MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 5:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 24111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lip 12, 2005 5:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Kubitus pisze:
mysle ze to juz wystarczy,jak silnik będzie ciepły to chyba będzie juz ok ?


Wedlug wyczytanych danych to powinno to byc chociaz 80*.
Zesrawy montowane przez profesjonalne firmy w wersji podstawowej grzeja do temperatury plyny silnika, czyli 80-90 podczas nnormalnej pracy.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 13, 2005 9:56 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 3:58 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Zambrów
Stało się :D

Wczoraj dolałem do baku 3l oleju z LIDL'a :) (a w baku sporo ponad połowa to ON :D) ... Już taka mała ilość spowodowała, że zapach z wydechu sie zmienił.... pachnie spaloną ropą i frytami :D heheh

Skocze chyba dzisiaj do Lidla zalac bak ;)

Pozdrawiam

_________________
MB C200D (W202) ... mówią, że ostatni z pancernych ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 13, 2005 10:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
w-biz pisze:
Wczoraj dola³em do baku 3l oleju z LIDL'a


zaszalałeś [zlosnik]


a po ile w lidlu mają litra ? [oczko]

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 13, 2005 4:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 3:58 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Zambrów
w lidlu olej po 2.78 :) Czyli cena calkiem spoko... wg. mnie ;)

_________________
MB C200D (W202) ... mówią, że ostatni z pancernych ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 13, 2005 9:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Pomocy!!!

Menia przstala gadac na OR, zastukala Zonce i stanela...

zartowalem :-) :-)

A tak dokladnie to juz prawie 1kkm na czystym OR z malym podgrzewaniem oleju i jest OK :-)

POMOCY do bogactwa internetu mialo byc. Przegladajac strony z oferta kit'ow do VO (VegetableOil lub nawet SVO, czyli czysty oil) znalazlem firme, ktora miala w ofercie nagrzewnice do VO w postaci czerwonej spirali, dwuplaszczowej rury o calkiem zgrabnych rozmiarach.
Niestety... nie zapisalem do ulubionych i teraz po 3g poszukiwan nie moge trafic.

Jesli ktos gdzies zlokalizowal taka firme, prosze o podanie linku. Bardzo wery plissss.

Dzisiaj robilem przymiar do wykonia nagrzewnicy VO z miedzi. Ciezko to gdzies bezpiecznie w postaci prostej rury upchnac. Max dlugosc na jaka znalazlem miejsce to 40cm. Srednica rury z plynem 28mm a rura z VO 10mm.

Podlacze sie najprawdopodobniej trujnikiem w obieg nagrzewnicy kabiny. Najwygodniejsze i chiba jedyne dostepne miejsce w w123.
[/u]

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 13, 2005 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 22, 2003 8:20 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Nowa Dęba Podkarpacie
Witam.
Od jakiegoś czasu przyglądam się tej ciekawej dyskusji i postanowiłem spróbować OR. Na początek miszaka ON i OR około 10l/9l w baku, no i po okolicy zapachniało fryteczkami [zlosnik] . Nie ma żadnych skutków ubocznych nawet silnik się wyciszył. To było w niedziele. Odpalanie ok wszystko super. Dzisiaj zaszalałem i kupiłem w biedronce 12l OR i oczywiście całoś włałem do baku, bo już mi się rezerwa świeciła jakiś czas, i jak narazie jest wszystko ok normalnie rewelacja ponad 600 biedronek w kraju a ja po jakiś stacjach paliw się plątam [zlosnik]. Zobaczymy jutro rano jedno grzanie świec i powinno gadać. Pozdrawiam niech frytki będą z wami [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] .

_________________
Andrzej
Chrysler Grand Voyager LX 3.8 AWD 99/00'
MB W210 E230 96'
ex MB W123 300TD 82`TAXI
ex Fiat CC 700


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 13, 2005 10:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
qzyn pisze:
Pomocy!!!

Menia przstala gadac na OR, zastukala Zonce i stanela...

zartowalem :-) :-)



Kracz kracz qzyn, jak naprawdę staniesz, to zbledniesz i zwątpisz w ciągu minuty, że można jechać za pół darmo. Wiem, bo stanąłem.

Co do elementów instalki, szukaj w wątku. Na pewno były linki, jak nie bezpośrednie, to ze stron o tematyce. Zawsze to szybciej niż 3 godziny :lol: .


Fajnie, że się rozkręcamy! Ciekawe kto będzie pierwszym najsłabszym ogniwem?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 13, 2005 11:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
Ciekawe kto bêdzie pierwszym najs³abszym ogniwem?




jesli cokolwiek bedzie nie tak to chyba będe to ja....
jako ze przepalam tygodniowo 50 l tego specyfiku,ale obecnie wszystko jest jak trzeba, jesli chodzi o prace silnika

zaobserwoałem wyciek paliwa przy pompie wtryskowej..tz poci się jakiś oring czy simering(jesli tak to sie pisze) od strony filtra paliwa....Jutro jade na wymiane kilku elementów zawieszenia,to zobaczymy co to takiego :)

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 14, 2005 7:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
(me: how) pisze:
jak naprawdę staniesz


me: how, nie przewiduje stawania. Dlatego pracuje nad grzaniem. Z opisow innych vo wynika, ze to podstawa sukcesu. Plus troszke inne filtry.

Jesli auta n vo robia setki kkm to czemu ja mialbym nie robic???

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 14, 2005 10:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Kubitus pisze:
zobaczymy co to takiego


fałszywy alarm [zlosnik]

jakaś śruba musi mieć zmienioną podkładke ,taka wielka wkręcana od góry [zlosnik] ,przez nią wyglad to tak jak by lecaiło z okolic pompy.



qzyn pisze:
Dlatego pracuje nad grzaniem



a ja nie pracuje nad grzaniem, w zime nie będe jeźdzć na OR,a póki co po sprawdzeniu dziś wtrysków (przejechałem lekko ponad 2 tyś km na OR) nagaru nie stwierdzono niczego nadzwyczajnego, wszystko w normie.

"Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać" [zlosnik]

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 14, 2005 12:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Kurcze a ja kupilem sobei specialnie w 123 300D na taką okazje. w zimie nie chcialem zaczynćc projektu Potato z wiadomych przyczyn, bo mialem to zrobić w lecie. Ale w miedzyczasie sytuacia zmusila mnie do sprzedaży 300D. No i teraz mam .... ŻAŁUJE

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 14, 2005 1:07 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
qzyn pisze:
(me: how) pisze:
jak naprawdę staniesz


me: how, nie przewiduje stawania. Dlatego pracuje nad grzaniem. Z opisow innych vo wynika, ze to podstawa sukcesu. Plus troszke inne filtry.

Jesli auta n vo robia setki kkm to czemu ja mialbym nie robic???


A z różnych względów. Chociażby takich, że ostatnimi czasy stwierdziliśmy obecność OR w oleju silnikowym a i uszczelki i przewody puchną i kruszą się niesamowicie, obojętne, czy olej jest zimny, czy ciepły. Testem sprawności silnika i układu grzania świec i oleju i tak będą dopiero jesienne temperatury.

Nie posądzaj mnie od razu o pesymizm. Nawet jeśli coś szlag trafi szybciej, to oszczędność i tak może być sporo większa. [ok]

PS: Piszcie proszę, kilka słów o Waszych silnikach. Czy i kiedy remont, jaki stan, przebieg, kompresja itd.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 14, 2005 3:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
(me: how) pisze:
PS: Piszcie proszę, kilka słów o Waszych silnikach. Czy i kiedy remont, jaki stan, przebieg, kompresja itd.


Przebieg 313kkm, kompresje bede pomiarowal w poniedzialek, stan reszty OK, czyli nie ideal, ale dziala zgodnie z normami.

me: how, ktore uszczelki puchna, na co zwracac uwage i dlaczego auta z niemczurowa i UK smigaj po kikaset kkm i uszczelki nie puchna i goscie maja normalna eksploatacje??? Czzy chodzi o stare gumy czy guma i OR poprosty sie nielubia???

Nie posadzam Cie o pesymizm, poprostu mam wielka nadzieje na conajmniej kika lat smigania na OR.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 14, 2005 3:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Najgorsze to chyba uszczelki wewnątrz pompy, bo tu ew. wymiana, czyli rozebranie i regulacja to kosztowna sprawa.

Wszystko co gumowe, czyli przewody paliwowe i to co ma kontakt z olejem. Mi w dziwnnie szybki sposób zjadło uszczelkę-kołnierz wokół wlewu paliwa, bo tankowałem bez lejka pod sklepem. Niestety OR jest agresywny i nowa guma padnie tak czy inaczej, najwyżej nieco później.

Ciężko stwierdzić przy takim wieku i przebiegu, na ile olej a na ile czas, ale mam gdzieś zdjęcie o-ringu wrzuconego do szklanki z OR i pozostawionego na kilka tygodni.

Podobno fluorokauczukowe przewody i uszczelki dają świetnie radę. Można dobrać każdą w specjalistycznych sklepach po wymiarze.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 14, 2005 4:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
PS: Piszcie proszê, kilka s³ów o Waszych silnikach. Czy i kiedy remont, jaki stan, przebieg, kompresja itd


silnik po remoncie jakies 50 kkm temu
kompresja jaka jest...nie wiem :) , napewno dobra [zlosnik]

_________________
Kubitus


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 24111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl