MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
% orginalności i inne tematy z żółtymi blachami. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=11938 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Vesa [ sob kwie 30, 2005 11:42 pm ] |
Tytuł: | % orginalności i inne tematy z żółtymi blachami. |
Witam, Zgodnie z ustawą zarejestrowanie samochodu w Krajowym Rejestrze Zabytków czy jak to się tam nazywa wymaga aby samochód posiadał 75%owy stopień orginalności. Co oznacza w tym kontekście orginalność ? Jak mam nową podłogę, progi, tylny pas błotniki nadkola drzwi machę itd itd. orginały / dobre podróby stworzone do tego modelu (np. W115) bez blach/elementów z innych modeli (np.1234) to jest to zachowana orginalność ? Czy taki samochód przejdzie rejestrację "na żółte" czy nie ? Bo zresztą jak oni mają się dowiedzieć czy w np. 170V blacha jest orginalna czy wstawiona w 1956? Bardzo proszę znających to zagadnienie o wypowiedź. Czy jest szansa że samochód bez VINu (bez tabliczki) przejdzie rejestrację ? |
Autor: | adi [ ndz maja 01, 2005 12:36 am ] |
Tytuł: | Re: % orginalności i inne tematy z żółtymi blachami. |
Vesa pisze: Witam,
Zgodnie z ustawą zarejestrowanie samochodu w Krajowym Rejestrze Zabytków czy jak to się tam nazywa wymaga aby samochód posiadał 75%owy stopień orginalności. Co oznacza w tym kontekście orginalność ? Jak mam nową podłogę, progi, tylny pas błotniki nadkola drzwi machę itd itd. orginały / dobre podróby stworzone do tego modelu (np. W115) bez blach/elementów z innych modeli (np.1234) to jest to zachowana orginalność ? Czy taki samochód przejdzie rejestrację "na żółte" czy nie ? Oczywiście że przejdzie. Jakby nie można było wymieniać blach to 70% aut na żółtych blachach wyglałaby przynajmniej źle. Gdybyś miał np zderzaki od beczki wsadzone to już by nie przeszło. Albo silnik V8 ![]() |
Autor: | blaszek [ ndz maja 01, 2005 1:23 pm ] |
Tytuł: | |
Albo gdy chcesz, aby był to democar. No i właśnie...częśći muszą być (chociaż zamienne) przeznaczone do tego modelu i rocznika. Nawet słyszałem, że za łapówę ujdą zamienniki z innych modeli, ale nie mogą wzbudzać podejrzeń z zewnątrz. Oczywiście jak masz WSZYSTKO oryginalne bez zamienników to masz tam jakieś przywileje. P.S A chcesz coś rejestrować na zabytek? |
Autor: | Wookee [ pn maja 02, 2005 2:51 pm ] |
Tytuł: | |
Wejdź na gg, to pogadamy |
Autor: | blaszek [ pn maja 02, 2005 7:42 pm ] |
Tytuł: | |
To znaczy kto? Ja? Jak ja to sam zagadaj, jestem dostępny ![]() |
Autor: | blaszek [ wt maja 03, 2005 11:28 am ] |
Tytuł: | |
Vesa - odpowiedz Rejestrujesz coś na żółte tabllice? |
Autor: | AMG [ wt maja 03, 2005 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
Aby zarejestrowac auto na żółte tablice napewno auto musi byc oryginalne a nie przerabiane oraz musi mieć wszytskie tabliczki, juz nie wspomne o zgodnosci VIN-u . |
Autor: | blaszek [ wt maja 03, 2005 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
No to wiadomo...i wszystkie papiery muszą się zgadzać.. |
Autor: | Bodzio [ wt maja 03, 2005 5:12 pm ] |
Tytuł: | |
Przez chwilę myślałem żeby karetkę jako zabytek ale jakby jakiś europejczyk chciał kupić to ciężko sprzedać na żółtych. A pickup jest tak mocna przeróbka, że nie ma sznasy, może srebrna gwiazda ale najpierw niech się zrobi pełnoletnia. W sumie Sebi ma jeden zabytek, reszta to bardziej kolekcjonerskie niż zabytkowe. Pozdrówka. |
Autor: | blaszek [ wt maja 03, 2005 7:06 pm ] |
Tytuł: | |
A jaki Sebi ma zabytek? |
Autor: | Bodzio [ wt maja 03, 2005 8:59 pm ] |
Tytuł: | |
Taką śliczną czerwoniutką kupejkę co wygrała w Pucku jako miss gracja. |
Autor: | sebi [ wt maja 03, 2005 10:05 pm ] |
Tytuł: | |
blaszek pisze: A jaki Sebi ma zabytek? Tzn. ma coś na żółtych tablicach?
Sebi ma ![]() |
Autor: | Wookee [ śr maja 04, 2005 8:21 am ] |
Tytuł: | |
blaszek pisze: To znaczy kto?
Ja? Jak ja to sam zagadaj, jestem dostępny ![]() Nie Ty, Vesa. To on zgłosił pytanie, zresztą póki co, to na gg między nami jest za wcześnie ![]() |
Autor: | and6412 [ śr maja 04, 2005 8:37 am ] |
Tytuł: | |
AMG pisze: Aby zarejestrowac auto na żółte tablice napewno auto musi byc oryginalne a nie przerabiane oraz musi mieć wszytskie tabliczki, juz nie wspomne o zgodnosci VIN-u .
Ano właśnie ktoś się orientuje jak to jest? Bo z tego co piszesz to przepisy są idiotyczne. Hipotetyczna sytuacja: znajduję na złomowisku jakiś super unikatowy samochód, powiedzmy wóz Hitlera, którym poruszał się po PL. Tylko jeden został wyprodukowany w tej wersji. Niestety z biegiem lat pan Miecio wziął sobie tabliczkę z VINem bo potrzebował kawałek blaszki do czegośtam, a numery na karoserii (ramie) powiedzmy zostały zeszlifowane dla żartu przez dowcipnisia. Wychodzi na to, że takiego auta nie da się zarejestrować jako zabytek, którym niewątpliwie jest. Sądzę, że 60% tak starych aut ma zdrowo narypane w papierach, jesli wogóle jakiekolwiek dokumenty do nich są. Musi się dać, nie ma bata, zwłaszcza że z tego co zaóważylem to prawo o zabytkach motoryzacji jest całkiem mądze napisane. A jeszcze jak się ma sprawa z młodszymi zabytkami (lata 60/70)?? |
Autor: | blaszek [ śr maja 04, 2005 1:28 pm ] |
Tytuł: | |
Ma ktoś GG do Sebiego, albo maila albo coś? MUSZĘ ZAGADAĆ ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |