MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 2:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 23111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 7:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
w-biz pisze:
ile kosztuje taki wynalazek ? CZy można go dostać jako oddzielną część ? I ile kosztuje ?

Mozna dostac jako oddzielna czesc. Cena jaka jest jeszcze nie wiem. Bede z gosciem rozmawial w tym tygodniu.


w-biz pisze:
Ciekawe czy zdałoby to egzamin? hm... jak by podlaczyc to pod 12V hm

To wyglada na elektrozawor od pralki automatycznej. Pwnosci na 100% nie mam, ale ile ich widzialem to wygladaly bardzo podobnie.

Co do grzaniia OR to widzialem patent ze "spirala" miedziana wokol rury wydechowej. Kilka zwojnic od baku po pompe. Dawalo rade. Oczywiscie zapalanie i gaszenie na ON.

czy ktos sprawdzal palanie na OR?

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 9:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
jak widać nie tylko my szukamy alternatywnych paliw,Niemcy robią to od dawna:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 88044&rd=1

ze swojej strony mogę jeszcze dodać,że mój serdeczny przyjaciel pisał (raczej robił)pracę dyplomową na politechnice we Wrocku właśnie z tego zagadnienia,chodziło o instalację zasilania olejem roslinnym najzwyklejszego Ursusa C-ileś tam ,po ustaleniu że OR jak najbardziej jako paliwo się nadaje cała idea sprowadziła się do tego właśnie aby olej podgrzać ,on rozwiązał to w ten sposób że wykonał taką jakby miedzianą wężownicę wokół wydechu i przez to puścił oleum co by po rozgrzaniu rzadsze było, ponadto sytem opierał się na kilku zaworach,które zapewniały rozruch na ON, przełączenia na OR następowało po rozgrzaniu silnika,cała ta instalacja została bardzo pozytywnie oceniona przez promotora i z tego co wiem ten ciągnik służył (lub służy)jako swego rodzaju lab na kołach do testowania tegoż paliwa

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 11:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
kryniu pisze:
czy ktos sprawdzal palanie na OR?


sprawdzałem...przez 2 dni ..... chodzi nierówno, jak sie rozgrzeje jest ok, ale do 80 stopni jest kiepsko :(.

Też tak sobie kombinuje,jak tu zainstalować 2 baki,napewno nie pozbędę się oryginalnego 92 litry.... , moze zamontować jakiś baniaczek 10'cio litrowy poprostu ? [zlosnik] , i z oryginału czerpać OR a z baniaczka ON ?

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 3:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 3:58 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Zambrów
qzyn pisze:
Co do grzaniia OR to widzialem patent ze "spirala" miedziana wokol rury wydechowej. Kilka zwojnic od baku po pompe. Dawalo rade. Oczywiscie zapalanie i gaszenie na ON.


Ten patent wg. mnie jest OK ... jednak ja bałbym się, że drgania rury wydechowej (a w dieslu są spore) mogą spowodować uszkodzenie mechaniczne tej rurki/spirali miedzianej... np jakies przetarcie.
Napewno zdałoby to egzamin... lecz nasuwa się pytanie... jak długo by to działało ;)

Wg. mnie najlepiej byłoby podlaczyc się pod instalację chłodzenia silnika :P ... ale z tym to jest sporo kombinowania :)

_________________
MB C200D (W202) ... mówią, że ostatni z pancernych ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 4:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
w-biz, nie jest tak zle. W bardzo wygodnych miejscach jest wyjscie i powrot obiegu do ogrzewania kabiny.

Musze tylko srednice rurek miedzianych pomierzyc.

Co do wydechu... Chyba potestuje wezownice owinieta ciasno wokol wydechu i poloczony elastycznie z reszta obiegu.

Zapalanie na zimnym OR jak narazie jest lepsze od ON... dziwne, ale kultura pracy naszego silnika na OR jest wiele lepsza niz na ON.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 4:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
qzyn pisze:
dziwne


ale na czystym OR ???? czy zmieszanym???
[zlosnik]

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 5:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 3:58 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Zambrów
qzyn pisze:
W bardzo wygodnych miejscach jest wyjscie i powrot obiegu do ogrzewania kabiny


Hm... no to moze byc ciekawe :) Ciekawe gdzie jest takie wyjscie w MB W202 :P ... ;) i ciekawe czy temperatura bedzie wystarczająco wysoka by podgrzac OR do wysokiej temp (najlepiej 80*C podobno:D) .. i w jak dlugim czasie :D

Byleby działało i to dobrze ;)

pozdrowka

_________________
MB C200D (W202) ... mówią, że ostatni z pancernych ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 7:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kombinujcie Panowie bo byłem dzisiaj w realu i OR 2,5 litr, a na Neste ON 3,69

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 8:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
TOMEX pisze:
OR 2,5 litr,

Bierdonka pobita???

Narazie podgrzewam olej prymitywna wezownica na rurce z cieplem pomiedzy silnikiem a "radiatorem". Nagrzewa po jakis 5-10min i tylko do okolo 50-60*. Widac ruznice w zapachu i dynamice.

Zapalam juz od 400km na czystym OR z Bierdonki. Naprawde, gdyby nia zapach to powiedzialbym, ze ON z super uszlachetniaczami.

Kto sie zna na lutowaniu rurek miedzianych i dostepnych przekrojech? Trza nagrzewnice wykonac.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 11, 2005 11:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 3:58 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Zambrów
qzyn ... a moze dalbys rade jakies fotki wrzucic ? albo chociaz na maila bys mi wyslal ? :)

Ciekaw jestem jak to wyglada :)

.. hm jutro do ok.34 litrow ON doleje ok. 10l. OR ... moze bedzie jakas roznica. :P

Czy ktos moze z forum wie... jak miesza się ON z OR? czy może jedna z tych cieczy ma mniejszą gęstość i jest wypierana ku górze ? Czy mieszają się tak, że tworzą jedno "biopaliwo" :P ?

_________________
MB C200D (W202) ... mówią, że ostatni z pancernych ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 12, 2005 9:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
w-biz pisze:
Czy mieszaj± siê tak, ¿e tworz± jedno "biopaliwo"


Jak dla mnie tworzy się jedno paliwo, po obserwacjach węchowych jakich dokonalem,smiem twierdzić że po wlaniu 12 litrów OR do 40 litrów ON po jakichś 15 km śmierdziało juz plackami do końca baku.



qzyn pisze:
po jakis 5-10min i tylko do okolo 50-60

mysle ze to juz wystarczy,jak silnik będzie ciepły to chyba będzie juz ok ?

Pozdrawiam

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 12, 2005 12:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Czołem Panowie,
Od jakiegoś czasu tylko śledziłem ten wątek, ale może dorzucę jakieś własne obserwacje z dolewania. Nie wykonywałem żadnej dodatkowej instalacji, ale jeżdżę od kilku kkm na mieszankach. Jak dotąd dodawałem tylko świeże tanie oleje spożywcze.
Zimą jeździłem mało, ale prawie cały czas w baku było jakieś roślinne oleum. Przy temperaturach łagodnozimowych (był taki okres z paroma stopniami powyżej zera) miałem przez jakiś czas mieszankę 13%, bez problemów z zapalaniem silnika, potem około 5%. W lutym wskutek śniegów i braku zimówek (więcej sobie na to nie pozwolę :-? ) autko stało ze 2 tyg. nie ruszane pod chmurką, po czym pozwoliło się zapalić w temperaturze poniżej zera.
Na początku wiosny postanowiłem przepłukać silnik i jeździłem tylko na ON. No i muszę przyznać, że po zatankowaniu w dłuższej podróży całego baku dobrego paliwa i dolaniu dodatku czyszczącego (Xeramic czy STP, nie pamiętam) była różnica na korzyść w kulturze pracy silnika. Ale pewnie jeszcze jakieś zimowe brudy się wypłukiwały, zwłaszcza z tego stania. Następnie wymieniłem filtry paliwa, przy czym filtr główny wyglądał na czysty, za to wstępny był mocno zasyfiony.
Przy cieplejszej aurze jeżdżę zawsze z jakimś niewielkim dodatkiem OR. Ostatni wyjazd na urlop rozpoczął się kilkunastoma kilometrami na mieszance 50%, z 13 litrami OR w baku, co po uzupełnieniu do pełna daje 20%. Bez najmniejszych problemów. Zużycie tej mieszanki, z przewagą trasy (krajówka i wolniejsze drogi lokalne) wyniosło 7,2 l na sto.
Z obserwacji laboratoryjnych [zlosnikz] : OR miesza się z ON bardzo dobrze i w każdej proporcji, mieszanka jest klarowna. Przez 4 miesiące stała w lodówce buteleczka zawierająca 50% mieszankę OR/ON. Dopiero po tym czasie widać było wytrącone jakieś drobne kłaczki. Na szczęście paliwo nie stoi tyle w zbiorniku, a jeśli już musi, np. na zimowy postój, to proponowałbym lać tylko ON do pełna.
Piękny zapaszek frytkowy pojawia się przy nawet małym udziale OR (1% wystarczy).
Podobno w niedostosowanych silnikach, eksploatowanych na tego rodzaju mieszankach, pojawiają się problemy wynikające z tego, że kwasy tłuszczowe polimeryzują w warunkach, jakie panują we wnętrzu silnika (na końcówkach wtryskiwaczy?) - trzeba to rozpracować teoretycznie. Ciekawe, czy stare mercedesowskie diesle można uznać za "niedostosowane" - niby nie były projektowane pod kątem OR, ale palą wszystko co podejdzie... jakieś kiepaśne paliwa, o opale nie mówiąc... Ciekawe, jak bogata musi być mieszanka, żeby ta polimeryzacja następowała? Trzeba poszukać w sieci, żeby nie wyważać otwartych drzwi... na razie nie będę montował żadnej instalacji.
Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 12, 2005 2:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Jeszcze poprzynudzam...
Koniecznie zobaczcie ten link:
http://journeytoforever.org/biodiesel_svo.html
wraz ze wszystkimi przyległościami. Prawdziwa kopalnia. Na dzień dobry polecam rozpatrzenie kwestii polimeryzacji i tabelkę z liczbą jodynową (IV) różnych spotykanych w handlu tłuszczy.
Im mniejsza liczba jodynowa, tym lepiej, za bezpieczny na dłuższą metę uznaje się zakres najwyżej do 50, podczas gdy rzepak (rape, rapeseed), najtańszy z hodowanych w Polsce, ma 98, a tanie oleje w sklepach to na ogół słonecznik (125), albo i różne mieszanki (już wcale nic nie wiadomo). Nie jest różowo.
Odwiedzone strony pod hasłem "svo as fuel" proponują jak jeden mąż grzanie OR przed wprowadzeniem go do pompy wtryskowej, co ma zmniejszać jego lepkość, a zatem ułatwiać rozpylanie przez wtryskiwacze, poprawiać warunki spalania, czyli zapobiegać formowaniu nagarów, dymieniu itd. Natomiast nigdzie nie widzę związku grzania z obniżeniem skłonności do polimeryzacji we wnętrzu silnika (wskutek powstawania epoksydów). Nie ma wręcz uzasadnienia, żeby to miało cokolwiek pomagać. Tylo jak działają te silniki, które (podobno) działają długo i szczęśliwie na SVO? Czy to jest kwestia konstrukcji końcówek wtrysków, które nie są podatne na zapychanie?
Jeszcze jedna szansa dla układów z grzaniem w naszym klimacie:
Liczba jodynowa jest powiązana z nasyceniem kwasów tłuszczowych wchodzących w skład danego tłuszczu, czyli niska IV oznacza generalnie trudniej topliwy tłuszcz. Ktoś pisał o fryturach w Makro, które są stałe/półstałe w temperaturze pokojowej - oznaczałoby to, że są bardziej nasycone - bądź dlatego, że pochodzą z tłuszczy o naturalnie niskiej IV, jak olej kokosowy lub palmowy, bądź dlatego, że były wysycone w procesie produkcyjnym - coś jak produkcja margaryny. Zatem powinny mieć niską liczbę jodynową, czyli być bezpieczne dla silnika. Oczywiście do uzycia po rozgrzaniu, ale jak już ktoś ma mieć grzany układ, to już tylko rozwiązać problemy z tankowaniem i jazda!
Trzeba by poczytać, jaki tam jest skład tych frytur... szukałbym olejów palmowych albo kokosowego, lub informacji o wysyceniu w procesie produkcyjnym (może być pośrednio, jeśli podają zawartość kwasów tłuszczowych "trans", to świadczy to o tym, że produkt był wysycany). Albo wrzucać smalec, podają, że jest niezły. [oczko]
Na razie tyle,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 12, 2005 4:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Jak się już rozpisałem, to na całego... [zlosnikz]
Jeszcze fajna baza doświadczeń użytkowników - jak kto co rozwiązał, ile ne tym przejechał, jaki ma silnik, co się popsuło itd.
http://www.vegetableoildiesel.co.uk/fuelsdatabase/database/index.php
Wpisać "mercedes" i czytać...

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 12, 2005 4:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
kocur pisze:
Wpisaæ "mercedes" i czytaæ...


I nic sie nie psuje...więc kto ma racje?

_________________
Kubitus


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 23111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl