MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 7:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Bukol pisze:
Tyle, że na zabytek 126 czy 124 to się nie sprowadzi. Można poszukać 126 z '79 roku, ale do późniejszego to się na pewno doczepią.


SEC przejdzie, i W123C tez przejdzie, bo jeździ po jednej sztuce tych aut na żółtych po Dolnym Śląsku, ale to wszystko zależy od odpowiedniego podejścia rzeczoznawcy który będzie wystawiał promesę celną. Może mu się chcieć przepchnąć to przez lukę "unikalności" i mimo nie skończonych 25 lat uznać za samochód który może być ulgowo przywieziony.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 8:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
a takie cupe przeszło by na zołte? [oczko] [oczko] [oczko] http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 13045&rd=1 :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 8:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Wookee pisze:
[ok] Przy całej sympatii do marki i podziwu dla stanu, to beczka beczką zostanie. Może za 100 lat będzie to jakiś rarytas i synonim Bóg wie czego.

Myślę, że wcześniej, ale to fakt - 123 nie będzie takim rarytasem jak 114/115 czy nawet 116. Zwłaszcza limuzyna.


Wszystko zależy od tego w jakim czasie dane auto przechodzi na emeryturę i od ilości wyprodukowanych egzemplarzy. W przypadku W 123 to minęło już prawie 20 lat od zakończenia produkcji, a poczciwe auto na emeryturę nie zamierza przechodzić głównie ze względu na to że wyprodukowano aż 2,34 mln (!) egzemplarzy przez co na rynku jest mnóstwo części zamiennych. Poza tym jakość wykonania jest niedoogarnięcia i następca, czyli W 124 może się tylko wstydzić (szczególnie późniejsze roczniki). Podobnie rzecz się miała z W 115, bo ich było też bardzo dużo (1,92 mln), a jakość wykonania również niewyobrażalnie wysoka. Wygląd ma tu małe znaczenie czy auto się stanie klasykiem czy nie. Np. W 110 przynajmniej dla mnie jest bardziej atrakcyjne od W 115, ale wyprodukowano tylko około 0,6 mln egzemplarzy i to sprawia, że do dzisiejszych czasów dożyło mało "skrzydlaków". Klasa średnia wyższa, bo do niej trzeba zaliczyć W 110, W 114/115, W 123 nigdy nie będzie tak prestiżowa jak SL czy S. Po prostu od samego początku S i SL była bardziej prestiżowa i tak już pozostanie. Natomiast z klasą wyższą średnią większość ludzi będzie bardzo zżyta, bo wiele ludzi pamięta te auta z codziennej eksploatacji czy z faktu, że jeździły po drogach. Przez to ludzie mają z nimi wspomnienia i będą o nich pamiętać...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2004 8:20 pm przez Mitu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 8:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
MERCEDES 4 EVER pisze:
a takie cupe przeszło by na zołte? [oczko] [oczko] [oczko] http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 13045&rd=1 :lol:


Jeden taki [tylko EURO-version] jeździ(ł) po Wrocławiu na żółtych.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 8:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Poniżej limitu wiekowego mozna sprowadzić tylko w 3 sytuacjach:

1) 3 lub kolejny do kolekcji - możesz wtedy nawet nówkę sztukę SLR, ot luka w przepisach [zlosnik] ;
2) unikat/prototyp - wymagane 2 niezależne opinie oraz (na którymś etapie, jako 2 lub 3 opinia) potwierdzenie z Muzeum Techniki w Wa-wie;
3) samochód kogos znanego - musi być udokumentowana historia.

Oczywiście, jak to w Pomrocznej, mozliwe są różne kombinacje alpejskie [szalone] , ale to już kwestia znajomości i kasy. ;)

Jeśli coś się zmieniło, to chętnie się dowiem.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 9:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Wookee pisze:
Poniżej limitu wiekowego mozna sprowadzić tylko w 3 sytuacjach:

1) 3 lub kolejny do kolekcji - możesz wtedy nawet nówkę sztukę SLR, ot luka w przepisach [zlosnik] ;
2) unikat/prototyp - wymagane 2 niezależne opinie oraz (na którymś etapie, jako 2 lub 3 opinia) potwierdzenie z Muzeum Techniki w Wa-wie;
3) samochód kogos znanego - musi być udokumentowana historia.

Oczywiście, jak to w Pomrocznej, mozliwe są różne kombinacje alpejskie [szalone] , ale to już kwestia znajomości i kasy. ;)

Jeśli coś się zmieniło, to chętnie się dowiem.


Rozmawiałem kiedyś z wrocławskim rzeczoznawcą na ten temat, i stwierdził, że unikatem są różne niepospolite modele, i np klasyczne mercedesy coupe lub cabrio można pod to podciągnąć. Podobnie ma się np z samochodami amerykańskimi które nie były nigdy importowane do Polski oficjalnymi kanałami [czyli te których produkcja się zakończyła zanim w Polsce powstała sieć dealerska danej marki], samochody ekskluzywne produkowane na zamówienie typu Rolls, Ferrari, Maserati, Lambo, itp których produkcja już się zakończyła [a więc jest ich mało i więcej nie będzie] lub produkcje jednostkowe typu np replika Gullwinga, Countach'a, itp [o ile konwersja konstrukcji jest na tyle poważna, że auto nie figuruje w papierach jako auto produkcyjne - np Fiero - a jest odrębną konstrukcją]. Wszystkie te przypadki oczywiście nie są pisaną zasadą, bo ostateczna decyzja należy do rzeczoznawcy, ale takie właśnie możliwości roztoczył przede mną pan z którym rozmawiałem.
Z drugiej strony ciekaw jest jak bardzo musiał być znany właściciel danego auta by mozna było auto podciągnąć z tego tytułu pod żółte blachy - W123T Lennona by pewnie pod to podeszło, ale obecny właściciel który kupił to auto za 85K$ jak na razie nie chce się z nim rozstać...

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 11:05 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
MERCEDES 4 EVER pisze:
a takie cupe przeszło by na zołte? [oczko] [oczko] [oczko] http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 13045&rd=1 :lol:


Raczej problemu by nie było, oryginalny 300CD to ciekawostka i w sumie rzadkość... Zresztą i "zwykłe" W123C(E) już dość często się na żółtyhc blachach widuje...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 9:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
TrickyKid pisze:
stwierdził, że unikatem są różne niepospolite modele, i np klasyczne mercedesy coupe lub cabrio można pod to podciągnąć. Podobnie ma się np z samochodami amerykańskimi które nie były nigdy importowane do Polski oficjalnymi kanałami [czyli te których produkcja się zakończyła zanim w Polsce powstała sieć dealerska danej marki], samochody ekskluzywne produkowane na zamówienie typu Rolls, Ferrari, Maserati, Lambo, itp których produkcja już się zakończyła [a więc jest ich mało i więcej nie będzie] lub produkcje jednostkowe typu np replika Gullwinga, Countach'a, itp [o ile konwersja konstrukcji jest na tyle poważna, że auto nie figuruje w papierach jako auto produkcyjne - np Fiero - a jest odrębną konstrukcją]. Wszystkie te przypadki oczywiście nie są pisaną zasadą, bo ostateczna decyzja należy do rzeczoznawcy, ale takie właśnie możliwości roztoczył przede mną pan z którym rozmawiałem.

"Klasyczne mercedesy coupe lub cabrio" to mają tyle lat, że z .... w .... dostają papiery [zlosnik] . Podobnie z takimi amerykanami jak opisałeś. Luksuśne furki na zamówienie, to też raczej starsze, bo jak kogoś stać na nową, to albo kupi normalnie, albo zrobi kolekcję i już ;) . Z repliką to IMO może być różnie.

Idzik pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
a takie cupe przeszło by na zołte? [oczko] [oczko] [oczko] http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 13045&rd=1 :lol:


Raczej problemu by nie było, oryginalny 300CD to ciekawostka i w sumie rzadkość... Zresztą i "zwykłe" W123C(E) już dość często się na żółtyhc blachach widuje...

I 200D się przepchnie na żółte, o 220 nie wspominając [zlosnik] , byle miało wiek stosowny. Tutaj słabo to widzę. 123CD aż tak klasyczny to nie jest. Mi odradzano zabawę z 450 5.0 za młodym o 6 czy 8 miesięcy. Cyt. "Dla Muzeum Techniki nie ma znaczenia, że tam Mercedes testował aluminiowe bloki do dużych pojemności?"
Była to korespondencja z panem (nazwiska nie pomnę), który jako jeden z pierwszych zajmował się sprowadzaniem "zabytków" jako rzeczoznawca.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 9:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Wookee pisze:
"Klasyczne mercedesy coupe lub cabrio" to mają tyle lat, że z .... w .... dostają papiery [zlosnik] . Podobnie z takimi amerykanami jak opisałeś. Luksuśne furki na zamówienie, to też raczej starsze, bo jak kogoś stać na nową, to albo kupi normalnie, albo zrobi kolekcję i już ;) . Z repliką to IMO może być różnie.


Klasyczne mercedesy coupe lub cabrio to wg rzeczoznawcy oznaczało takie którym brakuje kilku lat do zakwalifikowania się na weterana, ale w uwagi na to że są niepospolite mogą dostać żółte - W123C i SEC na żółtych to fakty, mimo że obu tym modelom brakuje do wieku 25 lat. Repliki wg mnie powinny łapać się całkiem łatwo na "unikalność".
Natomiast motyw kolekcji który tutaj przytaczasz jest do wykonania od strony prawnej [np W108, W116 na żółtych, to W220 też], natomiast jest całkowicie przerąbany od strony funkcjonalnej. Kolekcja wpisana w rejestr polega takiej ochronie, że bez zgody konserwatora nie miałbyś prawa wyjechać żadnym z tych aut na drogę. Dlatego też dużo dużo częściej praktykuje się sprowadzanie "na zabytek" lub też inaczej mówiąc jako "pojazd o szczególnej wartości historycznej" a nie "na kolekcję" czy też jako "pojazd o wartości kolekcjonerskiej".

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 10:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
TrickyKid pisze:
Klasyczne mercedesy coupe lub cabrio to wg rzeczoznawcy oznaczało takie którym brakuje kilku lat do zakwalifikowania się na weterana, ale w uwagi na to że są niepospolite mogą dostać żółte - W123C i SEC na żółtych to fakty, mimo że obu tym modelom brakuje do wieku 25 lat. Repliki wg mnie powinny łapać się całkiem łatwo na "unikalność".

Mogę tylko życzyć powodzenia w takiej operacji, szczególnie na etapie Muzeum Techniki [zlosnik]
Jak znajdziesz prototyp R129 - myślę że trochę na siłę, ale miało by to szansę [hehe]

TrickyKid pisze:
Natomiast motyw kolekcji który tutaj przytaczasz jest do wykonania od strony prawnej [np W108, W116 na żółtych, to W220 też], natomiast jest całkowicie przerąbany od strony funkcjonalnej. Kolekcja wpisana w rejestr polega takiej ochronie, że bez zgody konserwatora nie miałbyś prawa wyjechać żadnym z tych aut na drogę.

Nie do końca, bo w przeznaczeniu, oprócz "udostępniania za zgodą właściciela" możesz a nawet powinieneś wpisać "przewóz osób" i jedynym obostrzeniem jest zakaz używania na co dzień. Tyle, że dotyczy on wszystkich "żółtków" [hehe]
No to teraz udowdonij komuś czy używa samochodu do codziennej eksploatacji czy nie. A może pojedziesz CL/CLS/SLR albo Kicią czy Rollsem na zakupy do TESCO? [zlosnik]
Sens to ma to jedynie dla osoby bogatej, ale "oszczędnej", która ma kaprys legalnie ominąć haracz dla Pomrocznej.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 10:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Wookee pisze:
Sens to ma to jedynie dla osoby bogatej, ale "oszczędnej", która ma kaprys legalnie ominąć haracz dla Pomrocznej.


Trzebaby zagłębić się w temat, bo o ile nie słyszałem, żeby żółte blachy wiązały się z zakazem używania auta na codzień [zakaz wyjazdu z kraju bez zezwolenia to tak], to słyszałem że element kolekcji przestaje być klasycznym użytkownikiem dróg, a może conajwyżej od wielkiego dzwona dostać pozwolenie na dojechanie na zlot. Ale ponieważ w najbliższym czasie kolekcja na żółtych blachach mi nie grozi, to pozostaję biernym obserwatorem interpretacji prawnych.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Ostatnio zmieniony śr lis 03, 2004 10:51 am przez TrickyKid, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 10:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Wookee pisze:
TrickyKid pisze:
Klasyczne mercedesy coupe lub cabrio to wg rzeczoznawcy oznaczało takie którym brakuje kilku lat do zakwalifikowania się na weterana, ale w uwagi na to że są niepospolite mogą dostać żółte - W123C i SEC na żółtych to fakty, mimo że obu tym modelom brakuje do wieku 25 lat. Repliki wg mnie powinny łapać się całkiem łatwo na "unikalność".

Mogę tylko życzyć powodzenia w takiej operacji, szczególnie na etapie Muzeum Techniki [zlosnik]
Jak znajdziesz prototyp R129 - myślę że trochę na siłę, ale miało by to szansę [hehe]

TrickyKid pisze:
Natomiast motyw kolekcji który tutaj przytaczasz jest do wykonania od strony prawnej [np W108, W116 na żółtych, to W220 też], natomiast jest całkowicie przerąbany od strony funkcjonalnej. Kolekcja wpisana w rejestr polega takiej ochronie, że bez zgody konserwatora nie miałbyś prawa wyjechać żadnym z tych aut na drogę.

Nie do końca, bo w przeznaczeniu, oprócz "udostępniania za zgodą właściciela" możesz a nawet powinieneś wpisać "przewóz osób" i jedynym obostrzeniem jest zakaz używania na co dzień. Tyle, że dotyczy on wszystkich "żółtków" [hehe]
No to teraz udowdonij komuś czy używa samochodu do codziennej eksploatacji czy nie. A może pojedziesz CL/CLS/SLR albo Kicią czy Rollsem na zakupy do TESCO? [zlosnik]
Sens to ma to jedynie dla osoby bogatej, ale "oszczędnej", która ma kaprys legalnie ominąć haracz dla Pomrocznej.


Odnośnie sprawy codziennego użytkowania samochodu zabytkowego, to
wg. moich informacji nie ma żadnych obostrzeń jeśli chodzi o niezarobkową eksploatację w kraju. Mówi się o wprowadzeniu ograniczeń - np. 500 albo 2000km rocznego limitu przebiegu, ale to tylko luźne przypuszczenia, że "tak mogą kiedyś zrobić". Ktoś ma świeże informacje ??

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 10:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
TrickyKid pisze:
Wookee pisze:
Sens to ma to jedynie dla osoby bogatej, ale "oszczędnej", która ma kaprys legalnie ominąć haracz dla Pomrocznej.


Trzebaby zagłębić się w temat, bo o ile nie słyszałem, żeby żółte blachy wiązały się z zakazem używania auta na codzień [zakaz wyjazdu z kraju bez zezwolenia to tak], to słyszałem że element kolekcji przestaje być klasycznym użytkownikiem dróg, a może conajwyżej od wielkiego dzwona dostać pozwolenie na dojechanie na zlot. Ale ponieważ w najbliższym czasie kolekcja na żółtych blachach mi nie grozi, to pozostaję biernym obserwatorem interpretacji prawnych.


Chyba pisaliśmy w tym samym czasie ;)

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 12:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Na razie jestem zarżnięty, ale może znajdę potem ten zapis.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 5:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
TrickyKid pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
a takie cupe przeszło by na zołte? [oczko] [oczko] [oczko] http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 13045&rd=1 :lol:


Jeden taki [tylko EURO-version] jeździ(ł) po Wrocławiu na żółtych.

Co znaczy EURO-version?

_________________
Paweł
MB Klub Polska
MB W201 190E '90 i czasami MB W126 300SE '87 lub MB W124 230TE '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl