MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

specjalista fizjologii silnikowej....
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=11847
Strona 1 z 1

Autor:  pp [ śr kwie 27, 2005 9:01 am ]
Tytuł:  specjalista fizjologii silnikowej....

...sluchajcie, jestem wlasnie po regeneracji glowicy w Volviku. pojechalem wczoraj do pewnego warsztatu celem ustawienia zaplonu w tym ustrojstwie rodem z zakladow VW. w owym warsztacie byl pewien mechanik (ponoc pracowal 11 lat w serwisie volvo).

facet podszedl do rury wydechowej, schylil sie poczal ja wachac i palpacyjnie badac. po czym rzekl :

"PIATY GAR NIE PALI!!!"

czym predzej wrzucilem do bagaznika 7l dexrona + filtr (mial tez wymienic olej w ASB) i zniknalem z moca lt'kowskiego diesel'a.

czy ktos z Kolegow ma moze doswiadczenie z ustawianiem zaplonu w diesel'u?
ustawilem podlug znakow. a teraz zamiast kombinowac z katem pochylenia pompy - ustawiam na kole rozrzadu napedu pompy.
jestem gdzies blisko.
ale albo jak zimny kopci i nierowno pracuje lub odwrotnie...
pozdrawiam,

Autor:  Witek [ śr kwie 27, 2005 10:21 am ]
Tytuł:  Re: specjalista fizjologii silnikowej....

pp pisze:
czy ktos z Kolegow ma moze doswiadczenie z ustawianiem zaplonu w diesel'u?


Obawiam sie że nie, w dieslu zapłon następuje samoczynnie, Tak jak pisałeś nalezy tu regulacje jakiekolwiek poczyniać zmieniając kąt położenia pompy.

A jeśli nierówno chodzi na zimnym silniku to możliwe że świeca któraś nie grzeje

Autor:  Ocet [ śr kwie 27, 2005 11:34 am ]
Tytuł: 

Ustawianie zapłonu w Dieslu jest wyrażeniem żargonowym i oznacza kąt rozpoczęcia wtrysku... Swiece to chyba nie to, bo skoro przy niektórych ustawieniach pompy jest ok, to znaczy że świece są ok...

Autor:  MacKuz [ śr kwie 27, 2005 1:42 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
wiece to chyba nie to, bo skoro przy niektórych ustawieniach pompy jest ok, to znaczy że świece są ok


O ile sie nie myle świece słóżą tylko do ułatwienia rozruchu silnika a nie mają wpływu na jego działanie :D :D

Wykraplanie pompy czyli ustalenie odpowiedniego poczatku wtrysku polega na odpwiednim ustawieniu pompy wtryskowe do położenia wału.

W MB robi sie to mniej więcej tak:

1. ustawiasz wał na powiedzmy 22 st przed GMP (zależy to od motoru) mniej więcej stopnie zą takie jak pojemność
2. odkręcasz przewód wyskoiego cisnienia z pierwszej sekcji na pompie
3. wyciagasz z tejże sekcji zaworek zwrotny
4. wkrecasz specjalnie wykonany przyżąd (ucięty i odpowiednio wygiety przewód wysokiego ciśnienia) tak coby dziubkiem był do silnika
5. poluzowujesz pompe na srubach mocujących
6. przesówasz pompe tak aby gdy pompujesz ręczna pompką paliwo wypływało z rurki i powoli przesówasz pompe tak aż dojdziesz do efektu że podczas pompowania reczna pompką paliwo bedzie kapać z rurki krople na sekunde. Ruchy pomą sa naprawde nardzo minimalne w sumie sa to juz tylko delikatne puknięcia młoteczkiem.
7. Uwaga podczas dokręciania pompy szczególnie tylnej śruby - pompa potrafi sie przesunąć tak że nasze żmudne ustawiania pojdą w pi... du

No i to by było na tyle jeżeli o czymś zapomniałem to koledzy mnie poprawią.

Pozdrawiam

Autor:  Ocet [ śr kwie 27, 2005 4:06 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
Ocet pisze:
wiece to chyba nie to, bo skoro przy niektórych ustawieniach pompy jest ok, to znaczy że świece są ok


O ile sie nie myle świece słóżą tylko do ułatwienia rozruchu silnika a nie mają wpływu na jego działanie :D :D

Generalnie masz rację, ale właśnie przy padnietej jednej świecy pierwsze chwile pracy silnika są wstrząsające, że się tak wyraże [zlosnik]

Autor:  Tian [ czw kwie 28, 2005 9:28 am ]
Tytuł: 

Przy ustawianiu kąta wyprzedzenia wtrysku w Volvo należy:

Sprawdzić czy znaki na pompie i wsporniku pompy się pokrywają, jeśli nie ustawić tak żeby były w jednej lini. (przy regulacji kąta NIE OBRACAMY POMPA WTRYSKOWĄ)
Sprawdzić czy jest właściwy naciąg paska, jeśli nie to wyregulować (trzy śruby mocujące wspornik pompy do bloku)

Następnie regulacje kąta możemy przwprowadzić na dwa sposoby, na goracym i zimnym silniku.

Na gorącym silniku - 90 °C
Jeśli mamy poprawnie wyregulowane i działające urządzenie rozruchowe: regulujemy kołem pasowym zębatym na wałku rozrządu - popuszczamy delikatnie śrubę mocującą koło pasowe tak żeby obracało się płynnie ale z oporem. Sprawdzamy czy znaki na kole zamachowym i obudowie sprzęgła się pokrywają i ustawiamy tak koło zębate żeby wszystki trzy znaki ( nacięcie na kole, pompie i wsporniku sie pokrywały ).
Następnie dokręcamy koło zębate na wałku rozrządu i jeszcze raz sprawdzamy poprawność ustawień. (często przy dokręcaniu lubi się przestawić)

Na zimnym.
Odłączamy cięgno urządzenia rozruchowego od dzwigni wyprzedzenia wtrysku i dalej regulujemy jak wyżej.
Po regulacji kąta wtrysku pozostaje wyregulować nam ssanie,
jeśli "bimetal" działa prawidłowo, rozgrzewamy silnik do normalnej temperatury pracy, blokujemy linkę ssania tak żeby dzwignia wyprzedzenia wtrysku oparła się o ogranicznik napinając jednocześnie linkę, regulujemy "popychacz" dzwigni gazu i gotowe.

Regulacje te są wykonywane na oko ( pokrywanie się znaków na kole zębatym, pompie i obudowie ), dokładnie ustawia się na czujnik zegarowy wkręcany w pompę wtryskową po wykręceniu zaślepki w głowicy pompy. Regulacja przebiega identycznie jak wyżej z tym że odczytujemy z czujnika odpowiednią wartość np: 0,87 mm i już.

Ważne:
Należy zwrócić uwagę przy odczytywaniu pokrywania się znaków, należy tak się ustawić żeby nasze oczy, znaki i wał korbowy była w jednej lini, co w Volvo jest dosyć trudne [zlosnik] , to samo tyczy się pompy wtryskowej oś patrzenia musi być równoległa do osi wzdłużnej silnika.
Zawsze przy ustawianiu znaków kręcimy w prawo, jeśli miniemy znaki cofamy się o pół obrotu silnika i od nowa.
Ufffffff

Autor:  Stomek [ czw kwie 28, 2005 9:40 am ]
Tytuł: 

Z tego, co pamiętam (ale ręki nie dam sobie za to obciąć) to początek wtrysku w pompach VW można ustawić przy pomocy czujnika zegarowego wręcanego w srodek miedzy przewody wysokiegociśnienia w pompe wtryskową. sam nie robilem tego, ale widzialem za malolata, jak miałem praktyki warsztatowe.

Autor:  pp [ pt kwie 29, 2005 9:44 pm ]
Tytuł: 

bardzo dziekuje Mackowi i Tianowi. rozne szkoly, rozne modele ;)
wozek znow smiga jak sie nalezy!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/