MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Jazda na światłach przez cały rok?
TAK 55%  55%  [ 65 ]
NIE 45%  45%  [ 54 ]
Liczba głosów: 119
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn paź 05, 2009 2:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Cytuj:
jeśli na szkle nie mają oznaczenia RL -możesz je zarchiwizować w koszu

Masz mnie za idiotę? pisząc o światłach do jazdy dziennej podałem linka to takich właśnie świateł. Oczywiście, że mają oznaczenie RL oraz znak homologacji E20!

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 05, 2009 3:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Student pisze:
Masz mnie za idiotę?

nie, ale nie znalazłem nigdzie informacji o wymaganiu homologacji E20 a jedynie o oznaczeniu RL, o którym nie ma słowa w linku...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 05, 2009 6:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
OK, rozumiem... klosze są oznaczone tak jak należy - mają zarówno znak homologacji E20 oraz oznaczenie dla świateł dziennych RL.
Tak to wygląda:
Obrazek

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 11:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Student pisze:
Tak to wygląda:

Jestem zainteresowany montażem tych lamp także w swojej 123. Czy ten sposób montażu jest zgodny z rozporządzeniem, tzn. czy zachowane są wymagane odległości jak np. min 25cm od ziemi?

Oczywiście nie zachęcam do biegania z miarką wokół auta, ale może już to sprawdzałeś przed montażem ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 11:49 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
voytas pisze:
Student pisze:
Tak to wygląda:

Jestem zainteresowany montażem tych lamp także w swojej 123. Czy ten sposób montażu jest zgodny z rozporządzeniem, tzn. czy zachowane są wymagane odległości jak np. min 25cm od ziemi?


A jest określone maximum? :roll:

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 1:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Analizujac jeszcze raz cala ta dluga dyskusje, argumenty za i przeciw odnosze wrazenie, ze zamydlamy sobie oczy pierdolami w rodzaju spalonych zarowek czy trzech mikrolitrow spalania wiecej na setke.. W imie czego, pytam sie?
Czemu ci, co tak glosno oponuja przeciwko przedwczesnej i przymusowej wymianie zarowek nie mowia jasno i wyraznie, ze wydaja horrendalne kwoty na ubezpieczenie OC, na ksiazke wozu czy jakas oplate recyklingowa, ktore nikomu i niczemu nie sluza? Ze placimy drugie tyle na przegladzie za hak i instalacje gazowa? Ze zmuszaja nas do placenia chorych kwot za przejazd remontowanymi odcinkami autostrady (Katowice)? Takich przykladow jest mnostwo, ale Wy drodzy koledzy czepiacie sie tego, ze zmuszaja Was do pstrykniecia przelacznika i wymiany zarowek raz do roku... Wstydzcie sie...
Jezdze praktycznie codziennie, moze nie dlugie trasy, bo sobie unormowalem zycie i prace. Jednak kazdego dnia ryzykuje na drodze przez kretynow na rowerach, co to o zmierzchu widza lepiej niz kierowcy aut i nie maja zandych swiatel. Przez pijanych pieszych co to im sie pobocza zwezaja i faluja. Przez brawure kierowcow, co to codziennie odkrywaja i utrwalaja na drodze dalekie pokrewienstwo z Holowczycem, a wiec rajdy maja we krwi.. Przez ignorancje, brak kultury, brak wyobrazni czy po prostu brak mozgu wielu uzytkownikow drog. Wychodze z zalozenia, ze jesli ktokolwiek ma wieksza szanse mnie dostrzec na drodze, to warto z tej szansy korzystac.
Skoro wymiana zarowek tak wiele Was kosztuje, po cholere kupujecie tak mocne auta, ktore pala nierzadko ponad 20 litrow? Tico pali w granicach 6, a czesto sporo mniej, a zarowki ma identyczne.. Za oszczednosci w paliwie przez rok wytapetujecie zarowkami cale mieszkanie lacznie z korytarzem.. Pare dni temu padla mi H4, podjechalem na stacje, kupilem druga, wymienilem na miejscu. Wielkie halo. Tygodniowo na piwo wydajecie wiecej..
Tak dlugo, jak kazdy bedzie patrzyl wylacznie na czubek wlasnego przyrodzenia, nie bedzie szans na lepsze w tym kraju.
Zapalajcie wiec te cholerne swiatla i uczcie sie jezdzic tak, zeby nie stwarzac zagrozenia na drogach oraz zeby przewidywac zagrozenie wynikajace z zachowan innych. To przyniesie wiecej pozytku niz cale te dywagacje o dupie marynie..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 1:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Borys, trochę głupio czyta się Twojego posta zaraz po moim, Studenta i Sebiana. Rozumiem że nie odnosisz się do nich, a do ogólnego problemu którego dotyczy ten wątek?

Sebian pisze:
A jest określone maximum?

Wszystko jest w rozporządzeniu, z tego co pamiętam to chyba ok 140cm, ale mogę się mylić.

Rozważam te dodatkowe światła bo jednak nasze alternatory nie są już nowe, akumulatory też, a w zimie każda dostępna Ah się liczy...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 2:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 03, 2006 8:04 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Blazowa - Rzeszow
Moim zdaniem. Po co światła:
=w korku,?
= na osiedlowej drodze jadąc 20km/h?
= jadąc wolno wiejska, polną drogą??? i w innych miejscach gdzie nie są tak potrzebne...
Ale ....jadąc szybko, po drodze nieznanej, gdzie mogę "zrobić" coś nie tak , w mieście którego dobrze nie znam. jadąc na światłach sygnalizoawłbym "uwaga na mnie?Podsumowując:
POWINNO BYĆ ZALECENIE JAZDY NA ŚWIATŁACH, A NIE OBOWIĄZEK.
A zuzycie paliwa jest nieco większe ,

_________________
trabant - maluch - polo - aro "drakula" - sportowa astra - 123 2,4- czarny jak Afryka mesio 123 3,o


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 3:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
voytas pisze:
Borys, trochę głupio czyta się Twojego posta zaraz po moim, Studenta i Sebiana. Rozumiem że nie odnosisz się do nich, a do ogólnego problemu którego dotyczy ten wątek?

Oczywiscie ze nie :) Przepraszam za zamieszanie :)

Po co swiatla:
mobi pisze:
=w korku,?

Bo za chwile korek sie skonczy i bedziesz zwracal uwage na jednoslady, dwuslady, trzyslady, czteroslady, pijanych na chodnikach, dzieci z psam, ciezarowke z piaskiem i patrol strazy miejskiej zaparkowany na "zebrze" rozjazdu ulic. Nie bedziesz mial glowy ani czasu na pamietanie o swiatlach.

mobi pisze:
= na osiedlowej drodze jadąc 20km/h?

Bo kierowca wlaczajacy sie z pobocza do ruchu bedzie latwo mogl ocenic Twoja pozycje, stan (czy jestes w ruchu) i Twoja predkosc, co pomoze mu prawidlowo wykonac manewr i uniknac kolizji

mobi pisze:
= jadąc wolno wiejska, polną drogą??? i w innych miejscach gdzie nie są tak potrzebne...

Bo za chwile sam wlaczysz sie do ruchu na drodze krajowej. Bo matka siedmiorga, ktora kupila w wiejskim sklepie bulki za chwile przejdzie przez ulice do swojej zagrody i bedzie w stanie zauwazyc przebijajace przez krzaki na zakrecie swiatlo sunacego bezglosnie mercedesa... (no moze 300D nie jest bezglosny, ale generalizuje tutaj..

Pytanie: Po co motocykliscie oswietlenie w dzien? Nawet na osiedlu, na polnej drodze, w oswietlonym podziemnym garazu osiedlowym, na parkingu, na autostradzie? :) Tez mozna sie oburzac, a przeciez silnik motocyklowy musi wiecej sie napocic zeby nakrecic te dodatkowe 65W niz w przypadku ogromnego silnika samochodowego..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 3:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
mobi pisze:
Moim zdaniem. Po co światła:
=w korku,?
= na osiedlowej drodze jadąc 20km/h?
= jadąc wolno wiejska, polną drogą??? i w innych miejscach gdzie nie są tak potrzebne...
Ale ....jadąc szybko, po drodze nieznanej, gdzie mogę "zrobić" coś nie tak , w mieście którego dobrze nie znam. jadąc na światłach sygnalizoawłbym "uwaga na mnie?

I dlatego zamiast wyłączać światła mijania gdy stoję w korku, wolę iść za głosem Studenta i kupić te lampy do jazdy dziennej które odciążą mi alternator...
2*21W to mniej niż jedna żarówka H4 :)

Swoją drogą dziwi mnie to że w ciągu dnia tylko przód ma być oświetlony... Pewnie ze względu na to że słabo widać światła hamowania, ale mimo wszystko pewniej bym się czuł mając pozycyjne z tyłu, zwłaszcza poza miastem.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 4:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Nie jestem w temacie swiatel dodatkowych, ale wielokrotnie widzialem auta ze swiatlami LED, ktore wcale nie sa elementem fabrycznym auta. Chodzi mi o takie doczepiane do zderzaka swiatla dzienne LED. Jak wyglada kwestia uzycia ich jako obowiazkowych swiatel do jazdy w dzien, ich cena i legalnosc? Macie w tym temacie jakies rozeznanie?

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 8:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Na takie swiatla potrzebna jest homologacja.Chinszczyzna z allegro(bez homologacji)kosztuje grosze ale przy blizszym spotkaniu z policja beda klopoty.No i nie wiem jak jest z przegladem.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
mobi pisze:
Moim zdaniem. Po co światła:
=w korku,?
= na osiedlowej drodze jadąc 20km/h?
= jadąc wolno wiejska, polną drogą??? i w innych miejscach gdzie nie są t,


To tak samo durne pytanie można zadać odnośnie pasów bezpieczeństwa-Po co na wiejskiej drodze i osiedlu, niech zapina ten kto chce. Ale za dużo w tym kraju durniów, którzy uważają "po co? Ja nie muszę" .

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 9:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Borys pisze:
Jak wyglada kwestia uzycia ich jako obowiazkowych swiatel do jazdy w dzien, ich cena i legalnosc?

Każdy reflektor używany w samochodzie musi mieć odpowiednią homologację, której znaki są umieszczane na kloszu.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 12:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
mobi pisze:
Moim zdaniem. Po co światła:
=w korku,?
= na osiedlowej drodze jadąc 20km/h?
= jadąc wolno wiejska, polną drogą??? i w innych miejscach gdzie nie są tak potrzebne...
Ale ....jadąc szybko, po drodze nieznanej, gdzie mogę "zrobić" coś nie tak , w mieście którego dobrze nie znam. jadąc na światłach sygnalizoawłbym "uwaga na mnie?Podsumowując:
POWINNO BYĆ ZALECENIE JAZDY NA ŚWIATŁACH, A NIE OBOWIĄZEK.
A zuzycie paliwa jest nieco większe ,


Pewnie! Po co światła? pasy? po cholerę odśnieżać auto? wystarczy wizjer wielkości A4 na przedniej szybie. Badania techniczne też powinny być zalecane, podobnie jak jazda na trzeźwo - bo po bułki osiedlówką to można na bani skoczyć. Po co komu bieżnik w oponach? światła stopu?

Aha - płacenie podatków też powinno być zalecane [zlosnik] Znając charaktery i temperamenty Polaków, to takie zalecenia wszyscy by głęboko ...

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl