MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 5:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 154 55 56 57 58111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob mar 18, 2006 8:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Panowie w kwestii jazdy na paliwie, które pozyskuje się z powierzchni ziemi, to pozwolę sobie wlecieć nienawiązując do ostatnich postów.

Ostatnio jestem starszym referentem do spraw badań w OBR "Bosmal", więc czytuje sobie różne mądre rzeczy, które twórczo zapładniają mój umysł i nawet mam niejakie przemyślenia. Najważniejsze z nich to: jazda na rzepaku jest szkodliwa dla reaktora (i to na każdym: podgrzanym, niepodgrzanym, okadzonym, egzorcyzmowanym no po prostu na jakimbądź.) gdyż posiada on skłonność do polimeryzacji (z racji budowy chemicznej), co objawia się powstawaniem syfiastego osadu.
Wydatkowanie pary na podgrzewacze, zawory, zbiorniki i inne cuda to para w gwizdek, gdyż: primo nie likwidują zapachu (bo z tym osadem można żyć od bidy, ostatecznie większe cuda miałem w silniku i jeździło całkiem skutecznie) , sekundo waży to swoje, a trzeba to wozić.
Dużo lepiej zestryfikować sobie paliwo w domowym zaciszu. Proces jest tak prosty, że każdy jest go w stanie opanować (za pierwszym razem potrzeba trochę harcerskiej zaradności). A energię wydatkowaną na podgrzewacze lepiej spożytkować na garażowy reaktorek, by proces był samoczynniejszy i dokładniejszy.
EMKOR (estry metylowe kwasów jakichś tam OR) czy EEKOR to praktycznie ON. Moja pierwsza próbna partia była ultragównianej jakości, a kapsuła śmigała bez smrodu i łachy.
Aby zapłodnić też Wasze umysły kilka fotek:
- test kuchenno-palnikowy: 1) palnik przed próbą, 2) palnik po EEKOR, 3) palnik po rzepaku
4) palą się estry, 5) pali się OR,
- oprzyrządowanie: 6) i 7)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W chwili obecnej także jeżdżę na produkcie bezpośrednio z ziarenek, ale nie opanowałem jeszcze całkowicie technologii (do teraz trzy podejścia).
Aha wszystko co potrzeba by się do tego zabrać jest w tym wątku, więc nie będe dublował myśli, zyczę udanej lektury ;)
pozdrówka

_________________
komin


Ostatnio zmieniony sob mar 18, 2006 7:13 pm przez airkomin, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 18, 2006 10:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Opisz proszę dokłądnie EEKOR i technologię .... moze być na ppriva jeżeli to jakaś tajemnica, choć wydaje mi się że wszyscy którzy obejrzelli zdjęcie nr 3 chcą znać przepis na EEKOR i jak w domowym lub garażowym zaciszu tego dokonać ... bo to że warto już udowodnileś zdjęciem nr 2

PS. Fajny patent z wiertarką na szczotce LOOL

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 18, 2006 7:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
To żadna tajemnica, przepis stoi w linku na trzydziestej którejś stronie tego wątku.
Jest to transestryfikacja czyli zastąpienie jednego alkoholu w tym trójgałęźnym kwasie innym, w tym przypadku zastąpienie gliceryny etanolem bądź metanolem. Kłopot w tym, że reakcja zachodzi pod wysokim ciśnieniem i w wysokiej temperaturze, aby zaszło w temp pokojowej należy dodać NaOH lub KOH do etanolu i przy niewielkim nadmiarze etanolu pójdzie. Rozpiszę to wszystko dokładnie dam foty, wzory i przemyślenia tylko nie teraz, gdyż jestem odcięty od materiałów i mogę bzdury popisać (się który wysadzi w powietrze jeszcze albo jaka cholera). Jak coś do dokładna procedura (po ang.) we wspomnianym linku.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 19, 2006 12:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
też czekam z utęsknieniem na patent. ( nie znam się wcale na chemii więc jak to możliwe to proszę łopatologicznie) [poklon]
Znalazłem natomiast patent na wstrętną soje modyfikowaną genetycznie. pisałem że autem trzepie na tym oleju strasznie i wczoraj dolałem na zbiornik 50ml "skydd" i jak ręką odjął, dzisiaj odpalił już pięknie jak na rzepaku ;) [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 19, 2006 2:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam co to jest "skydd" ??

_________________
Pozdrawiam.

W114 250CE'1969[sprzedany]
W115 220D 1974 OR [RIP]
W123 240D 1978 OR POWER [RIP]
w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 19, 2006 7:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
skydd to skandynawski (czy jakiś tam)dodatek do ON który zapobiega zamarzaniu do -39stC jak się okazało świetnie też działa na OR [zlosnik] cena jezeli się nie mylę ok 30zł /0,5L to wystarcza na 500l paliwa. mi pomogło natychmiast.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 19, 2006 7:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Witam.
Dla tych co chcą trochę informacji technicznych polecam ściągnąć następujący plik.
(Analiza doboru mieszanek paliwowych biodiesla).

http://darmaz.pollub.pl/ein/fultext/19.pdf

Osobiście jeżdzę na oleju z Lidl-a.
Mieszankę mam następującą, wlewam 0,5 litra nafty 0,5 litra denaturatu i do pełna zakupami z Lidla.
Jeździ super.

Jeszcze raz polecam lekturkę.

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 19, 2006 9:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Czyli 1 litr mieszank zmienia konsystencje OR i ta dawka wystarcza na 50-60 litrów. Czy ta mieszanka wpłyneła na zapach spalin??
Jutro robie testy dam znać!!

_________________
Pozdrawiam.



W114 250CE'1969[sprzedany]

W115 220D 1974 OR [RIP]

W123 240D 1978 OR POWER [RIP]

w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 20, 2006 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Będę nudny, ale po raz kolejny w tym wątku pozwolę sobie przypomnieć ten link wraz z całą okolicą. Istna kopalnia, i o polimeryzacji też pisali (i ja też ;) ), i o produkcji, i o właściwościach różnych olejów, itede.
Wątek zrobił się naprawdę długaśny, a link jest bardzo przydatny, więc nie mam wyrzutów z powodu tzw. redundancji.

http://journeytoforever.org/biodiesel_aleksnew.html

Pozdrawiam, udanych lotów. :)

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 20, 2006 11:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
a jak ktoś nie speak english??? może coś po polish??? [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 20, 2006 4:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
"moje" dodatki w postaci nafty i denaturatu nie zmieniają zapachu spalin (mi osobiście wogóle to nie przeszkadza) a w/w specyfiki mają za zadanie obniżyć temp krzepnięcia OR. Działa, Mietek stał na dworze przez ostatni miesiąc i nie było najmniejszych problemów z uruchomieniem auta (być może dlatego że jest nówka akum. 100Ah :-) )

Moja koncepcja jest taka ... wystarczy dolać np. 10% ON i nie są potrzebne podgrzewacze (oczywiście w miarę sprawny silnik). Może takim stwierdzeniem robię anty-reklamę osobom które "zawodowo" zajmują się podgrzewaczami, ale kumpel Fiatem Ducato całą zimę przejździł... i zawsze odpalał.

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 20, 2006 11:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
airkomin pisze:
To żadna tajemnica, przepis stoi w linku na trzydziestej którejś stronie tego wątku.
Jest to transestryfikacja czyli zastąpienie jednego alkoholu w tym trójgałęźnym kwasie innym, w tym przypadku zastąpienie gliceryny etanolem bądź metanolem. Kłopot w tym, że reakcja zachodzi pod wysokim ciśnieniem i w wysokiej temperaturze, aby zaszło w temp pokojowej należy dodać NaOH lub KOH do etanolu i przy niewielkim nadmiarze etanolu pójdzie. Rozpiszę to wszystko dokładnie dam foty, wzory i przemyślenia tylko nie teraz, gdyż jestem odcięty od materiałów i mogę bzdury popisać (się który wysadzi w powietrze jeszcze albo jaka cholera). Jak coś do dokładna procedura (po ang.) we wspomnianym linku.



cały problem z estryfikacją polega na zakupie metanolu. jest on osiągalny, ale przy zakupie trzeba się wylegitymować i podpisać oświadczenie, że nie będzie się go używało do celów związanych z napędem pojazdów. (zastosowanie etanolu jest znacznie bardziej skomplikowane) Czyli człowiek wykłada się od razu na talerz kontroli skarbowej

a co do szkodliwej polimeryzacji to jest ona groźna dla silników z bespośrednim wtryskiem paliwa, gdzie nie spalony OR (gdy silnik jest jeszcze zimny) spływa do miski olejowej i tam polimeryzuje pozbawiając olej silnikowy własności smarnych. W silnikach ze wstępna (lub wirową) komorą spalania jest to poprostu technicznie nie możliwe. Czyli starym Mercedes nic nie grozi.

_________________
W123 200D '83 - "Margot (zdrobniale Margolcia) sofa na kołach"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 22, 2006 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
w rearze olyj karolina za 1,99!!! :lol:

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 10:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:32 am
Posty: 39
Lokalizacja: Szczecin
Witam widze że tamat ma ogromne zainteresowanie:) a ja mam troche konkretnych informacji w ciągu roku prób. Mam passata 1,9 td z 91 roku pompa bosch. Rok temu po kupnie kupiłem nowe końcówki wtrysków jakies z tych najlepszych bo po 80-90zł za sztuke wymieniłem filtry i zacząłem śmigać na roślinnym z marketów. Lato było super pełny bak i odpalał po chwili rano prędkość maksymalna i spalanie identyczne jak na ON.( 8/100 i 150km/h) W ciągu zimy problem gdy tempertatura spadła tylko poniżej zera musiałem mieszać z ropą 50/50. Samochód nie posiada żadnych podgrzewaczy i specjalnych filtrów obecnie mam zrobione na nim 29 000 z czego na czystym kiedy było ciepło czyli od kwietnia do ok listopada 19 000. W tym czasie naprawde żadnych remontów spadków mocy i kopcenia z rury po za znajomym zapachem. Obecnie testuje od 1 000 km już olej posmażalniczy filtrowany w domu i tez bez zmian pod koniec wakacji znów napisze czy są już jakieś usterki jak narazie to lać i jechać:)) Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 10:51 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
soczap27 pisze:
kupiłem nowe końcówki wtrysków jakies z tych najlepszych bo po 80-90zł za sztuke


Problem w tym, ze u nas nie mozna dostac dobrych koncowek [szalone]

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 154 55 56 57 58111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl