MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 8:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 3:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
'Free energy' to nie perpetum mobile. To energia którą można bardzo łatwo zdobyć z otoczenia a jest jej bardzo dużo wokół nas - promieniowanie słoneczne, pole magnetyczne, wiatr, woda, grunty itp. Wiatraki i elektrownie wodne to właśnie przykłady 'free energy'. Problem w tym jak zdobyć taką energie do napędzania samochodu.

Istnieje wiele ciekawych koncepcji np Joe Cell - czyli wytrącenie wodoru z wody, silnik Searl'a. Wiele osób domowymi sposobami próbuje tych koncepcji ale narazie bez większych sukcesów - polecam wpisac te hasla w youtuba.

Kto wie, może niektórym się udało i teraz gdzieś pływają na dnie jeziora

[sciecie]

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 3:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Niestety, nie ma czegoś takiego jak wytrącanie wodoru. Wodę można rozłożyć na tlen i wodór, ale trzeba w to włożyć dokladnie tyle samo energii ile się potem odzyska plus straty (czyli produktywnie odzyskamy mniej niż włożymy).
Bardzo proszę zapisać sobie 1000 razy w kajeciku: "Pero, pero, bilans musi wyjść na zero" (dla matki natury, bo dla nas zawsze jest na minusie dzięki pani Entropii).
Pozdrawia ujemnie-bilansowy Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 6:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cytuj:
Pozdrawia ujemnie-bilansowy Leopold

Proponuję żebyś poczytał więcej o eksperymentach takich jak ten: http://free.of.pl/z/zlabs/technika/free ... /adams.htm

Rzucasz tym hasłem chyba nie do końca rozumiejąc o co chodzi w zagadnieniu kryjącym się pod nazwą Wolna Energia.

Bilans energetyczny jest zachowany bo jest ona absorbowana z otoczenia. Sam jestem sceptykiem, ale staram się coś zrozumieć zanim to dyskredytuję... Myślę że większość osób zna prawo zachowania energii i nie tzreba im tego prawa co chwilę przypominać.

PS
Autorzy publikacji do której link wkleiłem starają się odnieść do istniejących praw fizyki i całkiem nieźle im to wychodzi.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 8:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Candy78 pisze:
Istnieje wiele ciekawych koncepcji np Joe Cell - czyli wytrącenie wodoru z wody

Tak jak napisał kolega Leopold - wodoru się nie wytrąca, tylko produkuje, a jego produkcja pochłania więcej energii, niż daje potem wytworzony wodór. Wodór jest rodzajem baterii, która magazynuje energię w innej postaci niż dostarczona pierwotnie (np. energia elektryczna do elektrolizy wody, z której otrzymujemy wodór i tlen).

Candy78 pisze:
Wiatraki i elektrownie wodne to właśnie przykłady 'free energy'. Problem w tym jak zdobyć taką energie do napędzania samochodu.

Stosunkowo prosto - wiatraki i turbiny wodne wytwarzają energię elektryczną, którą można użyć do naładowania baterii w samochodzie elektrycznym, baterie natomiast zasilają silnik elektryczny i samochód jedzie. Problemem jest w chwili obecnej czas ładowania baterii oraz ich pojemność, czyli ogólnie zasięg pojazdu z napędem elektrycznym. Zalet jest sporo - silnik elektryczny w teorii i w praktyce jest znacznie lepszym silnikiem do napędu pojazdów niż silnik spalinowy. Jego najważniejsze zalety w stosunku do silnika spalinowego:
- znacznie wyższa sprawność (ponad 90%); silnik spalinowy ok. 30-40%, starsze konstrukcje jeszcze mniej,
- dodatkowo większa sprawność dzięki możliwości odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z górki,
- cichobieżność,
- bardzo prosta konstrukcja w stosunku do silnika spalinowego (brak układu smarowania, chłodzenia cieczą itp.),
- szeroki zakres użytecznych prędkości obrotowych oraz brak tzw. minimalnej prędkości obrotowej (jak przy silniku spalinowym) - silnik elektryczny działa od prędkości obrotowej równej 0 (zero) rpm,
- w związku z powyższym - brak rozrusznika,
- brak konieczności stosowania wielobiegowej skrzyni biegów,
- w związku z powyższym - mniejsze straty w układzie przeniesienia napędu,
- kompaktowa budowa,
- możliwość użycia kilku silników (sterowanych niezależnie) do napędu jednego pojazdu (np. czterech silników napędzających osobno cztery koła); dzięki temu można np. bardzo łatwo rozdzielać moment napędowy na poszczególne koła - większe bezpieczeństwo i lepsze prowadzenie pojazdu bez konieczności stosowania skomplikowanych układów napędowych,
- łatwe dopasowanie kształtu silnika do wymagań - np. można zastosować długi i wąski silnik, lub krótki i szeroki,
- itd...
Niestety, rozwój motoryzacji poszedł w innym kierunku i obecnie mamy to, co mamy. Gdyby było inaczej, na pewno dzisiaj mieli byśmy baterie o bardzo dużej pojemności, które można szybko naładować i problem z zasięgiem auta elektrycznego by przestał istnieć.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 12:36 am przez Seweryn, łącznie zmieniany 4 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 9:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
voytas pisze:
Rzucasz tym hasłem chyba nie do końca rozumiejąc o co chodzi w zagadnieniu kryjącym się pod nazwą Wolna Energia. (....)


Słowa nie pisałem o tzw. "wolnej energii", pisałem wyłącznie o "wytrącaniu wodoru z wody". Zalecam najpierw czytać, co jest napisane, potem [kontr]atakować.
Pozdrawia zniesmaczony Leopold

PS. A poza tym rzeczywiście uważam, że "wolną energię" to też można... przy ognisku ekologów. Czy się to Panom i Paniom podoba, czy nie, realnie zostaje tylko Słońce (w dalekiej future) i atom w obie strony (rozszczepienie i fuzja).

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 10:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ciekawe ze jeszcze nie spotkałem sie z wykorzystaniem energii wiatru do ładowania baterii w samochodach elektrycznych. Takie rozwiazanie jest szeroko stosowane np. na jachtach. Maleńki wiatraczek który bardzo szybko kręcąc sie ładuje akumulator, raz ze wykozystalo by sie siłe pędu ale równiez możnaby doładowywać auto na postoju. W jachtach stosuje sie to na masztach w aucie mozna by z powodzeniem ukryc to pod autem.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 10:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Apropos silnika Adamsa. Nie znam się za cholerę na tym, ale koncepcja wydaje się słuszna. Przeczytałem to co kryło się pod linkiem Voytasa, opis wydaje się być prawdopodobny, ale już w Wikipedii jest informacja, że przeprowadzone badania przez niezależnych naukowców dowodzą, że sprawność urządzenia jest poniżej 1.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Adamsa

Inna sprawa, że nie ma nazwisk tych nizeależnych naukowców, nie znalazłem opracowania czy dokumentacji tych badań, które skazują silnik Adamsa na zwykły silnik elektryczny.
Najlepiej postarać się takie teorie sprawdzić samemu, a szczególnie zainteresować i skłonić wykładowców akademickich do przeprowadzenia doświadczeń. Silnik ten nie wymaga wielkich nakładów pienięznych, nie wymaga pewnie też dużej ilości czasu potrzebnego na skonstruowanie owego silnika. Gdybym studiował na wydziale elektrycznym, może bym się skusił przynajmniej na zadanie pytania, czy to jest w ogóle możliwe i czy były prowadzone na ten temat doświadczenia.
Także, jeżeli jest ktoś, kto ma gdzie takie pytanie zadać, proszę to zrobić. Może się coś wyjaśni.
Aha z tego co pamiętam, Leopold jest wykładowcą ( fizyka, astronomia??) - jeśli się mylę to sorry. Czy znasz kogoś kto próbował, albo słyszałeś o przeprowadzeniu badań na ten temat w środowisku akademickim?

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 10:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
azamat pisze:
Aha z tego co pamiętam, Leopold jest wykładowcą ( fizyka, astronomia??) - jeśli się mylę to sorry. Czy znasz kogoś kto próbował, albo słyszałeś o przeprowadzeniu badań na ten temat w środowisku akademickim?


Dokładnie rzecz biorąc heliofizyka czyli, niestety, daleko od nauk technicznych. Zajmuję się, trzeba trafu, oddziaływaniem plazmy z polami magnetycznymi na Słońcu.

Ale ad rem... przeczytałem teraz ten wskazany tekst (przedtem mi się nie chciało). Wierzcie mi albo nie, ale to bardzo zgrabny literacko, z polotem napisany i nawet sympatyczny opis nowoczesnego perpetuum mobile.

Pozwolę sobie na osobistą refleksję: najbardziej mnie rozbawiło, że p. Pająk występuje zaledwie jako dr, wcześniej wszak sam mianował się profesorem jako odkrywca tzw. magnetokraftu (oczywiście ponadświetlnego, ale tego nie trzeba dodawać). O tym znakomitym odkryciu miałem przyjemność wysłuchać z ust jego własnych wykład jakieś 30 lat temu :)

Pozdrawia ukontentowany Leopold

PS. Już mi się zdarzyło usłyszeć, że jestem "beton i establishment naukowy", więc upraszam urażonych zwolenników darmowej energii o nie krępowanie się... mnie to nie przeszkadza.

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 12:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
Pisząc o wiatrakach nie miałem na myśli zasilania samochodów wiatrakami tylko bardziej był to przykład 'free energy' już używanego na świecie. Oczywiście w ten sposób można magazynować energie z domowych mini elektrowni (wiatrowe, słoneczne itp) w akumulatorach samochodów elektrycznych.

To czego teraz wszyscy poszukują to sposóbów na proste użycie innych energi takich jak pole magnetyczne, albo 'energia' znajdująca się w wodzie. Bądzmy dobrej myśli [zlosnikz]. Nie wszystko jeszcze odkryliśmy i wiemy o tym świecie.

A co do BIOpaliw to przyszłość może być w Algach.
http://youtube.com/watch?v=_ToojK_MJd0
zajmują mało miejsca, są wydajne (20.000 galonów/hektar/rok) i żywią się CO2. Ostanio przy okazji biopaliw zaczęto wciskać nam kity że biopaliwa powdują głód na świecie. W wypadku alg chyba nie będzie się do czego przyczepić. No chyba że zaraz wymyślą że CO2 jednak jest nam potrzebne [hihi]

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 12:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
roadrunner pisze:
Ciekawe ze jeszcze nie spotkałem sie z wykorzystaniem energii wiatru do ładowania baterii w samochodach elektrycznych.

"Zgrabniejszym" rozwiązaniem byłoby zastosowanie (szczególnie w autach z nadwoziem kombi) baterii słonecznej umieszczonej na dachu, która ładowałaby akumulatory, gdy autko sobie parkuje (lub jedzie). Niestety, taka bakteria nie jest tania, ale to praktycznie darmowe źródło energii.
Nie miałem na myśli bezpośredniego ładowania baterii przez turbinę wiatrową, tylko włączenie wiatraka do sieci jako źródło energii, a ładowanie baterii odbywałoby się po podłączeniu auta do gniazda.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 10:21 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 05, 2007 7:56 pm
Posty: 19
Wzrost ceny ropy jest celowy jest to bardzo sprytnie uknute. Wszystko to prowadzi do wojny.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 10:51 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Uderzenie USA na Iran to tylko kwestia czasu .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 10:56 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lip 03, 2008 10:49 am
Posty: 7
wzrost cen ropy na rynku swiatowym jest miedzyinnymi spowodowany sezonem letnim w europie i tym samym znacznie wiekszym popytem na paliwo....wiec licze na to ze w okolicach pazdziernika/listopada cena benzyny spadnie te 30-40gr....


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 11:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Jasne, jakos w zeszlych latach tak nie bylo... nic nie spadnie, mimo ze pajace w TV sie wymadrzaja. Cena wachy bedzie wysoka i koniec, taka jest polityka kartelu OPEC, dodatkowo ciemnogrod nie ma wyboru bo dostepne sa tylko auta spalinowe, ktore zuzywaja paliwo z ropy, musza byc smarowane olejami z ropy, spora czesc wyposazenia takze ma w swoim skladzie rope. Wiec producentom aut do spolki z producentami ropy nie zalezy, aby do masowej produkcji weszly auta elektryczne czy napedzane w inny sposob. Vide historia modelu EV1 ktory skonczyl na zlomie zanim zaczal jezdzic. Tak wiec wachania cen wynikajace z popytu ze wzgledu na sezon letni to kolejny pic ktory ma uspokoic ciemnogrod. Zreszta skoro ropa podrozala o 1zl a mędrcy przewiduja spadek o 30-40gr to i tak bedzie drozsza o 60-70gr.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 2:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 05, 2007 7:56 pm
Posty: 19
hahah spadnie, nie jednemu głowa z szyji.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl