MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 10:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 140 41 42 43 44111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 06, 2005 6:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 05, 2005 4:05 pm
Posty: 63
Lokalizacja: cze100chowa
Sokol pisze:
ile takie serce kosztuje???

bardzo dobre pytanie, mam tez drugie: ile kosztuje tak mnej wiecej zamontowanie, lub przerobka pod taka instalacje?
zaczynam dopiero sledzic ten temat, wyrywkowo przeczytalem posty,
ale przecztytanie calego tematu zajelo bi my z godzine a niestety brak czasu jest moja zmora..... :cry:

_________________
.:___W124___:___3.0D___:___'95___:___ver.usa___:___automat___:___E300 ZAWSZE WIERNA___:.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 06, 2005 7:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
W razie pytań co do instalacji na OR (serca) prosze na GG 1617486 odpowiem na wszystkie pytania i podam ceny.

_________________
Pozdrawiam.

W114 250CE'1969[sprzedany]
W115 220D 1974 OR [RIP]
W123 240D 1978 OR POWER [RIP]
w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 06, 2005 10:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sokol pisze:
ile takie serce kosztuje???


Cos podobnego masz za free w swoim w124. Poszukaj schematu, ktory wkleilem. Wyrzucasz termostat i masz podgrzewanie nonstop paliwa przez uklad chlodzenia. Jedyna roznica to zawor i mozliwosc zrobienia 2 obiegow: 1 ropa na zimne odpalanie, 2 OR po rozgrzaniu. IMO wloz elektryczny pogrzewacz (nie taki z allegro do 25 stopni, ale np z ebaya do 80) i bedziesz mial 1 zbiornikowa instalke.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 08, 2005 11:55 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Panowie, jakie sa Wasze doswiadczenia z mieszaniem ON z OR w niskich temperaturach. Jezdze teraz na 40-50% OR, ale z tego co widze/czuje to kiepsko miesza on sie z ropa. Pierwsze km to frytkarnia za samochodem, troche gorsze palenie. Pozniej wszystko w normie i nawet nic nie czuc. Stad moje podejrzenie, ze dosc kiepsko mieszaja sie i gestszy OR zostaje na dole zbiornika.

ps. Najpier leje do zbiornika OR, a pozniej tankuje ON.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 08, 2005 12:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
laudan pisze:
Panowie, jakie sa Wasze doswiadczenia z mieszaniem ON z OR w niskich temperaturach. Jezdze teraz na 40-50% OR, ale z tego co widze/czuje to kiepsko miesza on sie z ropa. Pierwsze km to frytkarnia za samochodem, troche gorsze palenie. Pozniej wszystko w normie i nawet nic nie czuc. Stad moje podejrzenie, ze dosc kiepsko mieszaja sie i gestszy OR zostaje na dole zbiornika.

ps. Najpier leje do zbiornika OR, a pozniej tankuje ON.

Pamiętaj że pierwsze km robisz na zimnym paliwie ze zbiornika potem w miare jak robisz kilometry cyrkulacja paliwa przez przelew powoduje nieznaczne podniesienie temp. w zbiorniku .Im dłuzsza trasa tym ta temp.większa (ale to wiesz :) ).Jak wiadomo rozpuszczalnośc płynów jest zależna od temperatury (też) . Gdzieś tam wczesniej poruszany był temat wydajności pompy zasilajacej co wiąże się bezpośrednio z tą cyrkulacją.
Olej OR zimą to jest ryzykowna zabawa chyba że masz podgrzewany zbiornik lub tzw drugi obieg ale to tez wiesz .
Jak nie wiezrzysz zrób prosty eksperyment wlej do butelki olej napędowy i OR wymieszane i pojeździj z tym w bagażniku rano kiedy jest zimno po całej nocy pooglądaj sobie tą butelczynę .Można też kilka z różnymi proporcjami będzie bardziej obrazowe.
Ja widziałem co się stało z moim olejem wożonym w bagażniku i zawiesiłem OR.Do wiosny(byle) .

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 10, 2005 3:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
WItam właśnie przerobiłem golfa II 1.6TD na OR zdjęcia i wrażenia wkrótce.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam.



W114 250CE'1969[sprzedany]

W115 220D 1974 OR [RIP]

W123 240D 1978 OR POWER [RIP]

w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 10, 2005 4:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Tylko pomagam bo fotki sam robiłem :-) wszystko działa na jeden guziczek dla mnie rewelka mimo dotychczasowego bardzo sceptycznego podejscia do tematu.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 10, 2005 5:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 3:58 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Zambrów
Hej.
Na początku gratulacje dla 'sebi' za przerobienie tego fajnego golfika :)
Jeżeli możesz to napisz cos ... jakies szczegóły dotyczące przeróbek itp :)

Ja latem nalałem do merca ojca ok 4 litrow OR do 20l ON... i juz było czuc frytki :) ... no i na tym skonczyła się moja zabawa z OR. Teraz tylko czytam i zbieram info. Moze w przyszlosci przerobie z ojcem fure na OR.
Jednak mam pewne wątpliwosci :P

Gdzieś tam w połowie tej lektury ... (me: how) zwraca uwage na to że OR zjada uszczelki.
Wiecie ... troche glupio by bylo jak by mi przez wydech pompa wtryskowa wypadła :P
I to jest wlasnie problem, ktory wydaje mi sie teraz najwieksza przeszkodą w przerabianiu aut na frytkownice. Podgrzewanie paliwa napewno nie uchroni gumowych uszczelek od zniszczenia.
A moze dolewac czegos do OR ? hm...

Znalazlem kiedys jakies informacje mowiace o tym, że olej roślinny nie wpływa żrąco ne pewnego roszaju tworzywo sztuczne... z tegoż tworzywa można na wykonaćna zamówienie uszczelki do wszelkiego rodzaju pomp.

Kłopot polega jednak na tym, że nie pamietam gdzie ja to czytałem... i nie pamietam co to za tworzywo.

______

Macie już problemy z pompami ? Podobno to wrażliwa część... moj kumpel musial wymienic pompe w swojej skodize octavi 1.9 TDI ... a jezdzil na opale :) ... OO syf (szkodliwy dla srodowiska ... bo zasiarczony... dla silnika podobno też, chociaż zdania są na ten temat podzielone... no i szkodliwy jak widac dla pompy wtryskowej:P).

Jeżeli chodzi o OR... to znajomy kupił cysterne OR. Zatankował tym swoje ciezarowki. 2 DAF'y mu sie zatkały... ale SCANIE jakos jezdzily (a bylo to we wrzesniu wiec temp. spoko). Dziwna sprawa ;)

_________

Podsumowując...
Jak na gumę, wszelkiego rodzaju gumowe uszczelki oraz na pompy paliwowe, wtryskowe działa OR?
Czy macie z tym jakies problemy ?
Proszę o odpowiedzi :)

Pozdrawiam

_________________
MB C200D (W202) ... mówią, że ostatni z pancernych ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 12:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
Sebi, jestem podwrażeniem, naprawdto wszystko wyglšda solidnie, szkoda że wybrancem nie byl jakis MB :) A wracajac do sedna sprawy, mam mietka 124 250TD, w lato ina jesien, miodzio, smigal na OR nie samowicie, jednak zima nie jest sprzymierzencem tegoz paliwa, dlatego rogladam sie za takš wlasnie instalacjš, poczynilem już pierwsze kroki mam podgrzewacz elelktryczny do OR taki za pare groszy, niedlugo sciagne ogrzewacz na goraca wode, teraz tylko problem z filtrami. Sebi ty masz tam zainstalowyany jakis gigantyczny filtr, to jest od jakiegos KRAZA, podgrzewany? :o. No i problem z elektrozaworami gdzie mozna dostac takie cudenko.
pozdro
(juz widze jak Polska staje sie potega OR, BIZONY w lanach zboz, plyyna na rzepaku) [zlosnik] [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 1:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Panowie małe sprostowanie ja zrobiłem fotki a przerobił golfa II mój brat "Martin" jemu splendory nie mi [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 10:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ja jezdze na OR od kilku miesiecy. Jedyna przerobka to wyjecie termostatu z ukladu paliwowego, wiec paliwko jest non stop podgrzewane (jak silnik osiagnie temp pracy. Teraz przeszedlem na proporcie 50/50 i na pelne wymieszanie ON i OR potrzebuje okolo 200 km:lol:. Autko zapala (dopuki sie nie wymieszaja musze dodac gazu) i jezdzi dobrze, uszczelki sa cale. Zapach frytek wdychaja inni uzytkownicy [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 7:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
też śmigam na OR już kilka miesięcy teraz 50/50 bo trochę zimno, kilka postów na ten temat od siebie dodałem i dostaję sporo propozycji od fachowców którzy zakładają jakieś instalacje po ok 2000zł a głównie chodzi o to co by było tanio a mecek jeździ na OR bez tych "niezbędnych" przeróbek. kolega Laudan pisze o wymontowaniu termostatu z układu paliwowego, gdzie dokładnie jest ten termostat i jakie niespodzianki przy jego wymontowywaniu to są istotne podpowiedzi(raczej nic nie kosztują), które wnoszą coś konkretnego do dyskusji i pomagają nam mercedesiarzom dbać o ochronę środowiska ( głównie środowiska własnej kieszeni [zlosnikz] ). jak ktoś ma problem z odpalaniem to na zimę proponuję zdjąć kabelek od czujnika temperatury przy przekaźniku od grzania świec. auto będzie grzało świece przez 45s od przekręcenia kluczyka nawet jak odpalimy silnik - na OR jest to bardzo pomocne zimą silnik po ok 5s równo pracuje.
p.s. wiem że nie wszystkim ta wypowiedz się spodoba ale może niektórzy się zgodzą że wspólnymi siłami zaoszczędzimy trochę kasy ( w carefur 1L OR 2,39zł)
pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 3:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
nie chce byc hurra-optymista, ale od ok miesiaca smigam na mieszance 50/50, bez zadnych przeobek, temp w nocy +5 do -5, i jest ok, po zimie podsumujemy, czy mi pompe wypluje itd. wszelkie usterki ku potomnosci zgllaszac bede.


Na górę
Post: sob gru 17, 2005 11:15 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob gru 17, 2005 11:07 am
Posty: 1
Chcialbym sie dowiedziec czy Mercedes 115 240D moze jezdzic na olej rzepakowy ?? Albo wogole cos z tych oleji roslinnych ktore mozna kupic w sklepie na pulce. [cool]


Na górę
Post: sob gru 17, 2005 11:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Podobno... a NAPEWNO w InterMarche jest przedświąteczne promocja - OR za 1,99 / 0,9 litra. Wychodzi 2,22 zł za litr, więc conajmniej rozsądnie.

Socjo pisze:
Chcialbym sie dowiedziec czy Mercedes 115 240D moze jezdzic na olej rzepakowy ?? Albo wogole cos z tych oleji roslinnych ktore mozna kupic w sklepie na pulce. [cool]


Polecam czytankę : http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=8663

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 140 41 42 43 44111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl