MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 1:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 10:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
buckswizz pisze:
Ja Ci gratuluje
ile finalnie zaplaciles?


DZIĘKUJĘ 8)

No niestety targowanie bylo bardzo krótkie :( Niestety musiałem gadać z poprzednim właścicielem czyli z babą :( Jak wiadomo interesów z babami nie powinno się robić lub jak już trzeba to o targowaniu nie ma mowy. Pani zrobiła niezłe show...rozgadała się o MB i nazwała je "my baby" ponieważ jeździła nim 9 lat. Cyrk się zaczął kiedy to wyłonili sie : jej mąż (spoko gościu) i ich synunio (totalna ciota)... ale o tym za moment.

Przy pierwszej wizycie ustalałem cenę z Panami i stanęło na 200f. Synunio mi towarzyszył w oględzinach, odpalaniu silnika i udzielaniu porad co należy zrobić żeby przeszedł przegląd...cytuję:"no po prostu jedyne co mu dolega i żeby przeszedł przegląd to założyć trzeba tylko wycieraczki na przednią szybę i to wszystko, nikt tu u nas na rdzę nie patrzy"
No nie wiedziałem co mam mu odpowiedzieć :o :o czy go sypnąć w dekiel czy roześmiać się w twarz...zamurowało mnie jego angolskie poczucie humoru. Więcej pytań już nie zadawałem.

Kiedy przyszedłem z kasą czyli 200f, z nadzieją na targowanko, w drzwiach przywitała mnie cała rodzinka (patrz wyżej) i ja mówię...dzień dobry no ja w sprawie MB, chciałbym zakończyć ten proceder i sfinalizować transakcje. Wtem Pani wyskoczyła, że skąd ja wiem że ten MB jest na sprzedaż i dlaczego ona nic o tym nie wie :roll: No cóż, troszkę konsternacji było czuć w powietrzu...synunio lekko nabrał kolorów i wody w usta, Tatko się uśmiechnął i wydukał że no yyyy...w sumie to on zadecydował o przyszłym losie MB. Mamunia zźieleniała i zaczęła delikatnie kropla po kropli sączyć pianę z ust...pyta czy cena była już ustalona, na to ja twardo no , że jasne 200F!! i w tym momencie synunio nie wytrzymał napięcia i spojrzenia rodzicielki więc czmychnął w czeluści swego domu...Na froncie pozostał jeno tako, który próbował coś tam tłumaczyć, perswadować, już prawie przepraszać, ale zagłuszało go babskie trajkotanie i objaśnianie że to pomyłka jakaś i za tą cenę to nigdy go nie sprzeda, bo szukała go ponad rok i jest to jej członek rodziny i że coś tam turu ruru trala lala...nie nadążałem translejtować na polski [szalone]
Po paru minutach wolnej europy, był czas chyba na reklamę [zlosnik] i Pani zdeka wyciszyła się i zorientowała że to ten sposób przekazu do niczego słusznego nie doprowadzi. Tatko stał i potulnie wysłuchiwał jeszcze poparskującej wybranki życia...(już widziałem w jego oczach , że będzie miał przerypane).
Kiedy pierwszy szok już minął, zapewniłem właścicielkę ile należy władować kasy ażeby 280TE powróciła na drogi i co tak naprawdę ją boli i że z wycieraczkami czy bez nich, przeglądu nie przejdzie na 100000000%.

Zamilkło towarzystwo na minutę i to był czas na dotarcie do jej niestety trochę przyciasnawego mózgu pewnej informacja ze świata realizmu, że więcej niż 200f nikt jej za to nigdy nie da.

No a ja nadal stałem w nadziei że w końcu kupię tą MB i znów zapadła taka nie zręczna cisza [szok].

Koniec z końcem Pani okazał się być honorową "damą" i tylko ze względu co powiedział jej mąż może przystać na tą cenę bez jakiegokolwiek targowania.
No i cóż ja mogłem więcej uczynić?? Wyciągnąłem kasę i grzecznie położyłem na stoliku w przedsionku.
Przeliczono, podpisano kwity, wymieniono uściski dłoni i papa.

P.S.
Panowie chcieli zapewne zbawić mamunię za jej plecami z obsesji MB i sami zdeponować kasiorę na drobne wydatki, bo zapewne mama im kieszonkowe wciąż wydziela..heheheh [zlosnik]

Pozdrawiam Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 10:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
niezle,niezle grunt to poczucie humoru....

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 4:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
No poczucie humoru staram się posiadać zawsze pozytywne [zlosnik]

Ale te pytanie mi ten humor zakłócają...
Tak gwoli przypomienia.

Dziś podczas próby odpalenia silnika, nic ciekawego się nie stało tzn. rozruch kręcił i to na tyle by było...Nawet nie próbował zaskoczyć. Kompletny brak iskry na wszystkich garach, brak prądu wychodzącego z cewki na rozdzielacz. Gdzie szukać przyczyny? Silnik chodził ostatnio bardzo ładnie a dziś dupa blada Wtedy (3dni temu) podczas odpalania wszystko było ok, ale teraz chyba rozumiem że zdechł on po 3 minutach nie z braku paliwa lecz z braku iskry. Zalałem co prawda 5l petrolu ale bez żara reakcja nie zajdzie

Czy ten pojazd ma w sobie jakiś moduł sterujący i gdzie on siedzi?
Jutro mogę powykręcać se shrotu wszystkie powiedzmy "zamienniki" z innego MB 280E ale powiedzcie mi JAKIE?

Co może być klęknięte? Co zazwyczaj pada w tych motorach? Uwzględniając moje małe na razie pojęcie o tak ogromnym silniku benzynowym, podrkeślam to 2 razy!!, proszę o wyrozumiałość i łagodny wymiar kary.

Czy dozwolone jest holowanie automata z prędkością 30km/h ?? Coś mi dzwoni w bani, że można ale proszę jedynie o potwierdzenie tej tezy.

Dlaczego nie chcą zamknąć się drzwi...w sensie nie da się wcisnąć tych kołeczków blokujących zamki...tak jakby panowało tam ogromne ciśnienie w siłownikach i wciąż wypychało je do góry na chama O co w tym biega i czy to ma związek z brakiem iskry???????????
Jest tam chyba sterowanie wyprzedzacza zapłonu za pomocą podciśnienia?? :lol:


Proszę WAS o odpowiedź bo muszę odpalić pojazd żeby uruchomić wspomaganie kiery i hamulce!!! Mam na to b mało czasu bo muszę przetransportować furę do domu...ciągle stoi na parkingu w mojej pracy :-? a przy okazji chciałem na podnośnik wjechać i oglądnąć MB od spodu.
Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 5:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Ja tam nie wiem jak jest w M110, ale w moim M102 moduł przykręcony jest na lewej ścianie komory silnika (patrząc oczywiście od tyłu). Taka aluminiowa puszka. U Ciebie powinien chyba wyglądać tak:
Obrazek
No chyba, że jest już włożony jakiś nowszy, to może wyglądać inaczej. Nie wiem czy to się psuje, ale mi raz padło.

Automat można holować na N, ale nie daleko i nie szybko - brak smarowania.

Z centralnym zamkiem to głowy nie daje, że tak ma być, ale ale u mnie wcisnąć od wewnątrz da się tylko przełącznik w drzwiach kierowcy, a ten steruje resztą. Niedomagań centralnego nie łączyłbym na pewno z brakiem iskry.

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 6:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Boulik pisze:
Ja tam nie wiem jak jest w M110, ale w moim M102 moduł przykręcony jest na lewej ścianie komory silnika (patrząc oczywiście od tyłu). Taka aluminiowa puszka. U Ciebie powinien chyba wyglądać tak:


Masz rację jest tam taka puszeczka...i wychodzi z niej zielony przewodzik. Czy jest możliwe że ten moduł umarł?? jak go sprawdzić w warunkach polowych? Czy można go zastąpić modułem od M102?? Ile takie coś sprawne do M110 w PL kosztuje??
Może są jakieś inne sposoby odpalenia silnika??
Pozdrawiam Artur

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 6:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Hej,

Hej, moduł taki jak na fotce nie nadaje się, pochodzi on z auta z silnikiem M110 sprzed '81. W aucie z '84 powinieneś mieć inny moduł, który wygląda tak:

Obrazek


W gruncie rzeczy za brak iskry odpowiadać może ten moduł lub cewka zapłonowa. Obejrzyj jeszcze palec, kopułkę. Jedyny znany mi sposób na sprawdzenie modułu to podmiana na inny, podobnie jest z cewką, bo z tego co wiem, to ciężko zmierzyć parametry elementów indukcyjnych. Jeśli kupisz na szrocie cewkę i moduł i okaże się, że to nie to, to z chęcią odkupię je od Ciebie, jeśli cena będzie bardziej polska niż angielska;P Takie moduły kosztują w PL około 80-100zł. Auto możesz holować na N, jednak nie szybciej niż 50km/h i na odległość nie większą niż 120km.

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Ostatnio zmieniony sob cze 09, 2007 6:21 pm przez michau, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 6:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Od M102 go zastąpić nie można. Taki do M110 widziałem ostatnio na Allegro za 100zł, gość twierdzi że sprawne.
Nie wiem ile nowy, ale jakiś nowy zamiennik do M102 nowy kosztował coś 250zł, ale udało się odratować mój.
A może cewka?

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 6:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Boulik pisze:
Od M102 go zastąpić nie można.


Z całą pewnością pasuje i działa;)

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 10:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Obrazek
Czyli ten moduł POWINIEN być w M102 w III serii?? Pytam bo moje auto jest z 1983 roku i ma M102 (2.3) pod maską i mam taki moduł i mi jeden znajomy powiedział, że to jest ze starszego auta (że mój powinien być czarny) ... to jest dla nie ważne. Czy ja mam mieć taki (M102 2.3 1983r)??

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 11:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Wydaje mi się, że ten moduł jest generalnie do motoru M110. M102 miały chyba taki mały i płaski.

Fotka z All....:
Obrazek

Widziałem jednak M110 z tym małym modułem, jak i M102 z takim ze zdjęcia, więc są one teoretycznie zamienne.

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 11:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ja miałem przed sobą dwie 230 ,obie 82 rok.
Nigdy nie grzebane i w jednej moduł był taki jak zwykle ,czyli alu puszka.
A w drugiej ten mały,wygląda on jak jakis patent :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 11:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Ja mam taki, duży aluminiowy. Gdy się popsuł to proponowali mi taki właśnie mały plastikowy. Może te małe to właśnie współczesne zamienniki...?

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 12:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Pewnie jest to jakoś zależne od roku produkcji.

Dla mnie zagadką są też cewki zapłonowe. Ja przy swoim M110 '81 mam taką:
Obrazek

Ale wszystkie pozostałe, które miałem okazję oglądać są klasyczne, cylindryczne. Ma ktoś w W123 taką cewkę jak na zdjęciu?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 11, 2007 8:35 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W moich mercach były zawsze te aluminiowe ,cylindryczne.
Ale we wspomnianym 230 E ,w którym był ten "inny"moduł ,to była też taka cewka jaką pokazałeś.
Ciekawe skąd te różnice.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 11, 2007 11:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
michau pisze:
W aucie z '84 powinieneś mieć inny moduł, który wygląda tak:

Obrazek

No i masz rację michau ma ja takowy, identyczny [zlosnik] ...czyli pozostaje przekładka z innego MB i odpalanko... Cewkę mam cylindryczną, walcowatą w obudowie aluminiowej.
A może mi ktoś powie dlaczego do modułu zapłonu dochodzą 4 kable?? O co w tym biega?? bo może już tu w tym miejscu nie dochodzi sztrum ?? Może ktoś wie, jakie i w którym pinie powinno pokazywać sie napięcie i kiedy??
Czy mając zwykły miernik cyfrowy da się podołać temu wyzwaniu?
Czy jeżeli w aucie jest zamontowana syrena i prawdopodobnie przedpotopowy alarm, to czy jest szansa odcięcia przez niego zapłonu i tu szukać problemu??
Alarm..jeżeli tak to można by nazwać, ulokowany jest na lewym nadkolu stojąc przodem do chłodnicy. Wygląda to jak kremowa plastykowa puszka z wystającymi kabelkami, czy to seryjnie było montowane?
Obrazek

NA dzień dzisiejszy fura jak stała tak stoi na firmowym parkingu, nie miałem czasu do niej zaglądnąć i popróbować powalczyć :-? ale jutro po pracy załatwiłem kolesia i na lawecie transportujemy MB do domciu:] Może uda mi się w końcu pobawić..oby [zlosnik]

Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl