jak się do tego zabrać [szalone] Pozdrawiam i powodzenia życzę [usmiech]

Autor:  kruszyn [ pt cze 03, 2005 11:34 am ]
Tytuł: 

a ja mialem kiedys taki problem we fiacie :) podlaczylem lepszy kabelek zasilanie bezposrednio z akumulatora do tego zminilem cudowne radio z ONWA na Presidenta Herbrta i mialem swiety spokoj :D ( tak apropo chyba jakies 2 radia gdzies sie u mnie ciagle walaja ) kiedys dawno temu kiedy nie bylo tyle komorek i tak rozpowszechnionego internetu ............ mialo sie 7m tyczke na dachu i 1,7m na aucie :D hihihi

Autor:  Witek [ pt cze 03, 2005 7:28 pm ]
Tytuł: 

A jak to teraz jest z posiadaniem cb w aucie?? Kiedyś wymagali homologacjie na radio + roczny abonament za "zużyte powietrze". Słyszałem że troche to sie zmieniło, orientuje sie ktoś?

Autor:  shampoo [ pt cze 03, 2005 8:11 pm ]
Tytuł: 

Teraz kolego nie ma zadnych zezwolen na CB tylko musisz miec jakis swistek zeby wrazie czego udokumentowac pochodzenie tego radia czy nie jest przypadkiem jumane(kradzione) zezwolenie potrzebujesz dopiero przy radiu ktore ma powyzej 4W a do 4W nic nie musisz miec a ten przepis wszedl z dniem wstapienia do uni

Autor:  Sebian [ sob cze 04, 2005 12:15 am ]
Tytuł: 

shampoo pisze:
Teraz kolego nie ma zadnych zezwolen na CB tylko musisz miec jakis swistek zeby wrazie czego udokumentowac pochodzenie tego radia czy nie jest przypadkiem jumane(kradzione) zezwolenie potrzebujesz dopiero przy radiu ktore ma powyzej 4W a do 4W nic nie musisz miec a ten przepis wszedl z dniem wstapienia do uni


Na CB należy tylko posiadać przy sobie homologację [cool] W tej chwili CB traktowane jest jako szeroko pojęte radio publiczne i rozmowy w określonym dla niego paśmie nie wymagają dodatkowych zezwoleń. Dowodu zakupu nie musisz posiadać.

Autor:  shampoo [ sob cze 04, 2005 12:22 am ]
Tytuł: 

No albo i tak moze cos pokrecilem ale zezwolen nie trzeba juz miec wiec chociaz to dobrze napisalem hi hi hi

Autor:  Waciak [ sob cze 04, 2005 12:39 pm ]
Tytuł: 

Załóż filtr przeciwzakłóceniowy ( kilkanascie pln ) , wcale nie powinien tłumić sygnału.Kiepski sygnał jest spowodowany niedobraną anteną.
A alternator jak ma przebicia zawsze będzię zakłócał odborniki.
Radio podłącz bezpośrednio do akumulatora (oczywiście przez bezpiecznik)
Pozdrawiam [oczko]

Autor:  Sproket [ ndz lip 22, 2007 2:59 am ]
Tytuł: 

AMG i jak znalazłeś rozwiązanie ?? bo ja mam tez ten problem słyszałem ze jest jakiś filtr na alternator :o

Autor:  kruszyn [ wt sie 19, 2008 11:05 am ]
Tytuł: 

odświeżę temat ....(bo i odzyskałem swojego Herberta i Dragona)... zapytam trochę laicko chociaż laikiem do końca w temacie nie jestem...
Wiem, że nie ma kompromisu i jeżeli chce się mieć dobry zasięg i odbiór antena musi mieć te 150cm + dobre zestrojenie, tylko, że mimo iż posiadam antenkę albo i 2 presidenta nie bardzo chce mi się wozić na coupe takiej wędki w dodatku montowanej na stałe.
W moich czasach użytkowania tego sprzętu sporadycznie trafiały się krótkie antenki których teraz jest od groma. Problem w tym co wybrać i czy to wogóle ma jakiś sens...
Poczytałem trochę ale jednak wolę zdecydowanie opinie posiadaczy co do takowych wynalazków długości 35-100cm. Mimo wszystko chciałbym zostać przy sprawdzonej firmie President i tu znalazłem 3 modele GEORGIA, FLORIDA i WILSON. Jakieś doświadczenia ?

Autor:  Worek [ wt sie 19, 2008 12:05 pm ]
Tytuł: 

Witam

Ja uzywam Johnnego i Floride i moim zdaniem jest ok.
Pewnie przy montowanym na stale bacie mialbym lepiej ... ale chyba lepiej nie potrzebuje.

Pozdrawiam

Worek

Autor:  TReneR [ wt sie 19, 2008 5:03 pm ]
Tytuł: 

Odnosnie zaklucen. To nie koniecznie alternator - sprawdz uklad zaplonowy, szczegolnie rezystory przeciwzakluceniowe w fajkach. Jezeli korys ma zwarcie to przy kiepskim sprzecie moze byc slyszalne "pyrczenie" proporcionalne do predkosci obrotowej.

Autor:  filippo [ śr sie 20, 2008 9:04 am ]
Tytuł: 

kruszyn pisze:
odświeżę temat ....(bo i odzyskałem swojego Herberta i Dragona)... zapytam trochę laicko chociaż laikiem do końca w temacie nie jestem...
Wiem, że nie ma kompromisu i jeżeli chce się mieć dobry zasięg i odbiór antena musi mieć te 150cm + dobre zestrojenie, tylko, że mimo iż posiadam antenkę albo i 2 presidenta nie bardzo chce mi się wozić na coupe takiej wędki w dodatku montowanej na stałe.
W moich czasach użytkowania tego sprzętu sporadycznie trafiały się krótkie antenki których teraz jest od groma. Problem w tym co wybrać i czy to wogóle ma jakiś sens...
Poczytałem trochę ale jednak wolę zdecydowanie opinie posiadaczy co do takowych wynalazków długości 35-100cm. Mimo wszystko chciałbym zostać przy sprawdzonej firmie President i tu znalazłem 3 modele GEORGIA, FLORIDA i WILSON. Jakieś doświadczenia ?


Wybacz że może będę chciał Cię odwieść od założeń które przyjąłeś ale może to że poznasz inne zdanie pozwoli Ci się jeszcze zastanowić.
Jeśli chodzi o gusta to mi się osobiście podobają konkretne baty na coupejkach jak i w ogóle na osobówkach bo te małe wyglądają jak piórko na berecie "ohapowskim". Ja osobiście mam dwie anteny Midland/Alan 9 Plus 165 do Presidenta Wilsona i w W115 z mocowaniem do bagażnika jestem zadowolony natomiast przy przyszłego teścia A6kombi z magnesem nawet bardziej, pewnie przez to że jest ona wyżej niż ta na W115.
W kwestii technicznej pozwolę sobie zacytować naszego forumowego kolegę toepe który mi osobiście służy pomocą w każdej sprawie z CB związanej. Chyba nie będzie miał mi za złe tego że udostępniam to co napisał mi na privie bo może się to na pewno przysłużyć kilku z was.

toepe pisze:
Do rzeczy:
1)zasada jest prosta (bez względu czy to baza czy mobil) im antena dłuższa i im wyżej zamontowana tym dalej Cię słychać i więcej słyszysz ALE więcej zbierasz zakłóceń przemysłowych /pasmo CB to najbardziej „zanieczyszczone” pasmo w eterze ( z eliminacją tego ostatniego idealnie daje sobie radę funkcja RF GAIN

2) masa anteny to podstawa dobrego odbioru i nadawania!!! Dlatego anteny magnesowe dają gorsze rezultaty bo nie mają stałego połączenia z masą pojazdu (jeśli wpadłbyś na pomysł aby postawić magnesówkę i np. przy wtyczce antenowej do radia dopiąć masę to odradzam taki pomysł bo po za tym, że współczynnik fali stojącej (SWR) pogorszy się to nic to nie da – testowałem)

3) polecam montaż anteny na relingu pod warunkiem, ze da się zrobić dobre połączenie z masą – antena będzie wówczas wysoko, a i efekty dobre (generalnie dobra masa jest w stanie poniekąd wyeliminować część zakłóceń przemysłowych)

JEŚLI miałbym polecić antenę montażową, czyli na reling czy klapę to ten model będzie najlepszy pod względem ceny do około 130zł i osiągów http://allegro.pl/item415546878_antena_ ... epsza.html
Podobne tej antenie modele takie jak Alan PC7, 8, 9 czy podobnej długości presidenty będą droższe a efekty na pewno nie lepsze (parametr zysku wymienionych anten jest podobny, osobiście używam antenę z linku ale woziłem chyba wszystkie modele Alana i kilka Presidenta i uważam, ze antena z linku i alan pc7 chodzą identycznie a reszta gorzej).

Oczywiście, bez porównania lepszą antena montażową będzie prawie każda która posiada długość powyżej 2m ale i cena będzie powyżej lub około 200zł.

Jeśli chodzi o anteny na podstawie magnetycznej to tu koniecznie długa antena typu President texas czy colorado – alternatywą będzie antena Sirio (modelu nie pamiętam) która ma 2metry i jest o około 80zł tańsza od wymienionych Presidentów.
Przy magnesówce trzeba wziąć pod uwagę, że od czasu do czasu guma podstawy będzie się rozwalała, kabel który będzie przechodził do auta będzie się przecierał i pękał, zimą na oblodzonym dachu jej nie postawisz...

Jeśli wystarczy Ci skuteczny zasięg nadawania na 5km przy sporym zagęszczeniu użytkowników 19kanału to kup jakieś sirio które będzie miało przynajmniej 120cm na magnesie – szczerze jednak polecam antenę około 1,5 – 1,6metra na reling czy klapę.
No i należy pamiętać aby zestroić antenę bo to też ma wpływ na nadawanie i tranzystory stopnia końcowego w radiu.
Jeśli mógłbym jeszcze w czymś pomóc – pisz.
Zapomniał bym - w większości anten Presidenta płacisz głównie za markę a nie za jakość (w latach 90tych to były dobre anteny ale nie dziś


Jeśl zaś chodzi o zakłócenia z auta to dobrze mieć radio z filtrem szumów NB/ANL lub podłączyć je bezpośrednio do akumulatora.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/