MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 4:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 162 63 64 65 66111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 1:12 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Irek pisze:
Wejdź na interię i tam jakaś madra głowa napisała że nie do tej pompy ten wynalazek .(adres powyżej a potem odnośnik nt. co może na nim jeździć.)


Popacz na niemieckich forach, tez mi sie cos wydaje ze rotacyjne pompy nie za mocno znosza OR, choc tutaj ktorys z kolegow zaOR swojego golfika ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 1:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
forkuber pisze:
Wiem z opinii, że rzędówki są faktycznie najlepsze do OR ale tego typu pompy, jak u mnie tez pracują sprawnie i skutecznie na mieszance ON i OR. Ja przejechałem na swoim ok. 15 tys. km, jednak temperatura paliwa nie przekraczała wcześniej w porywach 50 st.C. Moje pytanie odnosi się konkretnie do wątku temperatury. Śledząc temat wiem, że podobne do mojego samochody mają zainstalowane oddzielną instalację na OR i tam jest on podgrzewany do tej temperatury ok. 60-70 st. C.

To pewnie kwestia konstrukcji bo jeśli temperatura ma takie znaczenie to (bez znajomosci tematu) w grę bedzie wchodzić rozszerzalność w końcu to 60 stopni wiecej niż przewidywana przez konstruktora zakładając że chłodzi sie paliwem .Nie wiem jak ona działa ale lepiej tego nie sprawdzaj empirycznie .Jest tu wielu speców i pewnie ktoś cos wykombinuje .jednak wniosek z moich doswiadczeń jest taki że przy tem otoczenia >15st C wszystko działa OK a przy większych jeszcze lepiej .po co zatem go podgrzewać ? Te wnioski dotyczą merca z rzedowa pompą.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 2:36 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 05, 2006 12:26 pm
Posty: 9
Niestety, empirycznie już coś musiałem namieszać. To jest cena postępu i zdobywania wiedzy ( ciekawe co pompiarz stwierdzi i na ile wyceni ). Po wszystkim ( tzn. po reanimacji pompy ) opiszę co i jak. Może się przyda pozostałym amatorom ekologicznego paliwa. Na chwilę obecną kazda z wersji jest możliwa, łącznie z banalnym zanieczyszczeniem pompy.Pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 3:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
cytat z Interii: "...wczoraj pisaliśmy, że taksówkarze odkryli, iż benzynę można zastąpić olejem roślinnym, jakiego używa się m.in. do smażenia frytek..."
jeszcze nie słyszałem o używaniu oleju zamiast benzyny, poza tym znowu straszą kierowców osobówek Inspekcją, kolejny raz dziennikarze Gazety popisali się profesjonalizmem... Wszystko się wyjaśnia gdy popatrzymy kto jest sponsorem (reklamodawcą) tej strony...BP

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 8:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
cos w tym jest VW przy rotacyjnej montuje w niektórych modelach chłodnice paliwa

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 9:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 05, 2006 12:26 pm
Posty: 9
Też spotkałem się z chłodnicą paliwa ale w silnikach HDI. Moja pompa rotacyjna Boscha jest całkowicie "mechaniczna", produkt z 1995 r., myśl techniczna jeszcze bardzie stara. Odstawiłem auto do mechanika.Wstępnie zasugerowałem mu, że być może "przegrzałem" paliwo i to spowodowało uszkodzenie pompy wtryskowej. Facet stwierdził, że to raczej mało prawdopodobne i normalnie, zwłaszcza w upalne dni pompa pracuje w porównywalnych warunkach. Się zobaczy, być może jutro będzie diagnoza.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 10:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

Napewno nie jest to wina przegrzania pompy ja osobiście zakładałęm do dwóch autek (VW golf II 1.6D i TD) jeden zrobił już 15 tys km drógi dopiero zaczyna [zlosnikz] . Gdy tem. na dworze jest około 10-15 stopni pompa wtryskowa nagrzewa się do 80 C.

W razie ptyań GG 1617486

Pozdrawiam Marcin

_________________
Pozdrawiam.

W114 250CE'1969[sprzedany]
W115 220D 1974 OR [RIP]
W123 240D 1978 OR POWER [RIP]
w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 06, 2006 4:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 06, 2006 4:18 pm
Posty: 15
Witam,
ja jężdżę golfem td 1,9 - leję or około 30 % i jest ok - znaczy miękko pracuje - wcześniej klekotał teraz nie ( spala podobnie ). Odpala wyraźniej gorzej (myślę, że moje grzałki też są nienajlepsze ) ale po kilku sekundach pali cichutko :) zapach frytek i brak dymu nawet jak przygazuję. Stwierdziłem, że na sojowym jest ciut gorzej (tak mi się wydawało jak temperatura była około 7 st ) zrobiłem eksperyment i włożyłem próbki do zamrażarki i wyraźniej szybciej zamarza sojowy a rzepakowy się trzyma. Drugi eksperyment to dodanie około 16 % benzyny i wyraźnie mniej mróz działa na or z benzyną. Myślę o większym procencie or do on. pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 06, 2006 5:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
też robiłem taki eksperyment, i wyniki są bardzo ciekawe: ropa z olejem w stosunku 1:3 (marznie aż miło), benzyna z olejem w stosunku 1:3 (jest lepiej, ale to nie to), opał z olejem w stosunku 1:3 (tu jest podobnie jak z benzyną)

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 1:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
zaczne moze od poczatku
mam 124 300d i problem chyba z podgrzaniem or , termostat ominiety( ten ze strony 32) mimo to rurka paliwa jest raczej lekko letnia niz goraca, nawet po dluzszej jezdzie, filtr co prawda sie nagrzewa ale chyba od silnika a nie od podgrzania go or-em, i teraz do fachowcow na allegro znalazlem cos takiego http://allegro.pl/item102548794_wymienn ... iesel.html
czy nada sie to do mojego meska? wydaje i sie ze bedzie lepiej podgrzewac niz oryginalny podgrzewacz w 124.
co myslicie o tym patencie?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 2:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

Ten wymiennik jest za słaby testował go Qzyn jeżeli chcesz jeżdzić na OR bez instalacji dwuzbiornikowej to załóż wymiennik płytowy i wepnij go w mały układ wody między nagrzewnicą kabiny a silnikiem. Ważne żeby przy zimnym OR nie przekraczać 2500 obrotów. W razie watpliwości GG1617486 Pozdrawiam Marcin
Obrazek

_________________
Pozdrawiam.



W114 250CE'1969[sprzedany]

W115 220D 1974 OR [RIP]

W123 240D 1978 OR POWER [RIP]

w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 4:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 05, 2006 12:26 pm
Posty: 9
Potwierdzam.Martin ma rację. Mam taki sam i temperatura paliwa na wejściu do pompy przy temperaturze zewnętrznej otoczenia w granicach 15 st. C oscyluje wokół 40-45 st.C. Mierzę przy pomocy wpiętej w przewód paliwa przepływowej sondy temperaturowej. Teraz wpiąłem ten podgrzewacz przed filtr paliwa, a za filtr dałem zakupiony też na Allegro podgrzewacz dwusekcyjny ( rurkowy ). Teraz uzyskuję ( pisałem wcześniej ) temeraturę paliwa w granicach 70 -75 st.C. Ściślej uzyskiwałem, bo niedługo potem siadła mo pompa wtryskowa, prawdopodobnie "wzięła" sobie brudy fabryczne z nowego podgrzewacza. po naprawie wstawiam przed pompę filterek przepływowy, a dodatkowo na wąż zwrotny od drugiego podgrzewacza zaworek, którym będę regulował wielkość przepływu cieczy chłodzącej przez kaloryferek. W ten sposób bedę mógł ustawić ( w zaleznosci od temperatury otoczenia ) wartość temperatury paliwka. Myslę, że przy mieszance 50/50 ON z OR temp. 60 - 65 st. C bedzie optymalna.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 5:56 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Martin pisze:
Ważne żeby przy zimnym OR nie przekraczać 2500 obrotów.


A co sie dzieje >2500 obr/min?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 10:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lut 26, 2006 6:55 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
forkuber !
Nie wiem po co chcesz obniżać temperaturę OR ? Każdy walczy o jak najwyższą ocieplając przewody paliwowe izolacją termiczną itp. a Ty chcesz sobie regulować czytaj obniżać . Pompa Ci się poprostu zabrudziła lub (przypadek ) po prostu padła ze starości . Poza tym na Twoim miejscu jeśli już możesz uzyskać tak wysoką temperaturę OR wstawiaj elektrozawory mały baniaczek na ON i dalej w drogę na czystym OR (tak jak ja :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 11:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 01, 2006 8:21 am
Posty: 20
Lokalizacja: skierniewice
Martin pisze:
Witam

Ten wymiennik jest za słaby testował go Qzyn jeżeli chcesz jeżdzić na OR bez instalacji dwuzbiornikowej to załóż wymiennik płytowy i wepnij go w mały układ wody między nagrzewnicą kabiny a silnikiem. Ważne żeby przy zimnym OR nie przekraczać 2500 obrotów. W razie watpliwości GG1617486 Pozdrawiam Marcin
Obrazek
WITAM Właśnie właśnie-wymiennik PŁYTOWY! gdzie go kupić za rozsądne pieniądze? Spotkałem ''używkę'' za 200zł- ciut za drogo jak za niewiadomą..........?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 162 63 64 65 66111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl