MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 3:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 9:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Wolf_777 pisze:
uwazam ze rosyjska ropa zimowa jest o wiele razy lepsza niz nasza lub polska...

A mało kto z tym dyskutuje ;) natomiast przy tamtejszych "normalnych" temperaturach zimowych, to gaszenie może faktycznie być słabo opłacalne.

Pozwolę sobie przypomnieć, że pod Stalingradem Niemcy nie gasili czołgów, a mieli w nich przecież silniki benzynowe :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 9:33 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2003 11:59 am
Posty: 7
qzyn pisze:
Dzisiaj -22 i ON z dodatkiem Xeramic zaplil po 3 grzaniach (orewencyjnie bo jedna sesja trwala chyba ze 40 sekund). Silniczek stary 240D o przebiegu okolo 400kkm.

Berlingo zas padlo :-(((
Podpialem 240TD do baterii i po 10-12 minutach zalapalo.

Poszukam tego skyCUSTAM.

Testowalem Xeramic z OR.
Czysty ORprzy -18 w lodowie byl staly.
OR i Xeramic w stosunku 1:100 mail stan kisielku dopiero po ugotowaniu, czyli plynny acz gesty. Cus to jednak daje. Napewno wymiata wode z baku i parafine ze wstepnego. Sprawdzilem.

Pozwala zapalic 300TD z ON w stosunku 1:1 z woda. Fotke paliwa ze stacji w Nowym Saczu zapodam wieczorkiem.



[ok] Bo Xeramic to jest bardzo dobry srodek. A ci co pisza że jest zły bo żeluje w bagażniku to typowi domorośli pseudo-znawcy. Xeramic jest wyprodukowany specjalnie do stosowania z ON i dopiero po zmieszaniu z nim ujawnia wszystkie swoje własciwości. Wystarczy poczytać instrukcję na odwrocie butelki lub opis na stronie producenta (NL) (jest szcegółowa tabela i opis działania po angielsku). Sól tak samo luzem wrzucona do bagażnika jest ciałem stałym (już naweet nie żelem [zlosnik] ) - a zmieszana z wodą jednak wydatnie obniża temperaturę krzepnięcia tejże. Wniosek - zanim coś napiszesz (np Sebian :-? ) - pomyśl. A Xeramic jest OK - ja go stosuje od lat i nigdy mnie nie zawiódł. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 2:27 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Zauważyłem dziś rano, że i Skyyd zmienił swoją konsystencję - jest nadal płynny, ale bardziej gęsty. Xeramic w tej temp. był już galaretką. Faktycznie środek zmieszany z inną substancją może przyjmować inną konsystencję, a to co napisałem o Xeramicu jest wynikiem zastosowania go w moim aucie i opini serwisu. Nie martw się - pomyślałem :roll:

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 8:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Sebian pisze:
Nie martw się - pomyślałem


Nikt nie wątpi, ze myslales. Kwestia o czym...

Ps. Przepraszam, nie moglem sie powstrzymac [zlosnik] [wstyd]

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 11:13 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Przy takim mrozie tylko o ciepłych cyckach [cool]

PS. Nie mogłem się powstrzymać [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 24, 2006 8:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Moja "zimowa " ropa własnie zamarzła i autko stoi uśpione i skute lodem.Kiedy tankowałem facet zapewniał mnie że wytrzyma do minus 34 stopni .Teraz w filtrze widzę białe mleko .Cholera mnie bierze .Tankowałem na Orlenie.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 24, 2006 9:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Irek pisze:
Moja "zimowa " ropa własnie zamarzła i autko stoi uśpione i skute lodem.Kiedy tankowałem facet zapewniał mnie że wytrzyma do minus 34 stopni .Teraz w filtrze widzę białe mleko .Cholera mnie bierze .Tankowałem na Orlenie.


Do -34 wytrzymała, ale w nocy było -34,5 [zlosnik]

Sory, nie mogłem się powstrzymać. [oczko]

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 24, 2006 10:05 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Co do zamarzania ropy, to mi zamarzła w filtrze przy -29.
Po godzinie "farelkowania" odpuściło i odpalił za pierwszym obrotem rozrusznika.
Pojechałem na stację benzynową i wlałem do zbiornika 7 l benzyny (tyle weszło, czyli stosunek ON/PB = +/- 67/7).
Po kolejnej nocy tym razem z -31 silnik rano odpalił po dwukrotnym obrocie wału korbowego.
Coś w tej benzynie jednak jest [oczko]

Dodam jeszcze, że płyn chłodniczy niezamarzający w temp -32 zrobił się jak galareta, a o płynie do sprysków do -26st nie wspomnę, bo zamienił się w kamień [szalone]

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 24, 2006 9:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Sebian pisze:
Przy takim mrozie tylko o ciepłych cyckach


noooooooo! :lol:

Dzisiaj odpalilem 240TD a nie dalo rady z Berlingo :-(
Mam nadzieje, ze ta noic bedzie juz cieplejsza.

Tak co do ropy.
Dostalem polecenie zakupic dodatek uszlachetniajacy do ON i do benziny.
Wymiotlo ze stacji!!! Odwiedzilem wczoraj 9 stacji i dopiero w Tesco wychaczylem resztki dodatku Sh... . Firmy od uszlachetniaczy (Sky.. Xer.. St.. itp. ) zacieraja pewnie raczki przy takim mrozie :-)

Nikt nie wierzy w dobre paliwo czy sila reklam tak mocna, ze lejemy do paliwa te wszystkie preparaty? Na stacjach pisza o -34 czy -38 a jak rozlalem wczoraj tankujac kanister troche ON Sh... na beton, to byl gestszy chyba od oleju slonecznikowego. Bylo tylko -18.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 10:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
A mi dzisiaj rano ledwo odpaliła beczułka. :(. Fakt ze rope mam gołą ani benzyny nie dolałem ani denaturatu ani specyfika Skydda. Do tej pory przez 2 tyg w garazu stał i odpalał od dotknięcia. A dzisiaj 2x świece grzałem i nic z trudem przekręcieł. 2,3,4 raz juz kręcił lepiej ale nie odpalał. Za 5 razem przytrzymałem go dlużej i powoli "łapał" tj powoli silnik jak by odpalał i w końcu dodałem gazu i kręcił po 2 sek juz pracował normalnie. Strachu się najadłem tylko ze z buta do pracy. Jest jakis sposób zeby diesel odpalał lepiej? Chyba pozostaje mi tylko rope skyddem wzbogacić. Ale teraz przynajmniej wiem ze mam dobry akumulator :) hehehe. A propo tego skyda nigdzie nie ma. Zwiedziłem w Warszawie wszystko co sie dalo na Bielanach, Żoliborzu, Bemowe,Chomiczówce i nie ma.

_________________
matiej
W123 300D Automatik
SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 11:09 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Matiej pisze:
Jest jakis sposób zeby diesel odpalał lepiej?


W Twoim przypadku to nie byla wina paliwka. Diesel, aby odpalil musi miec >400 obr/min (-> silnik samoczynny). Dlatego potrzebuje mocnego rozrusznika. Duze mrozy to jednak spore opory (szczegolnie jak jest zalany olej mineralny, a i silnik ma swoje lata->zuzycie).

Jak go odpalales najpierw bez dodawania gazu to blad. Trzeba dodac na max i krecic rozrusznikiem (najpierw bedzie krecil powoli, ale dosc szybko sie rozpedza). Pozniej juz lapie pokolei. Diesle to nie bezyniak. Niestety takie krecenie nie jest zdrowe dla rozrusznika (tulejki z brazu).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 11:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
W sumie olej mam półsyntetyczny Mobil. Taki jak poprzedni wlaściciel lał. Do wymiany oleju zostalo i jakies 1500 około od mojej wymiany w październiku. Ale faktycznie na poczatku to ledwo ledwo kręcił i odpalałem bez gazu. Ale rozusznik mam cymes bo poprzedni właściciel przed sprzedaża świezo go wyremontował a akumulator ma 2 lata (ledwo gwarancja misiąc temu się skończyła). Dobrze ze odpalił :)

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 12:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
A ja mam pytanko w sprawie tych uszlachetniaczy... bo w pracy koledzy mają diesle i leją różne uszlachetniacze - niestety pomimo tego kilku nie odpaliło. Teraz pytanie: czy można rozcieńczyć benzyną ropę w której jest już uszlachetniacz? (kolega nalał Xeramica bo Skydda w Gliwicach na lekarstwo!) Czy taka mieszanka "wybuchowa" nie wpłynie szkodliwie na silnik?. Ja nie nalałem nic i też nie chciał odpalić przez trzy dni.

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 12:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Ja to myśle ze dobrym rozwiązaniem były ogrzewacz taki pod 220V ale zeby prąd mieć to trzeba by jeszcze jakis generator nabenzyke, który by można w bagażniku wozić i go odpalać. Ale co jeżeli i ten generator zamarznie??. Dobrze ze u nas to raptem pare tygodni takiej zimy.

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 25, 2006 12:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Ja myśle, że żaden generator nie jest Ci potrzebny [oczko]
Tak naprawde poważniejsze problemy z odpalaniem występują po całej nocy stania, kiedy temperatura jest najmniejsza.
Wtedy rano podłączasz grzałke pod domem na jakiś czas i odpalasz auto. Później w ciągu dnia jak już silnik się zagrzeje to raczej nie ma problemu z odpaleniem.
Pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl