MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 10:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 4:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
Kurdelebele jak tak dalej bedzie szedl eksperyment to ja kupuje diesla:)
Znam kilka lokali gdzie mają duzo oleju pofrytkowego. [oczko]
(me:how) pisz, pisz o każdej zauwazonej reakcji MB na OR
wszyscy są ciekawi...

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"
W123 250
W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 5:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Co do skutków to jezdżąc na czystym oleju to napewno pompa paliwa wtryski niemówiąc o samym silniku są narażone na uszkodzenia ale wg. mnie odnosi się to do nowych diesli i w naszych poczciwych klekotach nie powinno być większych problemów natomiast przetworzony tłuszcz roślinny lub zwierzęcy (również zurzyty w gastronomi) już bez gliceryny jokościowo nie ustępuje ON z tym że również należy liczyć się z wychodzeniem syfu z baku i grzaniem zimą ... ale i tak warto [oczko]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 6:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
OK.
Moderator Idzik ma rację.
Dyskusja o legalności przynajmniej w takiej formie, czyli pisanej, staje się chaotyczna.
Z drugiej strony, żeby wyznaczyć granicę prawa, trzeba ją przekroczyć przynajmniej werbalnie. Może zajmiemy się tym kiedyś w osobnym wątku w bardziej usystematyzowany sposób. W każdym razie szukajcie, pytajcie lub nagrywajcie się na sekretarkę Janusza Weissa :lol: .

Obiecuję obiektywne, techniczne raporty w miarę możliwości.

Póki co poddajcie się atmosferze dzisiejszego święta, myślcie o tych, których już nie ma, a kto wypuścił się w Polskę, niech bezpiecznie wraca do domu i nie myśli na jakim paliwie, tylko jak szczęśliwie wrócić do domu...

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony pn lis 01, 2004 7:06 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 6:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 04, 2004 3:26 pm
Posty: 115
Lokalizacja: olecko teraz wawa
czytam to wsz i rosnie moj podziw (oczywiscie dla pomyslowosci polakow i dla niezawodnosci MB)
zastanawialem sie nad procedura oczyszczania zuzytego OR,
widzialem kiedys dosc duzy filtr odsrodkowy ... moze by wykombinowac cos w tym kierynku (np jakis wklad + wirowka ;))
pozdr

_________________
MB 123 2,8CE ŻABA
nysa 522


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 7:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
No to git! ciesze sie ze watek prawny został odłozony.Czekam teraz w niecierpliwosci na dalsze relacje pełna szczegołow technicznych.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 7:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
albo przepompować olej przez kilka połączonych zwykłych filtrów paliwa wale wciemno np. 2 sztuki wstępnego i ze 2 normalne, zastanawiam sie jak uzyskać temperature tych 70 stopni może po drodze jakiś zbiorniczek tak 400 ml i grzaqłka ok 400-500 W chyba trzeba by było 2 akumulator zimny musi sie zmieszać z rozgrzanym i dopiero do pompy paliwa

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 7:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Hej!
Ano patrze na Ciebie Michał z podziwem i kibicuje.
Rozmiawiałem w zeszłym tygodniu z człowiekiem zajmującym się produkcją biopaliwa z oleju rzapakowego. Jego zdaniem jeżdżąc na nieprzerobionym, czystym oleju spożywczym samochód będzie miał problemy z odpalaniem właśnie oraz da się wyczuć spadek mocy rzędu 30%. Wartość energetyczna nieprzerobionego OR jest podobno niższa niż ON. Eksperyment uznaje za mało opłacalny, zważywszy na konieczność częstszej zmiany filtrów, problemów z odpalaniem i spadkiem mocy samochodu i niewiele niższą ceną paliwa - przynajmniej takiego kupowanego w sklepie. Wyjściem jest chyba tylko zaopatrywanie się w olej z odzysku.
Jak mówi wyprodukowanie 1 litra pełnowartościowego biooleju, którego tankując nie odczujemy prawie żadnej różnicy, kosztuje go 2,30 - 2,50. No ale on robi to na skale przemysłową.
Nasuwa mi się tylko jedno pytanie, czy odczuwasz ten spadek mocy w POTATO?
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 8:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Też spotkałem się z taką opinią chemika, co do kaloryczności w teorii, ale inaczej sprawa się ma jeśli chodzi o przepływ przez pompę i samo spalanie w warunkach silnikowych:

Spojrz Maniek, na razie nie mam lepszego wytłumaczenia, dlaczego testowy Golf II osiągał większy V max i lepsze przyśpieszenia oraz dlaczego ja też nie wyczuwam różnicy, a spadku mocy na takim poziomie po prostu nie dało by się nie zauważyć:


"W trakcie badań na hamowni analizie poddano wpływ każdego z pięciu różnych paliw* (olejów roślinnych) na maksymalną sprawność silnika. Zasadniczo dało się stwierdzić, że przy zastosowaniu olejów roślinnych uzyskuje się do 10% wyższą sprawność niż stosując tradycyjny olej dieslowski (ON). Poza tym, osiągnięta sprawność była większa dla olejów roślinnych niż dla tłuszczy roślinnych.
Sprawność silnika zależy od dwóch czynników: po pierwsze od sprawności/wydajności wynikającej ze specyfiki samego paliwa, a po drugie ze zdolności silnika do zamiany tej indukowanej (indizierte Leistung) sprawności/wydajności w rzeczywistą moc.

Sprawność wynika z kaloryczności, gęstości oraz natężenia przepływu (Volumenstrom).
Kaloryczność/wartość cieplna olejów roślinnych jest niższa od tej wartości dla oleju napędowego. Ta mniejsza kaloryczność jest częściowo rekompensowana przez ich większą gęstość (Dichte). Ale nawet objętościowa wartość cieplna (der volumetrische Heizwert) jest mniejsza niż ta dla oleju napędowego. Wytłumaczeniem dla wyższej sprawności przy oleju roślinnym, mogą być mniejsze straty nieszczelności pompy wtryskowej (Leckverlusten der Einspritzpumpe). Te mniejsze straty nieszczelności wynikają ze znacznie wyższej lepkości kinematycznej olejów roślinnych. Mniejsze straty nieszczelności w przypadku olei roślinnych zostały potwierdzone także poprzez zmierzony wyższy przepływ paliwa (Kraftstoffdurchfluß).

Zwiększony przepływ paliwa przyczynił się do tego iż wtryskiwana została większa ilość paliwa na cykl pracy a zarazem zwiększenia indukowanej sprawności w porównaniu z olejem napędowym."


Na podstawie:
"Eignung von aufbereiteten Altfetten zum Betrieb eines Dieselmotors", Diplomarbeit aus dem Gebiet der Verbrennungskraftmaschinen, Aufgabensteller und Betreuer: Prof. Dipl.-Ing. Rudolf Sagerer Verfasser Oberleutnant Olaf Soyk, Universität der Bundeswehr München, Fachbereich Maschinenbau Fachhochschulstudiengang Wissenschaftliche Einrichtung Thermische Maschinen und Geräte, München, Styczeń 1999

PS: Bardzo mi się podoba, kto zajmuje się takimi tematami na świecie.
* - mowa o ON, oleju sezamowym, sojowym, zużytym z przypadkowych fasfoodów i zużytym z Mc Donald"a

Obrazek

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 10:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
czyli jak rozumiem gęstość OR wyrównuje straty kaloryczności dzięki lepkości czyli po podgrzaniu może być tylko gorzej, spadek lepkości rozrzedzenie OR spowoduje mniejsze ciśnienie pompy podającej na wtryski OR i spadek mocy ?

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 11:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
bez podgrzania lepkosc jest na tyle duza, ze wtryskiwacze nie podaja dobrze tego paliwa
i zle spala sie ono w cylindrach, zostawia nagar, zapieka pierscienie.

Co do tego, ze tempereatura oleju powinna miec ok 75 czy 70 C jest zgoda na tych portalach, ktore przegladalem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 8:14 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
holyfido pisze:
bez podgrzania lepkosc jest na tyle duza, ze wtryskiwacze nie podaja dobrze tego paliwa
i zle spala sie ono w cylindrach, zostawia nagar, zapieka pierscienie.

Co do tego, ze tempereatura oleju powinna miec ok 75 czy 70 C jest zgoda na tych portalach, ktore przegladalem.


Masz całkowitą rację. Ale.
Trzeba się zastanowić, co zrobić, żeby to spalanie poprawić. Tyle udało mi się znaleźć (w dużym skrócie):

1. Z wtryskiem OR nie radzą sobie pompy Lucasa. Rzędówki BOSCHA robią to znacznie efektywniej.
2. Przy dobrych i dobrze ustawionych wtryskach Mercedes jest jednym z najlepszych, o ile nie najlepszym autem nadającym się do OR.
3. Punkt wtrysku pompy przestawia się wraz z przebiegiem w kierunku pogarszającym eksploatację na OR. Można go przywrócić jeszcze dalej niż na prwidłowy dla ON.
4. Świece żarowe z dłuższym elementem grzewczym, osiągające jeszcze wyższą temperaturę, które grzeją jeszcze jakiś czas po starcie.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2004 10:04 am przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 9:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
Wytrwałości!
w razie problemów dzwoń. prv poszedł.

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 11:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
and6412 pisze:
A ja tymczasem, z zapartym tchem czekam na pojawienie się instalacji na GazZiemny [zlosnikz]

Szę Cię bardzo. Instalacja CNG dla MB S-klasse. Była omawiana na forum.

and6412 pisze:
A denaturat, jest bardzo zanieczyszczony?? Tzn. czy przy spalaniu zostawia jakieś wielkie syfy?


MERCEDES 4 EVER pisze:
LUDZIEEE co wy z tym denaturatem!!!!! Denaturat sie nie nadaje zeby dodawac do paliwa! To jest skazony alkohol ale nie odwodniony!Jak nie wiezycie to zrobcie probe w małym naczyniu z ropa woda sie wydzieli i bedzie pływac-chcecie sobie wody do zbiornika dolac????? moze kiedys denaturat był bez wody i dobrej jakosci ale teraz to wszystko jest woda rozcienczane......paliwa nam woda rozcienczaja to juz sobie sami nie dolewajmy!!!! [oczko]

Zkażenie denatu, to nie dolanie wody. Dodaje się AT-80. Dokładny skład proszę we własnym zakresie.

Teorie są nastepujace:
I. Może byc źle przedestylowany (wyższe alkohole, ketony i inne bzdety) - mało prawdpodobne, ponieważ uzyskanie tych % wymaga IMO kolumny rektyfikacyjnej, niemniej chemikiem nie jestem.
II. Ma dodane zasady pirydynowe (biały osad po odparowaniu) - kiedys na pewno. Czy AT-80, to jest to samo, nie wiem.

mycha pisze:
pomyślałem o dodatku izpropanolu ,lekki ,czysty ,zero wody tylko nie wiem jak z wybuchowością , myje tym płytki elektroniczne sterowników to jest jakaś mieszanka alkocholi , bardzo szybko paruje na otwartej powierzchni

Jest to alkohol C3. Stosowany do czeszczenia np. głowic magnetofonowych i video (ktoś jeszcze pamięta jak to wygląda? [zlosnik] ) Poza tym dość drogi, bo około 30-40 zł za litr. Jego zaletsami są: mieszanie się z wodą, (chyba) mały wpływ na gumę). Aceton też to potrafi (do 20% wody), tylko nie wiem jak działałby na przewody.

Piotrek_ddz pisze:
zużyty olej z frytek trafił po odcedzeniu do baku mojej 115-stki [oczko] ! było tego moze z 2 litry więc udczuwalnego efektu nie stwierdziłem.

115 to byłoby mi już szkoda.
Piotrek_ddz pisze:
wydaje mi sie, ze taki przepalony olej jest dużo rzadszy od takiego prosto z butelki , a co za tym idzie jest lepiej przyswajalny przez roznego rodzaju filtry, pompy, wtryski...

Jest, bo:
1. połamały się łańcuchy - i nawet fajnie, byle nie za bardzo.
2. doszły syfy z żarcia (woda oraz trochę białek i innego śmiecia) - nie fajnie.

Zastanawia mnie tylko jedno - czy sojowy sam z siebie nie zawiera białka, a to już nie byłoby zbyt dobre.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 1:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wookee pisze:
[Zastanawia mnie tylko jedno - czy sojowy sam z siebie nie zawiera białka, a to już nie byłoby zbyt dobre.



Sojowy i sezamowy tylko pojawiły się w teście u tego profesorka z Monachium, pewnie dla kontrastu. Nie znam ceny za litr, ale nie słyszałem, żeby ktoś je stosował.

Wydaje mi się, że woda w temperaturze smażenia odparuje jako pierwsza.
Co do białka - nie mam fioletowego pojęcia, czy ono tam jest & czy stanowi jakiś problem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 3:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
(me: how) pisze:
Wookee pisze:
[Zastanawia mnie tylko jedno - czy sojowy sam z siebie nie zawiera białka, a to już nie byłoby zbyt dobre.



Sojowy i sezamowy tylko pojawiły się w teście u tego profesorka z Monachium, pewnie dla kontrastu. Nie znam ceny za litr, ale nie słyszałem, żeby ktoś je stosował.

Wydaje mi się, że woda w temperaturze smażenia odparuje jako pierwsza.
Co do białka - nie mam fioletowego pojęcia, czy ono tam jest & czy stanowi jakiś problem.

W tym białkowo/cukrowo ogólnym syfie mogą się chyba potworzyć micele z wodą (albo inne badziewia :-? ), tak że trochę wody zostanie, ale woda to w tym wszystkim pikuś.

Białka obawiłabym się o tyle, że jego spalanie nie idzie do CO2 i H2O. Cukry niby idą, ale w praktyce zawsze się zwęglają.

Wydaje mi się, że dobry filtr - miękki (może półtwardy, ale wątpię), byłby nie od rzeczy przy używaniu przepalonego syfku.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl