Kubol ... musisz sie zastanowic do czego zmierzasz ...
1. Czy wolisz żeby auto naprawiono na oryginalnych częściach bez szkody całkowitej, i żeby nic ci nie zostało ... możliwe raczej na naprawy na faktury, (kosztorysowy - tylko sądy)
2. Czy chcesz wyrwać od nich jak najwięcej kasy ze szkody całkowitej
Zaczne od ad.2
ad.2.
Wyceny niezaleznych rzeczoznawców (mam nadzieje ze masz takei sprzed szkody, nie wiem czy da sie zrobić po szkodzie) powinny byc na kwote okolo 15.000 zł (śliczne auto miałeś)
W szkodzie całkowitej wartość pojazdu przed wypadkiem to broń obosieczna.
jeżeli powołasz sie na opinię rzeczoznawcy który stwierdzi ze auto było przed wypadkiem warte więcej PZU stanie na głowie żeby policzyć wartość każdej śrubki i podniesie ci wartośc pozostałości. Ale i tak powinienes być w stanie wyciagnac wiecej .. postrasz ich wyceną i napisz odwołanie podobnej treści:
http://www.forum.ubezpieczyciel.pl/read ... 725&t=1725
AD. 1. Na początek wycena niezależnego rzeczoznawcy że watrość auta jest wysoka, potem wycena naprawy w ASO MB.
Jeżeli wycena rzecoznawcy jest o 1 zł wyższa od kwoty za jaką ASO naprawi ci auto ... (IMO może być blisko) wyklucza to szodę całkowitą (nie wierz w jakies 70% jako wartosc graniczna)
Problem pojawi sie też w wycenie cześci .. ubezpieczyciel bedzie chciał zebyc naprawiał auto na częściach zamiennych.
Zaklad naparawiający tez nie moze zdecydować ... naprawiają na naprawy bezgotówkowe na takich czesciach jakie zaakceptuje ZU. Także ASO naprawi ci na podróbkach jeśli ZU nie zgodzi sie na oryginały. Jeśli bedziesz naprawiał na FV, odpadnie ci amotryzacja od oryginalnych części .. o którą bedziesz musialbyś walczyc w sądzie decydyjąc się na naprawę kosztorysową(choć amortyzacja tylko ze względu na wiek jest bezprawna ... muszą być dodatkowe uszkodznei elementów zeby ją stosować).
jednym słowem przygotuj sobie wycenę rzeczoznawcy z realną wartości twojego auta. i Wycenę naprawy sporządzoną przez rzeczoznawce, gdzie ujęte będą ceny
częsći org tam gdzie nie występują zamienniki, lub występują w gorszej jakości. .. pamietaj ze wszystkie blachy z BHMD np są do sedana a nie do QP, może dzieki temu wywalczysz naprawe na oryginałach w ASO .
Raczej nei liczyłbym na to ze PZU da ci do ręki równowartość kosztorysu naprawy w ASO na oryginałach // choć powinni . Nie mają prawa zmusic cie do naprawy, a naprawienie szkody w pieniądzu należy ci sie niezależnie od tego czy decydujesz sie wstawić auto do pokoju, sprzedać czy naprawiać ... IMO powinieneś dostać coś koło 10.000zł
I nie bój sie sądu ... bo chyba na tym sie skończy .. w pismach jakie bedziesz do nich słał groź sądem . Sędzia też człowiek. W sądzie neguj Amortyzacje, rządaj VATU, rządaj oryginałów .. udowadniaj że nie chcesz zarobić, jedyne czego chcesz to niestracić.
W sądzie dojdzie oplata jakies 1000zł biegłego, ale zwrócą ci bo nawet jak nie wygrasz w pełnym wymiarze to ten kto ma mniej racji płaci zazwyczaj koszty ...
Na twoim miejscu domagałbym sie naprawy auta w ASO na org., częściach. To przed sądem powinno dowieźć ze nie chcesz zarobić na szkodzie. a jedynie naprawienia szkody ... jeśli auto było bezwypadkowe ... domagałbym sie rteż kwoty za to że teraz jest powypadkowe (choć to może być uznane za rownowagę za wymianę na nowe części) ale postraszyć tym też możesz
Wzięcie kwoty bezspornej nie zamyka możliwości dalszych roszczeń, o ile nie podpiszesz jakiejś ugody.