MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 9:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: wt lis 22, 2011 5:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
OPOL pisze:
obok zdobionego, platerowanego kufla :)


No nieee - OPOL - nie porownuj n.p. Adenauera czy Skrzydlaczka do platery!!! Barbarzynco jeden ;)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 7:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
No, w sumie racja, plater to nie Mercedes, raczej zdobiony, srebrny, kuty kufel :) ale też bez przesady, bo są jeszcze przedwojenne Mercedesy, takie jak np. seria SSK.

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 7:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Tak sobie mysle: pontony, skrzydlaki, /8, beczkowate ... wszystkie te auta dzis maja "to cos". Inne z porownywalnych epok nie zawsze. O co chodzi? No chyba o to: kiedys Mercedes wyznaczal kierunki rozwoju ale tylko technicznie. Silniki, zawieszenia, bezpieczenstwo itp. Ale wzornictwo, czy tez design jak wola niektorzy, byl troche "wsteczny", nie z ekpoki. Nowy model Mercedesa w latach 50, 60 czy 70-tych nie byl jakims szokiem designerskim. Stosowano chrom podczas gdy Swiat wolal plastik (80-te) itp. Jak postawic pontona obok DS i probowac tesciowej wytlumaczyc ze to ten sam rocznik ... na odwyk wysle [hehe]
Dzis jest juz troszke inaczej. Inni klienci. Kiedys "beton" i "konserwa", dzis coraz czesciej mlodzi ludzie, management roznego szczebla, mlodzi biznesmeni... Obecnej C-klasie trudno odmowic szyku i stylu, podobnie 212 czy wspomniany wczesniej CLS. SLR tez sie broni :) I to chyba ta nowa filozofia i strategia, inny taget, sprawia ze dla nas te staruszki beda niesmiertelne.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 7:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
Bukol dobrze prawi:) Zgadzam się z nim w 100%

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 8:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Tutaj taka fotka ery powojennej, serii klasy-S do porównywania:


Załączniki:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 28.76 KiB | Przejrzano 1615 razy ]

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.
Na górę
Post: śr lis 23, 2011 12:19 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
OPOL pisze:
Tutaj taka fotka ery powojennej, serii klasy-S do porównywania:


OPOL - czas zaiwania [hehe] Ciezko dzis sprzedac auto z pionowa atrapa [hehe] bez klimy, bez wspomagania ...

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lis 23, 2011 6:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
OPOL pisze:
Tutaj taka fotka ery powojennej, serii klasy-S do porównywania:


i mieć je wszystkie w jednym garażu ! to by było coś ;)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: śr lis 23, 2011 7:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Nie, nie, to nie mój komis :) chociaż nie wiem czy nie szybciej znalazło by nabywców kilka aut z drugiego rzędu niż te co stoją z przodu, biorąc pod uwagę spory wybór wśród dostępnych w ogłoszeniach tych nowszych modeli :)

Czas płynie, każdy z powyższych modeli miał swój czas w którym w jakiś sposób reprezentował markę w swojej klasie pod względem jakości, trwałości i wzornictwa. Technika idzie do przodu ale czasem, w pewnym sensie do tyłu, jeśli nowe, tańsze ale mniej trwałe materiały zastępują stare solidne (np. plastikowe soczewki i szklane). Zmienia się moda. Są tacy co nie lubią drewna i chromu i wolą nowoczesne tworzywo sztuczne, mi tam lepiej smakuje cola ze szklanej butelki niż plastikowej. Nie można też mieć wszystkiego na raz, jednak mięciutkie i kruche plastikowe zderzaczki są bezpieczniejsze. Można tworzyć piękne, współczesne auta tylko trzeba chcieć i mięć więcej odwagi (coś jak powiedzmy w przypadku CLS'a) a trwałość na długie lata jest droga, nieopłacalna i niekonkurencyjna w dzisiejszym świecie i przeznaczona dla najwyższej klasy wyrobów. A może pierni... od rzeczy :)

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Ostatnio zmieniony czw lis 24, 2011 4:15 pm przez OPOL, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lis 23, 2011 9:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dziś przeglądałem prospekt z salonu MB o nowej klasie S. Z ciekawości porównanie wymiarów i DMC W221,W140 i W126 w wersji Long z silnikiem V8 5.0 :

W221 DMC 2655kg dł.5226mm szer.1871mm
W140 DMC 2660kg dł.5213mm szer.1886mm
W126 DMC 2175kg dł.5135mm szer.1820mm

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: czw lis 24, 2011 6:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
KarolS1988 pisze:
OPOL pisze:
Tutaj taka fotka ery powojennej, serii klasy-S do porównywania:


i mieć je wszystkie w jednym garażu ! to by było coś ;)

Ja bym wybrał jednak te z drugiego rzędu [zlosnik] A która S mi się najbardziej podoba to ty już Karol dobrze wiesz:)

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl